Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Доповідь на тему "Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей"

Інформатика

31.01.2019

2984

58

0

Опис документу:
Чим приваблює інтернет дітей і підлітків? • Різноманітне спілкування. • Утамування інформаційного голоду. • Анонімність і віртуальна свобода. До переліку інтернет-загроз відносять: • Комп’ютерну залежність; • Розходження між реальним «я» і своїм інтернет-образом; • Доступ до небажаного контенту (дорослий контент); • Інтернет-шахрайство; • Зараження комп’ютера шкідливим програмним забезпеченням;
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПРАВИЛА Інтернет-БЕЗПЕКИ І Інтернет-ЕТИКИ 
ДЛЯ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ

Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.

Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.

Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

НЕБЕЗПЕКИ ТА РИЗИКИ, З ЯКИМИ ДІТИ МОЖУТЬ ЗІШТОВХНУТИСЯ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

У роботі розглядаються питання місця Інтернету в житті сучасної дитини, привабливість мережі Інтернет для дітей, контроль з боку батьків,  небезпеки та ризики, які очікують на маленьких користувачів новітніми інформаційними технологіями.

Вдосконалення інформаційних технологій створює умови для ефективного розвитку сучасного суспільства. Комунікаційні засоби стали невід’ємною складовою життя людей у всіх сферах діяльності. Мобільні телефони, комп’ютери та інтернет, розширивши комунікаційні, просторові й часові межі, розкрили нові можливості для спілкування, освіти, праці, відпочинку та творчої самореалізації особистості (мал.1)

 

1,8 млрд. людей у світі підключені до Мережі інтернет. З кожним днем ця кількість зростає. Інформаційний світ захоплює не тільки дорослих, а й дітей. 96% дітей користуються Інтернетом.

Таблиця 1. Активність виходу дітей в мережу Інтернет, %

 

Щодня

3 рази на тиждень

1 раз на тиждень

10-11 років

10%

75%

15%

12-13 років

22%

67%

11%

14-15 років

34%

54%

12%

16-17 років

65%

24%

11%

Є безліч можливостей використання інформаційних технологій — від самостійного складання досить досконалих програм, створення своїх сторінок у просторі Internet, дистанційного навчання до занурення у світ найкращих музейних колекцій, бібліотек. Виникають запитання: як впливає цей дивовижний штучний інформаційний світ на психіку людини і, зокрема, дитини? За яких умов цей новий вид людської діяльності сприяє розвитку особистості, а за яких заважає?

Завдяки інтернету діти та підлітки шукають необхідну інформацію для занять, завантажують музику та фільми, переглядають пошту, спілкуються з іншими користувачами Інтернету. Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп?ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості (мал.2)

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв?язання задач. Навчальні, розвиваючі та розважальні інтернет-ресурси орієнтовані на дітей будь-якого віку. За їх допомогою діти в цікавій ігровій формі засвоюють основи письма та лічби, вчаться малювати та моделювати, привчаються до самостійної роботи і складають уявлення про навколишній світ. До завдань розвиваючих програм та ігор входить також удосконалення пам’яті, уваги, мислення, логіки, спостережливості, тренування швидкості реакції та ін. Існує багато ігор, що водночас мають виховну і освітню основу та здатні викликати інтерес дітей шкільного віку до економіки, соціології, історії, літератури.

Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі [1].

Чим приваблює інтернет дітей і підлітків?

  • Різноманітне спілкування.

  • Утамування інформаційного голоду.

  • Пошук нових форм самовираження.

  • Анонімність і віртуальна свобода.

  • Відчуття спільності та приналежності до групи.

Діти засвоюють нові цифрові технології та вчаться вільно орієнтуватися в інформаційному просторі. Вони виявляють підвищену зацікавленість усім новим, найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища. Тому увага батьків до інтернет-безпеки дітей є дуже важливою [4].

Діти не можуть реально оцінювати рівень достовірності й безпеки інформації, що містить інтернет-простір. На сьогоднішній день понад 60% дітей та підлітків щодня розмовляють в інтернет-чатах. Троє з чотирьох дітей, що працюють в режимі онлайн, готові поділитися приватною інформацією про себе і свою сім'ю в обмін на товари і послуги. А кожна п'ята дитина щорічно стає мішенню зловмисників. Доступність інтернет-ресурсів для неповнолітніх диктує підвищені вимоги до якості, достовірності та безпеки інформації, що міститься в Мережі.

Незважаючи на загальні норми мережевого етикету, межі вседозволеності в інтернет-просторі ще достатньо широкі. Порушення соціальної адаптації та недостатня увага з боку батьків роблять віртуальний світ найбільш бажаним для дитини. Надання переваги віртуальному світу перед реальним справляє негативний вплив на психіку і здоров’я дитини та може погіршити не тільки зір, поставу та сон, але й викликати тривожність, дратівливість, соціальну дезадаптованість і узалежнену поведінку.

Тільки 24% дорослих перевіряють, які сайти відвідує їх дитина. При тому, що 87% батьків вважають, що повинні навчати дітей правилам безпечного користування мережею. Лише 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як “дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність. Інститут соціології НАН України нещодавно провів дослідження про те, наскільки серйозними є загрози, які підстерігають українських дітей в Інтернеті. Адже хоча рівень комп'ютерної грамотності зростає, багато батьків просто не розуміються на підводних каменях мережі для їх чад: 76% батьків навіть не цікавляться, які Інтернет-сторінки відвідує їх дитина [2]. Дана статистика змушує замислитись. Батьки досить спокійно спостерігають неконтрольовані візити дітей в Інтернет. І наслідки такої поведінки вже є.

Таблиця 2. Ризики та небезпеки користування Інтернетом

п/п

Ризики онлайн-спілкування

Кількість дітей (%)

1.

Побачивши в інтернеті рекламу алкоголю чи тютюну, хоча б раз спробували їх купити

28%

2.

Готові переслати свої фотографії незнайомцям в Мережі

28%

3.

Періодично потрапляють на сайти для дорослих

22%

4.

Без вагань погоджуються повідомити інформацію про себе і свою сім’ю

17%

5.

Відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх, не звертаючи уваги на їх вартість

14%

6.

Намагалися купити наркотики

11%

Слід також відмітити, що 79% дітей впевнені у тому, що вони достатньо інформовані про ризики в Інтернет та 67% навіть повідомили, що їм розповідали правила роботи в мережі. Основними інформаторами, за словами дітей, є батьки (59%), друзі (37%) та на останньому місці — вчителі (33%).

Аналізуючи результати цього дослідження, можна сміливо констатувати недостатній рівень інформування населення України щодо правил безпечної роботи в Інтернет (мал.3-4)

         До переліку інтернет-загроз відносять:

  • Комп’ютерну залежність;

  • Розходження між реальним «я» і своїм інтернет-образом;

  • Доступ до небажаного контенту (дорослий контент);

  • Інтернет-шахрайство;

  • Зараження комп’ютера шкідливим програмним забезпеченням;

  • Он-лайн насильство;

І все ж комп'ютер – це наше майбутнє. Робота на ньому навчає дітей новому способу, простішому і швидшому, здобуття і обробки інформації.

Світова громадськість приділяє особливу увагу питанням безпеки дітей, що відносяться до найбільш вразливої категорії користувачів Інтернету. Міжнародні організації, уряди країн, різні структури створюють і підтримують програми, спрямовані на навчання грамотного і безпечного використання Інтернету дітьми.

Захист дітей та молоді від негативних інформаційних впливів є одним із державних напрямів української державної політики в галузі освіти. Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному та інтелектуальному розвитку або морально-психологічному стану дітей та молоді.

ЛІТЕРАТУРА

Правила мережевого етикету

Етикет - це правила доброго тону в тій або іншій соціальній групі. На сьогодні в Інтернет також сформувалися певні правила спілкування. Зрозуміло, що викладачі й студенти повинні їх дотримуватись. Ці правила можна знайти в телеконференціях, на багатьох сайтах. Вони мають різноманітний вигляд. Нижче наведено один із варіантів мережевого етикету, що розповсюджується в телеконференції relcom. education.

Правило 1

Пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною

Не вчиняйте іншим те, чого не хочете отримати від них самі. Поставте себе на місце людини, з якою розмовляєте. Відстоюйте свою точку зору, але не ображайте тих, хто навколо вас.

У кіберпросторі кажуть: "Пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною". Коли ви використовуєте телекомунікації, то маєте справу з екраном комп'ютера. Ви не можете жестикулювати, змінювати тон, і Ваша особа не має жодного значення. Слова, лише слова - це все, що "бачить" Baш співрозмовник.

Коли ви ведете розмову електронною поштою або берете участь у конференції, можна помилитися в тлумаченні слів Вашого співрозмовника і, на жаль, забути про те, що Ваш адресат теж людина зі своїми почуттями і звичками.

Однак не забувайте про головний принцип мережевого етикету: повсюдно в мережі знаходяться реальні люди.

І ще одна причина, через яку слід бути чемним у мережі. Коли Ви зв'язуєтеся в кіберпросторі, пам'ятайте, що Ваші слова фіксуються. Можливо, вони збережуться там, куди Ви вже не зможете дістатися. Інакше кажучи, є шанс, що вони ще повернуться і зашкодять Вам, а у Вас не буде жодної можливості вплинути на цей процес.

Правило 2

Дотримуйтесь тих самих стандартів поведінки, що й у реальному житті

У реальному житті більшість з нас свідомо підкоряється законам, інколи через обмеження, інколи через побоювання бути викритими. У віртуальному просторі такі шанси порівняно невеликі. Люди інколи забувають про те, що "за екраном" знаходиться жива людина, і вважають, що в мережі правила поведінки не такі самі, як у звичайному житті.

Цю оману можна виправдати, але однаково - це омана. Стандарти поведінки можуть дещо відрізнятися в різних точках віртуального простору, однак в цілому вони не більше поблажливі, ніж у реальному житті.

Дотримуйтеся етики спілкування! Не вірте тому, хто каже: "Вся етика тут полягає в тому, що Ви самі для себе встановите". Якщо ви зустрічаєтесь з проблемою етичного характеру в кіберпросторі, уявіть, щО Ви в реальному житті. Тоді Ви швидко знайдете розв'язання.

Ще один пункт мережевого етикету: якщо Ви використовуєте shareware (умовно-безкоштовне програмне забезпечення), заплатіть за нього. Ваші гроші сприятимуть створенню нових shareware-продуктів.

Якщо хтось порушує закон у віртуальному просторі звичайно, порушує й мережевий етикет.

Правило 3

Пам'ятайте, що Ви знаходитесь у кіберпросторі

Те, що без вагань приймається в одному місці, можуть вважати за грубощі в іншому. Наприклад, якщо в конференціях обговорюються телевізійні програми, різні чутки й плітки - цілком нормальне явище. Але, якщо ви вирішили втрутитися з ними в журналістську дискусію, популярності це Вам не додасть.

Опинившись у новій ділянці віртуального простору, спочатку озирніться. Витратьте час на вивчення обстановки, "послухайте", як і про що говорять люди. Після цього приєднуйтесь до розмови.

Правило 4

Поважайте час і можливості інших

Коли Ви надсилаєте електронну пошту або повідомлення до конференції, Ви фактично претендуєте на чийсь час. І тоді Ви відповідаєте за те, щоб адресат не витратив цей час даремно.

Поняття "можливості" дуже широке. До можливостей треба віднести й таку характеристику, як пропускна спроможність каналу, через який відбувається зв'язок. Для кожної ділянки цього каналу існує обмеження щодо обсягу даних, які можуть бути передані через нього. Це вірно навіть для сучасних оптичних ліній. Слово "можливості" доречно використати також, говорячи про фізичний об'єм носіїв інформації на віддаленому комп'ютері. І якщо Ви випадково надіслали до тієї ж самої конференції п'ять однакових повідомлень, ви витратили як час передплатників цієї конференції, так і можливості системи (адже Ви займали лінію передачі й місце на диску).

Правило 4 має ряд додатків, що стосуються учасників дискусій.

Більшість програм проглядання повідомлень конференцій працюють повільно, та й отримання нового повідомлення займає час. Програма має перегорнути всі заголовки повідомлень для того, щоб знайти потрібне. Ніхто особливо не радіє, якщо виявиться, що час витрачений марно.

У людей не так багато часу для читання повідомлень, зважаючи на кількість останніх. Раніше, ніж Ви надішлете людині свого листа, поміркуйте, чи він справді потрібен їй. Якщо ж Ви вагаєтесь, поміркуйте двічі, перш ніж надіслати повідомлення.

Правило 5

Зберігайте особистість

Використовуйте переваги анонімності. У мережі (наприклад, у конференціях) Ви можете зустрітися з тими, кого ніколи б не зустріли в реальному житті, і ніхто не засудить Вас за колір шкіри, очі, волосся, за Вашу вагу, вік або манеру одягатися.

Однак Вас будуть оцінювати з точки зору того, як Ви пишете. Для тих, хто знаходиться в мережі, це має значення. Таким чином, правила граматики відіграють важливу роль.

Слідкуйте за тим, що говорите. Осмислюйте зміст Вашого листа. Коли Ви хочете сказати щось подібне "мені здається..." або "я чув, що...", спитайте себе: "а чи не перевірити ще раз вірогідність фактів?". Невірогідна інформація здатна спричинити цілий шквал емоцій у мережі. І якщо це повторюється вдруге і втретє, може статися, як у грі "зіпсований телефон": ваші слова будуть перекручені до невпізнанності.

Крім того, переконайтесь, що Ваші повідомлення ясні й логічно витримані. Можна вигадати параграф тексту, що буде бездоганним з точки зору граматики, але цілком безглуздим. Це часто трапляється, якщо Ви хочете переконати когось у Вашій правоті, використовуючи безліч складних і довгих слів, які Вам, власне, не дуже знайомі.

Не ображайте користувачів. Нарешті, будьте терплячі й чемні. Не вживайте ненормативну лексику, не йдіть на конфлікт заради самого конфлікту.

Правило 6

Допомагайте іншим там, де Ви це можете зробити

Чому потрібно ставити запитання у віртуальному просторі ефективно? Тому, що Ваші запитання читає багато людей, які знають на них відповідь. І навіть якщо кваліфіковано дадуть відповідь лише декілька осіб, загальний обсяг знань у мережі збільшиться. Інтернет сам по собі з'явився через прагнення вчених до обміну досвідом. Поступово в цей захоплюючий процес втягнулися інші.

Дуже важливо обмінюватися відповідями на Ваші запитання з іншими користувачами. Якщо Ви передчуваєте, що отримаєте багато відповідей на своє запитання або надсилаєте його до конференції, яку рідко відвідуєте, відповідайте на репліки електронною поштою, а не на конференції. Коли ви отримали всі репліки, складіть їх і надішліть одним повідомленням на конференцію. Таким чином, кожний виграє від спілкування з Вами.

Якщо Ви самі експерт, то можете зробити більше. Багато людей вільно надсилають цілі бібліографії, від списків ресурсів із законодавства до переліків популярних книг з UNIX. Якщо Ви є лідером в групі, де відсутній перелік відповідей на питання, що часто ставляться, спробуйте самі його написати. Якщо Ви виявили або самі створили документ, що, на Вашу думку, може зацікавити інших, надішліть його на конференцію.

Обмін досвідом - захоплююче заняття. Це давня й славетна традиція мережі.

Правило 7

Не втручайтеся в конфлікти й не допускайте їх

Флейми (flames) - це емоційні зауваження, часто висловлені без урахування думки інших учасників розмови. Це повідомлення з метою викликати реакцію користувачів: "Нумо, скажи, що ти насправді думаєш про це?"

Чи забороняє мережевий етикет флейми? Не зовсім. Флейми - теж стара традиція мережі. Вони можуть давати задоволення як авторам, так і читачам.

Але мережевий етикет проти флеймів, що переростають у "війни" - серії злісних послань, якими обмінюються, як правило, два або три учасники дискусії. Такі "війни" можуть буквально захопити конференцію й зруйнувати дружню атмосферу. Це несправедливо щодо інших читачів конференції. І дуже скоро люди, що не беруть участі у дискусії, втомлюються від конфліктів. Фактично відбувається неприпустима монополізація ресурсів.

Правило 8

Поважайте право на приватне листування

Правило 9

Не зловживайте своїми можливостями

Деякі люди у віртуальному просторі почувають себе професіоналами. Це системні адміністратори, аси в кожній мережевій грі, експерти в кожному офісі.

Маючи ширші знання або повноваження, ці люди автоматично здобувають перевагу. Однак це зовсім не означає, що вони можуть нею користуватися.

Наприклад, системні адміністратори не повинні читати приватні поштові повідомлення.

Правило 10

Навчіться вибачати іншим їхні помилки

Будь-хто колись був новачком. Тому, коли хтось припускається помилки - будь це помилка в слові, необережний флейм, безглузде запитання або невиправдано довга відповідь, - поставтесь до цього поблажливо. Навіть, якщо аж свербить відповісти, поміркуйте двічі. Якщо у Вас гарні манери, це ще не значить, що Ви маєте ліцензію з викладання цих манер усім іншим.

Якщо ж Ви вирішили звернути увагу користувача на його/її помилку, зробіть це коректно й краще не в конференції, а в приватному листі.

Дайте людям можливість повагатися. І не будьте бундючним та гордовитим. Як відомо, виправлення в тексті часто-густо містять граматичні помилки і вказівка на недотримання правил етикету, буває, демонструє порушення цього ж етикету.

Правила мережного етикету

Правила мережевого етикету

В даний час в Інтернет сформувалися певні правила спілкування. Зрозуміло, що і викладачі і студенти повинні їх дотримуватися. Ці правила можна знайти в телеконференціях, на багатьох сайтах. Вони мають різний вигляд. Нижче наведений один з варіантів мережевого етикету, поширюваний в телеконференції relcom.education. Етикет - це правила хорошого тону, прийняті в тій чи іншій соціальній групі. Мережевий етикет - це набір приписів про те, як себе вести в мережі.

Правило 1: Пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною.

Не роби іншим те, що не хочеш отримати від них сам. Поставте себе на місце людини, з якою розмовляєте. Відстоюйте свою точку зору, але не ображайте оточуючих.

У кіберпросторі кажуть: пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною. Коли ви використовуєте телекомунікації, то маєте справу з екраном комп'ютера. Ви не можете жестикулювати, змінювати тон, і вираз Вашого обличчя не грає жодної ролі. Слова, тільки слова - це все, що бачить Ваш співрозмовник.

Коли ви ведете розмову - електронною поштою або в конференції, можна дуже легко помилитися в тлумаченні слів Вашого співрозмовника. І, на жаль, забути про те, що Ваш адресат теж людина зі своїми почуттями і звичками.

Однак не забувайте про головний принцип мережевого етикету: усюди в Мережі знаходяться реальні люди.

Звичайно, бувають випадки, коли Ви абсолютно впевнені, що треба сказати людині грубість. Тут наша книга не допоможе. Пошукайте серед старих шкільних підручників посібник з етикету.

І ще одна причина, по якій слід бути ввічливим у Мережі. Коли Ви зв'язуєтеся з ким-небудь в кіберпросторі, пам'ятайте, що Ваші слова фіксуються. Можливо, вони збережуться там, куди Ви вже не зможете дістатися. Іншими словами, є шанс, що вони ще повернуться і зашкодять Вам. І у Вас немає ніякої можливості вплинути на цей процес.

Правило 2: Дотримуйтесь тих самих стандартів поведінки, що й у реальному житті

У реальному житті більшість з нас підкоряється законам, іноді з-за обмежень, іноді з-за побоювань бути спійманим. У віртуальному просторі шанси бути спійманим - порівняно невеликі. Люди інколи забувають про те, що "за екраном" знаходиться жива людина, і вважають, що в Мережі правила поведінки не такі самі, як у звичайному житті.

Це оману зрозуміло, але все одно - це омана. Стандарти поведінки можуть відрізнятися в різних точках віртуального простору, однак, вони не більш м'які, ніж в реальному житті.

Дотримуйтесь етику спілкування. Не вірте тому, хто каже: "Вся етика тут полягає в тому, що Ви самі для себе встановите". Якщо ви зустрічаєтеся з проблемою етичного характеру в кіберпросторі, подумайте, як би Ви вчинили в реальному житті. Швидше за все, Ви швидко знайдете рішення.

Ще один пункт мережевого етикету: Якщо Ви використовуєте shareware (умовно-безкоштовне програмне забезпечення), заплатите за нього. Ваші гроші допоможуть створенню нових shareware-продуктів. Кілька доларів навряд чи пустять на дно Ваш бюджет.

Якщо хтось порушує закон у віртуальному просторі, він зазвичай порушує і мережевий етикет.

Правило 3: Пам'ятайте, де саме Ви знаходитесь у кіберпросторі

Те, що без коливань приймається в одному місці, можуть вважати за грубість в іншому. Наприклад, у конференціях, де обговорюються телевізійні програми, різні чутки і плітки - цілком нормальне явище. Але якщо ви вирішили вторгнутися з ними в журналістську дискусію, популярності це Вам не додасть.

Опинившись у новій ділянці віртуального простору, спочатку озирніться. Витратьте час на вивчення обстановки - послухайте, як і про що говорять люди. Після цього вступайте в розмову.

Правило 4: Поважайте час і можливості інших

Коли Ви посилаєте електронну пошту або відправляєте повідомлення в конференцію, Ви фактично претендуєте на чийсь час. І тоді Ви відповідаєте за те, щоб адресат не витратив цей час даремно.

Поняття "можливості" - дуже широке. До можливостей треба віднести і таку характеристику, як пропускна здатність каналу, по якому відбувається зв'язок. Для кожної ділянки цього каналу існує обмеження за обсягом даних, які можуть бути передані через нього. Це вірно навіть для сучасних волоконно-оптичних ліній. Слово "можливості" можна доречно використовувати також, говорячи про фізичну ємності носіїв інформації на віддаленому комп'ютері. І якщо Ви випадково відправили в одну і ту ж конференцію п'ять однакових повідомлень, ви витратили час передплатників цієї конференції, так і можливості системи (адже Ви займали лінію передачі і місце на диску).

Правило 4 має ряд додатків по відношенню до учасників дискусій.

Багато програми читання конференцій працюють повільно, та й отримання нового повідомлення займає час. Програма повинна перегорнути всі заголовки повідомлень для того, щоб дістатися до потрібного. Ніхто особливо не радіє, якщо виявиться, що час витрачено даремно.

У людей не так багато часу для читання повідомлень, враховуючи кількість останніх. Перш, ніж Ви відправите людям свій лист, подумайте, чи дійсно вони мають потребу в ньому. Якщо Ви відповісте собі "ні", краще не витрачати їх (і своє) час. Якщо ж Ви вагаєтесь, поміркуйте двічі, перш ніж відправити повідомлення.

Правило 5: Зберігайте особа

Використовуйте переваги анонімності... Використовуйте переваги анонімності.

У Мережі (наприклад, у конференціях) Ви можете зустрітися з тими, кого ніколи б не зустріли в реальному житті, і ніхто не засудить Вас за колір шкіри, очі, волосся, за Вашу вагу, вік або манеру одягатися.

Однак Вас будуть оцінювати по тому, як Ви пишете. Для тих, хто знаходиться в Мережі, це має значення. Таким чином, правила граматики відіграють важливу роль.

Віддавайте собі звіт в тому, що говорите.

Осмислюйте зміст Вашого листа. Коли Ви хочете сказати щось на зразок "мені здається..." або "я чув, що...", запитайте себе - а чи не перевірити ще раз правильність Ваших фактів. Недостовірна інформація здатна викликати цілий шквал емоцій у Мережі. І якщо це повторюється другий і третій раз, може статися, як у грі "зіпсований телефон": ваші слова будуть спотворені до невпізнання.

Крім того, переконайтеся, що Ваші послання ясні й логічно витримані. Можна скласти параграф тексту, який буде бездоганним з точки зору граматики, але абсолютно безглуздим. Це часто трапляється, якщо Ви хочете переконати кого-небудь у Вашій правоті, використовуючи безліч складних і довгих слів, які Вам самому не дуже-то й знайомі.

Не ображайте користувачів.

Нарешті, будьте терплячі і ввічливі. Не вживайте ненормативну лексику, не йдіть на конфлікт заради самого конфлікту.

Правило 6: Допомагайте іншим там, де Ви це можете робити

Чому задавати питання в віртуальному просторі ефективно? Бо Ваші питання читають багато людей, які знають на них відповідь. І навіть якщо кваліфіковано дадуть відповідь тільки декілька чоловік, загальний обсяг знань у Мережі збільшиться. Інтернет сам по собі зріс з прагнення вчених до обміну досвідом. Поступово в цей захоплюючий процес втягнулися інші.

Особливо важливо обмінюватися відповідями на Ваші запитання з іншими користувачами. Якщо Ви передчуваєте, що отримаєте масу відповідей на своє запитання або посилаєте його на конференцію, яку рідко відвідуєте - відповідайте на репліки по електронній пошті, а не в конференцію. Коли ви отримаєте всі репліки, підсумуйте їх і відправте повідомлення в конференцію. Таким чином, кожен виграє від спілкування з Вами.

Якщо Ви і сам - експерт, то можете зробити більше. Багато людей вільно відправляють цілі бібліографії, від списків ресурсів за законодавством до переліків популярних книг з UNIX. Якщо Ви лідіруете в групі, в якій відсутній список відповідей на найбільш поширені питання, спробуйте написати такий. Якщо Ви виявили або самі склали документ, який, на Вашу думку, може бути цікавий іншим, відправте його на конференцію.

Обмін досвідом - захоплююче заняття. Це давня і славна традиція Мережі.

Правило 7: Не вплутуйтеся в конфлікти і не допускайте їх

Флейми (flames) - це емоційні зауваження, часто висловлені без урахування думки інших учасників розмови. Це повідомлення, де такт - не найголовніше, а мета - викликати реакцію користувачів: "Ну, давай, скажи, що ти насправді думаєш про це?"

Забороняє чи мережевий етикет флейми? Не зовсім. Флейми - теж стара традиція Мережі. Флейми можуть доставляти задоволення як авторам, так і читачам. А одержувачі флеймов часто заслуговують їх.

Але мережевий етикет проти флеймов, що переростають у війни - серії злісних послань, якими обмінюються, як правило, два або три учасники дискусії. Такі війни можуть буквально захопити конференцію і зруйнувати дружню обстановку. Це несправедливо по відношенню до інших читачів конференції. І дуже скоро люди, що не беруть участь у дискусії, втомлюються від конфліктів. Фактично відбувається неприпустима монополізація ресурсів.

Правила мережевого етикету

Спілкування в Інтернеті має бути приємним і зручним, цього хоче кожен користувач Всесвітньої павутини. Перетворити віртуальний простір у комфортне місце для всіх не так вже складно. Почніть з себе. Слідуючи простим правилам мережевої етики, ви зробите Інтернет краще .

1) Перше, головне і основне правило - поступайте в Інтернеті так, як хочете, щоб чинили з вами.

2) Дотримуйтесь культуру спілкування в чатах, на форумах і при особистому листуванні.

3) Не публікуйте відомості про інших людей без їхньої згоди.

 

4) При запозиченні чужих матеріалів ( зображень, текстів і іншого) давайте посилання на автора.

 

5) Не видавайте себе за інших людей.

6) Не відправляйте повідомлення, якщо не готові повторити його в обличчя цій людині в реальному житті.

7) Поважайте чужу власність, облікові записи користувачів належать тільки їм, ніхто не в праві отримувати до них доступ.

8) Не публікуйте на тематичних сайтах інформацію , яка може образити основну аудиторію. Наприклад, не варто давати посилання на ресурси атеїстів на форумі мусульман.

9) Оформляйте свої повідомлення та послання грамотно, уникайте КАПС.

10) Не розсилайте користувачам непотрібну їм інформацію.

 

Мережевий етикет потрібний для того, щоб всім - і досвідченим користувачам, і новачкам було однаково комфортно спілкуватися один з одним. Ці правила доброго тону - всього лиш побажання. Ніхто не збирається вчити вас жити і обмежувати вашу свободу. Але, оскільки ми всі - велике товариство, то дотримуючись цих правил, ви піднімете свій авторитет і звернете увагу на себе як на приємного і цікавого співрозмовника.

Правила Інтернет-безпеки

 

 

 

Зараз Інтернет-простір, що став другою домівкою для сучасного покоління, приховує серйозну загрозу для формування особистості, а дитина ще не усвідомлює в достатній мірі рівень небезпеки, що чекає на неї серед віртуальних тенет глобальної мережі. Тому потрібно дотримуватися певних правил.

1) Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

2) Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

 

3) Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте. 

 

4) Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

5) Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

6) Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків

 

7) Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

 

 

8) Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.