Додаткові завдання до Урок 19. ЛЮДИНА ЖИВЕ В СУСПІЛЬСТВІ

Опис документу:
Урок 19. ЛЮДИНА ЖИВЕ В СУСПІЛЬСТВІ Мета: розширити уявлення учнів про роль людини в суспільстві, про відношення між людьми; розвивати впевне¬ність у собі; виховувати повагу до себе, до всіх людей, толерантне ставлення до інших людей, повагу до дорослих

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Подорож містом майстрів

1. Проведення рольових ігор

1) У школі.

Діти розподіляють ігрові ролі — «учитель», «учні», «директор», «вахтер», «прибиральниця»; вони домовляються про те, що всі ролі розігруватимуть по черзі. Потім обговорюють, які у них сьогодні будуть уроки.

Хід гри

«Учитель веде уроки», «ставить оцінки», «учні» виконують усі його ви­моги; «директор» присутній на «уроці», стежить за його ходом, за поведінкою «учнів» і робить записи в своєму зошиті; «прибиральниця прибирає» коридор, «вахтер» дає дзвінок.

Після проведення всіх уроків за розкладом діти міняються ролями.

Мета гри: учити дітей у грі відбивати стосунки учителя й учня (він строгий, вимогливий, грамотний, уважний до учнів); ставлення учнів до учителя (вони виконують вимоги учителя, ставляться до нього з повагою і любов’ю, звертаються з різними запитаннями).

2) У магазині.

Хід гри

Учитель пропонує дітям розмістити в зручному місці «супермаркет» з та­кими відділами, як овочевий, продуктовий, молочний, хлібний та інші, куди ходитимуть «покупці». Діти самостійно розподіляють ролі «продавців», «касирів», «торгівельних робітників» у відділах, розміщують товар на по­лицях. «Покупці» приходять разом зі своїми друзями, обирають товар, ра­дяться з «продавцями», розраховуються на касі.

Перед початком гри, після розподілу ролей і обговорення плану гри, вчи­тель ще раз нагадує, як «покупець» повинен розмовляти з «продавцем», а «продавець» — із «покупцем», і пропонує одну з головних умов гри: без слів «будьте добрі», «будь ласка», «спасибі» товари не відпускатимуться.

Далі починається гра. «Покупці» розходяться «відділами магазину»: одні «купують одяг», другі — «продукти», треті — «канцелярські товари». Відбу­вається жвава торгівля.

Під час гри вчителеві необхідно звертати увагу на взаємини між «продав­цями» і «покупцями». Через деякий час учитель може запропонувати дітям помінятися ролями.

3) У лікарні.

Бесіда

— Куди звертаються люди, коли захворіють? (До поліклініки, до лікарні)

— Яких лікарів ви знаєте?

— Для чого нам потрібні медсестри, лікарі?

Словникова робота

Лікар — спеціаліст з медичною освітою, який лікує хворих.

Медсестра — допомагає лікареві у прийомі хворих.

Педіатр — дитячий лікар.

Терапевт — лікує внутрішні органи: серце, печінку, шлунок, нирки, легені.

Травматолог — до нього звертаються у тих випадках, коли людина одер­жала травму.

Стоматолог — лікує зуби.

Отоларинголог (лор) — лікує вуха, горло, ніс.

Окуліст (офтальмолог) — лікує хвороби очей.

Поліклініка — установа, у якій надається медична допомога.

Реєстратура — відділ у медичний установі, в якому реєструють пацієнтів.

Пацієнт — хворий, який звернувся до лікаря.

лікар, медсестра, батьки, хворий.

— Ви захворіли, і батьки привели вас до поліклініки. Там медсестра за­питує прізвище, ім’я, по батькові хворого, рік народження, домашню адресу та до якого лікаря ви прийшли на прийом. Потім видає талон, де вказано номер кабінету, час прийому та прізвище лікаря.

Ситуація 1

— Куди потрібно звернутися хворому, перш ніж відвідати лікаря? (До реєстратури)

Хворий прийшов у реєстратуру, щоб записатися на прийом до лікаря.

Ситуація 2

Хворий на прийомі у лікаря. (За вибором дітей)

Потрапивши на прийом, діти розповідають, чому вони звернулися до лі­каря. Наприклад, у Михайлика болять зуби, тому що він їв багато солодкого, лялька Марійка прибила дверима пальчик і т. ін. Лікар оглядає хворого, при­значає йому лікування, а медсестра виконує його вказівки. Учитель оцінює, як діти спілкуються між собою, нагадує про те, щоб вилікувані іграшки не забу­вали дякувати лікареві за надану допомогу.

Ситуація 3

— Якщо людина не може прийти на прийом у поліклініку, тоді лікаря ви­кликають додому.

Зробіть виклик лікаря додому по телефону. (Діалог по телефону)

Ситуація 4

Лікар завітав на виклик додому. Він оглянув хворого, та призначив курс лі­кування.

— Чи сподобалася вам гра?

— Хто з вас хоче обрати професію лікаря у майбутньому?

4) У музеї.

Бесіда

— Що таке музей?

Музей — установа, заклад, що займається збиранням, зберіганням, ви­вченням пам’яток культури та мистецтва, виставками колекцій старовинних речей, предметів, що являють собою історичний інтерес.

— Чи знаєте ви, хто працює в музеї? (Співробітники музею, екскурсоводи)

— Що ви знаєте про професію екскурсовода?

Словникова робота

Екскурсовод — спеціаліст, що дає пояснення про експонати у музеї.

Експонат — предмет, рідкісна цінна річ, що виставлена у музеї.

Експозиція — розміщення будь-яких предметів, що виставлені для огляду.

Екскурсанти — учасники екскурсії.

Екскурсія — поїздка куди-небудь, відвідування чого-небудь з метою на­вчання або відпочинку.

Повторення правил поведінки у музеї

  • Дотримувати тиші.

  • Уважно слухати екскурсовода.

  • Нікому не заважати.

  • Не чіпати експонати руками.

  • Не заходити з тваринами.

  • Не смітити.

Відвідування музеїв міста

  • Художній музей.

  • Краєзнавчий музей.

  • Музей народного побуту.

  • Музей літератури та мистецтва.

Учні розподіляють ролі: екскурсоводи, екскурсанти. Теми екскурсій ви­значає «екскурсовод», якого обирають діти. Школярі вчаться використовувати «під час екскурсії» відомості, отримані з різних книг.

На завершальному етапі визначають найкращого екскурсовода та екскур­санта.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.