і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Додаткові завдання

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
  1. Переписати речення, замість крапок поставити вставні слова

Весна – це ….. найкраща пора року. З цим погодяться ……. всі. Весна …. днем красна. Скоро зацвітуть сади, але … вночі можливі заморозки. Пізня весна …. дарує сухе погоже літо.

  1. Утворити нові слова із суфіксами

І група ІІ група

- ськ- -ськ-

Козак Туреччина

Париж перекладач

Черкаси товариш

Таджики шведи

Білоруси греки

Казахи чехи

-ин- -ин-

Львівська Київ

Одеська Рівне

Харківська Тернопільська

Сумська Житомирська

Хмельницька Донецька

Вінницька Хмельницька

-н- -н-

Безпека місяць

Смак сонце

ІІІ група ІV група

-ськ- -ськ-

Запоріжжя Прага

Словак ткач

Товариш Случ

Сирець кавказ

Полтава Черкаси

Латиші французи

-ин- -ин-

Луганський Чернігівський

Волинський Чернівецький

Вінницька Одеська

Тернопільська Ізясласький

Шепетівський Полтавський

Хмельницька Рівненський

-н- -н-

Серце рука

Рік мука

  1. Знайти і виправити помилки.

І. Орися захопилася новими іграшками. Чарівник докірливо похитав головою: знову дівчаткові подарували пів-крамниці. Ех, дитину виховати – не штука, важче виховати дорослих...

Тато не міг намилуватися чудовою авто-ручкою із золотим пером. А на мамі була нова світлоблакитна сукня. Але найбільше всіх порадували Орисині малюнки.

ІІ. Майже пів-території київської русі займала Закарпацька Русь. Східнословянські союзи племен Князь Володимир почав приєднувати до Києва.

Напів богом був Володимир для народу в часи свого правління, тому що будь-хто міх прийти на князівський двір, до князівського столу – такими були старовинні звичаї словян: нагодувати голодного, дати притулок мандрівнику. Після смерті від церкви Володимир дістав імя «Святий».

  1. Пояснити фразеологізми, приказки, прислів’я

  • Хоч бідний та чесний

  • Любити як сіль в оці (дуже не любити)

  • Земля горить під ногами (скрутне становище)

  • Зганяти злість (мститися)

  • Завдати прикрості (зробити неприємність, образити)

  • Як собаці на перелазі (дуже погано)

  • Лиха година (тяжкий час)

  • Дізнатися по чому ківш лиха (тяжкий час)

  • Набратися лиха (набідуватися)

  • Не обберешся лиха ( матимеш неприємності)

  • По одежі зустрічають, а проводжають по розумі

  • Гірко на серці (прикро, досадно)

  • Мати серце з перцем (бути вїдливим, насмішкуватим)

  • Відійти серцем (перестати гніватися(

  • Біда людей єднає

  • Старий кінь борозни не зіпсує (досвідчена людина)

  • Біла ворона (про людину, яка виділяється серед інших чимсь)

  • З чистим серцем (щиро)

  • З нелегким серцем (з тривогою)

  • Черства душа (нечулий, байдужий)

  • З самого початку думай, який буде кінець

  • Не родися вродливим, а родися щасливим

  • Щастя і нещастя – то близькі сусіди

  • Добре роби – добре й тобі буде

  • Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся

  • Вітер в голові (легковажний)

  • З добрим дужись, а лихого стережись

  • Потрапити в халепу (зазнати неприємностей)

  • Наплювати в душу(сильно образити)

  • Старий вовк (бувала людина)

  • Як горох при дорозі (дуже погано)

  • Вовком дивитися (вороже ставитися)

  • Перебиватися з юшки на воду (дуже бідувати)

  1. Списати речення, вставити на місці крапок пропущені слова з довідки.

  1. Полярна ...... ледь-ледь мерехтіла. Вірш ........ сподобався всім учням шостого класу. Корова ...... славиться удоями.

  2. Як не шкодила ...... ......, що не робила, а бачить – нічого не вдіє. На ..... світ стоїть. На горищі у бабуся я знайшла стару газету ....... .

Довідка.

  1. Зірка, зірка, «Зірка»

  2. «Правда», Правда, правда, кривда, Кривда.

  1. Дайте письмові відповіді на запитання.

Хто директор школи?

Хто у вас класний керівник?

Хто ваша перша вчителька?

Які фільми тобі найбільше подобаються?

Да працюють твої батьки?

  1. Записати 4-5 прикладів (власна назва)

І варіант ІІ варіант

Персонажі казок Назва творів

Країни Моря

Міста Гори

Назви цукерок Іме

Клички тварин Письменники

Села Вулиці

Річки Назва магазинів

Астрономічні назви Свята

  1. Над іменниками надписати : істоти, неістоти, власні, загальні

Озеро Пісня

Недалеко від селища Сосниці на Чернігівщині сріблиться підковою озеро Пісня. Воно довге, глибоке, чисте. Водяться у ньому риба, бобри, ондатри, гніздяться тут дикі качки, гуси. Берег облямовує верболіз, восени тут червоняться калинові кетяги.

Любив сюди навідуватися поет Максим Рильський. Рибалив завжди біля впадіння Сейму в Десну. А на озері весь віддавався мрії.

  1. Запамя’тай правильний правопис слів. З трьома склади речення

Верховна Рада України, Збройні Сили України, розстріляне Відродження, вісник, Вісник Національної Академії наук України, національний гвардієць, Великий Віз, Малий Віз, Чумацький Шлях, Чумацька дорога, Молочний Шлях, мис Доброї Надії, Сполучені Штати Америки, собака Білий Бім Чорне Вухо, село Нове Село, Полярна зірка, Коліївщина, Свято української мови, медаль «За відвагу», Семирічна війна, Друга світова війна, Міністерство освіти і науки України, сузір’я Великої Ведмедиці, зірка Спіка, президент України.

  1. Визначити суфікси в іменниках. З трьома словами (на вибір) скласти речення.

І варіант

Рибонька ключик травиця літечко вуличка

Бурячиння оточення носіння добриво морозиво

Паливо вдосконалення

ІІ в.

Визначити суфікси в іменниках. З трьома словами (на вибір) скласти речення.

Зіллячко паличка кружечок копієчка річечка

Гарбузиння ходіння мереживо розуміння діжечка

Перевезення підвищення

11. Списати, знявши скісну риску

1. «Тату, – крикнула Марічка. – Глянь, яка в травиці стрічка!» – «Не чіпай! – злякався я. – Це не/стрічка, а ...» 2. Вона не/мурашка, шо тяжко працює, не/бджілка, що страву солодку готує, наїстися прагне завжди на дурняк. За це й зневажає нахабу усяк. 3. Не/торпеда і не/міна та загроза для людини: кораблів вона не топить, та біда, якщо вас вхопить. 4. Подруга ножа найкраща, працьовита – не/ледащо. Необхідна нам усім: і дорослим, і малим.

Акула, виделка, муха, змія

12.Списати, знявши скісну риску

Перемагайте труднощі досвідом, а не/безпеку розумом. Згода будує, не/згода руйнує. Бракороб і не/роба – одна хвороба. Не/одежа красить чоловіка, а добрі діла. Не/года розгулювалась. Затоплю не/долю дрібними сльозами, затопчу не/волю босими ногами! Не/сон-трава вночі процвітає, то дівчина з калиною плаче, розмовляє. Нема у світі гірше, як та не/відомість, не/певність.

  1. Списати, знявши скісну риску

Не/вільниця долі, кохати до не/стями, загрожує не/безпека, бути в не/віданні, висловити не/довіру, висловити не/довір’я, легке не/здужання, цілковите не/порозуміння, не/доторканість особи, позиція не/втручання.

З трьома словосполученнями скласти речення.

14.Списати, знявши скісну риску

Швець – не/швець, кравець – не/кравець, держить в роті щетину, в руках ножиці. Сірий, та не/вовк, довговухий, та не/заєць, з копитами, та не/кінь. І не/сани, і не/віз – їхать добре, аби вліз. Не/кущ, а з листочками; не/сорочка, а зшита; не/людина, а навчає. Як маємо жити в ганебній не/волі, хай смертна темнота нам очі застеле! Ти чуєш, як правду не/правда скрізь боре? Ой горе!

Осел, книжка, човен, рак

15.Вибрати з тексту прикметники, дібрати до них антоніми. Усно ввести одну антонімічну пару в речення.

Захід сонця

Сонце блискучим колом котиться до спокою… Високе небо починає синіти, дише на землю прохолодою. А сонце спускається все нижче та нижче, наближається до гори все ближче та ближче. От-от воно черкнеться темної гори, що здіймається біля самого неба. От-от воно торкнеться об неї… Що тоді буде? Ні, не стукнулося. Тихо, наче хто бережно руками опустив його, посунулося воно за гору.

От сонце ще більше осіло; мов скиба стиглого кавуна, червоніє воно тільки половиною. Ось і половина зменшується…тільки четвертина…далі – скибочка…тільки кільце…ось і воно пливе – зникає. Небо нахмурилось, темніє. (За П.Мирним).

16. Відредагувати текст. Визначити морфологічні ознаки та синтаксичну роль прикметників у першому реченні.

Нещодавно ліс мінився … барвами, а сьогодні вже стоїть … . Лише дуби зберегли … вбрання.

Ноги глибоко утопають в … листі, яке … ковдрою лягло на … землю.

Незабаром настануть … морози. Засяє тоді ліс на … сонці … діамантами.

17. Визначити якісні, відносні, присвійні прикметники

І група ІІ група

Висока круча крилатий орел

вовча паща залізні ворота

джерельна вода золотий перстень;

козацький вожак орлиний зір

мамина вишня кришталевий келих

ніжний погляд бузковий цвіт

гаряча каша дідова рушниця

теплий дощ кислий лимон

учнівська парта Олесина книга

Олегів пенал кришталевий посуд

батьківська хата весняний день

солдатський хліб холодний погляд

ІІІ група ІV група

Старенька бабуся турботлива бабуся

Осінній сад голосна пісня

Собача зграя орлиний дзьоб

Журавлиний ключ класні збори

Веселий пасажир смішне кіно

Металевий стовп Маріїїна книжка

Довженків щоденник сонячний день

Старий велосипед шкільне майно

Рідна мова українська мова

Рясний дощ смачний пиріг

Сільський майдан Тетянчин підручник

Вишневий сік дідові чоботи

Солодкий уважний

Широкий малий

Глибокий вузький

Металевий залізний

Дорогий цікавий

Короткий кислий

18. Записати числівники словами.

Сто Три

У про100го 100рожа Є у мене 3 сес3.

Непро100рий дім, Часто їжджу я до них.

А тому ча100 100ніжка Як би мені ухи3тись

Бродить під 100лом у нім. Розказати все про них?

Дорожить 100ніжка В тої, що живе у С3ї,

Чи100тою ніг, Під вікном співає с3ж,

Привезла з 100лиці А сама вона май3ня,

Зразу 100 панчіх. Ось приходь та подивись!

І непро100, мабуть,

Випрати всі 100.

Так багато ніжокще не мав ніхто!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Завдання можна використати при повторенні матеріалу в кінці навчального року

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти