Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці.

Трудове навчання

Для кого: 5 Клас, 6 Клас

14.09.2021

592

63

0

Опис документу:

ознайомити учнів з конструкційними матеріалами та їх властивостями; навчити правильно вибрати матеріал та інструменти для виготовлення гольниці; ознайомити учнів з історією виникнення голки та ножиць; закріпити словник з теми «Матеріали та їх властивості»;

Перегляд
матеріалу
Отримати код

5 клас

Дата: 15.09.2020

Предмет: Трудового навчання

Урок 5

Тема уроку: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці.

МЕТА:

  • Навчальна: ознайомити учнів з конструкційними матеріалами та їх властивостями; навчити правильно вибрати матеріал та інструменти для виготовлення гольниці; ознайомити учнів з історією виникнення голки та ножиць; закріпити словник з теми «Матеріали  та їх властивості»;

  • Виховна: виховувати охайність, дбайливе ставлення  до знарядь праці, інструментів, свідоме виконання правил з техніки безпеки.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Знаннєвий компонент:

  • Знає етапи проектування.

  • Називає конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу.

  • Розрізняє і називає інструменти для обробки конструкційних матеріалів.

  • Розуміє необхідність дотримання правил техніки безпеки.

Обладнання: мультимедійний проектор;

Інструменти і матеріали: нитки, ножиці, голки, тканина.

Тип уроку: бінарний

Хід уроку

І. Організаційна частина. Привітання.  

Привітання вчителя трудового навчання та вчителя – дефектолога з учнями.

Вчитель – дефектолог . Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Урок трудового навчання у поєднанні з корекцією розвитку. Його  будуть проводити два вчителя: це вчитель трудового навчання та  вчитель  – дефектолог.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель трудового навчання. Епіграф

                      Вам бажаю вдачі і  натхнення,

                      Сміливих  мудрих рішень у сьогоденні!

                      Творчість – наше кредо! Ви  не забувайте.

                      То ж трудитися завзято швидше починайте!

  1. Як називається проект, над яким ми працюємо?  (Гольниця»)

  2. Що означає термін «проект»? (Кинутий вперед задум, ціль, яку планується досягнути.)

  3. З яких етапів складається проектна діяльність? (Проектно –технологічна діяльність складається з  чотирьох етапів: організаційно – підготовчий, конструкторський, технологічний, заключний.)

  4. Які основні вимоги ставляться до проектованого виробу? (Виріб повинен бути зручним у користуванні, естетично – оздоблений, відповідати розмірам, бути  чистим,  якісним, охайним.)

  5. Чи потрібен нам цей проект? Згодиться гольниця нам у житті?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Ми дійшли  висновку, що гольниця – це потрібна річ. А щоб її виготовити ,нам потрібно з’ясувати, які матеріали та інструменти слід використовувати.

Діти, запишіть у зошит  тему сьогоднішнього уроку: Матеріали та їх властивості. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. (Творчий проект)

ІV.Сприйняття та  вивчення нового матеріалу.

План

  1. Конструкційні матеріали.

  2. Інструменти необхідні для виготовлення гольниці.

Для того щоб виготовити будь яку річ, нам необхідно відповісти на два питання.

  1. З чого робити гольницю?

  2. Чим робити гольницю?

На нашому уроці ми якраз і займемося пошуком відповідей на ці питання.

Людину оточують багато речей : машини, одяг, посуд, книги та багато іншої продукції, для виготовлення яких потрібні різні матеріали. Наприклад, щоб виготовити меблі, необхідна  деревина,  ручки для письма –  пластмаса, ножиці – метал, книжки – папір та картон, сукні – тканина тощо.

Деякі вироби виготовляють з одного матеріалу, а для виготовлення інших застосовують кілька видів матеріалів.

Матеріали, які  застосовують у виробництві для виготовлення різного роду виробів називають   конструкційними.

Вони дуже різняться за зовнішнім виглядом і властивостями. Проектуючи  вироби для виготовлення, треба вміти розрізняти, знати їх основні властивості, вміти добирати матеріал для виготовлення певного виробу. Конструкційних матеріалів дуже багато. Ми познайомимося сьогодні з деякими з них.

Розрізняють такі конструкційні матеріали: дерево, метал, пластмаса, скло, тканина та ін.

Заповнення таблиці протягом  уроку

з\п

Назва матеріалу

Властивості матеріалу

1

Деревина


2

Метал


3

Тканина


4

Скло


5

Пластмас


Кожен з конструктивних матеріалів має свої властивості міцність, забарвлення,  ламкість,  пластичність,  прозорість і т.д.  Деревина наприклад м’яка,  легка,  не проводить електричний струм.  Її  широко використовують у будівництві, виготовленні меблів тощо.

В нашій країні росте понад 100 порід дерев. Деревина використовується для дуже різноманітних потреб. Для яких саме?

Вчитель – дефектолог. Діти, давайте програємо в гру «Асоціативний кущ».  Пригадайте та назвіть предмети, які виготовляються з деревини.

Орієнтовні відповіді дітей: спортивне обладнання, музичні інструменти, сірники,  домівки,     іграшки,    човни, олівці, вікна, меблі, папір,  посуд.

Вчитель – дефектолог. Ви, діти молодці. Правильно визначили, що з деревини виготовляють.

Щоб дізнатись назву наступного матеріалу, вам необхідно у слово  вставити пропущені букви.

  • Назва, якого матеріал написана?

  • Прочитайте назву матеріалу.

М … т … л

Пояснення вчителя трудового навчання. Метал є твердим, пластичним та важким. Він є провідником (проводить електричний струм), його широко використовують у машинобудуванні, електротехніці, будівництві.

V.Рефлексія

VI. Домашнє завдання

3


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.