Дитячий садок. Ігри та іграшки. Казковий світ гри. Середня група

Опис документу:
Пропонується додаток для освітньо-виховної роботи який систематизовано відповідно тем тижня "Дитячий садок. Ігри та іграшки. Казковий світ гри" для роботи з дітьми середнього дошкільного віку. В додатку пропонується: тематичний словник, пояснення значення слів, художня література, дидактичні ігри, муз.-дидактичні ігри, рухливі та спортивні ігри, сюжетно-рольові ігри, будівельно-конструктивні ігри.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

У дитячому садку Пісочниця

Наш Іванко в дитсадку Кожному в пісочниці

Як барвінок у вінку, Дуже грати хочеться,

А навколо нього друзі Бо не просто в ній пісок:

Як весною квіти в лузі. Тісто в ній на пиріжок.

Завели швидкий танок, Для фортеці цегла в ній.

Звеселили дитсадок. Для машин — гараж новий.

І. Блажкевич Ось чому в пісочниці

Всім нам грати хочеться.

Л. Глібов

Із ляльками

Біля хати квітне сонях,

В хаті — лялька, в ляльки - доня.

Мама-лялька бавить лялю...

А ти хто для них, Наталю?

І Наталя меншу взяла...

Я — бабуся їй, — сказала.

А. М'ястківський

Ясоччин садок

За вікном сьогодні вітер, вітер — аж в кімнаті чути, як гуде. В дитсадок давно пішли всі діти, а маленька Ясочка не йде.

Наша Яся нині трохи хвора, все кахика й носик витира. Застудилась, мабуть, Яся вчора, як ліпила бабу дітвора.

На роботу вже поїхав тато, мама вийшла — й довге щось не чуть...

Може, Яся буде сумувати? Може, слізки рясно потечуть?

Ні! Ясюня не така вдалася! — в неї досить іграшок, ляльок. У своїй кімнаті наша Яся улаштує власний дитсадок.

Діти будуть — лялька та ведмедик, та конячка сіра без сідла, і собачка Бум, така кумедна, що угору вухо підвела.

Ще Ясюня посадила й кішку. А вона стрибнула у ку-

ток!

Ну й сиди собі сама під ліжком, не візьму тебе у дитсадок!

От усі в кутку біля канапи посідали.

Тихо, не шуміть! А чому в ведмедя чорні лапи? Мабуть, вранці їх забув помить? Зараз я будинок вам збудую із великих татових книжок і обідом добрим нагодую — дам цукерки вам і пиріжок.. А тоді візьму цікаву книжку, покажу своє знайоме «о»!

Яся певна, що ведмедик Мишко хоче знати літери давно.

Потім Яся хусточку розстеле на вовнянім теплім килимку.

Ну, лягайте, діточки, в постелю! Так і ми спимо у дитсадку!

У куточку сплять слухняні діти: і ведмедик з лялькою, і кінь. За віконцем виє вітер, вітер, а в кімнатці тиша і теплінь.

От і мама двері відчинила і на руки Ясю підійма.

Ой, яка ж у мене доня мила, що так добре грається сама!

Наталя Забіла

Оксанин дитсадок

Чий такий красивий дім ?

Грають промені на нім.

Сяє напис: «Колобок».

Це – Оксанчин дитсадок.

Чий такий співучий дім ?

Цілий день пісні у нім.

Кличе музика в танок

Це – Оксанчин дитсадок.

Чий такий веселий дім ?

Не замовкає сміх у нім.

А малечі - мов квіток !

Це – Оксанчин дитсадок.

П.Ребро

Хіба так граються ?

Прийшли Саша з Альошею до молодшої групи,підійшли до іграшок.

А іграшок багато: ведмедики,зайчики,ляльки і ляльковий посуд,і ліжечка для ляльок,є машини легкові,вантажні і пожежні,є коричневий ведмідь на білому коні.

Все є в ляльковому куточку всього багато.

Альоша на все дивиться і не знає,яку іграшку взяти в що погратися? А Саша тільки якусь мить на все поглянув і одразу все взяти захотів.

Підбіг до лялькового куточка – ведмедика під пахву,зайчика в кишеньку. І ліжко бере,і посуд бере і собачку до себе тягне – все в одну купу скидає:

Не чіпайте, не беріть,я в іграшки граюсь!

Стоять діти,на Віру Василівну дивляться. Оце так хлопчик! Хіба так граються?

Н.Калініна

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

Колисанки

Доня хоче спати

У моєї доні

Оченята сонні,

Рученьки, мов з вати —

Доня хоче спати.

Ніч прийшла тихенька

Спи, моя, гарненька.

П. Воронько

***

Мальована колисочка,

Малесенька дитиночка.

Та в пухових подушках,

Та в шовкових пелюшках.

***

А-а, люлечки,

Шовковії вервечки,

Золоті бильця,

Срібні коло кільця

Мальована колисочка,

Заспи, мала дитиночка!

***

Повішу я колисоньку

На зеленім явороньку,

Буде вітрець повівати,

А дитина буде спати.

Загадки

1.Дерев'яні ці сестрички

Мають одяг, черевички

Але всіх в собі схова

їх найбільшая сестра.

(Мотрійка)

2. Б'ють не плаче,

вгору скаче

І ніхто йому одначе

Не сказав хоч раз:

"Пробач!" Бо на те він є і ... (м'яч)

3. З нею так я буду грати

-Вранці буду годувати,

І гуляти поведу,

Потім в ліжко покладу.

(Лялька)

4. Двоколірний одяг,

На голові ковпак.

На ковпаку дзвіночки,

То хто він, цей дивак

(Клоун)

5. Іде прямо, не звертає,

Бо одну дорогу має.

На підйом кричить:Ту-ту...

Подолаю висоту!

А з гори: Гальмуй, гальмуй! –

Відгадай і намалюй.

(Потяг)

6. Сам пустий, голос густий,

Дріб вибиває, дітей збирає.

(Барабан)

7. Моторна сестричка,

Кольорова спідничка,

По підлозі кружляє,

Нас звеселяє.

(Дзиґа)

8. Довгі палички - кругленькі

Сині, жовті, червоненькі...

Звуться палички оці -

Кольорові ... (олівці)

9. Кинеш у стіну - я відскочу

Кинеш на землю - я підскочу.

Я із долоньок в долоні літаю,

Тихо лежати ніяк не бажаю.

(М'яч)

10. З рогами, а не коза

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль.

З дзвоником, а не двері.

(Велосипед)

11. В синім небі путь моя,

Швидше всіх літаю я.

Маю крила, хоч не птах,

Люди звуть мене ... (літак)

Вірші

Лялечку маленьку Дудка

Лялечку маленьку Ані звуку — дудка спить,

Вмию пораненьку, Липі годинник цокотить.

І в нову сорочку А заграє дудка враз,

Одягну я дочку. Затанцюють ніжки в нас.

Треба косенята А. М'ястківський

Доні розчесати,

Щоб була маленька

Гарна, чепурненька!

Г. Демченко

Із ляльками

Біля хати квітне сонях,

В хаті — лялька, в ляльки - доня.

Мама-лялька бавить лялю...

А ти хто для них, Наталю?

І Наталя меншу взяла...

Я — бабуся їй, — сказала.

А. М'ястківський

На добраніч

На добраніч, мої лялечки, Позаплющуйте свої віченьки

Мої зайчики й ведмедики. Та розтулюйте свої вустонька,

На добраніч, мої котики, Ніженьки простягніть, спіть...

І слухняники, й вередики.

Ігрова діяльність.

Ігри –драматизації та театралізовані ігри :

Театр іграшок : ” Заводні іграшки „

Зустріч з іграшкою „

Сюжетно – рольові : „Дитячий садок „

Сім”я”

Лікарня „

Водії”

Магазин іграшок”

Настільно –друковані: „ Мозаїка „

Лото „( парні картинки з зображенням іграшок)

Пазли „

Розрізні картинки „ (з зображенням іграшок)

Кубики „

Дидактичні ігри : „ Де сховалась іграшка ? „ „ Поклич ляльку „

Парні картинки „ „Чарівна скринька „

Розрізні картинки „ „ Магазин іграшок „

Опиши іграшку „ „ Чого не вистачає ? „

Назви пестливо „ „ Чого не стало ? „

Розвивальні ігри : „ Котики і рибки „

Зайченята на городі „

Повтори назви іграшок одне за одним „

Придумаємо загадку про іграшку „

Розрізні картинки „

Відгадай загадку „

Подивись і відгадай „

Улюблена іграшка „

ТЕАТР ІГРАШОК

Заводні іграшки

Мета: розвивати у дітей творчу уяву, мислення; формувати вміння передавати характерні ознаки іграшок за допомогою міміки, постави, ходи, рухів; спонукати до активних ігрових дій.

Матеріали: вірші, загадки про іграшки, іграшковий ключик.

Хід гри

1. Вихователь обігрує кожну іграшку, промовляючи вірші чи загадки про іграшки (лялька, ведмедик, жабка, зайчик, котик). Діти відгадують загадки, прослуховують вірші. Разом з вихователем обговорюють, що можуть робити іграшки, якщо їх завести ключиком (наприклад: лялька — танцює, співає, плаче, ходить і співає, робить вправи, кружляє).

2. Кожна дитина обирає, якою іграшкою вона хоче бути і що буде робити. Роль ведучого бере на себе вихователь чи пропонує дитині. Ведучий бере іграшковий ключик, імітує, що заводить іграшку. Діти-іграшки імітують рухи іграшок.

Зустріч з іграшкою

Мета: ознайомити дітей з новою іграшкою, спонукати до активних ігрових дій; формувати вміння дітей визначати характерні особливості іграшки, описувати іграшку; розвивати творчу уяву, мислення.

Матеріали: вірш або загадка про іграшку, нова іграшка (на вибір вихователя), історія-розповідь "Як до нас потрапила іграшка?"

Хід гри

1. Вихователь показує дітям нову іграшку. Пропонує розглянути і назвати її, придумати невеличку розповідь "Як до нас потрапила іграшка?" (Вихователь може запропонувати власну розповідь).

2. Опис зовнішнього вигляду іграшки (колір, форма, одяг тощо).

3. Дидактична гра "Як ми можемо гратися з іграшкою?" (Діти придумують варіанти гри з новою іграшкою.)

4. Гра з іграшкою "Покажи, як ти вмієш грати з іграшкою" (робота в підгрупах чи індивідуальна). (Діти розігрують ігри з іграшкою, разом з вихователем обговорюють "найкращі варіанти ігор.)

Будівельно-конструктивні ігри

Спальна кімната для ляльок

Мета: вчити складати предмет з цеглинок, кубиків, пластин;

розвивати мислення, стійку увагу, дрібну моторику рук, естетичний смак;

виховувати самостійність, ініціативу.

Матеріали: ляльки, цеглини, пластини, кубики.

Двоповерховий будинок для мотрійок

Мета: вчити складати предмет з цеглинок, пластин, призми;

розвивати зорове сприймання, мислення, стійку увагу, дрібну моторику рук;

виховувати самостійність, ініціативу, творчі здібності.

Матеріали: цеглини, пластини, призми, лялька.

Ігровий майданчик для ляльок

Мета: вчити виконувати колективну споруду з цеглинок, кубиків та пластин;

викликати бажання спільно гратися, допомагати один одному;

виховувати самостійність, ініціативу, творчі здібності, працьовитість.

Матеріали: ляльки, цеглини, пластини, кубики.

Сюжетно-рольові ігри

Дитячий садок

Мета: поглибити та збагачувати знання дітей про працю дорослих у дитячому садку, викликати бажання розігрувати ролі, проявляти турботу про "вихованців" дитячого садка, розкривати в ігрових діях значення праці дорослих для добробуту дітей; розвивати комунікативні, творчі здібності, мислення, уяву; виховувати доброзичливе

ставлення дітей до спільних ігор, один до одного.

Зміст роботи

1. Екскурсія-огляд ігрового куточка, поглиблення уявлення про його матеріали.

Дидактична гра "Навчимо ляльку гратися в ігровому куточку".

2. Дидактична гра "Хто допоможе?" (викликати у дітей бажання допомагати прибирати ігрові зони: кімнату, кухню, книжковий куточок; учити правильно називати предмети, іграшки).

3. Дидактична гра "В ляльковому дитячому садочку - тихий час" (викликати у дітей бажання вчитися вкладати ляльку спати, заспівати колискову).

4. Дидактична гра "Зустрінемо новачка" - у ляльковий дитячий садок прийшла нова лялька (закріплювати у дітей бажання допомагати один одному, ділитися іграшками).

5. Дидактична гра "Ляльки готуються до свята" (викликати у дітей бажання прикрашати ігровий куточок, одягати ляльок у святковийй одяг).

Сім'я

Мета: збагачувати знання дітей про дії дорослих у сім'ї (спостереження за доглядом

молодших дітей, розмова про дії дорослих по догляду за дітьми вдома);

формувати вміння дітей розігрувати рольові дії відповідно до змісту гри,

самостійно вибирати ролі; розвивати комунікативні, творчі здібності, мислення, увагу;

виховувати доброзичливе ставлення до спільних ігор, один до одного.

Зміст роботи

1. Гра-заняття "Тато і мама ведуть дитину до дитячого садка" (заохочувати дітей до ігрових дій, виконання ролей: тато, мама, діти, вихователь).

2. Дидактична гра "їдемо на відпочинок" (заохочувати виконувати ігрові дії: збирання на відпочинок, поїздка, огляд цікавих місць, прогулянка, повернення додому).

3. Дидактична гра "Бабусині іменини" (заохочувати виконувати ігрові дії: побудувати автобус, купити квитки, поїхати в гості до бабусі, вітати з днем народження).

4. "Одягнемо Оленку на прогулянку" (заохочувати дітей виконувати ігрові дії: одягати ляльку, промовляти забавлянки, гуляти з лялькою).

Лікарня

Мета: збагачувати знання дітей про роботу лікаря, медсестри;

формувати вміння доглядати за хворими, надавати їм допомогу;

викликати бажання розігрувати ролі, проявляти турботу, співчуття до інших

людей; виховувати доброзичливе ставлення до спільних ігор, один до одного.

Зміст роботи

1. Екскурсія до кабінету медсестри, спостереження за її роботою

2. Дидактична гра "Оленка захворіла" (спонукати дітей виконувати ігрові дії: співчувати ляльці, говорити їй теплі слова, правильно наслідувати дії медсестри).

3. Гра-заняття "Що кому потрібно для роботи" (ознайомити з медичною атрибутикою, уточнити значення цих предметів, готувати до виконання рольових дій медсестри).

4. Предметно-маніпуляційні ігри "Уроки лисиці-медсестриці" (розвивати дрібну моторику рук; формувати вміння завершувати розпочату справу, виконання рольових дій: накручувати на паличку вату, набирати рідину піпеткою, розкласти вітаміни по баночках, бинтувати, зав'язувати бинт на вузлик).

Водії

Мета: уточнити та збагачувати знання дітей про працю водія, транс порт; викликати бажання розігрувати ролі відповідно до змісту гри, самостійно вибирати їх; виховувати доброзичли ве ставлення дітей до спільних ігор, один до одного. Зміст роботи

1. Спостереження за роботою водія (заводить мотор, тримає кермо, гальмує, на якій машині їздить).

2. Дидактична гра "Ляльки йдуть на прогулянку" (заохочувати дітей будувати автобус (машину), розігрувати ролі: водій веде автобус (машину), пасажири сідають, ввічливо ставляться один до одного, виходять на зупинках, не заважають водієві).

3. Дидактична гра "Я хочу бути водієм" (розвивати вміння виконувати дії водія, правильно називати деталі машини, розрізняти проїжджу частину дороги та тротуар).

Магазин іграшок

Мета: ознайомити зі значенням магазину іграшок, вчити розігрувати ролі продавця, покупця; розвивати комунікативні, творчі здібності, мислення; виховувати доброзичливе ставлення дітей до спільних ігор, один до одного.

Зміст роботи

1. Екскурсія до "Магазину іграшок" (розглядання ілюстрацій).

2. Дидактична гра "Магазин іграшок" (розвивати вміння виконувати ролі продавця, покупця; заохочувати дітей описувати іграшки, закріплювати правила ввічливості).

3. Дидактична гра "З лялькою до "Магазину іграшок" (спонукати дітей виконувати ігрові дії: збирати ляльку, вітатись у магазині, вибирати іграшки, дякувати продавцеві).

Настільно-друковані ігри

Мозаїка

Мета: формувати просторову уяву, вдосконалювати чуттєвий досвід; розвивати мислення, увагу, дрібну моторику пальців рук; виховувати у дітей наполегливість, зосередженість.

Лото

(парні картинки із зображенням іграшок)

Мета: вчити порівнювати, робити прості умозаключення;

розвивати стійкість уваги, мислення, мовлення і пам'ять;

виховувати у дітей самостійність, зосередженість.

Пазли

Мета: вчити складати прості за змістом картинки; розвивати мислення,

стійкість уваги, мовлення, творчі здібності, просторове уявлення, дрібну

моторику пальців рук; виховувати наполегливість, самостійність,

вміння доводити розпочату справу до кінця.

Розрізні картинки

(із зображенням іграшок)

Мета: виховувати наполегливість, самостійність; розвивати мислення,

стійкість уваги, просторове уявлення, дрібну моторику пальців рук,

вчити складати з частин ціле за взірцем.

Кубики

Мета: вчити складати з частин ціле за взірцем і самостійно; розвивати мислення,

стійкість уваги, просторове уявлення, дрібну моторику пальців рук;

виховувати наполегливість, самостійність.

Дидактичні ігри

Де сховалась іграшка?

Мета: збагачувати словник дітей назвами іграшок, їхніми властивостями;

розвивати у дітей мислення, стійкість уваги, пам'ять.

Матеріали: 5-7 яскравих іграшок, фішка (квіточка, кружечок).

Хід гри

Вихователь виставляє іграшки на столи і звертається до дітей:

Вам я принесла подарунки

Вибирайте всі на смак:

В лялі плаття в візерунках,

Ось - конячка, ось - літак...

Вихователь запрошує дітей пограти з іграшками у хованки: викликає 2-3 дітей, пропонує вибрати іграшку, розглянути її, назвати (описати). Потім пропонує цим дітям закрити очі (відвернутися), ховає іграшку. (Решта дітей дивляться, куди вихователь ховає іграшку, але це - таємниця.) Після сигналу вихователя діти відкривають очі шукають зниклу іграшку, називають її, отримують за це фішку.

Методичні рекомендації:

1. Діти шукають лише ту іграшку, яку вибрали самі.

2. Не підказувати, де схована іграшка.

3. Коли ховають іграшку, не відкривати очі і не підглядати.

4. Ховати іграшки можуть тільки ті діти, які виконують правила.

Чарівна скринька

Мета: вчити називати іграшки (описувати іграшки); розвивати у дітей мислення, увагу, вміння на дотик розпізнавати їх.

Матеріали: скринька (торбинка), іграшки (різні за властивостями).

Розрізні картинки

(із зображенням іграшок)

Мета: вчити складати з частин ціле, називати предмет (іграшку);

розвивати мислення, увагу, зосередженість.

Матеріали: площинна картинка іграшки (взірець); така сама картинка, але розрізана на 4-5 частин.

Магазин іграшок

Мета: збагачувати словник словами — назвами іграшок, назвами їхніх властивостей;

розвивати мислення, увагу, вміння впізнавати (описувати)

іграшки за взірцем (самостійно).

Матеріали: обладнання для гри "Магазин", іграшки.

Опиши іграшку

Мета: збагачувати словник дітей словами, що означають назву іграшок, їхні якості і

властивості; розвивати у дітей зв'язне мовлення, вміння виділяти

найхарактерніші ознаки іграшок.

Матеріали: яскраві іграшки, вірші та загадки про іграшки.

ПОКЛИЧ ЛЯЛЬКУ

Мета: вправляти у виділенні звуків [с], [з], [ш], [р] на початку слова;

розвивати інтонаційну виразність мовлення дітей.

Матеріали: ляльки, в імені яких є шиплячі та свистячі звуки на початку слова.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям познайомитися з ляльками (дитина називає своє ім'я і питає, як звати кожну з ляльок, вимовляючи протяжно її ім'я); послухати, як воно звучить, назвати перший звук в її імені (Роман, Соня, Шура, Зіна тощо).

Чого не вистачає?

Мета: вчити називати іграшки, узгоджувати числівники з іменниками, відмінювати іменники в родовому відмінку однини і множини (двох ляльок, одного ведмедика, двох кубиків); розвивати у дітей мислення, уважність, зосередженість.

Матеріали: набір різних іграшок.

Назви пестливо

Мета: вправляти дітей в утворенні пестливих слів за допомогою

суфіксів (лялька - лялечка); розвивати мислення, уважність,

зосередженість.

Матеріали: набір іграшок (картинки із зображенням іграшок).

Чого не стало?

Мета: вправляти дітей у відмінюванні іменників, що означають назви іграшок;

розвивати мислення, уважність, зосередженість.

Матеріали: набір іграшок (картинки із зображенням іграшок).

Парні картинки

Мета: формувати вміння узгоджувати іграшки за ознаками, спілкуватися один з одним;

розвивати мислення, уважність, зосередженість.

Матеріали: іграшки, картинки із зображенням іграшок.

Хід гри

Вихователь пропонує розглянути іграшки, картинки із зображенням таких самих іграшок. Назвати їх, назвати характерні ознаки. Пропонує частині дітей вибрати іграшки, частині — відповідні картинки.

Рухливі ігри

Облаштуємо ляльці кімнату

Мета: формувати вміння мислити, діяти за командою, спілкуватися з однолітками;

розвивати у дітей швидкість, узгодженість рухів; виховувати повагу до інших дітей.

Матеріали: килимок (великий обруч), набір іграшок.

Методичні поради.

Діти стоять один за одним. Після сигналу вихователя "Швидко!" діти переносять іграшки на килимок (в обруч), розставляють, розглядають, яка вийшла кімната.

Знайди прапорець

Мета: формувати вміння орієнтуватися у просторі, діяти за сигналом; розвивати у дітей увагу, спостережливість, мислення.

Матеріали: прапорці, вірш.

Хід гри

Вихователь звертається до дітей:

Ось у мене у руці

Два маленьких прапорці,

Не дивіться, я прохаю,

(Діти заплющують очі.)

Я їх зараз заховаю.

Хто один хоч прапорець

Відшука - той молодець.

(Вихователь ховає прапорці.)

А тепер ці прапорці,

Що тримала я в руці,

Розшукати дозволяю!

(Діти ходять і шукають прапорці.)

Хто знайшов їх, в тую ж мить

Хай до мене підбіжить!

Після того як діти знайдуть усі прапорці, гра повторюється.

Лови, кидай, падати не давай!

Мета: вдосконалювати вміння кидати та ловити м'яч; розвивати увагу та спостережливість.

Хід гри

Діти стоять у колі, вихователь - у центрі з великим м'ячем. Він кидає м'яч то одній, то іншій дитині. Діти ловлять м'яч і знову кидають вихователеві, який в цей час промовляє: "Лови, кидай, падати не давай!" Через деякий час педагог промовляє: "Стрибайте до мене, як м'ячики!" Діти стрибають на обох ногах, наближаючись до вихователя. Він піднімає м'яч над головою і промовляє: "Тікайте від м'яча!" Діти тікають, а вихователь кидає м'яч об землю, ловить його, і гра повторюється.

Методичні поради. Діти ловлять м'яч обома руками, не притискуючи до грудей, і кидають вихователеві обома руками від грудей. Назвати дітей, які правильно кидають і ловлять м'яч.

М'яч через сітку (мотузок)

Мета: вдосконалювати вміння кидати та ловити м'яч; розвивати швидкість і спритність.

Хід гри

По п'ять-шість дітей стають по обидва боки сітки або мотузка, натягнутого на висоті 130-150 см. Вони перекидають великі м'ячі один одному через сітку. Дитина, спіймавши м'яч, перекидає його у зворотному напрямі своєму партнерові. На чиїй стороні м'яч більше разів падав на землю, той і програв.

Методичні поради. М'яч передають обома руками від грудей або зверху. Ловлять м'яч обома руками. Помилкою вважається, якщо м'яч торкнувся сітки (мотузка) або землі.

Збий булаву

Мета: вдосконалювати вміння прокочувати м'яч обома руками знизу; розвивати спритність та окомір.

Хід гри

Підгрупа дітей (шість-вісім чоловік) стають у шеренгу вздовж лінії, яку накреслено на землі. Кожний з них тримає м'яч (діаметром 10-12 см). На відстані 3-4 м від риски поставлено 6-8 булав. За командою вихователя "Почали!" діти прокочують м'ячі по підлозі обома руками, намагаючись збити булаву. Гра повторюється з іншою підгрупою.

Методичні поради. Пропонувати енергійно прокочувати м'яч і називати тих, хто влучив у булаву. Відстань до булави можна поступово збільшувати.

Кеглі

Мета: вдосконалювати вміння прокочувати кулі однією рукою; розвивати окомір і влучність.

Хід гри

Кеглі (дерев'яні або пластмасові) розставляють на рівному майданчикові по 3-4 штуки : на відстані 15-20 см одна від одної у 2-3

ряди. На відстані 3-3,5 м від кеглів проводять лінію. Діти по черзі

з кулькою в руках стають на визначену лінію і сильним поштовхом котять кульку по рівній доріжці, намагаючись збити кеглі. Якщо

вдається збити кеглю, дитина котить кулю вдруге, але вже лівою

рукою. Виграє дитина, яка збила найбільшу кількість кеглів.

Методичні поради. Кулю прокочувати, не виходячи за лінію. Той,

хто прокочував кулю, ставить на місце збиті кеглі і підбирає кулі. Відстань до кеглів можна поступово збільшувати.

Не дзвони

Мета: вдосконалювати навички підлізати під шнур; розвивати спритність та увагу.

Хід гри

Па двох стояках натягнуто шнур на висоті 50-60 см. До нього підвішено дзвоник або брязкальце. За шнуром (на відстані 2-3 м) покладено різні іграшки, по одній для кожної дитини: м'ячі, обручі,кубики, прапорці тощо. Діти групою по п'ять-шість чоловік підходять до шнура і підлізають під нього так, щоб не зачепити дзвіночка або брязкальця. Потім плескають у долоні над головою і кожний вибирає собі іграшку.

Методичні поради. При кожному повторенні гри пропонувати змінювати спосіб підлізання (правим чи лівим боком, грудьми вперед). Після кількох повторень гри завдання можна ускладнити: після підлізання під шнур діти проходять по дошці, яку покладено на підлогу; виконують 3-4 стрибки на обох ногах, просуваючись до іграшок.

Знайди собі пару

Мета: вдосконалювати навички ходьби й бігу, розвивати увагу та вміння орієнтуватись у просторі.

Хід гри

Діти стають парами, хто з ким хоче. На умовний сигнал вихователя (удари в бубон, свисток) діти розходяться або розбігаються по залі (майданчику). За другим сигналом - два удари в бубон або слова "Знайди собі пару!" — діти стають парами і під удари в бубон йдуть по залі (майданчику). Після умовного сигналу діти знову розбігаються і на слова "Знайди свою пару!" знову поспішають стати парами — так, як стояли раніше. Тому, хто довго шукає свою пару, діти кажуть: "Олю, Олю (називають ім'я дитини), поспішай, швидше пару вибирай!" Гра повторюється.

Методичні поради. Діти стають парами і розбігаються лише за сигналом. При кожному повторенні гри пари міняються. Стежити, щоб діти використовували всю площу зали (майданчика), не штовхалися і швидко ставали парами.

Я веселий чарівник

Мета: розвивати у дітей мислення, увагу; формувати вміння за сигналом проявляти творчість під час виконання імітаційних рухів. Матеріали: "чарівна палочка".

Хід гри

Вихователь піднімає "чарівну палочку" і промовляє:

Я веселий чарівник

Перетворювати звик.

Щойно ви були дітьми,

А тепер ви всі... (літаки, м'ячики, ляльки, кульки, їжаки).

(Діти імітують рухи названих тварин, іграшок.)

Каруселі

Мета: розвивати у дітей швидкість, вміння узгоджувати рухи зі словами.

Хід гри

Діти, тримаючись за руки, йдуть по колу і промовляють:

Закрутились каруселі –

Все кругом, кругом, кругом.

А ми — діточки веселі —

Все бігом, бігом, бігом!

(Діти починають бігти по колу.)

Тихше, тихше, не спішіть,

Каруселі зупиніть.

Раз-два, раз-два,

Вже закінчилася гра.

(Зменшуючи поступово темп ходьби, діти зупиняються.

Котики і рибки

Мета: вправляти дітей у розрізненні геометричних форм: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник.

Матеріал: круги, овали, прямокутник чи великий квадрат.

ХІД ГРИ

Прочитати вірш про котика (українська народна пісенька).

Ой, ти, коте сірий,

Вимети нам сіни,

А ти, білуватий,

Прибери нам в хаті.

А ти, коте, рудьку,

Та витопи грубку,

А ти, коте чорний,

Сідай в срібний човен,

Лови рибки повен.

Буде на снідання

І малечі, й няньці,

І бабусі старенькій,

І дитинці маленькій.

На відповідні слова необхідно продемонструвати персонажів: різного кольору іграшкові котики, рибки в акваріумі.

Запитати, хто з персонажів дітям сподобався. Кого вони зуміють зробити з відомих фігур? Посадити дітей підгрупами відповідно до обраного завдання. Розглянути витвори дітей, закріпити знання назв геометричних фігур та кольорів.

Зайченята на городі

Мета: виробляти навички в розрізненні геометричних форм: круг, овал,

трикутник, квадрат, прямокутник.

Матеріал: сірі й білі овали різних розмірів (зайчик), зелені, жовті й фіолетові круги (капуста, ріпа, буряк), оранжевий, фіолетовий трикутники (морква, буряк) та інші фігури. Картинки із зображенням овочів, зайчика.

ХІД ГРИ

На фланелеграфі створіть, город із картинок-овочів. Іграшковий зайчик прийшов на город:

Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок,

Куций хвостик, довгі вуха,

Я усіх-усіх боюся!

«Діти, пустимо на город зайчика? Він такий голодний... Викладіть із трьох фігур овальної форми зайчиків сірого, білого або такого кольору, який вам до вподоби».

Діти викладають зайчиків у рядок. Зайченята просять їсти: хто — буряк, хто — ріпку, хто — капусту. Із геометричних фігур діти добирають схожі за формою, потрібні зайченятам овочі: одному — оранжеву трикутну моркву, другому — жовту круглу ріпу, третьому — фіолетовий трикутник чи овальний буряк. Запропонувати дітям пострибати в кінці гри, наче зайчики.

Повтори одне за одним

Мета: розвивати слухову пам'ять, довільне запам'ятовування та відтворення.

ХІД ГРИ

У грі беруть участь 3—4 дитини. Потрібно назвати першому гравцю будь-яке слово, він має повторити це слово і додати до нього своє, друга дитина повторює по порядку всі слова і додає до них своє і т. д. Той, хто помиляється, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишиться в грі. Для ускладнення гри можна збільшити кількість гравців.

Придумаємо загадку

Мета: вчити дітей міркувати, виділяти характерні особливості, ознаки предметів та описувати їх.

ХІД ГРИ

Логіка придумування загадок складна для дошкільника, тому починати слід із зовнішніх ознак оточуючих предметів. Наприклад: «Веселий, круглий, смугастий, а всередині червоний» (кавун). Згодом додаються функціональні ознаки: «Шумить, воркоче, ковтає — все вдома очищає» (пилосос). Далі пропонуються порівняння та літературні загадки. Наприклад: «Фарбоване коромисло над рікою повисло» (веселка). Незрозумілі слова слід пояснити.

Розрізні картинки

Мета: вправляти дітей в умінні складати малюнок із його частин, розвивати образне мислення.

ХІД ГРИ

Для гри потрібно взяти будь-яку листівку (краще використовувати зображення об'єктів неживої природи) і розрізати на дві, чотири, шість, вісім, десять-дванадцять рівних частин. Дитині пропонують скласти зображення.

Відгадай загадку

Мета:розвивати здатність відтворювати за словесним описом образ об'єкта, який слід відгадати.

ХІД ГРИ

Діти люблять відгадувати загадки. І це заняття приносить їм не лише задоволення, але й цілком визначену користь. Загадки розвивають логічне мислення, а також уяву. Ось кілька загадок:

Чорний, та не ворон,

Рогатий, та не бик,

Шість ніг — без копит. (Жук)

З ногами — без рук,

З боками — без ребер,

З сидінням — без живота,

Зі спиною — без голови. (Крісло)

Летить птах: Ніс довгий,

Голос тонкий.

Хто його вб'є,

Свою кров проллє. (Комар)

Хвіст надворі,

Ніс у будці, хто хвіст поверне,

Той в хату увійде. (Ключ)

Замість хвостика — гачок,

Замість носа — п'ятачок.

П'ятачок діркавий,

А гачок вертлявий. (Поросятко)

Що то? Хто відгадає?

Два колеса має,

Дві голоблі за вуха закладає,

А сідельцем за носа хапає.

Що було далеко — вмить наближає. (Окуляри)

Подивись і відгадай

Мета: розвивати властивості уваги, обсяг, зосередженість, спостережливість.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям стати в коло і виберіть ведучого. Попросіть кожну дитину витягти з торбинки маленьку іграшку. Потім ведучий обходить дітей по колу, і кожен показує йому свою іграшку. Після цього діти ховають іграшки за спину. Ведучий знову обходить всіх дітей, згадує і називає, у кого яка іграшка. Іграшки, які ведучий відгадав, він забирає назад у торбинку.

Ця гра повторюється кілька разів. Перемагає ведучий, що зібрав найбільше іграшок.

Варіант І. Ведучому пропонують уважно подивитися на дітей в колі, а потім вийти на кілька хвилин за двері. За цей час хтось із дітей виходить із кола і десь ховається. Ведучий повинен відгадати, кого з дітей не вистачає в колі.

ВаріантІІ. Діти міняються місцями, а ведучий розміщує їх по місцях.

Діти в колі змінюють щось у своїй зовнішності або міняються одягом,а ведучий відгадує, що змінилось.

У цю гру можна грати командами. Перемагає найбільш уважна спостережлива команда.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.