Додаток до тематичного тижня “Весна у моєму місті” середня та старша група

Опис документу:
Пропонується додаток до теми «Весна у моєму місті» для роботи з дітьми дошкільного віку тематичний словник, пояснення значення слів, художня література, загадки, прислів’я, приказки, фізкультхвилики, мирилки, дидактичні ігри, муз.-дидактичні ігри, рухливі та спортивні ігри, народно-хороводні ігри, сюжетно-рольові ігри, будівельно-конструктивні ігри, пошуково дослідницька діяльність, спостереження, фізкультурно-оздоровчі заходи, анкета для батьків «Власний приклад –запорука безпеки»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Додаток до теми:

“Весна у моєму місті”

Вулиця, на якій розташований дитячий садок. Транспорт на наших вулицях

Світлофор. Щоб не трапилось біди .

Мій тато – водій ( шофер)

Художня література

Трамвайчик”

Дінь – дзелень! – біжить трамвайчик,

У вагоні лис і зайчик,

Бегемотик, слоник, котик,

Песик, вовчик, коник, кротик.

  • Не дивуйтесь! – каже зайчик. –

В зоопарк їде трамвайчик.

А. Камінчук

Автобус”

Авто – авто – автобус,

За шофера чорногуз.

Раз, два, три, чотири,

Входять звірі – пасажири.

Вони їдуть в дитсадок –

Звеселятимуть діток!

  • Коте, двері заченяй!

Автобусе, вирушай!

А .Камінчук

«Автобус»

Їде весело автобус,

Справ багато в нього є:

До лікарні, цирку, школи

Пасажирів він везе.

У вікна поважний козлик

Товсту книжечку чита;

Їде він сьогодні в гості,

А ведмедики - у парк.

Веселились ведмежата

Та дивились у вікно,

А ось поросятко з татком

Нагулялися давно.

Свій маршрут автобус знає,

Рано-вранці вже не спить.

Він усім допомагає

Та бажає: "Хай щастить!"

О. Сміян

Автомобіль”

Сірий заєйь, білий кріль

Завели автомобіль.

Зайченят насіло густо,

Їдуть в поле по капусту.

А.Камінчук

«В автобусі»

До нашого автобуса метелик залетів,

Нічого не питаючи, на перше місце сів...

Не чемний ти, метелику, недобре так робить!

Як хочеш з нами їхати, то треба заплатить.

К. Перелісна

«Поїзд»

Їде поїзд через гай, я гукаю: - Постривай!

Він, почувши, не тікав, на маляток зачекав:

-Ту-ту-ту - гуде гудок, їдем всі у дитсадок.

А. М'ястківський

«Машина»

"Бі-бі-бі", вона співає,

Хатку на колесах має.

Є у неї фари-очі,

Ними світить серед ночі.

3. Паронова

«Мчать машини»

По шосе спішать машини,

Шелестять, шепочуть шини.

Мчать машини в дальню путь,

То шофери їх ведуть.

Б. Федчук

«Шукаємо літака»

Вчули діти - щось гуде,

Та не знають, що і де.

Щось вгорі гуркоче так,

Певно, буде це літак.

І піднесли голівки,

Щоб побачити-таки.

Так шукають всі кругом

Угорі за літаком,

Приставили очка вмить:

"Бачте, онде він летить!"

Б. Федчук

* * *

Промовляє він без слів

Добрим світлом кольорів,

Як дорогу перейти

-Ну-мо, вогнику, світи!

Знак червоний –

Треба стати

І хвилинку зачекати,

Жовтий мовить –

Будь готовий,

А зелений - йди здоровий!

В. Полинок

«Автобус»

Це - автобус, знають всі:

І дорослі, і малі.

Він по місту всіх розвозить,

А за це бензину просить.

Т. Яцків

«Тролейбус»

Ось тролейбус по дорозі

На роботу всіх розвозить,

Але він не п'є бензину,

А вхопився за дротину.

І як струм піде по дроті –

То тролейбус у роботі.

Т. Яцків

* * *

  • Я найпотрібніша з машин:

Для інших розвожу бензин.

Всім відомо, що без пального

Не заведуться мотори ні в кого.

Всі про мене знають,

Бензовозом називають.

Т. Яцків

****

  • У мене теж на спині бочка,

Та вона уже - молочна.

Молоко давно розвожу,

Звуть мене молоковозом.

Т. Яцків

Метро”

Кріт Кротович, дядько Дмитро,

Зробив кротенятам хороше метро.

І кротенята навперегони

Мчать по тунелях, наче вагони.

Кажуть вагони – Дядьку Дмитро,

Спасибі тобі за хороше метро!

А. Камінчук

Поїзд”

Дві сороки,

Три ворони

Посідали у вагони.

Чух, пах! Ту – ту – ту!

Їде поїзд по мосту.

А.Камінчук

Вовчик – пасажир”

Вовк в автобусі усівся,

На сидінні примостився,

Із кишені ручку взяв –

Спинку всю розмалював.

Ще посунувся на крок,

Написав: “Тут їхав вовк!”

- Чим ти, вовчику, гордуєш?

Ти псуєш, а не малюєш!

*********

В кожної машини Шофер не любить довго спати,

Справи та турботи, Із сонцем він встає

Кожна поспішає І до машини поспішає –

Зранку на роботу. Важливі справи є.

“Виїжджай, машино, Його повсюди люди ждуть,

з гаража мерщій“, - Тож рано він і встав,

За кермом машини – Щоб цеглу і цемент возить,

Як завжди, - водій. Аби росли міста.

Е. Огнецвєт

Вантажний транспорт”

Вантажний транспорт скрізь помітний,

Вантажний транспорт всім потрібний.

Просторий кузов та міцний –

Все перевозить можна ним:

Чи до крамниці хліб пахучий,

Чи урожай з ланів родючих,

Чи цеглу чи цемент такий,

Щоб збудувати дім новий.

Вугілля, меблі, посуд, шини –

Вантажні все везуть машини.

Вони надійні завше, всюди

Допомагають радо людям.

Приказки, прислів'я

1.Кожному своя дорога.

2.Ідеш удвох - дорога коротша.

3.Краще погано їхати, ніж добре йти.

4.Тоді дорога спішна, коли розмова потішна.

Лічилка

З двору їхала машина,

Шелестіли ноги – шини.

Вільне місце, наче, є

То сідай – воно твоє!

Загадки

**** ****

Що за коник полосатий Трьома очима

На дорозі коло хати? На стовпчику блима.

“Зебра“, кажуть уляглась – \світлофор\

Звідкіля вона взялась? ****

“Зебра“ в нас на переході – Полосатий кінь прибіг,

Та чи є така в природі? На шосе тихенько ліг.

/пішохідна розмітка “зебра“/ \зебра\

**** ****

З ранку й до ночі Не гуде і не летить,

Возить всіх охоче. Жук на вулиці біжить,

Об’їжджає Землю – глобус Оченята у жука –

З пасажирами ..... \автобус\ Два блискучих вогника.

**** \автомобіль\

На дорожній перехід

Чимчикує ..... /пішохід/

**** ****

Що за диво, диво – дивне: Хто у всякий день і час

На колесах цей будинок, Під землею возить нас?

Гумове взуття на нім, Дуже – дуже швидко мчиться

А харчі його – бензин. І негоди не боїться,

А всередині – малята, Ливня, ожеледі, грому.

І дорослих так багато. Добре в поїзді такому.

\автобус\ \метро\

**** ****

Що за дивний – дивний птах? Він по рейках розїжджає,

Високо у небесах Пасажирів він чекає,

Возить він людей, мандрує Поспішай і незівай,

Завше ним пілот керує. Щоб устигнуть на.....

Зручно мандрувати так! \трамвай\

Ну, звичайно, це..... \літак\

****

Вирушає від перону

Величезний стрій вагонів.

Всілись люди по місцях,

Чути стукіт: Чух-чух-пах!

Залізницею він їде...

Що це? Певно знають діти!

\потяг\

****

Я неначе віз, тільки без коліс.

По воді я їду - не лишаю сліду,

А перевернуся - відразу утоплюся. (Човен)

****

В синім небі путь моя,

Швидше всіх літаю я.

Маю крила, хоч не птах,

Люди звуть мене... (Літак)

****

Я не їм вівса ні сіна,

Дайте випити бензину,

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену. (Машина)

****

Тріскотить, а не коник,

Летить, а не птах,

Везе, а не кінь. (Літак)

****

Качка у воді,

А хвіст нагорі. (Човен)

****

Їду, їду, ні коліс, ні сліду. (Човен)

****

Летить птиця-лебедиця,

А в ній люди сидять. (Літак)

****

Я літаю,

Я зірки на крилах маю.

І мотор у мене є,

Що життя мені дає. (Літак)

****

Один з трубою

Тягне всіх за собою. (Паровоз і вагони)

****

Маленькі будиночки

По місту біжать.

Хлопчики й дівчатка

В будиночках сидять. (Трамвай)

****

Без ніг біжить,

Без голосу кричить,

Очі, мов коло,

Не бачить нікого. (Автомашина)

****

Не карета і не віз,

Маю четверо коліс.

В халабуді вікна й двері,

Гарно, зручно в інтер'єрі,

Ще й стільці підряд стоять,

Пасажири вряд сидять.

А як їде на узвіз -

Рика і сопе під ніс.

Добре їхати й сидіти...

Відгадайте: що це, діти? (Автобус)

****

Дім по вулиці повзе,

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

У ґумових чобітках. (Автобус)

****

Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

"Йти", "Стояти", "Зачекати". (Світлофор)

****

Не загадка, а морока.

Не дракончик він, не джин,

Має він три гарних ока,

Але дивиться одним.

Два завжди відпочивають,

А одне ж таки не спить.

Кольори всі різні мають -

Кожне полум'ям горить.

То червоне, то зелене,

Й жовте сонечком блищить

Ви підходьте всі до мене,

Відгадаєте умить!

Транспортом я регулюю,

Як справжнісінький актор.

Всім свої права диктую,

Ну, а звуся ... ! (Світлофор)

****

Така я велика,

Що й кінця не маю;

Лежу собі тихо,

Нікого не займаю;

Тільки добрі люди

І день, і ніч топчуть груди. (Дорога)

****

По асфальту крапок стежка –

Пішохідна це ... (Доріжка)

****

Біжать чотири брати

І один одного не можуть догнати. (Колеса)

****

Йде з села до села,

А з місця не зрушить.

Ні рук, ні ніг не має,

До кожного села доходить. (Дорога)

****

От такі в нас чудеса -

Є чотири колеса.

Хатка йде собі сміливо,

Хочеш - вправо, хочеш - вліво.

Хочеш - в ліс чи до ріки.

Що за хатка, дітлахи? (Автомобіль)

****

Що за коник є у мене:

Металевий і зелений,

Є сідельце й віжки в нього,

І колеса, а не роги? (Велосипед)

****

Я і в місті, й на селі,

Обабіч мене будинки

І великі, і малі. (Вулиця)

Фізкультхвилинка

Веселі шофери”

Я машину заведу,

По дорозі поведу,

Нею я керую вправно,

Бо шофер я дуже славний.

Ж-ж-ж – гуде машина,

Крутяться колеса – шини.

Діти крутять уявне кермо і в супроводі аудіозапису музичної пєси “Автомобіль” \муз. М. Раухвергера\ один за одним пересуваються по групі.

Тематичний словник

Водій - той, хто водить машину, керує нею. Він заводить маши­ну, керує нею, під час руху стежить за світлофором: перед червоним світлом зупиняється, коли зелене - їде.

Пілот - людина, котра управляє літальним апаратом.

Пішоходи - люди, які пересуваються по землі; переходять вули­цю у зазначеному місці, коли на світлофорі горить зелене світло.

Літак - вид транспорту, що перевозить пасажирів і вантажі, що їх треба терміново доставити до місця призначення.

Автомобіль - вид транспорту, що рухається по землі, перевозить пасажирів або вантажі на різні відстані.

Проїжджа частина — частина землі, по якій їздять машини.

Тротуар - пішохідна доріжка (з кам'яних плит, цегли, асфальту і т. ін.), трохи вища порівняно з проїжджою частиною.

Світлофор - сигнальний електричний ліхтар із різнобарвним склом для регулювання

Рухливі та спортивні ігри

Трамвай”

Мета: вправляти у ходьбі, бігу парами; виховувати увагу, відчуття відстані.

Хід гри

Діти стоять у колі парами, тримаючи один одного за руки. Вільними руками вони беруться за шнур, кінці якого зв'язані. (Одна дитина тримається за шнур правою рукою, а друга - лівою.) Вихователі, стоїть з протилежного боку. В руках у нього два прапорці - зелений і червоний. Вихователь піднімає прапорець зеленого кольору "Трамвай" рухається - діти біжать або йдуть. Коли вихователі, піднімає червоний прапорець, діти зупиняються.

Літаки”

Мета: вправляти м'язи плечового поясу, спини, живота; в бігові врозтіч; розвивати увагу, орієнтування в просторі, витримку

Хід гри

Діти-"пілоти" стоять за лінією, накресленою на землі. На слова

вихователя "Літаки полетіли" діти відводять руки в сторони і бігають у різних напрямах. Після слів "Літаки сіли" дітити присідають, руки опускають донизу. Після слів "Літаки на місце" діти повертаються на лінію.

Кольорові автомобілі“

Мета: вправляти в ходьбі, бігові врозтіч; розвивати увагу, вміння розпізнавати кольори і діяти за зоровим сигналом.

Хід гри

Діти сидять на стільчиках з однієї сторони майданчика або зали, в руках у них обруч того чи іншого кольору (на вибір дітей) У вихователя в руках три кольорових прапорці. При підніманні прапорця відповідного кольору діти, що мають обручі такого самого кольору, бігають по майданчику ("автомобілі"). Коли вихователь опустить прапорці, діти зупиняються.

Гру можна ускладнити: узгоджувати рухи зі звуками, регулювати звучання двигунів (далі - тихіше, ближче - голосніше).

Автомобілі“

Мета: учити дітей бігати врозтіч, не наштовхуючись одне на одного.

Хід гри

Дітей ділять на дві групи: "автомобілі" та "пішоходи". На сигнал "світлофора" "пішоходи" починають "переходити" дорогу. Колір "світлофора" міняється - поїхали "автомобілі".

Гру можна ускладнити: 1) пісня "Світлофора"; обігрування ситуацій "Небезпечно на дорозі".

Горобчики й автомобіль“

Мета: вчити дітей бігати в різних напрямках, не наштовхуючись одне на одного.

Хід гри

Діти-"пташки" сідають на стільчики - "гніздечка". Після слів вихователя "Горобчики літають" діти бігають по всьому майданчику. За сигналом "Автомобіль" (чи гудок автомобільного сигналу) вони повертаються у свої "гніздечка".

Гру можна ускладнити: діти вилітають не з одного "гнізда", а з декількох. Промовляння вірша:

Полетіли пташки,

Пташки невеличкі,

Все літали, все літали,

Крильцями махали.

Так вони літали,

Крильцями махали,

На доріжку прилетіли,

Крихти поклювали.

Трамвайчики“

Мета: вдосконалювати навички ритмічної ходьби та бігу.

Хід гри

Дітей ділять по парах ("вагончики"), і за сигналом вихователя повільно рухаються по "коліях", не наштовхуючись одне на одного. Гру можна ускладнити: узгоджувати рухи зі звуками.

Дидактичні ігри

Хто робить правильно, а хто ні? “

Мета: закріпити знання основних правил вуличного руху: перехо­дити можна на зелений колір світлофора і лише на пішохід­ному переході; розвивати спостережливість, мислення.

Матеріали: сюжетні малюнки із зображенням людей на вулиці в різних ситуаціях.

Гру можна ускладнити: за типом гри "Третій (четвертий) зай­вий". Діти вибирають малюнок з сюжетом, на якому люди дотриму­ються правил дорожнього руху.

Хто де їздить, хто де ходить? “

Мета: закріпити уявлення про найпростіші правила вуличного руху: проїжджа частина для машин, тротуар для пішоходів; розви­вати уважність, виховувати почуття відповідальності за інших (хлопчика, дівчинку, котика, собачку тощо).

Матеріали: іграшки - хлопчик, дівчинка, машинки; автобус, тро­лейбус (з паперу чи конструктора).

Гру можна ускладнити: за типом гри "Хто перший помітить помилку?" (машини, автобус або тролейбус - на тротуарі, люди, тва­ринки - на проїжджій частині).

В автобусі“

Мета: закріпити знання про те, як треба поводитися в автобусі;

виховувати культуру поведінки та повагу до інших. Матеріали: збудований зі стільчиків (конструктора) автобус.

Гру можна ускладнити: вихователь у ролі Незнайка, котрий не дотримується правил поведінки у транспорті.

Веселий друг - Світлофор“

Мета: формувати у дітей уявлення про проїжджу частину вулиці та тротуар; дати поняття про те, що рух транспорту та пішо­ходів регулюється спеціальним приладом - світлофором; ви­ховувати бажання вивчати правила вуличного руху та до­тримуватися їх. Матеріали: світлофор, намальована "зебра", огорожений тротуар та проїжджа частина.

Гру можна ускладнити: вводиться роль "хлопчика-світлофорчика", який показує певний колір за допомогою сигнальних кру­жечків або одягає берети, чергуючи кольори.

Живий світлофор“

Мета: продовжувати формувати у дітей уявлення про дорожній рух: три сигнали світлофора та їх значення; виховувати уважність, дисциплінованість, відповідальне ставлення до власних дії). Матеріали: прапорці.

Хід гри

Троє дітей (обирають за допомогою лічилки) тримають у руках по одному прапорцеві (червоний, жовтий, зелений). Вихователь по чинає наспівувати добре відому малюкам пісеньку. Коли на живому "світлофорі" спалахує зелений вогник (дитина піднімає зелений прапорець) - хлопчики і дівчатка мають дружно підспівувати, коли червоний - усі замовкають, коли жовтий - вихователь тихесенько наспівує, а діти повторюють за ним пісеньку подумки, щоб знову підхопити вголос, коли загориться зелений.

Гру можна ускладнити: пісні супроводжувати рухами.

Багато - один“

Мета: вчити дітей розрізняти поняття один, багато.

Матеріали: макет вулиці, іграшкові машинки, світлофор, іграшки пішоходи.

Гру можна ускладнити: введення поняття більше-менше (наприклад, на вулиці був один пішохід (котик), додали декілька ігри шок - пішоходів стало більше, ніж було. Вдень машин багато. Вночі машини роз'їхалися по гаражах. (Машинки забирають.) На вулиці машин стало менше, ніж було.

Допоможи машинкам знайти свою вулицю“

Мета: вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури (круг,

квадрат, трикутник).

Матеріали: емблеми для машин у вигляді геометричних фігур, позначки відповідних фігур на "вулицях".

Гру можна ускладнити: різні за кольором та величиною позначки.

Добери колеса для машин“

Мета: розвивати вміння розрізняти предмети за величиною (вели

кий - маленький).

Матеріали: паперові машини різної величини (велика - маленька), набори коліс відповідних розмірів.

Гру можна ускладнити: машини без коліс, до яких необхідно дібрати відповідні колеса.

Червоний і зелений“

Мета: закріпити знання червоного та зеленого кольорів. Матеріали: червоні та зелені кружечки.

Хід гри

Вихователь показує червоний кружечок - діти стоять не рухаючись, показує зелений - встають, рухаються, переходять з місця на місце.

Гру можна ускладнити: вихователь дає команди: "Стій!" - діти показують червоні кружечки; "Приготуйсь!" - жовті; "Ідіть!" - зелені.

Куди їдуть машини“

Мета: закріпити уявлення про призначення різних видів транспор­ту; ознайомити дітей з правилами руху машин і поведінки пасажирів.

Хід гри

Сюрпризний момент: заховати іграшки-машинки (чи картки із зображеннями різних машин), а дітям сказати: "Цікаво, кому яка машина дістанеться?"

Почергово отримуючи машини, діти розповідають, що (чи кого) можна ними возити. Далі вони пояснюють сигнали світлофора. Діти, котрі все правильно розповіли і пояснили, стають водіями, решта -їхніми помічниками, пасажирами тощо.

"Водії" вирушають по колу за вантажем чи пасажирами. Рух регулює світлофор. Якщо "водій" не припустився жодної помилки, він робить ще одне коло.

Гра триває, поки всі діти не побувають у ролі водія.

На чому я подорожую“

Мета: закріпити та уточнити уявлення дітей про призначення різних видів транспорту, особливості конструкції та руху.

Хід гри

Діти вибирають картки, називаючи при цьому вид транспорту і мету поїздки. Якщо відповідають правильно, то картка потрапляє до дитини.

Мандрівка“

Мета: вчити складати розповіді з використанням раніше набутих знань.

Хід гри

Дітей ділять на групи і вирушають в уявну мандрівку. Кожна дитина домовляється куди і на якому виді транспорту вирушають. Відповідними рухами передають вид транспорту, який вони вибрали.

Веселі машинки“

Мета: вчити говорити в різному темпі (швидко - повільно)

Говіркий світлофор“

Мета: вчити чітко вимовляти трискладові слова.

Ву-ли-ця, до-ро-га, зу-пин-ка, ма-ши-на, ав-то-бус, тро-лей-бус, сніг ло-фор, пі-шо-хід, тро-ту-ар.

Поясни Незнайкові

Мета: збагачувати мову дітей спільнокореневими словами.

Вулиця. Маленька вулиця - вулочка. Шум на вулиці - вуличний.

Дорога. Маленька дорога - доріжка Стоїть при дорозі - дорожній, придорожній.

Пішохід. Доріжка для пішоходів - пішохідна.

Хто більше додасть слів?

Мета: вчити узгоджувати іменники з числівниками.

Один - світлофор, мотор, пішохід, автобус, тролейбус, трамвай, автомобіль.

Одна - дорога, вулиця, машина, стежка.

Одне - колесо, кермо.

Настільно-друковані ігри

Світлофорчик

Мета: вчити прикладати кольорові кружечки на контури відповід

них кольорів.

Матеріали: картки з контуром світлофора.

Будь уважним

Мета: закріпити знання червоного, жовтого та зеленого кольорі и, розвивати вміння за сигналом швидко знаходити аналогічні кольори на картинках.

Матеріали: кружечки червоного, жовтого та зеленого кольорів; карт­ки із зображенням червоних (вишні, помідора, яблука), жов­тих (лимона, курчатка, колобка, кульбабки), зелених (огірка, жабки, кавуна).

Сюжетно-рольові ігри

Мета: самостійно планувати й ставити ігрові завдання, що відтво­рюють нові уявлення про навколишнє; вчити добирати іграш­ки, щоб здійснювати знайомі ігрові дії, атрибутами підкрес­лювати образи, передавати їх рольовою поведінкою; вдало підігрувати партнерові в рольовому спілкуванні, заміняти його у разі відсутності іграшковим персонажем, грати і за цей персонаж, подаючи репліки й оживляючи образ, самостійно здійснюючи дворольове спілкування.

Автобус

Мета: закріпити знання про те, як треба поводитися в автобусі: заходити в автобус спокійно, не штовхаючись, через задні двері, поступатися місцем літнім людям; поводитися спокій­но, не кричати; виходити обережно, за чергою, через передні двері; виховувати культуру поведінки та повагу до оточуючих. Попередня робота з дітьми:

Спостереження за поведінкою людей на зупинці. Розгляд ілюстрацій із серії "Оціни вчинок". Дидактична гра "Побудуй автобус". Конструювання "Гараж для машини та автобуса". Виготовлення квитків для проїзду в автобусі (аплікація). Читання уривків з твору К. Чуковського "Руху правила єдині знати добре всі повинні".

Екскурсія по місту на автобусі.

Автомобільний транспорт

Мета: дати дітям основні знання про автомобільний транспорт, ро­боту водія, правила дорожнього руху, що ними він керується.

Попередня робота з дітьми:

Спостереження за роботою водія, який привозить продукти її дитячий садок (заводить мотор, тримає кермо, гальмує).

Розгляд ілюстрацій вантажного транспорту. Бесіда за ілюстра ціями.

Читання вірша "Водії".

Екскурсія вулицею. Вчити дітей розрізняти проїжджу частину дороги та тротуар.

Спостереження за світлофором.

Дидактична гра "Червоний, жовтий, зелений".

На вулицях міста

Мета: вчити дітей дотримуватися правил дорожнього руху, перехо дити вулицю у відведеному місці на зелений сигнал світло­фора, бути пильним, не заважати пішоходам.

Попередня робота з дітьми: Розгляд малюнка "Вулиця". Читання віршів про правила дорожнього руху. Дидактична гра "Хто де їздить, хто де ходить". Будівельна гра "Машини їдуть по вулиці". Спостереження за світлофором.

Поїздка до бабусі

Мета: на основі уявлення про діяльність рідних людей виявляти інтерес до стосунків з ними, наслідувати їх зовнішнє вира ження у словах, інтонаціях, цілеспрямовано шукати відповіді на запитання у спілкуванні з дорослими.

Автомобільний транспорт

Мета: розширити знання дітей про роботу водія, призначення авто мобільного транспорту, вчити розрізняти проїжджу частину дороги і тротуар.

Будівельно-конструктивні ігри

Ведмедикова та зайчикова доріжки

Мета: розвивати вміння розрізняти предмети за величиною (довгий -короткий, широкий - вузький), вчити дітей викладати цег­линки пазлом (горизонтально) і щільно прикладати одну до одної, розміщуючи їх на площині в одну або дві лінії.

Матеріали: цеглини, іграшкові зайчик та ведмедик.

Ускладнення : проблемна ситуація „Ведмедик їде на машині в гості до зайчика, а зайчикова вуличка завузька".

Гараж

Мета: продовжувати вчити дітей робити перекриття в будівлях за допомогою пластин або цеглин, ознайомити з різним розмі­щенням деталей на площині.

Матеріали: аркуш картону, 10-12 цеглинок, пластини.

Трамвай

Мета: продовжувати вчити дітей робити перекриття за допомогою

пластин; закріпити вміння розташовувати деталі на певній

відстані одна від одної. Матеріали: 2 довгі пластини, 3 кубики - для кожної дитини.

Міст

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із розміщенням деталей

на площині, закріпити вміння розташовувати деталі на певній

відстані одна від одної. Матеріали: 2 кубики, 2 призми, 3-5 цеглинок для доріжок - для

кожної дитини.

Дорога для машин

Мета: продовжувати вчити дітей укладати цеглини горизонтально в ряд, прикладаючи одну до одної довшим ребром; вчити помічати відмінність між сторонами цеглини.

Матеріали: набори цеглинок, машинка (для кожної дитини).

Потяг

Мета: продовжувати вчити дітей укладати цеглинки горизонтально в ряд, щільно прикладаючи їх; активізувати словник слова­ми: будувати, поруч.

Матеріали: набір будівельного матеріалу, іграшка паровоз.

.

Дорога, вантажний автомобіль

Мета: закріплювати вміння горизонтально укладати цеглинки у ряд, щільно прикладаючи одну до одної коротким ребром (дорога), стійко і рівно ставити кубик на другу цеглинку (машина).

ПОШУКОВО ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Спостереження

  1. За транспортом. Ознайомити дітей з різними видами вам тажного (вантажний автомобіль, самоскид) та пасажирського транс­порту (автобус, тролейбус, трамвай, легковий автомобіль).

  2. За роботою світлофора. Закріпити знання дітей про кольо ри світлофора.

  3. За пішоходами. Дати знання про те, що пішоходи рухаються по тротуару, переходять дорогу у визначеному місці, дотримуючись правил.

  4. За машиною, яка привозить продукти в ДНЗ. Ознайомити дітей з професією водія.

  5. Прогулянка до автобусної зупинки. Спостереження за по садкою і висадкою людей. Виховувати культуру поведінки, вміння поводитися у транспорті.

6. За літаком у небі. Дати дітям знання про те, що літак
належить до повітряного транспорту.

  1. За корабликом, пущеним у струмочок. Дати дітям знання про водний транспорт.

  2. За човнами на річці. Поглибити знання дітей про транспорт.

ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧІ ЗАХОДИ

Комплекс вправ ранкової гімнастики "Велосипедисти"

  1. Ходьба чітким кроком зі зміною темпу.

  2. "Повороти кермом". В. п. - ноги нарізно, руки зігнуті на рівні пояса. 1 - повернути тулуб вліво. 2 - повернути тулуб впра­во. Повторити 5-6 разів.

  1. "Перевіряємо колеса". В. п. - основна стійка, руки внизу. 1-3 - нахилити тулуб вперед, постукати двічі кулаками по гоміл­ках ніг. 4 - випрямитись у в. п. Повторити 4-6 разів.

  2. "Відремонтуємо колеса". В. п. - сидячи на підлозі ноги нарізно. 1-3 - нахилитися до правої (лівої) ноги, постукати по коліні кулаком. 4 - випрямитись у в. п. Повторити 4-6 разів.

  3. "Накачаємо насосом камеру". В. п. - ноги нарізно, руки внизу. 1 - нахилити тулуб вліво. 2 - нахилити тулуб вправо. Повторити 4-6 разів.

  4. 'їзда па велосипеді". В. п. - лежачи на спині ноги зігнуті в колінах. 1-4 - рухати по черзі ногами, випрямляючи, як при їзді на велосипеді, Повторити 4-6 разів.

  5. Біг протягом 25 секунд.

  6. Звичайна ходьба впродовж 10 с.

  7. Вправа для відновлення дихання.

Комплекс вправ ранкової гімнастики "Світлофор"

(вправи з малим м'ячем)

  1. Ходьба на носках, на п'ятках.

  2. "Світлофор регулює рух". В. п. - основна стійка, руки впе­ред, м'яч у правій руці. 1 - підняти праву руку з м'ячем угору, подивитися на м'яч; ліву руку опустити і відвести назад. 2 - повер­нутись у в. п., 3-4 - те саме з м'ячем у лівій руці.

  3. "Світлофор шукає порушників руху". В. п. - ноги нарізно, руки в сторони. 1 - нахилити м'яч під зігнутим коліном у праву руку. 2 - випрямитись у в. п. 3-4 - те саме до лівої. Повторити 5-6 разів.

  4. "Світлофор розминається". В. п. - ноги нарізно, руки в сторони, м'яч у правій руці. 1 - нахилити тулуб праворуч, руки догори, перекласти м'яч у ліву руку. 2 - повернутись у в. п., 3-4 -те саме вліво. Повторити 4-6 разів.

  5. "Стрибки через м'яч". В. п. - основна стійка, руки на поясі. 1 - перестрибнути через м'яч вперед. 2 - стрибком назад поверну­тись у в. п. Виконати 10-12 стрибків. 6.Звичайна ходьба.

Анкета для батьків

Власний приклад –запорука безпеки

  1. Чи завжди Ви переходите на зелене світло світлофора?

  2. З якої сторони Ви обходите автобус?

  3. Через які двері Ви, як правило, заходите в автобус?

  4. У яку сторону Ви дивитеся, перш ніж почати переходити вулицю?

  5. Як часто Ви використовуєте "острівок безпеки"?

  6. Як часто Ви порушуєте правила руху?

  7. Чи знає Ваша дитина, що таке "зебра"?

  8. Які методи використовуєте Ви, щоб пояснити своїй дитині, де дозволяється гратися малюкам?

  9. Чи вміє Ваша дитина поводитися в транспорті?

10. Що найбільше тривожить Вас? Що, на вашу думку, є небез­печним для Вашої дитини?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн