Добре тим, хто вміє дружити

Опис документу:
В роботі представлено конспект уроку для 2-3 класу "Добре тим, хто вміє дружити" з використанням інтерактивних вправ в якому розкриваються поняття "школа", "друг", "дружба". Зміст уроку направлений на виховання любові до своїх друзів, до їх взаємоповаги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Година спілкування на тему:

«Добре тим, хто вміє дружити»

Підготувала

вчитель початкових класів

Чернігівської загальноосвітньої

школи I-III ступенів №19

Цикал Ірена Юріївна

Тема. Добре тим, хто вміє дружити

Мета. Виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину. Довести до свідомості дітей, що у дружбі велика сила. Сприяти зміцненню класного колективу.

Обладнання: презентація, ватман, розрізані папірці з правилами, клей.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

(Учитель вітає дітей із початком нового навчального року, висловлює

побажання здоров’я, успіхів у навчанні, гарного настрою.)

  1. Хвилинка психологічного настрою

Вчитель:

  • Діти, утворіть три кола. Заплющіть очі. Тепер візьміться за руки, потримайтесь деякий час. Посміхніться один одному.

  • Давайте привітаємо один одного словами: «Привіт, привіт, тобі, мій друже! Я радий бачити тебе дуже.»

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель:

  • А давайте-но пограємо в гру «Поміняйтеся місцями ті, хто…» і дізнаємося чи добре ви відпочили. Всі пам’ятають правила? Я нагадаю, якщо ви робили те, про що було сказано, ви піднімаєтеся зі свого місця і сідаєте на інше. На своє місце сідати неможна. Отже, приготувалися! Почали!

  • Поміняйтеся місцями ті, хто…

добре відпочив влітку.

допомагав влітку своїм близьким.

їздив на море.

спілкувався з однокласниками протягом літа.

із задоволенням йшов сьогодні до школи.

скучив за товаришами.

у кого в класі є друзі.

  • Продовжимо наш перший урок сидячі на тих місцях, де ви зупинилися.

  • Немало прикладів справжньої дружби ми зустрічаємо і в казках і в мультфільмах.

Учитель називає ім’я персонажів, а діти згадують і називають їх друзів.

(Слайд 2)

Крокодил Гена – Чебурашка,

Карлсон – Малюк,

Фіксики – Дім Дімич,

Михайло – Марія,

Вінні Пух – П’ятачок,

Лунтик – Кузя, Міла, Капа, Шеф, Бджолятко, Вупсель, Пупсель,

Шрек – Віслюк,

Леопольд – мишенята,

Карабас Барабас... (Слайд 3)

ІІІ. Мотивація і оголошення теми і мети уроку

Вчитель:

  • А як ви гадаєте, чому він сумний? (- Тому що нема в нього друзів)

  • А як ми можемо йому допомогти? (- Знайти друзів.)

  • Карабас Барабас не вірить, що ми зможемо йому допомогти знайти друзів. Він каже що ми ще сонні. І для того щоб ми краще зосередилися, він пропонує нам розшифрувати тему сьогоднішнього уроку.

  1. Вправа «Дешифрувальник»

  • Для того, щоб ми з вами дізналися тему сьогоднішнього уроку нам необхідно розшифрувати дешифрувальник.

  • Увага на екран. (слайд 4)

  • Яке в нас вийшло перше слово? (-Добре.)

  • Друге? (- Тим.)

  • Далі… (- Хто.)

  • Далі… (- Уміє.)

  • І останнє слово. (- Дружити.)

  • Давайте усі разом скажемо тему яка у нас утворилася! (- Добре тим, хто уміє дружити.)

  • Молодці! Правильно ми впоралися з цим завданням!

  • Я помітила, що всі посміхнулися, усім стало приємно і тепло. І справді, щира посмішка, добре слово і краплиночка тепла мають велику силу – силу любові і добра.

  • Ну що, ми готові до пошуків друзів? (- Так.)

  1. Вправа «Мозковий штурм»

Вчитель:

  • Ось ми всі кажемо нашому гостю, що друг повинен бути добрим. А наш гість не розуміє що таке добро? (- Добро – корисна справа, добрий учинок. (Слайд 5))

  • А Карабас Барабас не розуміє чим відрізняється «добро» від «доброти»?

(- Доброта – чуйне, доброзичливе ставлення до людей. (Слайд 6))

Доброта – це слово, яке зігріває, огортає теплом душу, робить

життя світлим і радісним.)

  • А хто ж такий друг? (- Друг – людина для якої роблять добро. (Слайд 7))

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Моральні задачі.

  • Карабас Барабас просить допомогти йому розібратися з різними задачками. Він хоче зрозуміти як правильно треба вчиняти з друзями.

  1. У класі хтось розмалював парту. Коли вчитель помітив це, почав вимагати від учня, який сидів за партою, пояснення, хто це зробив.

Учень сказав:

  • Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу видати друга. Я сам її вимию.

  • Що ви скажете про цього хлопчика?

  • Як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту?

  • Справжній друг зробить таке?

  • Хто повинен вимити парту?

  1. У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.

  • Рука в мене замерзла страшенно! - поскаржилась Оленка подружці.

Наталка відповіла:

  • А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

  • Що можна сказати про Наталку?

  • Як потрібно було їй зробити?

  1. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчата обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день - ногам тепло і на душі радісно!

  • Чому дівчинці було радісно?

  • А ваш друг приходить вам на допомогу?

  • А ви йому?

Фізкульхвилинка

(Слайд 8)

- А зраз час потанцювати

  1. Вправа «Гронування»

  • У нашого гостя є багато різних якостей. І він питає «Яким якостей йому потрібно позбутися, а які навпаки набути в собі, щоб бути гарним другом». (Слайд 9)

V. Рефлексія

  • Караба Барабас хоче перевірити чи ви добрі і гарні друзі. Я вам буду зачитувати рядки, а ви скажете, «Так» або «Ні».

  1. Гра «Так чи ні»

- Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він ,діти, добрий хлопчик? (- Так.)

- Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (- Ні.)

- А як немає забіяк?

Тоді усім прекрасно?(- Так.)

- А як серця у всіх ясні,

То вам погано діти? (- Ні.)

- Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (- Так.)

- А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (- Ні.)

- Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано діти? (- Так.)

- Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються гарно? (- Ні.)

- Коли вам краще жити:

Коли сміються діти?(- Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

VІ. Підсумки заняття

  • Карабас Барабас зрозумів, яким треба бути, щоб з ним всі дружили! Він обіцяв змінитися, а щоб він і ми не забували, які повинні бути друзі, ми зараз поділимося на три команди і складемо правила для справжніх друзів.

Учитель роздає ватмани і розрізані листочки і дітям треба розкласти в дві групи правила.

Від

До

Кепкування один над одним.

Ніколи не дозволяй собі насміятися над недоліками інших.

Завжди бути першим.

Не соромся поступитися іншому.

Можна іноді брехати, робити все на користь лише собі.

У ставленні до інших будь чесним, уважним, доброзичливим.

Не цікавитися його проблемами.

Допомагати, веселити і бути справжнім другом

  • А ми будемо друзями Карабаса Барабаса? (- Так.)

  • Як змінився наш герой? (Слайд 10) (- У нього з’явилася посмішка.)

  • А чому в нього з’явилася посмішка? (- Бо з’явилися друзі.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн