і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

ДПА

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова

І варіант

Прочитай текст мовчки.

Притча про мудре зернятко пшениці

Давно те було. Так давно, що (на)землі ще й кордонів (не)існувало. Люди тоді могли віл(?)но ходити із краю в край.

Жив у (Кк)арпатах старий мудрец(?). Ніхто й (не)знав, скільки йому років було.

Одної ночі в хатинку до мудр_ця (по)стукав запіз(?)нілий (по)дорожній і (по)просив кусень хліба.

Рад би мудрець нагодувати гостя, але в самого — ні скоринки. Усього його багатства – єдина зернина, яка лежала на дні череп’яного горщика. А справжня щирість – поділитися з голодним і стражденним останнім, що маєш. Так мудрець учив людей, так і сам вчинив того вечора.

Обережно взяв він зернину і поклав на долоню подорожньому: «Посади в землю, доглядай, поливай водою, щоб не засохло стебло. Тоді через рік колосок виросте. Збереш колосок, розітреш у долоні, зігрієш зернята – і знову посій у землю».

Не сказав мудрець тільки одного, що зернина та була всім його багатством. Збігло кілька років. Зашуміла колоссям щедра земля. У хату мудреця знову зайшов той подорожній – гарно одягнений, веселий, здоровий. А на дворі стояли вози, повні пшениці та всякого добра.

«Це все для тебе, славний мудрецю. Щоб ти багато років міг учити мудрості наш народ, як навчив мене». І вклонився низько господареві.

Та мудрець узяв з усього багатства тільки одну зернину. Обійняв молодого хлібороба. «Мені, чоловіче, дороге не багатство, а пам’ять про мене. Радий урожаєві, але беру з нього тільки зернятко. Пшеничне зерно мудре. Воно несе в собі знак роду і народу і береже його навічно. А решту цих зернят роздай людям – хай вони засіють усю землю. І ти станеш найбагатшою людиною на землі. Бо тільки те твоє, що ти віддав людям».

Виконав молодий землероб мудрий заповіт свого вчителя. І обнесли люди довкола землі маленьке пшеничне зернятко. І виріс колос-богатир. І народилися з одного зерняти мільйони пшеничних зерен. І в усьому світі зашуміли пшеничні поля. (300 слів.)

Ярема Гоян

Завдання до тексту

1. Визнач, де відбувалися події, описані у творі.

а) На Тибеті.

б) На Кавказі.

в) У Карпатах.

2. Пронумеруй послідовність дій, викладених у творі.

2   Посій у землю.

3  Збереш, розітреш, зігрієш.

1   Посади, доглядай, поливай.

3. Визнач, у якому розділі книги можна розмістити цей твір.

4. Спиши виділену частину тексту, вставляючи букви на місці пропусків

та розкриваючи дужки.

5. Визнач звертання в реченні.

Мені, чоловіче, дороге не багатство, а пам’ять про мене.

а) чоловіче

б) багатство

в) пам’ять

6. Вкажи стрілкою, час поданих дієслів:

береже минулий

станеш теперішній

зашуміли майбутній

7. Випиши з третього речення тексту слово, що відповідає звуковій моделі

- - о = о

Творче завдання

Розкажи про ставлення українців до хліба ( 3 - 4 речення).

ІІ варіант

Прочитай текст мовчки.

Три метелики

Було собі три метелики: один білий, другий червоний, а третій жовтий. Вони весело літали цілий день у великому саду, у сонячному світлі, перелітали з квітки на квітку, кожній квіточці щось тихенько говорили, куштували її медок і летіли далі.

Час їм дуже шви(д,т)ко м_нав. Вони так (за)гралися, що й (не) зогледілися, як сон_чко (с,з)ховалося за хмари. Птаство неспокійно стало літати, ніби в очікува(нн,н)і чогось страшного. Усе (по)троху стало (с,з)т_хати. Далі стало і гуготіти, мов кл_коче море або гуде в_ликий вітер. Хмари нагустили так, що й не видко нічого. І пустився дощ.

Змокли метелики. Полетіли вони до своєї хатки, аж там біда: двері замкнені, а ключа ніде не можна знайти.

Що тут робити? За той час, що стояли перед дверима та не знали, що їм робити, змокли страшенно. Насилу вже крильцями ворушили. Ледве долетіли до тюльпана, червоного з жовтими крапочками. Попросили в нього захисту:

– Любий тюльпанчику! Просимо тебе, одчини свій келих та сховай нас од дощу!

Тюльпан подивився на них і промовив:

– Жовтого і червоного прийму, а білий нехай зостається надворі.

Але обидва метелики, жовтий і червоний, промовили:

– Ти не хочеш захистити нашого братика, білого метелика. Тож ми краще на дощі будемо мокнути!

Метелики смутні полетіли до білої лілеї. Попросили й її, щоб сховала їх від дощу. Але вона погоджувалася прийняти тільки білого. Тоді він промовив:

– Сам-один не хочу ховатися в тебе! Або разом із братами десь знайдемо захист, або вже вкупі бідувати будемо!

Та й полетіли далі.

Почуло це з-за хмар сонечко, і схотілося йому побачити тих приятелів, що так один одного обстоювали. Продерлося крізь густі хмари і кинуло на метеликів своє проміння. Зараз крильцята їхні висохли, і самі вони зігрілися; і знов літали, танцювали й раділи, як раніш, аж до самого вечора. А як сонечко зайшло за гору, то метелики полетіли додому спати. (300 слів.)

З «Молодої України»

Завдання до тексту

1. Визнач головних персонажів.

а) Три метелики.

б) Тюльпан, лілея і сонечко.

в) Сонечко і метелики.

2. Пронумеруй послідовність подій, викладених у творі.

3  До тюльпанчика.

1 До хатки.

2 До білої лілеї.

3. Визнач жанр прочитаного твору.

4. Спиши виділену частину тексту, вставляючи букви на місці пропусків

та розкриваючи дужки.

5. Визнач звертання в реченні:

Любий тюльпанчику! Просимо тебе, одчини свій келих та сховай нас од

дощу.

а) любий тюльпанчику

б) просимо тебе

в) сховай нас

6. Вкажи стрілками час поданих дієслів:

просимо минулий

знайдемо теперішній

літали майбутній

7. Випиши з третього речення тексту слово, що відповідає звуковій моделі

= о -

Творче завдання

Пригадай і запиши прислів’я, яке б могло стати заголовком до цієї казочки. Свій вибір поясни ( 3 - 4 речення).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
2 варіанти завдань ДПА
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    79
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OS270612
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
390 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь