Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1.

Опис документу:
Тема. Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1. Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ря­ ді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислю­ вальні навички; виховувати старанність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1.

Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ря­

ді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при

додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити

принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислю­

вальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. Актуалізація знань.

Веселі задачі

• Горобець і три синиці

Он летять до годівниці.

Скільки пташок, підкажіть.

Будуть вдячні за обід?

— Як ви рахували?

— Як називаються числа при додаванні?

• Були у нашому дворі

Два горобці, три снігурі.

Хто може скласти лік птахам,

Всім горобцям і снігурам?

• Три ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще три примчало.

Скільки пташок разом стало?

2. Робота з числовим рядом

8; 10; 6; 4; 3; 2; 1; 5; 7; 9.

— Назвіть числа від найменшого до найбільшого.

— Назвіть будь-яке число, потім — наступне до нього; попереднє.

— Я задумала число, збільшила його на 1, одержала 6. Яке число я задумала?

— Назвіть попереднє число до числа 4.

— Назвіть «сусідів» числа 5.

— Доповніть 6 до 10.

3. Гра «Допоможи Незнайкові» (Робота в групі)

3 + 2 = 6 2 + 0 = 2 4 - 1 = 1

5 + 0 = 6 9 - 1 = 7 8 + 1 = 9

-Знайдіть помилку.

Робота над темою урока

Практична робота з паличками для лічби

Покладіть 1 паличку на парту, поруч покладіть ще одну паличку.

Скільки паличок одержали? (2) Запишемо: 1 + 1 = 2. Яку математичну

дію виконали? (Додавання) Уявіть, що я додам ще одну паличку. (Паличку

вчитель не додає.) Запишіть розв’язання. (2 + 1 = 3)

Таким чином складається вся таблиця додавання, решту прикладів

діти диктують учителеві і записують у зошит, а вчитель — на дошці.

Потім необхідно проаналізувати таблицю: перший доданок збільшується

на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.

Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (1)

Тому таблиця й називається «Додати 1».

Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про

них сказати? (Перший доданок — попереднє число, а сума — наступне.)

Висновок. Якщо до числа додати 1, то одержимо наступне число.

Аналогічно проводиться робота над складанням таблиці «Відняти 1». Діти

записують приклади у зошит, а вчитель — на дошці.

Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого

віднімали 1. Яке число одержували? (Попереднє)

Висновок. Якщо від числа відняти 1, то одержимо попереднє число.

Робота в зошиті с.49

Завдання 1

-Самостійно знайдіть значення виразів (Самоперевірка)

Завдання 2

  • Скільки треба додати до 4, щоб отримати 6?

  • Скільки треба додати до 6, щоб отримати 9?

  • Скільки треба додати до 3, щоб отримати 5?

  • Скільки треба додати до 4 , щоб отримати 8?

Завдання № 3, 4

  • Прокоментуйте малюнки. Доповніть схеми. Складіть вірази.

Завдання 5

  • Наведи та домалюй.

Рефлексія

— Прочитайте відповіді таблиць «Додати 1», «Відняти 1».

— З яких частин складається задача?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00