Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови

Опис документу:
Мита: закріпити знання учнів про спільнокореневі слова; удосконалювати вміння добирати їх, утворювати споріднені слова, що належать до різних частин мови; розвивати навички коригування тексту; підтримувати в класі позитивну, доброзичливу атмосферу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова, урок № Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Дата

Місце проведення

Тема ,

Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови

Мита:

закріпити знання учнів про спільнокореневі слова; удосконалювати вміння

добирати їх, утворювати споріднені слова, що належать до різних частин мови;

розвивати навички коригування тексту; підтримувати в класі позитивну,

доброзичливу атмосферу.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок

Обладнання: таблички зі словами.

Хід уроку

I. Організаційний момент

« Активне читання» - 3 хвилини — за пісочним годинником

Ось і дзвоник дав сигнал Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо і урок розпочинаймо! Працювати старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім дружнім класі Діти просто мо-ло-дці!

Перевірка готовності до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

  • Прочитайте речення, які ви склали.

  • Які споріднені слова ви використали для побудови цих речень? Поясніть, якими частинами мови є ці спільнокореневі слова.

III. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Сьогодні у нас підсумковий урок із теми, впродовж якої ми вивчали споріднені, або спільнокореневі слова, навчалися визначати в них корінь, добирати та розпізнавати їх, відрізняти ці слова від однозвучних слів.

  • Запросила я на наш урок Незнайка — він у казковій школі вивчає зараз цю тему. Йому дещо не зрозуміло і він хоче подивитися, як у вас все виходить. Ви дозволите йому бути присутнім у нас на уроці?

VI. Закріплення знань і вмінь учнів

Каліграфічна хвилинка

  • Слідкувати за гігієною письма, правильністю посадки при письмі

  • Словотворче завдання (с. 126, вправа 1).

Учні утворюють групи споріднених слів за попереднім поясненням учителя (початкова частина цих слів розміщена в блакитнім кружечках), за поданими схемами.

Діти списують «зібрані» слова за зразком та позначають у ній корінь.

(Що?) віра;.(який?) вірний; (що робити?) вірити. (Що) весна; (який?)

весняний; (що робити?) весніти.

  • Творчий диктант - робота в парах

  • Вступне слово про красу весни

Продиктовані речення будуть незавершеними. Діти мають закінчити кожне речення, обравши Для цього відповідні спільно кореневі слова, які вони «збирали», виконуючи вправу 1.

За зимою приходить квітуча, сонячна... (весна). Уже в березі по чинає ... (весніти). Кожному до вподоби день теплий,... (весняний І

  • Робота з віршем-мирилкою (с. 126, вправа 2).

  • Вступне слово про дружбу

Читання вірша. Виписування з тексту слів, спільнокореневих із заданими. Позначення в словах кореня.

Груша грушечка; яблуко яблучко; зерня зернятко.

  • Вивчення мирилки напам'ять (ланцюжком, попарно).

  • Робота в парах. Усні завдання, (с. 127, вправа 3).

Учні розглядають ілюстрацію до тексту. Обговорення змісту: Кого та що ви бачите на малюнку?

Який вигляд у дівчинки? Чим здивована вона? Діти читають уривок казки (діалог) в особах.

Виконання письмових завдань до вправи 3.

Завдання підвищеної складності. Виконання звукової схеми слова сяяла.
Вимова звуків та букв у ньому. Учні можуть зробити звуко-буквений аналіз
заданого слова:

Сяяла — [= • | - • | - •]; [с'айала]; пр. [с'й л], гол. [а а а], дз. [л]; гл. [с'].

Поділ виділених слів на склади для переносу.
Ма лень ка (або ма ле нька)-, куль ка (або ку лька).

Гра «Знайди зайве слово».

Виставляю перед класом у ряди таблички зі словами. Дітям пропонується знайти «зайве» слово в кожному рядку. Мисливство, мисливець, мислення, мисливський. Сон, сонливий, сонний, соняшник. Жарт, жар, жаринка, жар.

Учні дають пояснення, що «зайві» слова — однозвучні з спільнокореневими

V. Підсумок уроку

Яким був у нас сьогоднішній урок?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!