• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • ДОВІДКА Про стан раціональності та ефективності організації господарчопобутової праці – чергування ,доручення, колективна праця.

ДОВІДКА Про стан раціональності та ефективності організації господарчопобутової праці – чергування ,доручення, колективна праця.

Опис документу:
Трудова діяльність дітей дошкільного віку охоплює самообслуговування, господарсько-побутову працю, в природі, художню. Самообслуговування охоплює елементарні дії з догля¬ду за собою: самостійне одягання, роздягання, тримання свого одягу і взуття в чистоті, вмивання обличчя, миття рук; самостійне споживання їжі, прибирання за собою посуду; тримання в порядку іграшок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ДОВІДКА

Про стан раціональності та ефективності організації господарчопобутової праці – чергування ,доручення, колективна праця.

Згідно річного плану на 2018-2019 н. р. в закладі з 05.11.2018р. по 11.11.2018 р. перевірено стан раціональності та ефективності організації господарчопобутової праці – чергування ,доручення, колективна праця.

1. Планування роботи щодо формування організації господарчопобутової праці – чергування , доручення, колективна праця.

2. Створення умов щодо для організації господарчопобутової праці – чергування, доручення, колективна праця.

4. Методи та прийоми керівництва з боку вихователя.

Під час перевірки з’ясовано, що організація господарчопобутової праці – чергування ,доручення, колективна праця здійснюються педагогами на основі програми розвитку

дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» . В перспективних та календарних планах вихователів простежується системність та поступове ускладнення програмних вимог з даного розділу.

В закладі проводиться систематична робота з дітьми всіх вікових груп. На кожен день тижня запланований певний вид трудової діяльності дітей, зміст і форма реалізації якого можуть коригуватися залежно від погодних умов та індивідуальних особливостей вихованців. Протягом тижня діти залучаються до всіх видів праці.

Трудова діяльність дітей дошкільного віку охоплює самообслуговування, господарсько-побутову працю, в природі, художню.

Самообслуговування охоплює елементарні дії з догляду за собою: самостійне одягання, роздягання, тримання свого одягу і взуття в чистоті, вмивання обличчя, миття рук; самостійне споживання їжі, прибирання за собою посуду; тримання в порядку іграшок.

До цього виду праці діти всіх вікових груп обов’язково залучаються щодня відповідно до режимних моментів і життєвих потреб, тому форми роботи із самообслуговування зазвичай окремо в плані не прописуємо.

Завдання вихователів молодших груп — формування в них елементарних навичок самообслуговування, стимулювання інтересу до праці, бажання брати участь у виконанні посильних справ.

Діти середньої групи продовжують удосконалювати навички самообслуговування, поступово залучаються до посильної повсякденної праці. Діти вміють самостійно вмиватися, старанно витирати обличчя та руки, стежити за своєю зачіскою, одягатися й роздягатися в певній послідовності, дбайливо поводитися з речами, самостійно акуратно їсти.

Старші дошкільнята мають певній трудові навички й уміння, тому і самообслуговування у них є більш ускладнено. Діти вміють самостійно акуратно одягатися і роздягатися в певній послідовності, дбати про свій одяг, охайний вигляд, прати вбрання для ляльок, користуватися серветками тощо.

Велика увага приділяється господарсько-побутовій праці — це трудові дії малюків, спрямовані на обслуговування деяких життєвих потреб усіх дітей групи: підтримання порядку в груповій кімнаті та на майданчику, прибирання іграшок в ігровому куточку, допомога дорослим у підготовці до режимних моментів. У господарсько-побутовій праці виокремлюємо (і, відповідно, зазначаємо у плані) два підвиди: працю на майданчику та працю у приміщенні.

До господарсько-побутовій праці вихователі залучають дітей, починаючи з молодшого дошкільного віку.

Методи і прийоми, якими користуються всі педагоги при організації самообслуговування і господарсько-побутовій праці дітей: молодший дошкільний вік — допомога вихователя, приклад дорослих, дидактичні ігри, створення ігрових ситуацій, вправляння в діях; старший дошкільний вік — показ, пояснення, приклад, заохочення, вправляння, роз’яснення, допомога одне одному, оцінювання своєї роботи і роботи товаришів.

З виким задоволеням дітки всіх вікових груп займаються працєю в природі (догляд за кімнатними рослинами : підживлення, поливання, а також природоохоронну діяльність (прибирання ділянки від сміття, підгодовування птахів, укриття квітів на зиму тощо).

Всі вихователі дошкільних груп користуються різними методами та прийомами: заохочення, показ, приклад, роз’яснення, допомога, оцінювання, виправлення, колективна праця.

Під час організації всіх видів праці вихователі користуються традиційними формами: доручення, чергування та колективна праця.

У молодшій групі трудові доручення зазвичай прості, короткотривалі, індивідуальні, пов’язані з іграми та іграшками, з підготовкою до чергування у їдальні та на заняттях, з виконанням прохань дорослих.

Діткам середньої та старшої груп пропонуються складні, тривалі доручення, як індивідуальні, так і колективні, пов’язані з іграми, організацією занять, побутовими процесами.

Згідно з чинною освітньою програмою «Українське дошкілля», рекомендовано систематично залучати дітей до чергування, починаючи із середньої групи дитячого садка (5-й рік життя).

У молодшій групі з ІІ півріччя організовуються епізодичні чергування у їдальні. Діти привчаються до чергування, допомагаючи помічнику вихователя сервірувати стіл.

У середній групі вихователь організовує систематичні чергування у їдальні. Діти сервірують стіл, розставляють обладнання до занять і прибирають його.

У старшій групі проводяться систематичні чергування у їдальні, на заняттях, у куточку природи. Діти сервірують столи, розкладають і прибирають приладдя для занять. Роботу чергових обов’язково аналізують шляхом колективного та самооцінювання.

Колективна трудова діяльність — організація вихователем усіх дітей для виконання одного спільного завдання, справи.

В організації трудового виховання дітей дошкільного віку важливе значення має єдність вимог дитячого садка і сім’ї.

Але недостатньо діти володіють безпечними та економічними прийомами роботи; не завжди самостійно підтримують порядок на робочому столі; не завжди можуть уміло розподілити обов’язки при виготовленні спільного виробу.

Проте, поруч з позитивним існує ряд недоліків:

Рекомендації вихователям:

  1. У значної кількості дітей недостатньо сформовані певні культурно-гігієнічні навички, що пояснюється несистемним відвідуванням дітьми закладу.

  2. Відсутні графіки чергувань в середніх та старшій групах, що унеможливлює належний контроль за охопленням всіх дітей даним видом діяльності.

  3. В куточку чергових середньої групи відсутні совочок та щітка для змітання крихт.

  4. Потребує заміни в куточку чергових середньої групи фартухи.

Рекомендації:

  1. Вихователю-методисту Буйніч С.В.:

    1. Розробити та оформити на методкабінет методичні рекомендації щодо формування культурно-гігієнічних навичок у дошкільників.

Термін: до 25.12.2018

  1. Вихователям всіх вікових груп:

    1. Проводити індивідуальну роботу щодо формування КГН з дітьми, що мають низький рівень сформованості КГН.

Термін: з 20.12.2018 та постійно

3. Вихователям середніх груп (Ковальчук О.Г. Опанасюк С.І.) та старшої групи (Пащенко Т.М., Левчук І.М.):

3.1. Розробляти графік по всім видам чергувань:

середні групи – по їдальні, заняттям

старша група – в куточку природи, по їдальні, заняттям

Термін: протягом 2018-2019 н.р.

4. Вихователям середньої і старшої групи .:

4.1. Доукомплектувати куточок чергових відповідно методичним вимогам.

Термін: до 20.01.2019

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!