• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Основи здоров'я
  • Додатковий матеріал вчителям "Основ здоров'я" для закріплення і перевірки знань учнів 8 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Найспритніший рятівник"

Додатковий матеріал вчителям "Основ здоров'я" для закріплення і перевірки знань учнів 8 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Найспритніший рятівник"

Опис документу:
Додатковий матеріал вчителям "Основ здоров'я" для закріплення і перевірки знань учнів 8 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Найспритніший рятівник"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тест 1. ПОНЯТТЯ ПРО ФІЗІОЛОГІЧНУ ТА СОЦІАЛЬНУ ЗРІЛІСТЬ

1. Чи може психологічно зріла людина здійснити своє рішення, не зважаючи на обставини або власні слабкості?

а) Так; б) ні;

в) дуже рідко; г) тільки тоді, коли її змусять.

2. Підлітка вважають соціально незрілим, якщо він уміє:

а) аналізувати інформацію згідно зі своїми цілями;

б) здобувати уроки з власного досвіду;

в) пускати все на самоплив, не контролюючи власну поведінку;

г) приймати рішення та контролювати їхнє виконання.

3. Підлітковий вік характеризується змінами:

а) тільки фізичними;

б) тільки психологічними;

в) тільки соціальними;

г) у всіх сферах — фізичній, психологічній, моральній, соціальній.

4. Ознаками фізичної зрілості людини є:

а) фізіологічне дозрівання всіх систем організму, їхня готовність до виконання функцій зрілого віку (створення сім'ї, народження дітей);

б) уміння відповідати за власні вчинки;

в) уміння отримувати потрібну інформацію й аналізувати її згідно зі своїми цілями в різних сферах життя;

г) уміння спілкуватися з людьми, які її оточують.

5. Соціальна зрілість формується:

а) незалежно від фізіологічної зрілості;

б) поступово, паралельно з фізіологічною зрілістю;

в) упродовж одного місяця;

г) сама по собі, без докладання якихось
особливих зусиль із боку підлітка.

6. Соціально зрілій особистості притаманна:

а) безвідповідальність;

б) нетерпимість;

в) саморозвиток;

г) невміння спілкуватись із людьми.

Тест 2. НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ. ВИКРАДЕННЯ ДІТЕЙ І ТОРГІВЛЯ НИМИ. БЕЗПРИТУЛЬНІСТЬ

1. Які НС не належать до НС техногенного характеру?

а) транспортні аварії; б) землетруси;

в) аварії на електростанціях; г) аварії з викидом хімічно

небезпечних речовин.

2. З усіх НС найбільших збитків завдають:

а) природні катастрофи; б) аварії на водопроводах;

в) аварії на підприємствах; г) транспортні аварії.

3. Оберіть неправильне твердження.

а) Викрадені діти не мають захисту.

б) Діти, котрі опинились у руках викрадачів, погано харчуються, не навчаються, зазнають насильства й експлуатації.

в) Діти, яких викрали, нічого не потребують.

г) Викрадених дітей часто використовують для того, аби отримати прибутки.

4. До прикметних рис безпритульності належать:

а) здобування коштів для життя такими способами, які суспільс­тво не визнає (жебрацтво, крадіжка);

б) поїздка влітку до бабусі на дачу;

в) проживання в приватному будинку далеко від міста;

г) постійні сварки з батьками.

5. Для захисту від викрадання не знадобиться:

а) уміння правильно розподіляти час роботи й відпочинку;

б) обережність у спілкуванні з незнайомими людьми;

в) звичка повідомляти батькам, куди ви пішли й коли поверне­тесь;

г) уміння оцінювати небезпеку або безпеку компанії, в якій ви проводите час.

6. Ознаками надзвичайної ситуації не є:

а) людські жертви;

б) шкода, завдана здоров'ю людей або природному середовищу;

в) значні матеріальні збитки й порушення умов життєдіяльності людей;

г) незначні матеріальні збитки, які легко відшкодувати.

Тест 3. ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ПОРЯТУНКУ ТА ЗАХИСТУ ЛЮДЕЙ

1. Яких правил можна не дотримуватись, перебуваючи в сховищі?

а) Не запалювати без дозволу б) не ходити по приміщенню

лампи й свічки; без особливої потреби;

в) не читати книги; г) не галасувати.

2. Під час надання першої медичної допомоги не можна:

а) зупиняти кровотечу, фіксувати місця переломів;

б) перевіряти, чи є дихання, чи працює серце;

в) давати знеболювальні ліки;

г) без особливої потреби переміщати постраждалого.

3. Відзначте неправильне твердження. Для надання першої ме­дичної допомоги під час непритомності потрібно:

а) покласти постраждалого на спину, розстібнути комір, пояс;

б) посадити постраждалого, покласти йому на голову холодну тканину;

в) розтерти постраждалому руки, ноги, спину й груди спиртом;

г) дати постраждалому понюхати нашатирного спирту.

4. Яка з дій не належить до першої допомоги при переломі кісток кінцівок?

а) Накласти шину;

б) розмістити зламану руку або ногу так, аби вони перебували вище за решту тіла;

в) спробувати вправити зламані кістки;

г) дати знеболювальне.

5. Протигаз не захищає:

а) від речовин нервово-паралітичної дії, наприклад, зарину, зоману;

б) від речовин загальноотруйної дії, наприклад, хлорціану, синильної кислоти;

в) від радіоактивних речовин, наприклад, йодистого метилу;

г) від чадного газу, метану, етану, бутану, ацетилену.

6. При сильній кровотечі джгут можна накладати не більше ніж:

а) на п'ять годин; б) чотири;

в) три; г) півтори.

Тест 4. РЯТУВАЛЬНІ СЛУЖБИ. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ

ЛЮДИНИ ПІД ЧАС НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ. ПРИКЛАДИ ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

1. Державна система захисту населення:

а) повідомляє населення про небезпеки, які виникають під час НС;

б) забезпечує роботи з пошуку корисних копалин;

в) надає населенню кредити на придбання житла;

г) забезпечує імміграцію населення.

2. Працівники аварійно-рятувальних служб:

а)забезпечують попередження застудних захворювань;

б) виводять людей за межі зон дії небезпечних факторів;

в) не мають у своєму розпорядженні технічних засобів;

г) працюють тільки під час НС.

3. Якщо ви перебуваєте в будівлі й почався землетрус, не можна:

а) ставати біля внутрішньої стіни або у дверному прорізу;

б) швидко вибігати на вулицю з першого поверху;

в) користуватися ліфтом; г) перебувати якнайдалі від вікон.

4. Повінь не може статися внаслідок:

а.) довготривалих опадів;

б) швидкого танення снігу;

в) іскрового розряду електростатичного заряду купчастої хмари;

г) потрапляння веди з моря на узбережжя під час припливу.

5. Які права не належать до прав громадян, що стосуються захис­ту населення під час надзвичайних ситуацій?

а) Право на здобуття вищої освіти;

б) на відшкодування збитків, завданих їхньому здоров'ю та майну;

в) на отримання інформації про небезпеку, яка їм загрожує;

г) на захист життя, здоров'я та особистого майна.

6. Відзначте правильний вислів.

а) Розряд статичної електрики зазвичай проходить шляхом най­більшого електричного опору.

б) Блискавка влучає насамперед у низькі предмети.

в) Розряд статичної електрики зазвичай проходить шляхом най­меншого електричного опору, тому блискавка влучає насампе­ред у високі предмети.

г) Блискавка влучає насамперед у молоді дерева.

Тест 5. ОЗДОРОВЧІ СИСТЕМИ. ОЗДОРОВЧЕ ХАРЧУВАННЯ.

ОСНОВИ БЕЗПЕКИ ХАРЧУВАННЯ

1. Відзначте загальні складові всіх оздоровчих систем.

а) Щоденна рухова активність; б) голодування;

в) відвідування лазні; г) купання взимку в ополонці.

2. їжа має включати білки, жири й вуглеводи у співвідношенні:

а) 1 : 1 : 6; б) 1 : 1 : 4;

в) 1 : 1 : 2; г) 1 : 1 : 1.

3. Оберіть правильне твердження.

а) Усі оздоровчі системи однакові.

б) Обрана людиною оздоровча система має відповідати особливостям її організму.

в) Обирати оздоровчу систему допомагає консультант-астролог.

г) Будь-яка оздоровча система підходить кожній людині.

4. Відзначте ланцюжок, який містить усі компоненти повноцінно­го харчового раціону.

а) Вуглеводи, жири, білки, вітаміни, неорганічні речовини та мікроелементи;

б) вуглеводи, білки, вітаміни та мікроелементи;

в) жири, білки, вітаміни, неорганічні речовини та мікро­елементи;

г) вуглеводи, жири, білки, неорганічні речовини та мікро­елементи.

5. Авітамінози це:

а) глибокі порушення обміну речовин, спричинені тривалою відсутністю вітамінів у їжі;

б) незначні порушення обміну речовин, спричинені тривалою відсутністю вітамінів у їжі;

в) порушення білкового обміну;

г) порушення вуглеводного обміну.

6. Кефір можна зберігати в холодильнику:

є а) тридцять шість годин; б) упродовж тижня;

в) два тижні; г) протягом місяця.

Тест 6. СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ СТАТЕВОГО ДОЗРІВАННЯ. ФАКТОРИ РИЗИКУ СТАТЕВОГО ДОЗРІВАННЯ

1. Дружба це:

а) використання однієї людини іншою задля власних цілей;

б) стосунки між людьми, зумовлені духовною близькістю;

в) глибоке почуття, спрямованість на якусь ідею;

г) звичка спілкуватись з однією й тією самою людиною.

2. Вагітність у дівчат-підлітків часто зумовлена:

а) легковажним ставленням до власних учинків;

б) розумінням того, що рання вагітність шкідлива для організму;

в) умінням приймати відповідальні рішення;

г) знанням особливостей будови та фізіології свого організму.

3. Оберіть правильне твердження.

а) Організм підлітка готовий до відтворення потомства.

б) Сексуальність людини обмежується фізичними бажаннями.

в) Завжди слід заздалегідь обдумувати свої вчинки та поведінку.

г) Сексуальний потяг не притаманний зрілим людям.

4. Людина відрізняється від тварин тим, що вона:

а) окультурює фізіологічні процеси свого організму;

б) дихає легенями;

в) має опорно-руховий апарат;

г) здійснює процеси виділення.

5. Оберіть правильне твердження.

а) Сексуальні стосунки не мають відношення до культури.

б) Не існує правил, що регламентують стосунки між статями.

в) Сексуальна культура людини не виявляється в дрібницях.

г) Сексуальна культура людини виявляється навіть у дрібницях.

6. Оберіть правильне твердження.

а) Сексуальність визначається особистістю людини, у всьому різ­номанітті її виявів, а не лише її біологічними особливостями.

б) Сексуальність не визначається особистістю людини.

в) Сексуальність визначається тільки біологічними особливостями людини.

г) Сексуальність людини визначається датою її народження.

Тест 7. БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ. ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА

1. Відзначте, чого не можна робити водіям мопедів та велосипедів.

а) їздити по території подвір'я;

б) перевозити вантажі, що не перевищують довжини сорока сан­тиметрів;

в) керувати мопедом або велосипедом із несправним гальмом;

г) знати правила дорожнього руху.

2. Як має поводитись пасажир мотоцикла під час зупинки мото­цикла на червоний сигнал світлофора?

а) Поставити ноги на землю; б) не ставити ніг на землю;
в) поговорити з водієм; г) подати знак пішоходам.

3. На мотоциклісті обов'язково повинні бути:

а) штани й куртка із цупкого матеріалу, шолом, окуляри, нако­лінники, налокітники, рукавички, мотоботи або міцні черевики;

б) широкі штани й куртка, сонцезахисні окуляри, рукавички;

в) джинси та джинсова куртка;

г) плащ, окуляри, наколінники, мотоботи або міцні черевики.

4. Попередження екологічної небезпеки не пов'язане:

а) із правильним та раціональним господарюванням;

б) із безвідходними технологіями;

в) із високими штрафами за порушення законодавства;

г) з отриманням від господарства максимальних прибутків будь-яким можливим способом.

5. Який знак зображено на верхньому малюнку?

а) Поховання радіоактивних відходів;

б) звалище;

в) атомна електростанція;

г) джерело електромагнітних випромінювань.

6. На малюнку внизу зображено знак:

а) відновлювана упаковка;

б) що закликає до охорони довколишнього середовища (не смітити, підтримувати чистоту
та здавати тару для повторної переробки);

в) вказує на необхідність окремого збирання використаних джерел живлення, які містять небезпечні речовини;

г) знак «Небезпечно для навколишнього середовища».

Тест 8. ОСНОВИ САМОЗАХИСТУ В КРИМІНАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ.

ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ

1. Дотримання якого правила допоможе уникнути нападу?

а) Не звертайте уваги на підозрілих людей;

б) завжди обирайте короткий маршрут;

в) постійно розмовляйте по мобільному телефону на вулиці;

г) рідше використовуйте мобільний телефон на вулиці.

2. Готовність до самооборони передбачає, що людина:

а) не знає, як вчинити в небезпечній ситуації;

б) заздалегідь подумала про можливі неприємності;

в) не має права завдавати шкоди нападнику;

г) не має кликати на допомогу.

3. Якщо на вулиці до вас підійшла незнайома людина та запро­понувала поговорити про життя, то найбезпечнішим буде:

а) зробити все, що вона запропонує; б) поговорити з нею;
в) ввічливо ухилитися від розмови г) посваритися з нею,

й піти далі; а можливо, й побитися.

4. До завдань правоохоронних органів не належить:

а) відновлення порушених прав громадян;

б) відновлення залізничних колій після аварій;

в) покарання правопорушника, якщо відновити порушене право неможливо;

г) відновлення порушеного права й покарання злочинця.

5. До кримінальних ситуацій належить:

а) порушення дисципліни на уроці;

б) конфлікт з однокласниками;

в) напад собаки;

г) вербування до сект і асоціальних груп.

6. Оберіть неправильне твердження.

а) Результат азартної гри залежить більшою мірою від випадко­востей, ніж від умінь гравця.

б) Вуличні азартні ігри підлягають не лише етичному засудженню, але й заборонені на законодавчому рівні.

в) Усі азартні ігри є нечесними.

г) У вуличних азартних іграх ніколи не беруть участі підставні гравці.

Тест 9. ОСНОВИ САМОЗАХИСТУ ПІД ЧАС ТЕРОРИСТИЧНИХ АКТІВ

1. Чого не можна робити, якщо ви знайшли підозрілий предмет?

а) Питати людей, чий це предмет і хто міг його залишити;

б) повідомляти про знахідку до відділку міліції;

в) чіпати, розкривати або пересувати знахідку;

г) відходити від знахідки якнайдалі й не підпускати до неї інших людей.

2. Слово «тероризм» походить від латинського слова «іеггог», яке означає:

а) страх, жах; б) кошмар;

в) тривога; г) напад.

3. Як правильно поводитися під час захоплення автобуса терористами ?

а) Повідомити терористам про свої вимоги;

б) намагатися не привертати до себе уваги терористів;

в) дивитися терористам в очі;

г) відкривати сумки без дозволу терористів.

4. Як правильно поводитись при раптовому обвалі будівлі?

а) Спробувати якомога довше затриматись у будівлі;

б) покидаючи приміщення, спускатись по сходах;

в) опинившись на вулиці, стати ближче до будівлі;

г) якщо покинути будівлю не вдалося, стати посеред кімнати.

5. Чого не слід робити, опинившись у завалі?

а) Глибоко дихати, не панікувати, налаштуватися на те, що ряту­вальники обов'язково вас урятують;

б) роззирнутися навсібіч, пошукати можливий вихід, покричати;

в) пошукати в кишенях або поблизу предмети, які могли б допо­могти подати світлові або звукові сигнали (ліхтарик, люстерко, металевий предмет, яким можна постукати по трубі або стіні й таким чином привернути увагу);

г) лежати тихо, не подаючи жодних сигналів.

6. Як правильно поводитись у натовпі, що виходить зі стадіону?

а) Намагатися опинитись у центрі натовпу;

б) йти проти натовпу;

в) не обирати місця в кутках, близько від стін та перегородок;

г) наближатись до скляних дверей або огорож.

Тест 10. СОЦІАЛЬНА НЕБЕЗПЕКА В МІСЦЯХ ПРОЖИВАННЯ. СОЦІАЛЬНІ КОНФЛІКТИ

1. Як правильно поводитись, якщо ви повертаєтесь додому й перебуваєте самі в під'їзді?

а) Довго стояти перед дверима, шукаючи ключ;

б) якщо на сходовому майданчику, куди ви прямуєте, перебува­ють підозрілі люди, піднятися вище або спуститися нижче, а потім звернутися за допомогою до сусідів;

в) входите до ліфту, якщо там перебуває незнайома людина;

г) не звертати уваги на незнайомих людей у під'їзді.

2. Девіантна поведінка — це поведінка:

а) яка не відповідне правилам і нормам, що встановлені в офіцій­ному порядку, або ж є в суспільстві традиційними;

б) яка відповідає правилам і нормам, що встановлені в офіційно­му порядку, або ж є в суспільстві традиційними;

в) звичайна для середньостатистичної людини;

г) прийнятна в суспільстві.

3. Якщо вам запропонували залізти до підвалу сусіднього будинку, ви:

а) відразу ж залізете; б) ввічливо відмовитеся;

в) почнете бійку; г) підете вдвох із другом.

4. Якщо підлітки одного подвір'я ворогують із ровесниками сусід­нього подвір'я, то їхній конфлікт належить:

а) до групових соціальних; б) міжособистісних;

в) екологічних; г) конфліктів із зовнішнім

середовищем.

5. Дискримінація це:

а) форма позитивного ставлення до окремих осіб або груп;

б) забезпечення рівних прав різним соціальним групам;

в) будь-яка форма негативного ставлення до окремих осіб або
груп, позбавлення їх рівних прав;

г) заохочення людей із певним світоглядом.

6. Інформація це:

а) будь-які відомості, які можна зберігати, обробляти й передавати;

б) відомості, які не можна зберігати, обробляти й передавати;

в) те, що не можна продати;

г) те, що не можна передати в спадок.

Тест 11. ВСЕБІЧНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ. ЧИННИКИ

ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОЇ СКЛАДОВОЇ ЗДОРОВ'Я

1. Оберіть неправильне твердження.

а) Особистість людини виявляється в тому, що вона виконує пев­ну соціальну роль або певні функції.

б) Психологи вважають «особистість» властивим кожній людині унікальним способом усвідомлення життєвого досвіду.

в) Особистістю називають характерні риси поведінки людини.

г) Особистість — це певна біологічна функція людини.

2. Відзначте чинники, які не впливають на розвиток особистості.

а) Дія суспільства; б) рівне дихання;

в) соціальне середовище; г) практична діяльність.

3. Які якості не притаманні гармонійно розвиненій особистості?

а) Самовдосконалення; б) невміння спілкуватись;

в) самоповага; г) доброзичлива співпраця з людьми.

4. Які звички сприяють особистісному зростанню людини?

а) Відсутність інтересу до навчання;

б) розширення кругозору;

в) безвідповідальна поведінка;

г) невміння обстоювати свої погляди й принципи.

5. Сильною особистістю називають людину:

а) яка здатна самостверджуватися, самовизначатися й самореалізуватися;

б) не здатна оцінити власні вчинки, поведінку;

в) робити вольові вчинки;

г) яка робить те, що захоче, не зважаючи на етичні принципи.

6. Оберіть твердження, яке характеризує гармонійно розвинену особистість. У процесі розвитку особистість:

а) засвоює все розмаїття культури, розкриває не одну власну якість, а кілька;

б) розкриває одну найважливішу власну якість;

в) стає нездатною універсально діяти;

г) засвоює дуже вузьку галузь культури.

Тест 12. ЕСТЕТИЧНІ ТА МОРАЛЬНІ ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я. ЗДОРОВ'Я ЯК ВАЖЛИВА ЖИТТЄВА ЦІННІСТЬ

1. Оберіть неправильне твердження. Психологічно зріла людина:

а) уміє самостійно прогнозувати свою поведінку;

б) уміє здобувати потрібну інформацію та аналізувати її;

в) уміє мобілізувати себе для здійснення власного рішення;

г) не вміє здобувати уроки з власної поведінки.

2. Духовне життя людини завжди звернене:

а) до суспільства; б) тільки до самої себе;

в) тільки до коханої людини; г) тільки до її нащадків.

3. Оберіть неправильне твердження.

а) Духовний розвиток людини визначає її життєві цінності.

б) Духовно розвинена особистість живе згідно із загальнолюдськи­ми принципами моралі.

в) Духовна складова здоров'я формується під впливом біологічних, психологічних та соціальних чинників.

г) Для духовного розвитку психологічні чинники не мають значення.

4. Високоморальною можна назвати людину, яка:

а) дотримується слова, завжди говорить правду;

б) не виконує обіцянок;

в) робить замах на чуже добро, пояснюючи це суспільними інтересами;

г) пліткує й робить підлі вчинки — ніби-то задля чиєїсь користі.

5. Альтруїзм це:

а) позиція, поведінка людини, цілком зорієнтовані на її Я, на її благо (задоволення, вигоду, успіх, щастя);

б) девіантна поведінка;

в) етичний принцип, що передбачає співчуття й милосердя до ін­ших людей, безкорисне служіння їм і готовність до самозречен­ня на користь їхнього добра;

г) поведінка, яку засуджує суспільство.

6. Ухвалений в Україні закон «Про захист суспільної моралі» забороняє:

а) випуск відеопродукції для дітей;

б) виробництво й розповсюдження продукції, яка пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу;

в) випуск книг, що не відповідають шкільній програмі;

г) випуск рекламних плакатів низького естетичного рівня.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.