Дослідницько-пошукова діяльність «Як ми сороку шукали» (прогулянка)

Опис документу:
спостереження в природі, виділення ознак, які відрізняють птахів від інших живих істот; формування уявлення про спосіб пересування, про те, яку користь вони приносять; встановлення взаємозв’язків у природі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дослідницько-пошукова діяльність «Як ми сороку шукали»

Програмовий зміст: Розвивати мислення, вміння порівнювати, виділяти основні ознаки; виховувати бажання досліджувати, спостерігати за птахами, піклуватися про них. Продовжувати формувати знання дітей про птахів; вчити виділяти ознаки, які відрізняють птахів від інших живих істот; мати уявлення про спосіб пересування, про те, яку користь вони приносять; встановлювати взаємозв’язок в природі.

По плану освітньо-виховної роботи тема тижня «Зимуючі тварини». Попередньо була проведена організована освітня діяльність (заняття) «Дитина в природному довкіллі», тема «Зимуючі птахи. Спосіб їх життя та живлення », як початок пошуково-дослідницької роботи.

Сюрпризний момент: вихователь заносить на долоньці пір’їнку.

  • Хто її загубив? (прийом навмисних помилок)

  • Можливо, загубив зайчик. А як вважаєте ви?

  • Що ви знаєте про птахів і щоб хотіли дізнатись?

Дослідницька діяльність: (з пір’їнами)

  • Подивіться, які в мене ще є пір’їни .

  • Чим вони відрізняються? (кольором, формою, розміром)

  • А чим вони схожі ?

  • Кожне перо має стрижень. Покажіть його. (Діти виконують)

  • Що станеться з пером якщо подме вітер (пір’я розлетиться, бо воно легке)

  • Подміть на пір’я. (Діти виконують)

  • Чому? Давайте подивимося на розрізану пір’їну. Що ви бачите всередині? Вона порожниста. Ось чому пір’я дуже легке.

  • Візьміть пір’їнку, умокніть її у воду. Чи змокла вона?

  • Що відбувається? (вода краплинками скочується з пір’їнок)

  • Як бачите, ода з пір’їни скотилася крапельками, воно не намокає. Пір’я захищає птахів від води. Птахи мають на хвості спеціальні залози, що змащують пір’я жиром, і воно не мокне. Тож тіло птахів постійно захищене від води.

  • Зараз ми з вами підемо на прогулянку, поспостерігаємо за зимуючими пташками і постараємося побачити найцікавішу пашку , про яку складено багато віршів, забавлянок.

На прогулянці. Дослідницька діяльність

Спостереження за птахами, що прилітають на майданчик дитячого садка.

  • Які птахи прилітають на майданчик?

  • Як поводяться птахи?

  • Чи співають пісеньки?

  • Коли пташкам жити веселіше: восени чи влітку?

  • Чому взимку птахи поселяються поблизу людських помешкань?

  • Ми з вами побачили і голубів, і ворон, і синичок, і горобців, а яку пташку не бачили відгадайте за загадкою.

Біла, як сніг,

Чорна, як жук,

Спіймати морока,

Зветься…. (сорока)

  • Як ще називають сороку?

  • Сорока-білобока – це чорна пташка з білими боками, довгим чорним хвостом. Сорока – лісова пташка, але може поселятися і в містах, де багато густих та великих дерев, як на території нашого садка. Сорока дуже голосно стрекоче. Іноді тим, хто голосно і швидко розмовляє, говорять, що вони стрекочуть, як сороки.

  • Зараз ми з вами пройдемо по всій території садка і, можливо, побачимо сороку.

(На прогулянці не вдалося поспостерігати за сорокою)

Після повернення з прогулянки, пропоную дітям роздивитися ілюстрації із зображенням сороки.

  • Що за птах?

  • Чи перелітна сорока?

  • Яке оперення мають ці птахи??

  • Як в народі називають цих птахів?

  • Яку пісню співає сорока?

Пригадати забавлянку «Сорока – ворона»

ІІ половина дня .Самостійна зображувальна діяльність:

Тема: „Кольорові пташки” (малювання за віршем В. Лучук)

Мета: Розвивати у дітей творчість, фантазію, уяву. Виховувати бажання малювати за змістом вірша, охайність в роботі. Продовжувати формувати знання дітей про птахів; вчити виділяти ознаки, які відрізняють птахів від інших живих істот. Продовжувати вчити дітей вірно тримати олівець, підбирати відповідний колір, вірно розміщувати малюнок на аркуші паперу. Заохочувати дітей доводити розпочату справу до завершення, вміння отримувати позитивні емоції від своєї творчості.

Матеріал: аркуші паперу, кольорові олівці, вірш, малюнки птахів.

Кольорові пташки.


Червоні снігурі

Стрибають по дворі.

В задумі чорний крук

Присів на білий сук.
Синиці голубі

Співають на вербі.

На зиму омелюх

Пошив рудий кожух.
А горобець-дивак

Вдягнув зелений фрак...

Зелений — то й дарма!

Бо сірих фарб нема.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00