Додаткові завдання №1 до Урок 34. У КОЖНОМУ КУТОЧКУ СВІТУ СВОЇ ТРАДИЦІЇ І ЗВИЧАЇ

Опис документу:
Урок 34. У КОЖНОМУ КУТОЧКУ СВІТУ СВОЇ ТРАДИЦІЇ І ЗВИЧАЇ Мета: продовжити ознайомлення учнів з різноманітністю культур і звичаїв народів; вчити доводити необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; виховувати повагу до національних традицій, звичаїв та обрядів ін¬ших народів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Різноманітність культур і звичаїв народів

1. Гра «Що спільного, чим відрізняємось?»

— Крім даних від природи біологічних ознак, люди відрізняються й суспільними рисами, різноманітністю культур і звичаїв. Якими саме? Наведіть приклади. (Міркування учнів.)

2. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Сучасне людство налічує тисячі народів, майже 200 держав, понад 6 млрд жителів. Серед усієї маси людей немає двох однакових осіб. Кожен має свої особливості. Крім індивідуальних відмінностей, виділяють також гру­пові: сімейні, статеві, вікові, професійні, національні і т. ін. Будь-яка нація, соціальна група сприймає із системи загальнокультурних людських цінностей тільки те, що відповідає духовному настрою, їхньому рівню розвитку, мож­ливостей. Національні культури стають взаємопов’язаними. Вони впливають одне на одну, посилюється взаємозв’язок різних країн і народів. Національні риси не можна перебільшувати, робити їх винятковими. Національні особли­вості зближують людей, зацікавлюють людей інших національностей, а не ви­лучають людей з національного оточення інших народів, не замикають народи у собі. «Наша істинна національність — це людство»,— сказав письменник Герберт Джордж Уелс.

Людина повинна виконувати певні правила сумісного співіснування на Землі (учитель читає правила та обговорює їх з дітьми).

  • Любити і шанувати Землю, яка благословляє життя й управляє ним.

  • Не ставити себе над іншими живими істотами і поводитися таким чином, щоб вони не зникали.

  • Бути вдячним рослинам і тваринам за їжу, яку маємо.

  • Не оскверняти багатств Землі виробництвом зброї.

  • Не наживатися на багатствах Землі, а відновлювати їх.

  • Споживати багатства Землі раціонально, бо всі земляни мають на них одна­кові права.

— Які народи, що проживають на території України, ви знаєте? Як ви вва­жаєте, вони мають однакові з нами права? Як ми до них повинні ставитися?

— Кожен народ має свою культуру, свої звичаї. Як проявити повагу до на­ціональних традицій, звичаїв та обрядів інших народів?

— Знання культурних цінностей різних народів, національних свят до­зволяє глибше пізнати душу народу, краще порозумітися. Народи, які про­живають в Україні, повинні вивчати українську культуру. Якщо основою тра­диції якогось народу є загальнолюдські цінності, то вони сприймаються всіма народами і потребують толерантного ставлення.

3. Цікаво знати!

— Найбільшими за чисельністю народами у світі є китайці. Їх понад 1 млрд чоловік, та хіндусіанці (живуть в Індії), їх понад 220 млн чоловік. До ве­ликих також належить й українська нація, яка за кількістю представників посідає 22-ге місце. У світі українців понад 47 млн, у тому числі на території України їх проживає 37,5 млн. Близько 10 млн українців живуть за межами своїх історичних земель: у Росії, США, Канаді, Казахстані, країнах Європи.

4. Гра «Прислів’я»

— До прислів’їв різних народів доберіть аналогічне українське прислів’я. (Ця гра має за мету підкреслити подібні риси національностей.)

  • Як дбаєш, так і маєш.

Где нянек много, там дитя безного. (Білорусь)

У семи нянек дитя без глаза. (Росія)

  • Хто два зайці гонить, жодного не здогонить.

Два арбуза не удержишь. (Кавказ)

За двумя зайцами погонишься — ни одного не поймаешь. (Росія)

  • Чий корінь, того й плід.

От рябины яблок не жди. (Латвія)

От осинки не родятся апельсинки. (Росія)

  • За один раз не зітнеш дерева враз.

Нерадивый дважды делает. (Татарстан)

Семь раз отмерь — один отрежь! (Росія)

  • Більше діла, менше слів.

Больше знай, меньше болтай. (Татарстан)

Больше думай, меньше говори. (Росія)

  • Язик до Києва доведе, але там його доведеться прикусити.

Тот не заблудится, кто спрашивает. (Естонія)

Язык до Киева доведёт. (Росія)

— Діти, що ви помітили? (Учитель підводить учнів до розуміння спільності народів у їх прагненнях, моральних якостях і т. ін.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн