Додаткові завдання до Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ

Опис документу:
Урок 26. ПЕРЕДБАЧАЙ НАСЛІДКИ СВОЇХ ВЧИНКІВ Мета: навчити учнів бути непримиренними до негативних людських учинків; вчити розв’язувати прогностичні ситуації «Що трапиться, якщо...»; виховувати бажання завжди і в усьому дотримувати норм моральної поведінки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Передбачай наслідки своїх вчинків

1. Читання й обговорення вірша А. Костецького «Чемний герой»

ЧЕМНИЙ ГЕРОЙ

Вітько-третьокласник крокує додому

Героєм таким, що не снилось нікому.

Аж раптом Вітькові назустріч — першак.

Всміхнувся Вітько і промовив: «Так-так!».

І, випнувши груди, підходить до нього.

— Гей, ти! Треба старшим давати дорогу! —

І хлопця малого портфелем як лясне!

Аж всівся на землю малий першокласник...

Вітько реготнув: «Так і треба, щоб знав!».

І далі по вулиці покрокував.

— Яке правопорушення вчинив хлопець Вітько?

— Хто постраждав і міг постраждати у цій ситуації? (Першокласник і його батьки, які б дуже непокоїлися за життя і здоров’я свого сина, і батьки Вітька, і сам Вітько. За скоєння таких злочинів хлопцем його батьки мо­жуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності.)

— Чи відповідають діти за скоєні злочини?

— Одним із найпоширеніших і найнебезпечніших злочинів є крадіжки, ху­ліганство.

Хуліганство — це навмисні дії особи, що грубо порушує порядок і виражає явну неповагу до суспільства. Форми хуліганських дій можуть бути найрізно­манітнішими: нецензурна лайка, бійки, безпричинні погрози, пошкодження майна. Міра покарання: позбавлення волі до 1 року або виправні роботи до 2 років. А злісні хуліганства караються позбавленням волі від 1 до 5 років. За особливо тяжкі злочини дитина сама несе відповідальність з 14 років. А до цього віку відповідальність за протиправні дії дитини несуть батьки, а діти на­правляються у спеціальні установи.

2. Робота в групах

— Оцініть ситуації. Скористайтеся словами для довідок та доповніть речення.

Слова для довідок: жарт, правопорушення, жорстокість, хуліганство, злочин.

Ситуація 1. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Це... (жарт).

Ситуація 2. У спекотні дні хлопці часто поливають один одного водою. Але ось один із хлопців додав у воду яскравий барвник, і... сорочка у його това­риша змінила колір у деяких місцях. Це... (хуліганство).

Ситуація 3. Петрик за звичкою кинув свій портфель будь-де. Одноклас­ники заховали портфель, і коли Петрик почав шукати його, налякавшись, що портфель зник, віддали загублену річ, порадивши при цьому не кидати речі будь-де, а бути акуратнішим. Це... (жарт).

Ситуація 4. Двоє школярів вирішили пожартувати над своїм товаришем і заховали його зимову шапку. Сашко, не знайшовши її, пішов додому без го­ловного убору. Погода була холодною, і наступного дня Сашко лежав з ви­сокою температурою хворий. Це... (жорстокість).

Ситуація 5. Діти бешкетували на перерві і кидали одне в одного повні портфелі. Але ось один з портфелів потрапив у голову дівчинці. У результа-ті — тяжка травма. «Ми не хотіли, ми просто жартували»,— виправдовува­лися діти. Але чи можна назвати це жартом? Це... (правопорушення).

Ситуація 6. Василько кидав сніжками по машинах, які проїжджали повз нього. Одна із снігових кульок потрапила у лобове скло автомобіля. Водій від несподіванки різко загальмував. Водій машини, яка їхала позаду нього, не розраховував на це, і в результаті обидві машини зіткнулися. Один з во­діїв отримав тяжкі травми на все життя. Як назвати вчинок Василька? Це... (злочин).

— Від пустощів до злочину — один крок! Жарти, пустощі, необдумані вчинки можуть призвести до правопорушень.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн