Довідка про результати вивчення шкільної адаптації першокласників у 2018-2019н.р.

Опис документу:
Довідка про результати вивчення шкільної адаптації першокласників у 2018-2019н.р. містить інформацію про перевірку адаптації першокласників, аналіз здійснювався на основі відвіданих уроків, анкетування батьків та школярів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Довідка

про результати вивчення шкільної адаптації першокласників

у 2018-2019н.р.

     Згідно плану роботи школи на 2018-2019 навчальний рік у жовтні адміністрацією школи було здійснено класно-узагальнюючий контроль,  метою якого було визначення рівня адаптації школярів, уникнення перевантаження та вимог до навчального процесу в умовах нової української школи.

Протягом даного періоду були відвідані та проаналізовані  уроки, проведені бесіди з вчителем та учнями. Було організовано проведення спеціальних занять для першокласників, які носили розвивальний та пізнавальний характер, проводились у формі гри та були спрямовані на визначення психологічної і соціальної готовності, розвиток психологічних функцій, пізнавальної активності.

У школі створено сприятливі умови для успішної адаптації шестирічок до навчання в першому класі. Освітлення класу, розташування класної дошки відповідають санітарним умовам. Клас поділено на навчальні зони:

  1. Для навчально-пізнавальної діяльності, яка містить зручні одномісні парти салатового кольору, дошка.

  2. Змінна тематична зона, у якій вчитель розміщує цікаву інформацію, яка вивчається протягом тижня, для заохочення першокласників.

  3. Ігрова зона має невеличкий столик, за яким бажаючі можуть грати у різноманітні настільні ігри, складати пазли тощо. Тут же розкладено інвентар для рухливих ігор.

  4. Для художньо-творчої діяльності. У цій зоні зберігається приладдя для творчих занять: від фломастерів та альбомів до полімерної глини та пластилін. А ще саме тут є невеличка виставка дитячих робіт, яка змінюється.

  5. Зона для проведення дослідів- це куточок природи, де діти спостерігають за ростом рослин .

  6. В класі розміщено килимок, що став центром зони для відпочинку та спілкування. Тут ви можете спілкуватися з дітьми та грати в ігри, які зроблять клас справжньою командою, і тут же вони просто трохи відпочинуть та подумають. Саме тут розміщено «Куточок настрою», на якому кожен учень,  вказіє на смайлик,який передає, що відчуває кожен з учнів: захоплення, здивування, смуток, радість

  7. Бібліотечка, де можна швидко знайти цікаву чи співзвучну з темою уроку літературу, ніколи не буде зайвою. Більше того, учні приносять туди власні книжки, які точно мають прочитати усі.

  8. Зона вчителя , яка оснащений ноутбуком, принтером та різною дидактичною літературою.

Всі учні пройшли обов’язковий медичний профілактичний огляд з визначенням готовності дитини до навчання в школі. Першокласники забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням.

Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статичного напруження першокласників при одночасному виконанні навчальних програм з усіх предметів забезпечується і оптимально складеним розкладом уроків. Так протягом дня навчальні предмети природничо-математичного і гуманітарного циклів чергуються з уроками фізичної культури, я досліджую світ, музичного та образотворчого мистецтва. Тривалість уроків у 1-му класі – 35 хвилин. Згідно з вимогами ДсанПін 5.2008-01, на п’ятнадцятій хвилині кожного з уроків проводиться руханка, що включає динамічні, дихальні вправи, вправи для збереження зору, пальчикова гімнастика тощо. Всі першокласники забезпечені підручниками. А посібники, зошити з друкованою основою, які використовуються учнями, мають гриф Міністерства освіти і науки. Оцінюють роботу дітей формувально, домашніх завдань не дають.

 Відвідані уроки засвідчили, що вчитель Боднар І.В. будує уроки із врахуванням психологічних та індивідуальних особливостей розвитку дітей-шестирічок відповідно до програми НУШ

У навчанні учнів велику увагу вчитель приділяє грі як основному виду дитячої діяльності. Ігрова діяльність є цінним засобом виховання розумової активності учнів, активізує психічні процеси, викликає живу зацікавленість у процесах пізнання. Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі у навчанні, розвивають свої здібності та вміння. Так, на уроках навчання грамоти Інна Василівна практикує інтерактивні вправи ігрового характеру

Уроки з курсу «Я досліджую світ» проводяться, активно поєднуючи навчально-пізнавальну і оздоровчо-рухову діяльність першокласників. Ігри та ігрові ситуації  є невід’ємною частиною уроків з фізичної культури. Кожен день починається з ранкових зустрічей.

На уроках мови та математики значне місце відводиться дидактичним іграм, дозволяючи дітям час від часу рухатися, забезпечуючи зміну видів діяльності. Для розвитку у першокласників просторових уявлень використовуються різноманітні дидактичні матеріали.

Вчитель постійно стимулює учнів дотримуватись правильної постави під час виконання письмових робіт за партою.

Адаптація дітей відбувається не відразу. Поступово підвищується працездатність, спадає напруга та тривожність. Як показали спостереження,  60 % першокласників нашої школи мають середній рівень адаптації. У 70% учнів виявлено  вади вимови окремих фонем,  відхилення фонетичного і лексико-граматичного розвитку, нестійка увага.

Для виявлення ступеня адаптації першокласників до нових шкільних умов та виявлення дезадаптації було проведено діагностування за методиками:

  1. Назва методики: Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації

Автор: Н.Г. Лусканова

Досліджує: рівень мотивації та адаптації дитини до школи.

2) Назва методики: Що мені подобається в школі

Досліджує: рівень шкільної адаптації.

3) Назва методики: проективна методика «Мій клас»

Досліджує: положення дитини в колективі

Результати дослідження подаються у вигляді таблиць:

Таблиця №1

Методика « Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації» Н.Г.Лусканової

Загальна кількість учнів, які приймали участь у дослідженні : __10__

Рівень мотивації та адаптації

Кількість учнів з відповідною мотивацією та адаптацією

% від загальної кількості учнів

Високий рівень шкільної адаптації

0

0

Середній рівень шкільної адаптації

1

10%

Зовнішня мотивація

5

50%

Низький рівень шкільної адаптації

2

20%

Шкільна дезадаптація

2

20%

Таблиця №2

Методика «Що мені подобається в школі»

Загальна кількість учнів, які приймали участь у дослідженні: __10_

Тематика малюнків

Кількість учнів з відповідною тематикою

% від загальної кількості учнів

Невідповідність малюнка темі

2

20%

Навчальні ситуації

0

0

Ситуації ненавчального характеру із зовнішніми шкільними атрибутами

6

60%

Ігрові ситуації в школі

2

20%

Таблиця №3

Проективна методика «Мій клас»

Загальна кількість учнів, які приймали участь у дослідженні : ___10__

Позиція учня

Кількість учнів даної позиції

% від загальної кількості учнів

Позиція «на самоті, далеко від учителя»

1

10%

Ототожнення себе з дітьми, що стоять у парі, грають разом

4

40%

Місце поряд з учителем

0

0

Ігрова позиція

5

50%

Рекомендації:

1.Вчителю 1 класу:

1.1  Під час проведення занять здійснювати індивідуальний підхід до учнів, у яких виникають труднощі в період адаптаційного процесу.

1. 2    Удосконалювати форми та методи роботи з учнями шестирічного віку під час адаптаційного періоду та впродовж року.

       1. 3. Проводити індивідуальні бесіди з батьками першокласників, в яких   процес адаптації до шкільних умов проходить складніше.

      1. 4. Проводити роботу зі згуртування учнів, виховання взаєморозуміння, взаємоповаги, вміння жити в колективі

2. Практичному психологу навчального закладу підібрати корекційні програми для роботи з учнями з низьким рівнем адаптації.

Заступник завідувача філії: О.В. Руда

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!