Доповідь "Синквейн у роботі з дошкільниками"

Опис документу:
Метод ефективний як при роботі з відстаючими, так і при роботі з обдарованими дітьми. Кожна дитина має реальну можливість стати успішним, відчути радість від процесу пізнання. А це в нашій роботі найголовніше. У методиці синквейн є швидким, ефективним інструментом для аналізу, синтезу та узагальнення поняття та інформації. Він вчить осмислено використовувати поняття і визначати своє ставлення до розглянутої проблеми, використовуючи всього п'ять рядків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Приклади:

Захар.

Старий, мудрий.

Вирішує, радить, захищає.

Закликає тухольців до єдності.

Ватажок. (характеристика образу Захара Беркута з повісті І. Франка «Захар Беркут»)

Трикутник.

Прямокутний, тупокутний.

Накреслити, розв’язати, дослідити

Сума всіх сутів трикутника дорівнює 180 градусів.

Геометрична фігура

Вектор.

Одиничний, нульовий.

Знайти, накреслити, спроектувати.

Вектор – це напрямлений відрізок.

Математичний термін.

Чотирикутник.

Опуклий, неопуклий.

Накреслити, розв’язати, описати.

Паралелограм, ромб, квадрат, прямокутник, трапеція – чотирикутники.

Геометрична фігура.

  1. Фізика.

  2. Потрібна, цікава.

  3. Досліджує, розвиває, допомагає думати.

  4. Фізика - наука про природу.

  5. Закони.

  1. Молекула.

  2. Маленька, рухлива.

  3. Рухається, притягається, відштовхується.

  4. Молекула – найменша частинка речовини.

  5. Частинка.

  1. Температура.

  2. Вимірювана, залежна.

  3. Підвищується, знижується - змінюється.

  4. Ступінь нагрітості тіла.

  5. Величина.

  1. Двигун внутрішнього згоряння.

  2. Поширений, тепловий.

  3. Впускає, стискає, працює, випускає.

  4. Перетворює внутрішню енергію в механічну.

  5. Машина.

1.Весна

2.Сонячна,тепла

 3.Пробуджує, зігріває, розквітає.

 4.В садах цвітуть дерева.

  5.Краса!

(cумний)

Весна.

 Волога, прохолодна.

 Тане, дощить, віє.

 Люди чекають тепла.

 Журба!

  1. Море.

  2. Тепле, блакитне.

  3. Оздоровлює, радує, шумить.

  4. Морем ходять кораблі.

  5. Відпочинок, літо, хвилі, палаци з піску.

  1. Осінь.

  2. Дощова, золота.

  3. Шумить, дощить, задуває.

  4. Восени й горобець багатий.

  5. Я люблю ранню осінь.

1.Осінь.

2.Різнокольорова, врожайна.

3.Надихає, чарує, захоплює.

4.Беру олівці та фарби.

5.Пейзаж.  

1.Листопад.

2.Жовті, золоті.

3.Літають, шелестять, кружляють.

4.Серце завмирає, дух перхоплює.

5.Краса.

1.Дощ.

2.Срібний, холодний.

3.Ллє, поливає, шумить.

4.Я заховався в будинку.

5.Затишок.

1. Дитина.

2. Рухлива, весела.

3. Грає, займається, пустує.

4. Є найцінніше у житті.

5. Щастя!

  1. Фіалка

  2. Фіолетова, красива.

  3. Росте, пахне, чарує.

  4. Окраса нашої кімната.

  5. Вазон.

  1. Лисиця

  2. Хитра, обережна

  3. Полює, бігає, нападає

  4. Знаємо про неї багато казок

  5. Кмітливий звір

  1. Трактор

  2. Червоний, великий

  3. Їде, перевозить, оре.

  4. Тракторист керує трактором

  5. Сільськогосподарський транспорт

    1. Перукар

    2. Талановитий, гарний

    3. Стриже, фарбує,заплітає

    4. Робить нас красивими

    5. Професія

1.Ялинка

2.Новорічна, зелена

3. Сяє,пахне, росте

4. Символ нового року

5. Настрій

1.Котик

2.Пухнастий, маленький

3. Грається, бігає, спить

4. Гріється на сонечку

5.Свійська тварина

4.

Практична робота

Зима.

 Яка?(2 слова)

Що робить? (3 слова)

Речення з 4 слів.

Іменник (1 слово).

Ліс.

Який?(2 слова)

Що робить? (3 слова)

Речення з 4 слів.

Іменник (1 слово).


Загальний вигляд синквейну такий:

1.

2.

 

3.

4.

5.

  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)

  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)

  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно цедієслова).

  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Синквейн (синкан) - цеодинзприйомівактивізаціїпізнавальноїактивностідітей, формуванняїхрозумовоготамовленнєвогорозвитку. Слово «синквейн» походить від французького слова «п'ять» і означає «вірш, що складається з п'яти рядків».

 Синквейн - це не звичайний вірш, а вірш, написаний відповідно до певних правил. У кожному рядку задається набір слів, який необхідно відобразити в вірші.

Історія виникнення синквейну

Синквейн представляє з себе віршовану форму з п'яти рядків.

Виникла ця форма в Америці на початку 20-го століття і сформувалася під впливом популярної у той час японської поезії. Згодом поширилась по всьому світі.

Його стали використовувати і в дидактичних цілях, як досить результативний метод розвитку зв'язного мовлення.

Вперше ця форма була розроблена американською поетесою Аделаїдою Крепс. Синквейн включили в її посмертну збірку віршів 1914 р.

Синквейн є вільною творчістю, для його написання від автора потрібно знайти найбільш значущі елементи в інформаційному матеріалі, а потім зробити висновки і коротко їх висловити. Синквейна практикують в якості підсумкового завдання з пройденої теми.

Вигадування синквейнів є своєрідним інструментом для синтезу отриманої інформації. При роботі з даним прийомом вирішується відразу безліч найважливіших завдань:

 - вивчений на занятті матеріал набуває якогось емоційного забарвлення, що сприяє його глибшому засвоєнню,

 - відпрацьовуються знання про частини мови,

- знання про речення,

 - уміння дотримуватись певної інтонації,

 - збагачується словниковий запас дітей,

- удосконалюються навички використання в мові синонімів, антонімів,

 - активізується і розвивається розумова діяльність,

 - удосконалюється уміння висловлювати власне відношення до чого-небудь.

- Синквейн підготовлює до короткого переказу, вчить формулювати ідею (ключову фразу), дозволяє відчути себе хоч на декілька хвилин творцем.

Синквейни корисні: дошкільнику,учневі як інструмент синтезування складової інформації; вихователю, учителеві – як зріз оцінки понятійного і словникового багажу дитини.
 Щобнавчитидітейскладатисинквейнїмпропонуютьсянаступнівправи, метоюякихєуміннявиділятизпотокумовипотрібнучастинумови:

 1. За допомогою сигнальних карток (плескання в долоні) вибери слово, найбільш відповідне по змісту до картинки.

 Лисиця - доброта, хитрість, злість.

 Вовк - захист, зло, радість і так далі.

 2. З'єднай стрілкою ті предмети, які, на твою думку, можуть бути зв'язані між собою. (Використовується лото «Знайди пару»).

 3. Робота в групах. Підберіть слово, що називає відчуття і що відповідає на питання що? до картинки, яка лежить на столі. ( М'яч, квітка, зошит, хмара, лимон, цукерка і так далі).

 4. Гра «Злови м'яч». Вихователь називає слово-предмет і кидає м'яч дитині, вона в свою чергу, називає слово, що асоціюється з названим словом. Обов'язкова умова - всі слова відповідають на питання хто? або що?. Наприклад: м'яч - гра, мама - зустріч, лялька - радість, ранок - сонце і так далі.

 5. «Аукціон» слів.

 При прослухуванні синквейнів спільно утворюється схема, якою можна буде користуватися на наступних заняттях. Для дітей середнього та старшого дошкільного віку, ще не знайомих з визначеннями частин мови, вона може виглядати так: на перших заняттях вигадувати синквейн краще колективно, всією групою. Якщо дітям буде важко (у дітей  дошкільного  віку ще не дуже великий словниковий запас), то можна запропонувати складати синквейн за допомогою навідних запитань, а також доповнювати словами недописаний синквейн.

   Хлопчик,

   Акуратний, . .

   Малює ., ....

   Він все встиг зробити.

   Радість!

 Після цього спільно складається вірш з протилежним значенням, про недбайливого хлопчика.

         Хлопчик,

         Неохайний ..

         Забув .,..

         Розкидав іграшки по кімнаті.

        Сумно!

 Коли вихователь відчує, що діти легко доповнюють початі рядки, правильно розставляють частини мови, слід переходити на наступних заняттях   до самостійного вигадування синквейнів (краще при роботі в парах або групах)

Сенкани можна використовувати на різних етапах уроку, змінюючи традиційні форми роботи над таким віршем. Наприклад:

Зазвичай на уроках узагальнення та систематизації знань використовують такі методи, як бесіда, усне опитування, розв’язування вправ тощо.Іноді при тематичному повторенні складаються підсумкові схеми або таблиці, які економно і наочно показують спільне для понять, що входять у дану тему, їх взаємозв’язок у логічній послідовності. Процес складання таблиць є одночасно і формами письмових вправ при узагальнюючому і систематизуючому повторенні. Послідовне вивчення різних особливих випадків при повторенні дуже корисно закінчувати їхньою класифікацією, що допоможе учням ясніше розрізнити окремі випадки і групувати їх по певній ознаці.

Чим різноманітніші форми і методи нашої з вами роботи, тим більше шансів, що дитині дошкільного віку та учневі на уроці не буде нудно, що кожен день принесе йому радість хай маленького, але відкриття.

Написання синквейна є формою вільної творчості, що вимагає від автора вміння знаходити в інформаційному матеріалі найістотніші елементи, робити висновки і коротко їх формулювати. Відносна простота побудови синквейна дозволяє швидко отримати результат. Ця робота вимагає вдумливої рефлексії, заснованої на багатому понятійному запасі, а також розвиненого образного мислення.

Метод ефективний як при роботі з відстаючими, так і при роботі з обдарованими дітьми. Кожна дитина має реальну можливість стати успішним, відчути радість від процесу пізнання. А це в нашій роботі найголовніше. У методиці синквейн є швидким, ефективним інструментом для аналізу, синтезу та узагальнення поняття та інформації. Він вчить осмислено використовувати поняття і визначати своє ставлення до розглянутої проблеми, використовуючи всього п'ять рядків.

Написання синквейна вимагає від дитини реалізації практично всіх його особистісних здібностей: інтелектуальних, творчих, образних. З точки зору педагогіки, процедура складання синквейна дозволяє гармонійно поєднувати елементи всіх трьох основних освітніх походів: інформаційного, діяльнісного та особистісно-орієнтованого.

 Простота форми цього прийому, що здається на перший погляд, насправді приховує сильний, багатогранний інструмент для рефлексії. Адже оцінювати інформацію, викладати думки, відчуття і уявлення в декількох словах, насправді, не так вже й легко. Але це складна і плідна робота, як для педагога, так і для дитини.


Оболонський навчально-виховний комплекс

Доповідь

на тему:

« Синквейн у роботі з дітьми дошкільного віку»

Підготувала:

Вихователь гр. «Рукавичка»

Філіп Т.М.

2015р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!