Додаткові завдання до Урок 27. ЗА СКОЄНЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ПЕРЕД ЗАКОНОМ

Опис документу:
Урок 27. ЗА СКОЄНЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ПЕРЕД ЗАКОНОМ Мета: довести невідворотність відповідальності за скоєні правопорушення; вчити оцінювати приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших; виховувати бажання дотримувати правил співжиття в суспільстві.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

За скоєне відповідають перед законом

1. Робота в парах

— Пригадайте, які права та обов’язки мають учні? З’єднайте стрілочками відповідні поняття.

— Де записані права й обов’язки у вигляді законів? (У Конституції України)

— А навіщо нам потрібні закони? (Закони підказують, як усім жити у злагоді і мирі.)

— Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави? (Поважати і виконувати їх.)

— Як ви гадаєте, чи всі у нашій державі дотримують законів? Наведіть приклади із життя.

— Чи є серед дітей порушники законів?

— Як називають таких дітей? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий)

2. Повідомлення вчителя

— Життя змусило людей установити безліч різних правил, які керують стосунками між людьми. Ми зустрічаємось із ними на кожному кроці.

Ти заходиш до школи, і перед тобою на стіні — правила поведінки учнів.

Сідаєш у трамвай чи тролейбус — перед тобою правила користування міським транспортом, коротше — правила для пасажирів.

Заходиш у кінотеатр і тут свої правила, яких повинні дотримувати глядачі.

Дуже суворі правила дорожнього руху.

Але існують правила, обов’язкові для всіх громадян країни, ким би вони не були — дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні, пішоходи чи па­сажири. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, правила, за якими живе держава, обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила затверджує найвища влада у країні, а в нашій країні — Верховна Рада України. Називаються такі правила державними законами. Поважайте закони своєї держави!

Закон — це концентрація багатовікової мудрості і багатовікового добра. Закон захищає й оберігає перш за все тебе, твою сім’ю, твоє щастя, майбутнє твоїх дітей. Порушувати закон — це все одно, що рубати гілку, на якій ми сидимо.

Умійте підкорятися закону, дисципліні, порядку, нормам людського спів­життя. Не будьте мовчазними спостерігачами порушення закону. «Якщо ти хоча б раз заплющиш очі на що-небудь, ти звикнеш заплющувати очі на все» (вислів, який приписують Г. С. Сковороді).

Закон — обов’язкове для всіх правило. Ухвалюється і захищається дер­жавою.

Головний закон держави — Конституція.

Хоча більшість людей нашої країни поважають закони, однак часто тра­пляються і їх порушення. Порушення законів бувають різні. Деякі з них не мають серйозних наслідків. Серйозні правопорушення називають злочинами, а людей, які їх чинять,— злочинцями.

Провина — вина; проступок — порушення правил поводження; злочин — проступок, що карається законом.

Злочин — суспільно-небезпечна дія з порушенням установлених правил і норм поведінки, яка заподіює людям зло.

Правопорушення — це антигромадський вчинок, який завдає шкоди су-спільству та іншим людям.

Учені дослідили, що за останні десятиріччя у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й серед школярів. І як наслідок — кількість жорстоких зло­чинів. По радіо, з екранів телевізора ми бачимо і чуємо, як підлітки смер­тельно побили свого однокласника, вчинили крадіжку, вживають наркотики. Сьогодні в Україні в 11 виховних колоніях утримуються близько 3 тис. непов-нолітніх дітей. Більшість з них засуджені за крадіжку, нанесення важких ті­лесних ушкоджень, убивство.

Цей факт поставив усіх перед гострою необхідністю вивчити причини ви­никнення агресії у дітей.

— Яку дитину можна назвати агресивною? (Вона обзиває дітей, б’ється, відбирає іграшки, грубо висловлюється, підриває дисципліну на уроках.)

— Звідки ж беруться агресивні діти?

Найчастіше — це діти із неблагополучних сімей, з психічними захворюван­нями, а також діти з низькими моральними якостями.

— Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки, хуліганство, порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебраку­вання та ін.)

3. Робота в групах

— Чому люди порушують права іншої людини? Спробуємо встановити при­чини правопорушень.

Після обговорення в групах причини правопорушень записують на дошці.

Причини правопорушень:

  • погано виховані, низькі моральні якості;

  • жорстокість, агресія;

  • безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;

  • неблагополучні сім’ї, діти-сироти, діти вулиці;

  • конфлікти з однолітками;

  • погіршення умов життя;

  • незайнятість дітей;

  • сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мультфільмів.

4. Робота за таблицею

Твої права, обов’язки, відповідальність

6–7 років

Ти маєш право навчатися в школі

Ти повинен сплачувати за проїзд у громадському транспорті

11 років

За вчинення особливо тяжкого злочину або в разі повторного вчинення злочину тебе можуть відправити до закладів соціальної реабілітації

5. Обговорення ситуацій із мультфільмів

1) Фрагмент мультфільма «Аладдін» (крадіжка).

— Яке правопорушення вчинила героїня мультфільма?

— Чому Жасмін узяла булочку? (Хотіла нагодувати бідного хлопчика і не знала, що потрібно заплатити.)

— Чи звільняє від відповідальності незнання законів?

— Чи могла бути покарана Жасмін за скоєне правопорушення?

— Який висновок можна зробити? (Незнання законів не звільняє від відповідальності.)

— Та хіба може кожна людина знати всі закони? Звісно, ні. Як же бути? Ми вже говорили про добро і зло. Достатньо запам’ятати десять заповідей Божих, серед яких «не вбий, не вкради, шануй батька свого і матір свою, не давай хибних свідчень». Достатньо дотримувати цих заповідей, щоб не стати на стежку злочину.

2) Фрагмент мультфільма «Казка про загублений час» (небажання вчитися, відвідувати школу).

— Яке правопорушення скоїли герої мультфільма? (Діти не бажали відвідувати школу. Діти повинні відвідувати школу, держава виділяє кошти на навчання, обов’язок дітей — відвідувати школу, старанно та наполегливо вчитися.)

— Які наслідки міг мати цей учинок? (Діти не отримують знання, мо­жуть потрапити до рук шахраїв та злодіїв, можуть загубитися, батьки бу­дуть хвилюватися тощо.)

— Хто несе за це відповідальність і яку саме?

— Який висновок можемо зробити? (Не можна пропускати школу без по­важних причин.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн