Додаткові завдання з теми "Лексикологія" (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

  1. До поданих прикметників, поданих у словосполученнях, доберіть антоніми із слів, що в дужках. Запишіть їх разом з іменниками.

1.Старий зошит, старий дуб (молодий, новий). 2. Тиха погода, тиха вулиця (шумлива, вітряна). 3. Черства людина, черства булка (свіжа, чуйна). 4. Глибока річка, глибока думка (поверхова, мілка). 5. Щира людина, щира усмішка (вдавана, лицемірна).

  1. Виходячи із змісту наведених висловлювань, доберіть до них пропущені антоніми. Слова поставте в потрібній формі.

1. Тричі крига замерзала, тричі й … . 2. І світає, і … . 3. Діла у добрих обновляться, діла злих … . 4. В тім гаю, у тій хатині, у раю, я бачив ….

Слова для вставок: розтавати, смеркати, розвиднюватися, оживати, загинути, пекло, щастя.

  1. До поданих прикметників у словосполученнях доберіть антоніми.

Старий дуб; складне питання; важка вправа; свіжа паляниця; стара книжка; туманний ранок.

  1. Виділити в реченнях антоніми

1. Перейшовши через якийсь двір і вступивши на тік у темну клуню, Дарка одразу не могла розгледіти, де сидів батько. 2. Одна гора високая, а другая низька, одна дівка далекая, а другая близька. 3. Ранні гречки біліють, як клапті снігу, пізні – тільки вилазять. 4. Багато говорити, та мало слухати.

  1. Скласти речення з словами-омонімами так, щоб було недвозначно зрозуміло, про що саме йдеться.

Лист, корінь, мати, ключ.

  1. Скласти речення з словами-омонімами так, щоб було недвозначно зрозуміло, про що саме йдеться.

Перо, журавель, діти, ручка

  1. Скласти речення з словами-омонімами так, щоб було недвозначно зрозуміло, про що саме йдеться.

Балка, пара, поле, мила.

4. Прочитайте. Скажіть, де виділені слова – омоніми, а де – багатозначні.

1.Високо під небом кигикнула чайка, блиснула срібним крилом . 2. Літаки гордо понесли на своїх крилах наших спортсменів. 3. У великій кімнаті на довгих лавах сиділи селяни. 4. З вікна видно Везувій. Увечері на вершку горять вогнем два потоки лави. 5. Мов золото – поколото, горить-тремтить ріка. 6. Ой піду я в чисте поле, там де дівчина просо поле.

  1. Визначте лексичне значення слів, користуючись тлумачним словником, випишіть лексичне значення трьох слів (на вибір)

Мова, чистий, горіти, зоря, квадрат, термометр, загадка, просо, кришталь, ангіна, перпендикуляр, Львів.

Із виписаними словами складіть речення

  1. Визначте лексичне значення слів, користуючись тлумачним словником, випишіть лексичне значення трьох слів (на вибір)

Суми, Світязь, орган, корінь, відмінок, підмет, обличчя, рука, лопата, стіл, земля, рушник, криниц, школа.

Із виписаними словами складіть речення

  1. З’ясувати значення прикметників теплий, рідкий, визначити, де вони вжиті у прямому, а де в переносному значенні.

Тепла праска, тепле проміння, теплий одяг, тепле вітання, тепла зустріч, теплий день, тепле слово, теплий колір.

Рідкі сходи, рідка сметана, рідкі зустрічі, рідкий ліс, рідкий день, рідка суміш.

Синоніми

Визначити, які з поданих синонімів може використати в колі малознайомих людей ввічлива, вихована людина. Виписати їх. З трьома скласти речення.

Спить, спочиває, дрихне; злодій нечистий на руку; помер врізав дуба, спочив навіки; бреше, говорить неправду; смердить, має неприємний запах; хворіє, погано себе почуває; помиляється, відходить від істини, верзе дурниці; б’є, дубасить, духопелить, періщить, чухрає.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
6
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!