Додаткові завдання до Урок 6. ВЕЛИКІ ДОСЯГНЕННЯ МАЛИХ УКРАЇНЦІВ

Опис документу:
Урок 6. ВЕЛИКІ ДОСЯГНЕННЯ МАЛИХ УКРАЇНЦІВ Мета: продовжити ознайомлення учнів зі складовими успіху; вчити наполегливості; викликати бажання розвивати свої здібності; спонукати до досягнення конкретної мети.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Можливості людини

1. Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського

ТОМУ ЩО Я — ЛЮДИНА

Вечоріло. Дорогою йшли двоє подорожніх: батько і семирічний син. По­серед дороги лежав камінь. Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Йому боляче. Крекчучи, він обійшов камінь і, узявши за руку дитину, пішов далі.

Другого дня батько із сином йшли тією самою дорогою назад. Батько знову не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.

Третього дня батько і син знову йшли тією самою дорогою. До каменя ще було далеко. Батько сказав сину:

— Дивися уважно, сину. Треба обійти камінь.

Ось і те місце, де батько двічі спіткнувся і забив ногу. Батько з сином упо­вільнили крок, але каменя вже не було. На узбіччі дороги сидів сивий старий.

— Дідусю,— запитав хлопчик,— ви не бачили тут каменя?

— Я прибрав його з дороги.

— Ви теж спіткнулися і забили ногу?

— Ні, я не спіткнувся і не забив ногу.

— Чому ж ви прибрали камінь?

— Тому що я — людина.

Хлопчик зупинився в роздумі.

— Тато,— запитав він, а хіба ви не людина?

— На твоєму людському шляху — камені, які ти повинен прибрати, щоб тим, які йдуть за тобою, було легше. Якщо за своє життя ти не побачив жод­ного каменя і не прибрав його — ти не людина.

— Що сталося б, коли б людина робила лише те, що їй заманеться? Чи могла б людина бути щасливою? Чи змогло б узагалі існувати людське суспіль­ство?

— Лише той, хто втратив зір, по-справжньому розуміє, що таке зір. Най­вища мудрість життя полягає в тому, щоб не втратити щастя, розуміти, що таке щастя.

2. Бесіда

— Як ви вважаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно? (Людина може запланувати своє життя, визначивши мету існування, обрати шлях її реалізації. Усе залежить від характеру людини, її вольових зусиль. Щоб жити так, як хочеш, необхідно вміти долати пере­шкоди, труднощі. Замало одного лише бажання хотіти, потрібна ще й праця, боротьба, щоб чогось досягти...)

— А що складніше й важливіше — будувати життя чи пристосовуватися до нього? (Звісно, складніше й важливіше будувати життя, а пристосува­тися — легше та простіше, але це нецікаво...)

— Чи хочете ви стати «видатною людиною», «зіркою», «жити щасливо»? (Напевне, кожному із нас хочеться жити щасливо. Тому дуже часто, вітаючи одне одного з тим чи іншим святом, ми бажаємо найперше здоров’я та вели­кого щастя.)

— А який зміст ви вкладаєте в поняття «жити щасливо»? (Жити щас­ливо — це коли тебе поважають люди, коли в тебе є вірні друзі, коли на землі панують любов і злагода між людьми...)

3. Гра «Мета життя»

Учитель пропонує назвати різні цілі в житті людини. Наприклад: стати ві­домим, мати цікаву професію, мати вірного друга, щасливу сім’ю, знати багато мов, мати вмілі руки, ніколи не хворіти тощо. Всі цілі записують на дошці під номерами. На підлозі крейдою креслять коло діаметром 1–2 м. Коло ділять на сектори за кількістю цілей, записаних на дошці. На кожному секторі пишуть номер. Діти по черзі із заплющеними очима кидають м’яч у коло. М’яч потра­пляє в сектор під тим або іншим номером. Дитина читає на дошці мету життя під цим номером і розповідає, що можна зробити вже сьогодні, щоб швидше до­сягти цієї мети в майбутньому.

— Як ви вважаєте, чи потрібно мати мету у своєму житті? Чи є мета життя у вас?

— Якщо у людини є мета, їй важче або легше живеться?

— Що означає висока мета?

— Чи є серед ваших друзів люди, які знають мету свого життя і прагнуть її досягти?

— Як ви вважаєте, у якому віці людина повинна замислюватися про мету в житті?

— Які книги, фільми або події допомогли вам замислитися про свою жит­тєву мету?

— Чи може людина мати багато цілей у житті?

4. Гра «Врятуй дерево життя»

На дошці зображене квітуче, розлоге дерево життя, на яке напали шкід­ники (лінь, злість, ненажерливість, егоїзм, скупість, заздрість, наркоманія, тютюнопаління тощо). Під час бесіди дітям пропонують очистити дерево, знявши шкідників.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн