Дослідницький зошит для вивчення теми "Повітря та його властивості. Досліди."

НУШ

Для кого: 1 Клас, 2 Клас

18.08.2019

2196

51

0

Опис документу:
Предмет - "Я досліджую світ". Тема : "Повітря та його властивості. Досліди." Матеріали зошита підібрані таким чином, щоб надавати змогу формувати первинні навички дослідницької діяльності дитини та організовувати міжпредметну інтеграцію між освітніми галузями (мовно-літературною, математичною, природничою, громадянською й історичною, cоціальною, здоров’язбережувальною). Вони реалізуються через подачу в робочому зошиті завдань пов’язаних однією темою, яка наскрізно проходить через всі предмети.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дослідницький зошит

Дослідницький зошит

Дорогий досліднику!

У 1 класі пропонуємо тобі під час знайомства з темою «Повітря та його властивості» виконати більш творчі завдання.

А вже у 2 класі  для тебе ми підготували більш складні завдання, щоб ти зміг вже закріпити свої вміння з вивченої теми. Спочатку попрацюй над письмовими завданнями, щоб ще раз пригадати поняття «повітря» та його властивості, а потім переходь до виконання цікавих дослідів

1 клас

Українська мова

  1. Назвіть елементи букви Пп («пе»). Напишіть букву П, п. Складіть та запишіть склади, а потім слова з буквами.

  2. Прочитай слова та поділи на склади. Одведи наголошений склад.

Повітря

Вітер

Вітрище

Вітерець

Гойдає

Свище

Повіває

Математика

  1. Порахуй, скільки повітряних кульок на малюнку. Скільки кульок сховалося за хмаринкою? (Введення поняття «стільки ж»)

  1. До кожного малюнку добери вираз та намалюй схему.

- Скільки повітряних зміїв було спочатку?

- Скільки прилетіло потім?

- Стало більше чи менше? Якою дією дізнаємося більше число?

Добери вираз

2 + 5 7 – 5 7 – 2

Я досліджую світ

  1. Розглянь малюнки. Закресли «зайве» в кожному рядку. Що спільно у всіх малюнках?

На малюнку зображені

  1. кульбабка, що летить; надувний круг для купання; лід.

  2. паперовий літачок; сонце; порожня склянка.

  3. парасолька; м’яч; повітряний змій.

2 клас

Українська мова

Письмо

  1. Підпишіть малюнки, які на вашу думку, можуть допомогти дослідити поняття «повітря»

На малюнках: вітрячок, повітряна кулька, соломинка, фен, склянка(порожня), повітряний змій.

  1. Запиши слова, якими можна описати (повітря, вітер)

Наприклад: повітря (яке?), невидиме, легке, чисте і т.д.

  1. Розгадай загадку та знайди і підкресли порівняння у ній.

Воно таке велике, що займе цілий світ.

Воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде. (Повітря)

  1. Склади невелику розповідь про подорож вітру.

  2. Метод «Сенкан»

Наприклад: слово «вітер»

Іменник - вітер

2 прикметники, які описують іменник – тихий, ласкавий

3 дієслова, які відповідають до предмета – віє, лоскоче, торкається

Фраза-висновок з чотирьох слів. – відчуваю його кожного дня

Іменник-синонім до теми ( висновок, асоціація ). – вітерець, буревій

Читання

  1. Кероване читання з передбаченням (матеріал взятий з сайту https://sunshine-blues.livejournal.com/155634.html

Казка про Повітря

Як ви вважаєте, про кого буде розповідатися у казці?

Жив собі добрий лісовий дух на ім’я Повітря. Був він прозорим, тому його ніхто не бачив, але усі знали, що він є. У важки часи на нього можна було покластися чи навіть вхопитися – ніколи не підводив. Більш за все на світі добрий дух полюбляв лоскотатися, особливо як забереться комусь до носа.

Одного разу їжачок, як зазвичай, розмірковуючи про те, як добре бути їжачком, гуляв лісом. Він поринув у свої думки й не побачив яму, що раптом опинилася під його лапками, та й впав до неї.

Поміркуйте, що могло статися з їжачком далі?

Їжачок підвів очі та побачив хмаринки, що бігли по небу. Страх скував його на певний час. Було неможливо поворушитися. Минуло декілька хвилин. Їжачок заспокоївся, зібрався із силами та підстрибнув, намагаючись зачепитися за краєчок ями. Спочатку він підстрибнув на одній лапці, потім на двох, потім на всіх чотирьох, але нічого не виходило. Яма була занадто глибокою.

Як ви вважаєте, що міг зробити їжачок в цій ситуації?

Тоді їжачок покликав на допомогу доброго лісового духа. Дух Повітря одразу ж прийшов, забрався їжачку до носа та й почав лоскотати.

Мені зараз не до сміху! – ледь стримуючись, аби не чхнути, крикнув їжачок. Але дух Повітря продовжував наполегливо лоскотати.

Поміркуйте, що відбулося далі?

Врешті решт, їжачок все ж таки чхнув, та й так голосно, що яма осипалася та стала нижчою на зріст. Тепер, якщо підвести очі, можна було побачити ліщину, що росте недалечко, або сороку, що, за звичаєм, прогулювалася біля струмка. Їжачок зачепився передніми лапками за краєчок ями, трошки підтягнувся та й виліз із неї.

Запитання до тексту:

  • Хто є головними героями казки?

  • Знайдіть та прочитайте, як характеризує автор Повітря.

  • Що сталося з Їжачком?

  • Чи зміг Їжачок вибратися з ями самостійно?

  • Кого покликав на допомогу?

  • Як допомагав Дух Повітря Їжачкові?

  • Чи подобалася така допомога Їжачку?

  • Який висновок можна зробити, прочитавши казку?

  1. Стратегія «Порушена послідовність» за казкою Василя Сухомлинського «Ласкавий вітер і Холодний вітрюга»

Учням пропонується речення із казки.

1)У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри.

2) Йде по землі холодний Вітрюга, замерзають річки, гуде хуртовина.

3)Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюга.

4) Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.

5)Прийшла зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею.

6) Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави.

Вони об’єднуються у групи і повинні запропонувати свою послідовність поданих речень. Потім читають тексти і перевіряють результати. Обговорення.

Математика

  1. Розв’яжи вирази та з’єднай літачок з відповідною табличкою

  1. Допоможи Ігрику порівняй числа. Постав знаки «˃» «˂»

  1. Прочитай або послухай задачу. Визнач та підпиши компоненти задачі./ Прочитай задачу. Перекажи її умову. Назви запитання.

У Полінки було 4 повітряні кульки, а у Артема 2. – Умова

Скільки всього повітряних кульок було у дітей? – Запитання

  1. Розв’яжи задачу. Склади обернену до неї задачу.

Учні 1(2) класу на уроці майстрували паперові літачки. Оля виготовила 3 літачки, а Ян виготовив на 5 більше. Скільки паперових літачків виготовив Ян?

  1. Склади задачу про вітрячки.

Я досліджую світ

  1. Розглянь малюнки. Обведи предмети, в яких є повітря зеленим олівцем, а в яких немає – червоним.

На сторінці зображений велосипед (виділено колесо); парашут,який летить; мильні бульбашки; повітряна кулька; крапелька води; порожня склянка; фен та інші предмети.

  1. Відшукай на малюнку букви. Склади з них слово та надрукуй його.

  1. Що ти знаєш про вітер? Як він утворюється?

Сонячні промені нагрівають земну поверхню, від якої нагрівається і повітря. При нагріванні воно розширюється і стає легшим. Тепле, легке повітря піднімається вгору. Там воно охолоджується, стискається, важчає й опускається вниз. Так виникає вітер — рух повітря вздовж земної поверхні.

  1. Розглянь малюнки вітру. Назви та підпиши, де вітер, вітерець, вітрище. Розфарбуй малюнки.

  1. Розглянь малюнок. Домалюй та розфарбуй його.

  1. За малюнками визнач об’єкти живої природи, яким потрібно повітря, з’єднай стрілкою необхідний малюнок зі словом «Повітря»

На малюнку: людина, ліс, собака, квітка, пташка, завод, меблі, комп’ютер та інші.

  1. Намалюй у рамці зошита, що забруднює повітря?

Дослідницькі завдання

Дорогий досліднику!

Перед виконанням дослідницьких завдань обов’язково пригадай правила обережного поводження з різними гострими матеріалами.

Вчитель буде показувати як проводити вимірювання, а ти уважно спостерігай, а потім спробуй самостійно повторити деякі досліди.

Повітря прозоре, але сильне

Тобі знадобляться:

  • Дволітрова пляшка

  • Клаптик паперу

  • Скотч

  • Фен

Хід виконання:

  1. Поклади порожню пластикову пляшку на бік і зафіксуй її в такому положенні.

  2. З маленького клаптика паперу зроби кульку. Переконайся, що вона проходить у шийку пляшки.

  3. Тримай фен у такому положенні, щоб він дув безпосередньо в шийку пляшки. Спробуй проштовхнути, повітрям з фену, кульку в пляшку.

Результат: Цей дослід доводить, що повітря хоч і прозоре, але воно здатне чинити опір твоїм діям! Спрямований потік повітря обтікатиме кульку і повністю заповнюватиме пляшку. При цьому в ній не залишиться місця для кульки.

Чи має повітря вагу?

Тобі знадобляться:

  • Повітряні кульки

  • Нитка

  • Голка або шпилька

  • Лінійка

Хід виконання:

  1. Відріж три шматки нитки завдовжки 30 см.

  2. Надуй дві повітряні кульки, так щоб вони були приблизно одного розміру. Прив’яжи одну повітряну кульку до одного кінця лінійку, а другу – до іншого. Третю нитку зав’яжи прямо по центру лінійки.

  3. Прикріпи центральну нитку так, щоб вона не рухалась і підтримувала рівновагу. Проколи одну кульку голкою. Проколота кулька втрать вагу, і кінець лінійки, до якого вона підвішена, підніметься вгору.

Результат: Якщо проколоти одну з кульок, лінійка підійметься з того боку, де висить ця кулька. Відповідно інший кінець лінійки, до якого прив’язана заповнена повітрям кулька, опустилася вниз. Цей дослід демонструє, що повітря має вагу.

Вітрячок

Хочеш спіймати вітерець? Займись виготовленням рухомого вітрячка!

Тобі знадобляться:

  • Квадрат (12Х12 см) з кольорового паперу або зі старих журналів, газет.

  • Ножиці

  • Простий олівець

  • Клей

  • Канцелярська кнопка гвіздок.

Хід виконання:

  1. Зігни квадрат по діагоналі. Від центра квадрата відміть по 2 см на кожній діагоналі. Зроби надрізи.

  2. Зігни кінці заготовки та приклей у центральній точці.

  3. На середину приклей фігуру контрастного кольору (квіточку, ромбик).

  4. Прикріпи канцелярською кнопкою вітрячок до простого олівці, а саме де міститься гумка. Не надто міцно, бо вітрячок не обертатиметься.

Результат: Коли ти дмеш у крила вітрячка, то повітря, яке ти видихаєш, із силою штовхає крила, і вони рухаються.

Якщо ти побіжиш, то крила вітрячка самі будуть ударятися об повітря і зрушуватися.

Додаткові досліди для виконання вдома

Парашут

Тобі знадобляться:

  • Кухонний паперовий рушник/серветка/звичайний аркуш паперу.

  • Нитки

  • Скріпки

Хід виконання:

  1. Прив’яжи чотири нитки до кутиків паперового рушника.

  2. Зв’яжи їх внизу вузлом.

  3. Прикріпи знизу скріпки,як свого роду обважнювач.

Тепер нехай парашут летить!

Результат: Кухонний рушник летить.

Тільки гаряче повітря

Тобі знадобляться:

  • Тонкий сміттєвий пакет

  • Смужки картону

  • Фен

  • Скотч

Хід виконання:

  1. Склей смужки картону в кільце. Воно має бути досить великим, щоб можна було легко дути в нього феном.

  2. Закріпи сміттєвий пакет скетчем навколо кільця.

  3. Надуй теплим повітрям через кільце, а тепер відпускай.

Результат: Тепле повітря спрямовується вгору. Пакет одразу ж роздувається і летить.

Повітря еластичне

Тобі знадобляться:

  • Повітряні кульки

  • Пісок або рис

  • Папір, щоб зробити лійку

Хід виконання:

  1. Надуй повітряну кульку і перев’яжи горловину.

  2. Легенько штовхни кульку з одного боку.

  3. Іншу кульку наповни піском або рисом, використовуючи лійку.

  4. Штовхни повітряну кульку, заповнену піском.

  5. Зауваж, як підстрибує кожна кулька.

Результат: Молекули в газі перебувають на значній відстані одна від одної, так що між ними є певний простір. Молекули в рідинах розташовані на менших відстанях, а в тілах вони розміщуються дуже щільно. Коли ти штовхаєш повітряну кульку, молекули наближаються одна до одної. Це стає можливим завдяки простору, що є між ними. Проте, щойно твої дії припиняються, молекули знову віддаляються одна від одної. Це й змушує кульку стрибати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.