Добірка завдань з теми «Відокремлена прикладка, означення, обставина» 8 клас

Опис документу:
Добірка завдань з теми «Відокремлена прикладка, означення, обставина» 8 клас українська мова. Містить творчі завдання, лінгвістичні ігри, пояснювальний диктант, вибірково-розподільний диктант, самостійну роботу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Добірка завдань з теми «Відокремлена прикладка, означення, обставина»

Прикладка

  1. Поширте речення відокремленими прикладками з довідки.

Україна ... є для нас рідною ласкавою матір’ю. Ім’я Ліни Костенко ... відоме серед шанувальників поетичного слова. Мого товариша ... поважали вчителі та учні.

Довідка: наша Батьківщина, української поетеси, як відмінника навчання.

  1. Пояснювальний диктант. Запишіть речення. Відокремлені члени речення підкресліть. Різновидом якого члена речення є прикладка? Визначте поширені й непоширені прикладки.

Такий пісенний добрий лад в землі моєї — України. (М. Сингаївський) Я кланяюсь народу-сівачу, його святині-пісні незабутній. (П. Перебийніс) І пісня — сонячна душа народу — злетіла в небо, плавна і дзвінка. (М. Сингаївський) І долинає дивний спів — сама мелодія, без слів. (О. Ющенко) Усе шукаю день при дні ту пісню — матір, і надію, і рідну посестру мені. (А. Малишко)

  1. Вибірково-розподільний диктант. Виберіть і запишіть речення в такому порядку: 1) з означеннями; 2) з прикладками.

Наприкінці 50-х років минулого століття розкидана світами українська спільнота активно організовується довкола ідеї гідного пошанування Тараса Шевченка, генія і пророка свого народу, на честь «круглої» печальної дати — 100-річчя від дня його смерті. Найрезультативніше ця ідея почала здійснюватися на американському континенті, в Канаді і США.

У цілому північноамериканська шевченкіана, не враховуючи календарів, лише за два роки — 1960-1961 — поповнилася 36-ма новими виданнями загальним обсягом 3950 сторінок. Осторонь цієї справи, звичайно, не міг стояти обраний 1951 року предстоятелем Української православної церкви в Канаді митрополит Іларіон, відомий донедавна в науковому світі як професор Іван Огієнко. (За М. Тимошиком)

Означення

Лінгвістичний експеримент

Перебудувати подані речення так, щоб відокремлені означення, виражені дієприкметниковими зворотами, стали невідокремленими. Звернути увагу на вживання коми в реченнях з відокремленими й невідокремленими означеннями.

Які страви, освячені традицією, мають бути на столі? (В. Таїк). 2. Багатокімнатні хати мали поряд ще й окремі господарські прибудови із чотирисхилими дахами, вкритими соломою чи очеретом (В. Таїк). 3. Дні, проведені в Богданівні, пробуджували в художника потяг до фольклору, любов до природи (В. Жадько). 4. Дядько Роман зовсім не помічає хлоп’ячих голів, занурених у полин (О. Гончар). 5. Був у Романовім садку куток, повитий особливою таємничістю (О. Гончар). 6.Віддалік мовчало громаддя копиць, схожих на вершників (В. Дрозд). 7. Я йшов вулицею, вдихав на повні груди повітря, настояне на пахощах розквітлих акацій та бузку (М. Красуцький).

Дослідження-відновлення

Відновити речення, уставляючи з довідки відокремлені означення. Указати на причини відокремлення їх і спосіб вираження.

1. Шестигранник, тіло, ... , називається гексаедром. 2. Бісектрисою називають геометричне місце точок, ... . 3. Сукупність букв, ... , становить алфавіт. 4. Алгебраїчний вираз - це вираз, складений з букв і чисел, ... . 4. Гекто застосовується для утворення похідних одиниць вимірювання, ... . 5. Площини і прямі, ... , називають горизонтальними (З математичного словника).

Довідка: більший від основної в 100 разів; однаково віддалений від сторін кута; прийнятий у системі письма якої-небудь мови і розміщений у певному порядку; обмежений шістьма площинами, гранями; паралельний до площини горизонту; поєднаний між собою скінчене число разів діями додавання, віднімання, множення і добування кореня.

Обставина

  1. Пояснювальний диктант. Запишіть речення. Визначте відокремлені обставини. Поясніть уживання розділових знаків.

Жайвори піднімалися високо-високо, під білі пелехаті хмари. (Ю. Сташицев) Він, усміхаючись, докірливо хитав головою і промовляв з почуттям тонкого жалю і примирення. (О. Довженко) Гнат відв’язав коня і, намацавши стремена, хвацько влетів у сідло. (Гр. Тютюнник) Гафія відчинила, і Корній, не зупиняючись, попростував до кімнати. (У. Самчук) Нарешті, похитуючись, ступнув два кроки, повів рукою по чолу. (І. Багряний) Не пішла Маруся до танців, а сіла собі, сумуючи, на призьбі біля хати. (Г. Квітка-Основ'яненко) Так, розпитуючись та розмовляючи, і незчулися, як настала обідня перерва. (П. Куліш)

  1. Самостійна робота. Запишіть текст, вставте, де потрібно, розділові знаки. Знайдіть відокремлені обставини. Визначте, якими частинами мови вони виражені.

Прийшла весна. Птахи повертаючись із далеких країв віталися з рідною землею. Усе навколо оживало цвіло буяло. Земля, що вчора виглядала білою пустелею, нині нагадувала казковий зелений килим увінчаний ранніми квітами.

Дерева укриваючись пишним цвітом мрійливо погойдували вітами. Весняне сонце зігріваючи весь простір кидало на землю ніжні промінці, що сріблом переливалися на хвилях маленького струмочка.

Усе навкруги наповнилося незвичайним духом відродження, оновлення. Природа, ніби повновода ріка життя, невпинно і стрімко розливалася розкішшю свого багатства, щедрості, краси.

(З Інтернету)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!