ДПА 2018 4 клас українська мова

Опис документу:
Методичні розробки на допомогу вчителям початкових класів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Державна підсумкова атестація

з української мови

4 клас

І варіант

1.Прочитай уважно текст ( 1 бал)

Горобина

Горобина і ялинка стояли поряд. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїни і шишки, а на горобині – листя і грона жовтогарячих плодів.

Прийшла осінь. Дихнула прохолодою раз, другий. Пожовкли на горобині листочки, і кожний плодик став червонішим. А ялинка зовсім не змінилася. Хвоїнки зелені – зелені, а шишки як позолотилися влітку, такими й лишились. Ялинка дивилась на свою подругу і милувалася нею. Яка то вона гарна стала!

Та налетів буйний осінній вітер, загойдав горобину і почав зривати з неї листя. Посипалось воно жовтим дощем додолу. А ялинка не злякалась вітру. Настовбурчила колючі голочки, поколола вітер – він і полетів геть від неї.

Не злякались вітру і плодики – намистинки на горобині. Міцно – міцно вхопились вони за гіллячки, щільніше притулились одна до одної і зовсім почервоніли.

«Для кого ж ти приготувала ці плоди? – тихо спитала горобину ялинка. – Вони ж у тебе зовсім не смачні. Хіба що тільки червоні.»

Горобина мовчала. Що скажеш? Справді її плоди гіркуваті й терпкі – терпкі. Ніхто не зважиться покуштувати.

Уночі лягли перші заморозки. Уранці, хоч і визирнуло сонце, проте не потеплішало. У небі захололи табунці хмар, і довкола зробилося тихо, як у вусі. У цю ранкову тишу ні ялинці, ні горобині не хотілося розмовляти. І вони стояли мовчазні і задумливі.

І раптом високо в небі хтось ніби зачепив срібну струну. За нею другу, третю…Ближче й ближче. І вже зовсім недалеко, злившись у ніжну мелодію, забриніло над горобиною і ялинкою дзвінко, прозоро. Наче війнув і злегка зашумів вітер. Кружляючи, підлітали якісь напрочуд гарні птахи. Це були омелюхи. Вони прилетіли до горобини, покинувши на зимовий час свій холодний край.

І горобина радо пригощала далеких чубатих гостей червоними, мов жар, плодами, вже не терпкими, а солодкими після перших морозів. «То ось для кого ти їх берегла», - промовила, погойдуючись ялинка і ласкаво торкнулась зеленими гілками своєї подруги. (Г. Демченко. 298 слів)

2.Яке дерево росло поряд біля горобини ? (1 бал)

А) Дуб Б) сосна В) ялина

3.Поєднай частини порівнянь (1 бал)

Забриніло червоні, мов жар

Плоди горобини чубаті гості

Омелюхи дзвінко, прозоро

4.Дай відповідь на запитання (1 бал)

Хто прилетів пригощатися ягодами горобини?_______________________________________________________

________________________________________________________________

5.Спиши текст, уставляючи, де потрібно, пропущені букви, апостроф.( 3 бали)

Сонце поволі ховалось у море, пор..наючи у його гл..бочінь, занурюючись у ласкаву прохолоду води, зл..ваючись із мор..м, ніби хотіло умитись перед сном. Наче змінюючи на посту сонце, на н..бі вже в..сів вел..чезний сріблястий місяц.. . А замість золотої сонячної дор..жки на поверхні моря сріблилась, поблискувала сяйвом місячна дорі..ка.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.Познач рядок у якому записані дієслова (1 бал)

А) терпкими, прилетіли, солодкими

Б)дзвінко, прозоро, недалеко

В) пригощала, промовила, зачепив

7.Визнач головні і другорядні члени речення(1 бал)

Уночі лягли перші заморозки.

8.Випиши з тексту два словосполучення ( іменник +прикметник, іменник +дієслово) (1 бал)

9.Запропонуй власний варіант заголовка до твору. Обгрунтуй свій вибір

( 2 бали), ( 3 – 4 речення)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Державна підсумкова атестація

з української мови

4 клас

ІІ варіант

1.Прочитай уважно текст ( 1 бал)

ШПАЧОК І ЛІТАЧОК

Жив у Петрика шпачок. Восени він необачно зранив собі крильце й не зміг полетіти у вирій. От Петрик і прихистив його.

Коли закружляли в повітрі білі мухи, крильце у шпачка пригоїлося, і він з ранку до вечора непосидюче вештався по хаті. То пробував клювати схожі на мурашок літери у букварі, то, всівшись Петриковому приятелю Миколці на плече, брався визбирувати пшонинки веснянок у нього на обличчі. А то осідлає кота Мурка і, ніби хвацький вершник, гасає з ним довкруг столу.

Так і прожив шпачок у Петриковій хаті всю зиму, тішачи хлопчаків своєю веселою невгамовністю.

Якось під весну Миколчин тато привіз із міста іграшкового літачка. Заклав Миколка в нього батарейку — і літачок весело захурчав пропелером, а на білих крилах у нього замигтіли вишневі та зелені вогники, наче гірлянди на ялинці. Як той вихор, закружляв Миколка з літачком по кімнаті. А наступного дня, ледве діждавшись ранку, вискочив зі своїм крилатим скарбом надвір. Діти, що гралися на вулиці, навперебій стали просити хоч доторкнутися до літачка. Але Миколка не дозволив нікому. Навіть Петрикові. Петрик постояв осторонь якийсь час та й поплентався, опустивши голову, додому.

Аж тут шпачок випурхнув йому назустріч із хати, сів на вишню і вперше заспівав. Заспівав дзвінко, розкотисто, бадьоро, на весь їхній куток.

Мамо! Мамо! — зраділо вигукнув Петрик. — А наш шпачок співає!

То він так весну закликає, — засміялася мама. — Зима ж бо ой як набридла!

І справді, уночі пішов теплий дощ. Снігу поменшало. На вигоні задзюркотіли струмки, й діти кинулись по них пускати пір'їнки, паперові кораблики, трісочки, вигукуючи на всі лади: «Шпачок нам весну прикликав! Шпачок нам весну прикликав!» А на Миколчиного літачка ніхто тепер не звертав ніякісінької уваги. Понидів Миколка на самоті день, понидів другий та й прийшов до Петрика.

Тобі подобається мій літачок? — ще з порога запитав він.

Ще й як! — розцвів Петрик, обережно беручи до рук чудову іграшку.

То давай поміняємося, — запропонував Миколка. — Я тобі літачка, а ти мені шпачка! Тато таку класну кліточку для нього зробить!

От іще вигадав! — вертаючи Миколці літачка, усміхнувся Петрик. — Шпачок же весну нам прикликав! І я обов'язково випущу його на волю!..

2.Кого прихистив Петрик? (1 бал)

А) кошеня Б) шпачка В) собачку

3.Поєднай частини порівнянь (1 бал)

Літери у букварі, наче білі мухи.

Веснянки у Миколки, наче мурашки

Сніг кружляв, наче пшоно.

4. Запиши відповідь на запитання (1 бал)

Який подарунок привіз тато Миколці?

_________________________________________________________________

___________________________________________________________________

5.Спиши текст, уставляючи пропущені букви, де потрібно (3 бали)

Де живе туман ?

В усіх є свій дім. Є він і в сивого туману, який уран..ці встає над високою во..кою з..млею. Ж..ве він на дні гл..бокої річки. Перед ранком прокидаєт..ся, випливає з бездон..ої глибини, вилазить на спину тихої річки. Посидит.. і йде в з..лене поле, доки сонце не вигляне.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.Познач рядок у якому записані прислівники (1 бал)

А) приніс, восени, шпачок

Б) обережно, восени, обов´язково

В) іграшкового, весело, прикликав

7.Визнач головні і другорядні члени речення (1 бал)

Якось під весну Миколчин тато привіз із міста іграшкового літака.

8.Випиши з тексту 2 словосполучення ( іменник + дієслово, іменник + прислівник) (1 бал)

_______________________________________________________________

9. Учинки якого персонажа тобі не сподобались? Чому? ( 3-4 речення)

(2 бали)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.