Добір дієслів для доповнення речень

Опис документу:
Мета: продовжити знайомити дітей зі словами, що називають дію предметів; удосконалювати вміння визначати дієслова в реченні, ставити запитання до них; формувати навички роботи з текстом (коригування, переказ, вибіркове переписування тощо); підтримувати цікавість до загадок, кросвордів; виховувати в дітях чуйність та доброту.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова,

Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Дата

Місце проведення

Тема

Добір дієслів для доповнення речень

Мета: продовжити знайомити дітей зі словами, що називають дію предметів; удосконалювати вміння визначати дієслова в реченні, ставити запитання до них; формувати навички роботи з текстом (коригування, переказ, вибіркове переписування тощо); підтримувати цікавість до загадок, кросвордів; виховувати в дітях чуйність та доброту.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: пейзажний малюнок із зображенням зимового лісу; кросворд «Дієслівний».

Хід уроку Організаційний момент

« Активне читання» - 3 хвилини - за пісочним годинником

Актуалізація опорних знань

Гра «Що не так?»
Учні виправляють фрази вчителя та пояснюють їх.

Зараз ми вивчаємо частини слова.

Ми вже знаємо чотири частини мови.

На останніх уроках ми вивчали прикметник.

Дієслово називає предмет.

Дієслова можуть відповідати на питання: що робити? що роблять? який? Дієслова найчастіше пов'язані з прикметниками.

Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати з частиною мови, яка називається дієслово та називає дію предмета. А щоб виконати всі потрібні вправи, нам із вами доведеться у своїй уяві залишити цей затишний та теплий клас і вирушити надвір, до білого, вкритого зимовою ковдрою лісу... (Показ пейзажного малюнка.) Хто ж зробив цей ліс таким дивовижним, чарівним? Дізнатися про це вам допоможе відгадка до загадки.

Закріплення та осмислення нових знань

Читання та відгадування загадки (с. 106, вправа 1).

1

0

р

а

т

и

2

л

і

т

а

т

и

3

в

є

р

є

д

У

в

а

т

и

4

н

ю

X

а

т

и

5

в

і

д

п

0

ч

и

в

а

т

и


Діти знаходять у тексті загадки та виписують дієслова, відповідні до вказаних питань: ( що робить? ) сіє; (що зробить? ) припече; (що зробимо? ) потечемо. Яке запитання ви поставите до дібраних слів? (Що зробить?) Розгадування кросворда «Дієслівний» Звісно, колись усі сніжинки розтануть. Але поки до весни ще далеко. І в зимовому лісі у тварин свої проблеми та клопоти. А ми з вами маємо також справу — розгадати кросворд «

:і Дієлівний». Як ви думаєте, якою частиною мови мають бути слова що ми відгадаємо? (Дієсловами.)

  1. Обробляти землю плугом, трактором.

  2. Триматися і пересуватися в повітрі.

  1. Виявляти незадоволення, примхи; капризувати.

  2. Вдихати через ніс якийсь запах. 5. Відновлювати сили після втоми.

Коригування речень (с. 107, вправа 2).

Мама олениха під снігом шукала їжу. Оленятко ткнулося носом мамі в шию. Потім воно побігло до стогу сіна. Мама все зрозуміла. Разом вони їли сіно.

Читання тексту казки (с. 107, вправа 3).

Обговорення. Запитання до змісту

У яку пору року та доби відбувається дія в казці?

Чому зайчик звернувся до місяця? Про що попросив зайчик?

Чи допоміг звіркові місяць? Що запропонував місяць зайчику?

Чим закінчилася ця історія?

Розкажіть, якими вам уявляються персонажі казки: зайчик та місяць?

^ Діти переказують казку.

Виконання завдань до тексту вправи3.

і) Виписування з тексту речень, що описують зимову ніч. (Трете п'яте речення першого абзацу.) Визначення та підкреслений в них дієслів. Тріщить, блищить, повіває.)

  1. Робота в парах. Читання діалогу зайчика та місяця в особах, і

  2. Переписування речення, в якому зайчик висловив подяї \ (Останнє речення тексту.)

  3. Розгляд, пояснення вимови та правопису слова в рамочці заеці

  4. Ознайомлення зі змістом рубрики «Спілкуймося красно».

Підсумок уроку

Яку віртуальну мандрівку здійснили ми під час уроку? Яку частину мови ми повторювали? Які завдання виконали ви на уроці? Яка вправа зацікавила вас найбільше?

Домашнє завдання

Складання і запис речень із заданих слів (с. 108) 2. Визначення й підкреслення дієслів.

Фізкультхви линка через кожні 15 хвилин

Комплекс вправ гімнастики для очей

  1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

  2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4-5 разів.

  3. У середньому темпі проробити 3-4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м'язи, подивитися вдалечінь - на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!