Додаткові завдання до Урок 24. НАВЧАННЯ — ОСНОВНИЙ ОБОВ’ЯЗОК ДІТЕЙ

Опис документу:
Урок 24. НАВЧАННЯ — ОСНОВНИЙ ОБОВ’ЯЗОК ДІТЕЙ Мета: довести до свідомості учнів, що навчитися вчитися означає підготувати себе до самостійного дорослого життя; розвивати допитливість, бажання збагачувати свій розум знаннями; виховувати інтерес до науки, працелюбність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ознайомлення з громадянськими правами

1. Робота над прислів’ями

Учні пояснюють зміст одного із прислів’їв.

  • Без доброго діла жити — тільки небо коптити.

  • Як добре працюватимеш, честь і славу матимеш.

  • Щире слово, добре діло душу й серце обігріли.

  • Від теплого слова і лід розтає.

2. Гра «Пошук скарбів» (робота в групах)

З метою ознайомлення учнів зі змістом основних статей Конституції України учитель заздалегідь пише на аркушах паперу статті Конституції, у яких сформульовані особисті права та обов’язки людини.

Завдання: знайти статті та зачитати певну статтю за завданням учителя.

— Права людини не потрібно купувати, заробляти або отримувати у спад­щину. Вони належать людям, їх не можна відібрати, ніхто не може позбавити іншу людину прав. Усі люди вільні й рівні у своїх правах.

— Яка стаття підтверджує слова про рівність? (Ст. 21. Усі люди є вільні й рівні у своїй гідності та правах.)

— Людина отримує особисті права разом зі своїм народженням. Народжу­ючись, людина отримує право на життя.

— У якій статті йдеться про це? (Ст. 27. Кожна людина має невід’ємне право на життя.)

— Ніхто не може бути позбавлений життя. Обов’язок держави — захищати життя людини. Кожен має право захищати своє життя і здоров’я.

— Як держава захищає наше життя і здоров’я?

— Як людина сама може захищати своє життя і здоров’я?

— Держава не може гарантувати захист життя від хвороб, нещасних ви­падків, аварій. Ми говорили, що найцінніше — це життя. А головною якістю людини є повага до себе.

— У якій статті йдеться про це? (Ст. 28. Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому або нелюдсь­кому поводженню чи покаранню.)

— Дах над головою потрібен кожній людині. Маючи його, вона почува­ється набагато впевненіше, може створити сім’ю.

— У якій статті йдеться про це? (Ст. 47. Кожен має право на житло. Дер­жава створює умови, за яких кожен громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду.)

— Ви маєте право ходити до школи, кожен повинен учитися. Початкова освіта має бути безкоштовною. Ви повинні мати можливість учитися стільки, скільки забажаєте. У школі ви повинні мати можливість розвивати всі свої здібності. Навчання у школі триває 12 років, більшість здобувають ще й вищу освіту. Народна мудрість говорить: «Вік живи — вік учись».

— У якій статті про це йдеться? (Ст. 53 Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.)

Висновок. Розділ про права людини — один з найважливіших у Консти­туції. Слід запам’ятати, що ці права стосуються не тільки дорослих — їх по­винні дотримувати і діти.

3. Інсценування казки Марка Вовчка «Зла Колючка і Добра Троянда»

В одній оселі жила вдова з дочкою. А разом з ними — її небога. З дня на день тітка і двоюрідна сестра шукали способу, як згубити Добру Троянду. Вони її били, мучили голодом.

Одного холодного ранку Зла Колючка забажала дістати фіалок.

Зла Колючка. Добра Трояндо, принеси лісових фіалок. Я хочу ними прикрасити своє волосся.

Добра Троянда. Але, люба сестро, я ніколи не чула, щоб фіалки розпус­калися під снігом.

Зла Колючка. Ти смієш мені перечити, коли я наказую! Якщо ти зараз не підеш у ліс, якщо не принесеш мені фіалок, я заб’ю тебе до смерті.

Тітка. Ми тебе годуємо, одягаємо, а ти ще базікаєш!

Тітка схопила дівчину за плечі, виштовхала з хати й зачинила двері.

— Як тітка поводилася з небогою?

— Які права людини порушила тітка?

4. Гра «Так чи ні?»

  • Усі діти мають право на любов і піклування. (Так)

  • Кожна дитина має право їсти цукерки, чіпси. (Ні)

  • Усі діти рівні в своїх правах. (Так)

  • Жодна дитина не повинна мити посуд. (Ні)

  • Діти мають право вільно висловлювати свої погляди. (Так)

  • Кожна дитина має право відмовитись від обіду. (Ні)

  • Усі діти мають право на повноцінне харчування. (Так)

  • Усі діти мають право на освіту. (Так)

  • Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату. (Ні)

  • Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства. (Так)

5. Робота в групах

Інсценізація ситуацій

  • У кабінеті директора.

Директор у кабінеті зайнятий роботою, заходить учитель із учнем.

Учитель. Дозвольте, Іване Івановичу?

(Учитель тягне учня за одяг.)

Директор. Заходьте, що трапилося?

Учитель. Знову цей Сидоренко вибив шибку на першому поверсі!

Директор. Маріє Іванівно, як це трапилося?

Учитель. Грали у сніжки, іншого місця їм не знайшлося. (Учень стоїть, похнюпившись.)

Директор. Батьків повідомити, хай відшкодують.

— Хто порушив обов’язок?

— Чиї порушені права? Яке право порушено?

  • Удома.

Тато читає газету і вголос вигукує:

— Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією.

Син, ледве пересуваючи ноги, підходить до батька із щоденником:

— Тату, підпиши щоденника!

— Що там знову?

— Зауваження та «2» з української мови.

— Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь.)

— Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Тікає від батька.)

— Я тобі дам зараз зауваження... (Наздоганяє сина.)

— Чиї порушені права? Яке право порушено?

— Що не виконав син?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн