Доведення нерівностей.

Опис документу:
Даний матеріал стане у нагоді вчителям математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок «Урок - успіху»

Тема. Доведення нерівностей.

Мета:

  • відтворити знання про нерівності;

  • формувати навички доводити нерівності;

  • формувати навички самоорганізації, співпраці;

  • формувати інформаційну компетентність учнів;

  • формувати вміння аналізувати ситуації, оцінювати свої дії та дії інших.

Методи, форми та прийоми навчання. Евристична бесіда, брейн-ринг, метод кейсів, прийом «різнокольорових капелюшків».

Дидактичне забезпечення. Девіз уроку, записаний на дошці, питання брейн-рингу, різнорівневі завдання на картках

Девіз уроку.

Щоб дійти до мети, треба перш за все йти.

Оноре де Бальзак

Етапи

уроку

Діяльність

вчителя

Діяльність учнів

Організаційно-психологічна частина

Мотивація діяльності учнів на уроці (евристична бесіда).

Як досягти успіху? Це питання постає перед нами практично кожного дня. І як доречно буде вам у стінах рідної школи «озброїтися» не лише багажем теоретичних знань та практичних умінь, а й деякими рецептами досягнення успіху.

Пропоную командам обрати по два кольорових капелюшки та ознайомитися з переліком запропонованих питань. Протягом уроку ви будете розмірковувати над ними, не забуваючи про головне питанням – як досягти успіху.

Ознайомлюються із переліком запропонованих питань

Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань.

Брейн-ринг.

Антична мудрість говорить: «Знання – це сила», на мою думку знання – це одна із сходинок до успіху. Зараз проведемо гру брейн-ринг, в ході якої дізнаємося на скільки міцні ваші знання з теми «Числові нерівності».

Перш ніж розпочати гру пропоную командам назватися, використовуючи поняття предмету, який ми вивчаємо.

Право відповіді має та команда, яка першою підніме сову-символ. Доречі, що символізує сова? Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. В разі неправильної відповіді на питання право виправити помилку мають члени іншої команди, якщо вони її помітили. Перемагає та команда, яка набере більшу кількість балів.

Робота в групах.

Клас поділено на дві рівнозначні групи. Члени команд відповідають на запитання брейн-рингу. Правильні відповіді приносять команді бали. Якщо на запитання команда дала неправильну відповідь, то право виправити помилку мають члени іншої команди, яка, таким чином, може заробити бали для своєї команди (причому таке право надається лише тій команді, яка помітила помилку)

Мотивація навчальної діяльності.

Досягти успіху можна тільки тоді, коли є певна мета.

Ми з вами вивчили числові нерівності, їх властивості та дії над ними, навчилися доводити найпростіші нерівності

Метою нашого уроку є вдосконалення вмінь та навичок з доведення нерівностей.

Вивчення нового матеріалу .

Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх.

Капітани команд на сьогоднішній урок самостійно опрацювали частину навчального матеріалу. А зараз вони повинні пояснити цей матеріал учням класу.

Адже народна мудрість каже: «Знання збільшуються, а вміння вдосконалюються, коли ними ділишся».

Узагальнення способу доведення нерівностей:

  1. записати кілька раніше доведених нерівностей;

  2. перемножити або додати їх, прийдемо до потрібної нерівності

Метод кейсів.

Капітани команд подають такий матеріал учням классу:

  • застосування нерівності: сума двох додатних взаємно обернених чисел не менша від 2;

  • застосування нерівності: середнє арифметичне двох додатних чисел не менше від їх середнього геометричного.

Первинне закріплення нового матеріалу.

Щоб кожен міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, необхідно самостійно виконати практичне завдання на доведення нерівностей. Адже китайська мудрість проголошує: «Покажи мені – і запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся…»

Виконайте два різнорівневих завдань на вибір та здійсніть самооцінку за вказаними критеріями.

Бажаю всім досягти успіху.

Індивідуальна робота.

Учні працюють з різнорівневими картками.

Самооцінювання: учні самостійно оцінюють виконання завдань

Домашнє завдання.

За підручником

Записують домашнє завдання.

Підсумок уроку.

Прийом «різнокольорових капелюшків».

Саме час повернутися до початку уроку – до мети, яку ми перед собою ставили. Поміркуйте, чи досягли ви її. Чи відтворили знання про числові нерівності, навчилися доводити нерівності.

Крім того, треба дати відповідь на запитання: «Що допомагало нам досягти успіху?» Уміння аналізувати є дуже важливим у насичений інформацією час. Людина, яка вміє аналізувати завжди знайде вихід з будь-якої ситуації та буде успішною.

Приготуйте картки з орієнтовними запитаннями для аналізу методом «різнокольорових капелюшків». У вас є 1 хв. для обговорення відповідей.

Думаю, що уміння аналізувати ситуації ще не раз стане вам у нагоді. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових завдань та проблем.

Наприкінці уроку я хочу одягнути жовтий капелюшок – кольору сонця та оптимізму. Учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорога до успіху буде для вас відкрита.

І завжди пам’ятайте слова Оноре де Бальзака: «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти».

А на згадку про наш урок я вам хочу подарувати буклети «Будь успішним»

Учні підбивають підсумки, два представники від кожної групи дають відповіді на запитання.

Білий капелюшок:

  1. Які знання, вміння було відтворено на початку уроку?

  2. Які нові знання отримано на уроці? Над формуванням яких навичок працювали, які вміння розвивали?

  3. Чи усі учні на уроці працювали?

  4. Чи отримали на уроці домашнє завдання?

Червоний капелюшок:

  1. У якому настрої (доброму, поганому, хвилювалися, боялися, сумували, були зацікавлені, замкнені, інше) ви перебували на уроці ? Чому?

  2. У якому настрої, на вашу думку, перебували інші учні класу?

  3. Яким був настрій у вашого вчителя?

  4. На розвиток яких здібностей, якостей, рис характеру вплинув цей урок? (Мислення, пам’яті, уваги, вміння бути дисциплінованим, самостійним, спостережливим тощо.)

Чорний капелюшок:

  1. Що на даному уроці заважало вам працювати продуктивно, успішно? (Відсутність знань, неуважність, недисциплінованість тощо.)

  2. Що заважало вчителю?

  3. Що було непотрібним, зайвим? Які негативні елементи на уроці ви помітили?

Синій капелюшок:

  1. Що корисного для навчання, для подальшого життя ви винесли з уроку? (Училися самостійно працювати, досягати успіху, допомагати іншим, спілкуватися тощо.)

  2. Чому можемо сказати, що цей урок важливий для нас?

  3. Де, у яких ситуаціях ви можете використовувати набутий на уроці досвід?

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!