і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Дитинство Ісуса Христа

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DR689683
За публікацію цієї методичної розробки Петрів Ірина Богданівна отримав(ла) свідоцтво №DR689683
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дитинство Ісуса Христа

Мета уроку.

Освітня. Ознайомити учнів з дитинством Спасителя, вказуючи на Його чесноти.

Розвиваюча. Розвивати бажання брати собі за взірець Христа.

Виховна.Виховувати почуття любові та послуху до своїх батьків та Всевишнього.
Біблійні вірші. Євангеліє від св. Матея 2:13-23 та Луки 2:21-52.

Біблійна історія. Втеча до Єгипту. Дванадцятирічний Ісус у храмі.

Ключовий вірш. “Діти ,- будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господеві приємне!” (Колосян 3:20)

Словник понять і термінів: покірність, повага.

Наочність: Біблія.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1.Слава Ісусу Христу! Дорогі діти! Я попрошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність і чуйність, другими – сердечність і щирість, а згодом – доброта і милосердя. Ви завагалися? Чому? Тому, що ваші серця переповнені і одним, і другим, і третім.

Я не випадково зупинила вас. Ви на хвилинку замислилися над чистими джерелами своєї душі.

Поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає ваш товариш? Це тепло його серця, його душі. (Учитель запалює свічку.)

Як оця свічка зігріває нас своїм вогником, так багатство ваших душ може зігріти ближнього. Зараз запрошую усіх до молитви.

2.Молитва «Царю небесний».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадати кросворд.

1.Людина, яка за натхненням Св. Духа передвіщала майбутнє.

2.Зробивши жертовник на горі …почав молитися.

3. В’їзд Ісуса на ослі передбачав… .

4. Як називалися правила, які допомагають жити у злагоді з Богом і людьми.

5.Незвичайні гості завітали до… .

6. Від потопу Господь рятує родину… .

1.П

Р

О

Р

О

К

2. І

Л

Л

Я

3. З

А

Х

А

Р

І

Й

4.З

А

П

О

В

І

Д

Ь

5.А

В

Р

А

А

М

А

6.Н

О

Й

2.Завдання на картках( вписати пропущені слова).

І група

1.Проїхавши довгий час до…, Марія втомилася і потребувала відпочинку.

2.Пастухи побачили на небі…, які зверталися до них.

ІІ група

1.Марія сповила свого сина і поклала на … у яслах.

2. Ірод дізнався від… про народження Ісуса Христа.

ІІІ група

1.Мудреці зрозуміли , що…,яку вона бачили на небі – Божий знак.

2.Бо сьогодні в … місті народився для вас Спаситель.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми і мети.

-Чи подобається вам бути дітьми? Іноді, правда, вам так хочеться швидше стати дорослими, самостійними і ні від кого не залежати. Прагнути швидше закінчити школу, влаштуватися на роботу , самостійно заробляти гроші і вільно ними розпоряджатися, створити власну сім’ю.

Не кваптеся і не прискорюйте подій. У людини на все є свій час. Дитячі роки – це період , коли дорослі більше піклуються про вас. Це час, який ви проводите в основному у колі своєї сім’ї, спілкуєтеся із батьками, родиною, друзями. Це час, коли вам допомагають , навчають, заохочують до тих чи інших справ. Час, коли ви пізнаєте навколишній світ і навчаєтеся розрізняти добро і зло, час змужніння і підготовки до самостійного життя.

Дитинство буває не лише в людей. Господь Ісус Христос, який прийшов на землю з величезною місією – врятувати людство від смерті гріха, і народився від Діви Марії, також був дитиною.

Яким було Його дитинство? Дізнаємося з Біблії.

1. Робота в групах з Біблією.

(Легенько звучить музика)

І група – Мт. 2: 13-23 - скласти розповідь за питаннями:

1. Про що розповіли мудреці цареві Іроду?

2. Чому опанувала тривога царя Ірода?

3. Чи справдилися плани царя Ірода?

4. Коли Йосип і Марія повернулися додому?

5. Чи таким вже безхмарним було дитинство Ісуса Христа?

(Показую плакат «Во Вифлеємі» та ілюстрацію «Втеча в Єгипет».)

6. Чи вдалося художникові передати настрій Божих осіб на картині «Втеча в Єгипет»?

ІІ група – Лк. 2: 21-32:

  1. Про яку подію розповідає євангелист Лука?

  2. Яке релігійне свято засноване на цій події?

  3. Знайти серед ряду «Дванадцяти свят» образок, що відображає цю подію і описати його.

ІІІ група – Лк. 2: 40-52:

  1. Як пояснив Ісус батькам своє тривале перебування у храмі?

  2. Що можна сказати про характер 12-річного Ісуса?

  3. Який корисний урок ви отримали, дізнавшись про дитинство Ісуса?

(Показую ілюстрацію «Дванадцятирічний Ісус у храмі».)

2.Асоціативний кущ «Яким був Ісус у дитинстві?».

Працюючи в парах, створимо асоціативний кущ, записуючи одну рису Ісуса Христа, підтверджуючи її подією з Біблії.

Отже, яким був Ісус у дитинстві?

Ісус цікавився духовними цінностями: йшов до храму, спілкувався зі священниками.

Був ввічливий: ввічливо розмовляв з Марією.

Дружелюбний до всіх: ішов до храму разом з родиною та іншими дітьми.

Слухняний: зростав мудрістю і благодаттю у Бога і людей.

Ми повинні наслідувати Ісуса Христа в своїх вчинках. Як знаємо, Ісус був Сином Божим, але працював. Він показував приклад для нас, щоб ми допомагали своїм батькам. В кожного члена родини є свої обов’язки. Ми їх повинні виконувати. Ми діти  Божі, тому завжди і у всьому наслідуймо Ісуса Христа в відношеннях до наших батьків. “Діти ,- будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!” (Колосян 3:20)

Попросимо у Господа Бога, нашого Небесного Батька благословення для наших батьків, прославляючи Його піснею: „Ісус також дитятком був”.

Спів пісні.

1. Ісус також дитятком був,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе, дай всім дітям

Благодать і багато сил. (2р.)

2. Ісус також Мамусю мав,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе, нашим мамам дай

Благодать і багато сил. (2р.)

3. Ісус теж Опікуна мав,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе всім татам дай

Благодать і багато сил. (2р.)

IV.Закріплення знань.

1.Рольова гра.

Розіграйте подані ситуації в рольовій грі; допоможіть

спасеним дітям наслідувати приклад Господа Ісуса та показати

це в рольовій грі.

1. Участь приймають двоє дітей.

Одна дитина грає роль християнина. Інша дитина каже:

«Завтра на контрольній сядь, будь ласка, зі мною та дай

списати».

Обговоріть разом: «Що зробив би Ісус?»

2. Участь приймають три дівчинки. Знадобиться лялька,

лялькова коляска та м’яч.

Мама каже доньці, яка вже стала християнкою: «Покатай

свого братика (лялька) в колясці у парку. Не залишай його, бо

він злякається та плакатиме».

До дівчинки з коляскою підходить інша дівчинка. Вона

тримає м’яч. Дівчинка каже: «Залиши малюка на деякий час.

Пограй зі мною».

Обговоріть разом: «Що зробив би Ісус?»

3. Мама просить дитину швидше вставати та одягатися.

Обговоріть разом: «Що зробив би Ісус?»

4. Ввечері тато каже сину: «Роби домашнє завдання та не

вмикай телевізор, поки не зробиш завдання».

Незабаром транслюватимуть футбольний матч. Хлопчик

дуже хоче ввімкнути телевізор.

Обговоріть разом: «Що зробив би Ісус?»

2.Прикладна діяльність

«Що зробив би Ісус?»

Разом з дітьми зробити браслети з літерами «Щ З Б І?» (Що

зробив би Ісус?).

Роздати підготовлені відрізки стрічки (23 см, блакитного

або світло-зеленого кольору). До кінців стрічки діти можуть

приклеїти по невеличкому шматочку липучки (застібки).

На стрічці діти пишуть тонким фломастером великі літери.

Сказати дітям: «Якщо ти – християнин та любиш Господа

Ісуса, носи цей браслет. Коли виникне спокуса вчинити щось

погане або не захочеться виявити доброту та запропонувати

допомогу, подивись на цей браслет та подумай, що зробив би

Ісус. Господь Ісус може допомогти тобі вчинити так, як вчинив би Він Сам.

Молитва

«Любий Боже,

дякуємо Тобі за те, що Ти послав на Землю Ісуса

померти за нас на хресті. Дякуємо за те, що Ісус

повернувся до життя. Дякуємо за те, що Ти нас

любиш. У Ім’я Ісуса Христа, амінь».

Домашнє завдання

  • Прочитати історію з Біблії про Дитинство Ісуса (Матея 2:13-23 та Луки 2:21-52).

  • Напиши, який подарунок ти міг би принести Ісусу?

  • Чого найбільше Ісус потребує від тебе? Поміркуй і порадься з батьками.

  • Розмалюй малюнок на тему «Дитинство Ісуса Христа».

  • Прочитай біблійну історію у підручнику та вивчи напам`ять ключовий вірш.

1. Відгадати кросворд.

1.Людина, яка за натхненням Св. Духа передвіщала майбутнє.

2.Зробивши жертовник на горі …почав молитися.

3. В’їзд Ісуса на ослі передбачав… .

4. Як називалися правила, які допомагають жити у злагоді з Богом і людьми.

5.Незвичайні гості завітали до… .

6. Від потопу Господь рятує родину… .

1.

Р

2. І

3. З

4.

Д

5.

В

6.

О

І група

1.Проїхавши довгий час до…, Марія втомилася і потребувала відпочинку.

2.Пастухи побачили на небі…, які зверталися до них.

ІІ група

1.Марія сповила свого сина і поклала на … у яслах.

2. Ірод дізнався від… про народження Ісуса Христа.

ІІІ група

1.Мудреці зрозуміли , що…,яку вона бачили на небі – Божий знак.

2.Бо сьогодні в … місті народився для вас Спаситель.

І група – Мт. 2: 13-23 - скласти розповідь за питаннями:

1. Про що розповіли мудреці цареві Іроду?

2. Чому опанувала тривога царя Ірода?

3. Чи справдилися плани царя Ірода?

4. Коли Йосип і Марія повернулися додому?

5. Чи таким вже безхмарним було дитинство Ісуса Христа?

6. Чи вдалося художникові передати настрій Божих осіб на картині «Втеча в Єгипет»?

ІІ група – Лк. 2: 21-32:

  1. Про яку подію розповідає євангелист Лука?

  2. Яке релігійне свято засноване на цій події?

  3. Знайти серед ряду «Дванадцять свят» образок, що відображає цю подію і описати його.

ІІІ група – Лк. 2: 40-52:

  1. Як пояснив Ісус батькам своє тривале перебування у храмі?

  2. Що можна сказати про характер 12-річного Ісуса?

  3. Який корисний урок ви отримали, дізнавшись про дитинство Ісуса?

1. Ісус також дитятком був,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе, дай всім дітям

Благодать і багато сил. (2р.)

2. Ісус також Мамусю мав,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе, нашим мамам дай

Благодать і багато сил. (2р.)

3. Ісус теж Опікуна мав,

Коли Він в Назареті жив,

Ісусе всім татам дай

Благодать і багато сил. (2р.)

Втеча до Єгипту

Ісус народився у Вефлеємі, за днів царя Ірода. Того часу до Єрусалиму прибули мудреці зі сходу і питали : «Де народжений Цар Юдейський, бо на сході бачили зорю Його, і прибули поклонитись Йому». Як зачув це цар Ірод, занепокоївся. Він таємно випитував мудреців про час, коли з’явилася зоря. І він відіслав їх до Вефлеєму, говорячи: «Ідіть і пильно розвідайте про дитятко; а як знайдете, сповістіть мене, щоб і я міг піти й поклонитись Йому». Ірод, коли дізнався про час та місце Його народження, то придумав страшний план. Він замислив фізично знищити маленького Ісуса.

Вони царя вислухали й відійшли. І ось зоря, що на сході вони її бачили, ішла перед ними, аж прийшла й стала зверху, де Дитятко було. Ввійшли до дому, знайшли там Дитятко з Марією, Його матір’ю. І вони поклонилися Йому. Як вони ж відійшли, ось Ангел Господній з’явивсь уві сні Йосипові та й сказав: «Вставай, візьми дитятко та матір Його, і втікай до Єгипту, і там зоставайся, аж поки скажу тобі, бо Дитятка шукатиме Ірод, щоб його погубити».

Тим часом Ірод, збагнувши, що мудреці перехитрували його, розлютився і звелів знищити у Вефлеємі та довкола нього всіх малят віком до двох років. Так справдилося те, що у свій час говорив пророк Єремія: «У Рамі чутно голосіння, плачі та гучне ридання, - Рахіль оплакує дітей своїх безпорадно. Бо немає їх».

Родина залишається у Єгипті доти, аж поки цар Ірод не помер. Йосип, Марія та маленький Ісус повернулися на батьківщину вже після смерті Ірода й оселилися у містечку Назарет.

Дванадцятирічний Ісус у храмі.

Хлопчик Ісус жив у домі Марії та Йосипа. Він підростав та зміцнювався духом, сповнюючись премудрістю, і ласка Божа була на Ньому. Свято Пасхи було самим значимим для всіх євреїв. В юдейській традиції був звичай брати на свята в Єрусалим хлопчиків, коли їм виповниться 12 років. Діти з нетерпінням чекали цього віку, бо мріяли своїми очима побачити храм Божий і місце, де люди вклоняються Богу і де Бог являв Свою силу, любов і прощення.

Коли Ісусу виповнилось 12 років, Він вперше пішов разом із родиною на свято. І звичайно Ісус задавав багато запитань, коли вони йшли по дорозі в Єрусалим. Напевно Йосип об’явив Ісусу, що свято Пасхи – це свято згадування про те, що колись євреї були рабами в Єгипті. І як Бог звільнив їх і заповідував кожного року святкувати це свято. В цей день люди згадують як Бог їх спас.

Ісус усвідомлював, що храм – це дім Його Батька Небесного, і тому шукав можливості поспілкуватися з учителями та лишився у храмі.

А Марія та Йосип не знали цього і поспішили додому. Вони сподівались, що Ісус іде слідом за ними разом з іншими дітьми.

Коли наступив вечір, і батьки не знаходять Ісуса.

Марія почала шукати Сина, розпитуючи людей, чи не бачив хто Його. Ніхто не бачив Його. Не знайшовши хлопчика, вони з Йосипом повернулися назад до Єрусалиму і на третій день знайшли Ісуса у храмі в оточенні вчителів закону.

Серце Марії було готове вистрибнути із грудей від хвилювання. І тому, знайшовши Ісуса, Марія запитала: «Дитино, чому Ти так зробив нам? Ось твій батько та я із журбою шукали Тебе». Ісус відповів: «Чого ж ви шукали Мене? Хіба ви не знали, що Мені потрібно бути в тому, що належить Моєму Отцеві?» Марія зберігала усі ці слова у своєму серці.

Повернувшись додому, Ісус жив у родині і в усьому був слухняний Марії та Йосипу. Завдяки слухняності, Він зростав мудрістю та благодаттю у Бога і людей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомлює учнів з дитинством Спасителя, вказуючи на Його чесноти.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Релігієзнавство
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    287
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    DR689683
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DR689683
За публікацію цієї методичної розробки Петрів Ірина Богданівна отримав(ла) свідоцтво №DR689683
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Схожі матеріали