і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Додавання і віднімання раціональних чисел.

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GI875351
За публікацію цієї методичної розробки Солтис Ольга Кононівна отримав(ла) свідоцтво №GI875351
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Додавання та віднімання раціональних чисел.

Мета уроку: вдосконалювати вміння учнів розв’язувати вправи на додавання і віднімання раціональних чисел; розвивати увагу, кмітливість, творчість та інтелектуальні здібності учнів в умовах колективної та самостійної роботи; виховувати любов до рідного краю та його людей.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань і вмінь.

Обладнання: картки для оцінювання; картки із завданнями; таблиця результатів; аркуші із кросвордом; запис на дошці;

Форма уроку: гра-подорож «У пошуках метеорита».

Цілі уроку: Учні повинні знати:

  • правило додавання раціональних чисел;

  • правило віднімання раціональних чисел;

  • що таке модуль числа;

  • як розкрити дужки у виразі.

Учні повинні вміти:

  • розв’язувати вправи на додавання і віднімання раціональних чисел;

  • знати основні теоретичні питання теми;

  • розв’язувати рівняння з модулями.

План уроку:

  1. «Старт».

  2. «Карта гір».

  3. «Снігова лавина».

  4. «Ураган».

  5. «Магнітне поле».

Х і д у р о к у

І. Організаційний етап.

Вчитель:

  • Добрий день, шановні друзі! Сьогодні в нас не зовсім звичний урок. Незвичний не тільки тому, що на ньому присутні гості, а й тому , що він пройде у формі гри. (учні поділені на дві команди).

  • Що ж означає слово «урок»? Це успіх – радість – організованість – кмітливість. Тому сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість; що ви покажете свою кмітливість і організованість

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель:

  • Продовжуючи вивчати тему «Додавання і віднімання раціональних чисел», проведемо цей урок у формі гри – експедиції в гори. На шляху експедиції 5 етапів. На кожному з них ми пригадаємо основні поняття, терміни, властивості, що стосуються теми, покажемо, як набуті знання можна використовувати в нестандартних ситуаціях. Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Учні висловлюють свої сподівання).

  • Вам відомо, що у 2002 році в Карпатах упав метеорит – космічне тіло, переважно залізне або кам’яне. Його й досі не знайдено. Знаючи, що ви володієте необхідними для цього знаннями, пропоную вирушити на пошуки метеорита.

Таблиця результатів.

Команда

І

ІІ

Етапи/очки

Кількість очок

Кількість очок

І (5 очок)

ІІ (6 очок)

ІІІ (5 очок)

ІV (4 очки)

V (4 очки)

Разом: 24 очки

Місце

(Таблицю заповнює вчитель після кожного етапу і в кінці гри. Максимальна сума очок – 24, що відповідає 12 балам).

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу. Робота за планом.

І етап «СТАРТ».

- Щоб привести в рух усюдихід, треба включити двигун. Для цього кожній команді необхідно розв’язати завдання, записані на картках:

Вказівка. Рухатися за стрілкою годинника з пункту 2009.

Оцінювання. Кожна правильна відповідь – 1 очко.

- Правильний розв’язок кожного із вказаних на рисунку завдань дає нам у кружечках позначених «?», такі результати: 13.5.1936. А в місцях, позначених зірочками в напрямку стрілок : 73 і .

Ці цифри – це дата народження українського народного художника, який народився у нашому селі Івана Степановича Марчука. Зараз йому 73 роки, а в році йому присвоїли звання народного художника України.

ІІ етап «КАРТА ГІР».

  • Запустивши двигун, учасники експедиції згадали, що забули взяти карту гір, на якій було вказано місце ймовірного падіння метеорита. Тому екіпажам доведеться складати карту. А для цього слід розгадати кросворд, що складається із семи слів, розміщених по горизонталі. (Команди одержують на аркушах завдання).

Кросворд.

  1. Одиниця виміру кута.

  2. Як називаються числа, які відрізняються лише знаками?

  3. Числа протилежні додатним.

  4. Верхня частина звичайного дробу.

  5. Результат дії віднімання

  6. Число, що не належить ні до відє’мних , ні до додатних чисел.

  7. Результат дії додавання.

Оцінювання: За усі правильні відповіді команда отримує 6 очок.

У результаті всіх правильних відповідей по вертикалі утвориться слово «Говерла».

Бесіда про Говерлу: Яка її висота? (2061м). Що означає це слово?

ІІІ етап «СНІГОВА ЛАВИНА».

  • Рухаючись у вибраному до Говерли напрямку, всюдихід потрапив під снігову лавину. Вона пошкодила частково апарати. В окремих місцях утворилися пробоїни. На щастя, пошкодження сталися на місцях окремих цифр, що утворювали відповідні вирази. Щоб усунути пошкодження, треба відновити ці цифри. Як це зробити?

(Команди отримують па кілька карток із завданнями).

1). -5 + * = 3 -6,5 + * =17 98 - * = -24

2). -56 + * = 32 * -(-45)= 84 23- * = -15

3). * +(-5)= -1 * + 24 = -8 -9 + * = 2

4). -34 + * = 5 -8 + * = 12 * - 14 = -6

5). 8 + 34= -4 1,5 +(- *)=-2,3 -15+ * =-4

6). -15 + * =4 7- * = 12 -14 + * =0

7). -243 + * =0 35 - * = -12 78 - * = 100

8). 100 + * = -14 28+ * = -24 42- * = 120

9). 36+ * = -12 * - 15= -2 75= * = -23

10). 243+* = 0 25- * = 4 14+ * = -3

11). 24+ * = -1 28- * = -4 -54+ * = 0

Оцінювання: Кожна правильна відповідь – 1 очко.

ІV етап «УРАГАН».

  • Ліквідувавши пошкодження експедиція продовжила пошуки метеорита. Вже біля самої вершини гори раптово здійнявся ураган. Треба швидко зачепити якорями за скелю. Але вмикачі якорів не спрацьовують – помилка в з’єднаннях. Увімкнути їх можна , якщо виправити помилки й неточності, допущені в розв’язуванні рівняння. ( На дошці записаний розв’язок рівняння ).

1/3 |x| = -1+ 2 3/5,

1/3 |x| = 1 3/5,

|x| = 1 3/5 : 1/3,

|x| = 1 3/5 . 3/1,

|x| = 1 9/5,

x = 1 9/5.

Відповідь: х= 1 9/5.

Оцінювання: виправлення помилок і неточностей оцінюється в 4 очки.

V етап «МАГНІТНЕ ПОЛЕ».

- Закріпивши всюдихід на скалі, екіпаж відчув поштовх, спричинений впливом магнітного поля. Зрозуміло, що це поле було утворене невідомим космічним тілом. Щоб нейтралізувати це поле, слід включати захисне поле всюдихода. А для цього треба включити кодовий ключ, розмістивши цифри, що є цілими розв’язками нерівності -4 < х < 3 у кружечках трикутника так, щоб на кожній його стороні сума цифр дорівнювала числу, протилежному числу 1.

Оцінювання: Правильний результат 4 очки.

  • І ось ключ увімкнено, захисне поле створене, метеорит знайдено. Поставлене завдання експедиція виконала.

  • Про успіх експедиції стало відомо одному видатному вченому, який в цей час відпочивав на Букове лі. Він терміново направив командам вітання: «Шановні друзі! Щиро вітаю вас з успішним завершенням Вашої експедиції. Ваша праця заслуговує високих оцінок, що зашифровані в розв’язках таких завдань:

1). |-2+x| = 8; 2). |2x-3|=19.

Прошу внести мої оцінки у ваші картки».

( Учні розв’язують рівняння і оголошують корені, які і є оцінками, якщо рівняння розв’язане вірно).

ІV. Рефлексія та оцінювання діяльності.

1). Що ви цікавого дізналися на сьогоднішньому уроці?

Чи справдилися ваші сподівання щодо очікуваних результатів?

2) Картка оцінювання

п/п

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

ІV етап

V етап

Середній

бал

«Старт»

«Карта гір»

«Снігова лавина»

«Ураган»

«Магнітне поле».

1.

Самооцінка

2.

Оцінка команди

3.

Оцінка вченого

4.

Оцінка вчителя

5.

Середній бал.

V. Домашнє завдання. (випереджальне)

Перечитати П. 38 . Множення раціональних чисел. Визначити спільне та відмінне між множенням натуральних і раціональних чисел.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Проведення уроків математики у нетрадиційній формі допомагає розвивати пізнавальну активність школярів.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7258
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GI875351
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GI875351
За публікацію цієї методичної розробки Солтис Ольга Кононівна отримав(ла) свідоцтво №GI875351
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти