Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Додавання i віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Математика

Для кого: 5 Клас

15.03.2021

183

1

0

Опис документу:
Додавання i віднімання дробів з однаковими знаменниками. Подорож до країни Мультляндії. Створивши проблемну ситуацію, спільно з учнями вивести правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, в яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Управління освіти Херсонської міської ради

Херсонська гімназія №6

Урок з математики у 5 класі

Вчитель математики: Нестеренко Олена Прокопівна

Херсон

2012

Подорож до країни Мультляндії

Тема. Додавання i віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета:

освітня: створивши проблемну ситуацію, спільно з учнями вивести правило додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, в яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;

розвивальна: розвивати стійкий інтерес до вивчення математики; усвідомлювати застосування здобутих знань у повсякденному житті; розвивати розумову активність, розширювати світогляд, розвивати вміння обʼєктивно оцінювати власну роботу;

виховна: виховувати культуру мислення, наполегливість у досягненні мети; формувати здатність до умов, що змінюються; формувати вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною, вміння обʼєктивно оцінювати власну роботу.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Навчально-методичне забезпечення: дошка, набір карток для індивідуальної роботи, малюнків для роботи в парах, опорні схеми «Розвʼязування рівнянь», «кошик знань» з набором карток-означень, компʼютерна презентація, мультимедійний проектор, підручники з математики для 5 класу, «смайлики» для оцінювання, картки оцінювання(додаток 2), таблиці для самостійної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний етап, мотивація навчальної діяльності

Учитель. Доброго ранку, діти. ( Слайд 2). Я рада бачити всіх: і вас, дітки, і гостей, які завітали до нас на урок.

Бачу по ваших очах, що ви затаїли подих, зацікавились. Чим? Що чекає на вас сьогодні на уроці? Так. Вивчення нової теми, а це означає, що ви підніметесь ще на одну сходинку знань у світі математики. Так, урок сьогодні, дійсно, незвичайний. Ми відправимось у подорож до країни Мультляндії, де зустрінемося з героями ваших улюблених мультфільмів. Допоможуть нам в цьому воронятки – Гоша та Паша.

Тема нашого уроку (слайд 3), мета ( слайд 4).

ІІ. Актуалізація опорних знань

Для того, щоб наша подорож була вдалою і перед нами відчинялися будь-які ворота нам необхідно пригадати все, що ми знаємо з вами про звичайні дроби. ( слайд 5).

  1. Усний рахунок.

«Ласкаво просимо до рахункової палати» ( слайд 6).

Пригоди воронят. Завдання учня – фіксувати в зошиті кількість зароблених ним балів. Якщо наприкінці уроку набраний учнем бал влаштовує його, то вчитель виставляє оцінку до журналу.

Слайди 7,8,9,10,11

2)Фронтальне опитування

«Кошик знань». (Слайди 12,13, 14)

Учні відповідають на питання і відбирають правильні означення і складають їх до кошика. За правильну відповідь учень отримує «смайлик».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в парах.(Слайд 15).

Створення проблемної ситуації «Задача з піцею» (Слайди 16, 17)

Учням пропонується розвʼязати задачу(група 1, 2) і попробувати зробити висновок.

Підказка. Взнайте скільки частин разом зʼїли діти? Яку це частину піци складає? На скільки більше кусочків зʼїв хлопчик, ніж дівчинка? Яку частину піци це складає?

Відповіді на дошці і в зошитах записують учні, за правильну відповідь біля дошки учень отримує «смайлик», учні за партами – бали.

А зараз ми з вами зустрінемося ще з однією задачею і виведемо правила. А які?

2. «Таємниця знань» (слайд 18)

Задача 1. (слайд 19)

Зробимо висновок: як додати дроби з однаковими знаменниками?

Правило. (слайд 20).

Задача 2(слайд 21).

Зробимо висновок: як відняти дроби з однаковими знаменниками?

Правило. (слайд 22).

ІV. Застосування знань, умінь і навичок.

«Лабораторія обчислень» (слайд 23).

  1. Розвʼязування вправ із підручника №718( 2, 3, 5, 6) (слайд 24).

Фізкультхвилинка. (слайди 25 - 30).

  1. Розвʼязування рівнянь. (слайди 31, 32).

Розвʼязування рівнянь із підручника №720, №726.

Для допомоги при розвязуванні рівнянь викличемо фею рівнянь. Для того, щоб вона зʼявилася потрібно відповісти на запитання.

Запитання до учнів:

  1. Що називається рівнянням?

  2. Що означає розвʼязати рівняння?

  3. Що таке корінь рівняння?

  4. Як знайти невідомий доданок?

  5. Як знайти невідоме зменшуване?

  6. Як знайти невідомий відʼємник?

За правильне розвʼязання біля дошки і правильну відповідь на запитання учні отримують «смайлик»( на місці – 1 бал).

  1. Практичне застосування додавання дробів. (слайд 33).

V. Етап узагальнення та систематизації знань (слайди 34).

1) Відповісти на запитання(слайд 35).

2) Самостійна робота «Розгадай слово»(слайд 36):

заповнити таблицю (приклади на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, додаток 1). У разі правильного розвʼязання отримаємо за ключем слово «Молодець»

3) Завдання зі Стародавнього Єгипту.

VІ. Домашнє завдання (слайд 38).

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

«Оголошення результатів» (слайд 39).

Наш урок підійшов до кінця. Давайте підібʼємо підсумки. Виставлення оцінок за індивідуальними балами.

Дякую за урок (слайд 40).

Варіант 1

Заповніть таблицю

Обчисліть

+

+

+

+

Відповідь

Буква

Відповідність «Відповідь буква»

0

е

л

о

м

а

ч

є

ь

ц

д

Варіант 2

Заповніть таблицю

Обчисліть

+

+

+

+

Відповідь

Буква

Відповідність «Відповідь буква»

0

е

л

о

м

а

ч

є

ь

ц

д

Картка оцінювання

Прізвище, імя Клас

Вид роботи

Кількість балів

Можлива

Отримана

Рахункова палата

Кошик знань

Робота в парах(задача з піцею)

Таємниця знань

Лабораторія обчислень

Замок рівнянь(теорія)

Замок рівнянь(практика)

Запитання

Розгадаймо слово

Всього балів

Оцінка

Картка оцінювання

Прізвище, імя Клас

Вид роботи

Кількість балів

Можлива

Отримана

Рахункова палата

Кошик знань

Робота в парах(задача з піцею)

Таємниця знань

Лабораторія обчислень

Замок рівнянь(теорія)

Замок рівнянь(практика)

Запитання

Розгадаймо слово

Всього балів

Оцінка

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили