Дистанційне навчання 10 клас мистецтво " Образотворче мистецтво Арабського Сходу"

Опис документу:
Як вам уже відомо, багато релігій для вираження своїх переконань використовують спеціальні зображення – ікони. Натомість іслам заперечує можливість зображення Бога, його зовнішню подібність із людиною. Головним носієм сакрального сенсу в мусульманському мистецтві є священне слово Корану, художньо оформлене як напис чи графічний символ. Еквівалентом пластичного мистецтва стала каліграфія, що виникла на основі копіювання Корану.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Образотворче мистецтво Арабського Сходу
Слайд № 1

Образотворче мистецтво Арабського Сходу

Як вам уже відомо, багато релігій для вираження своїх переконань використовують спеціальні зображення – ікони. Натомість іслам заперечує можливість...
Слайд № 2

Як вам уже відомо, багато релігій для вираження своїх переконань використовують спеціальні зображення – ікони. Натомість іслам заперечує можливість зображення Бога, його зовнішню подібність із людиною. Головним носієм сакрального сенсу в мусульманському мистецтві є священне слово Корану, художньо оформлене як напис чи графічний символ. Еквівалентом пластичного мистецтва стала каліграфія, що виникла на основі копіювання Корану.

Згідно висловам Пророка, каліграф, якому вдасться переписати красивим почерком Коран, буде належати до числа мешканців Раю. Мистецтво каліграфії пр...
Слайд № 3

Згідно висловам Пророка, каліграф, якому вдасться переписати красивим почерком Коран, буде належати до числа мешканців Раю. Мистецтво каліграфії при написанні творів сприймалося носієм магічної сили. Каліграфічні написи розміщували на стінах сакральних споруд, на сторінках старовинних рукописів, на блискучих керамічних кахлях, вплітали у візерунки килимів, тканин, нагробків, посуду, меблів тощо. Арабська каліграфія стала втіленням уявлень про безкінечну багатоманітність і красу створеного Аллахом світу.

Каліграфія перетворилася на одну з форм орнаменту, що відіграв значну роль у мистецтві мусульманського Середньовіччя. Писали справа наліво, викорис...
Слайд № 4

Каліграфія перетворилася на одну з форм орнаменту, що відіграв значну роль у мистецтві мусульманського Середньовіччя. Писали справа наліво, використовуючи певний графічний стиль

За каноном класичне арабське письмо включає шість стилів (почерків): насх - стиль листування; 2) мухаккак - правильний, відрізняється виразністю чі...
Слайд № 5

За каноном класичне арабське письмо включає шість стилів (почерків): насх - стиль листування; 2) мухаккак - правильний, відрізняється виразністю чітких літер; 3) райхане - базиліковий, вишуканість букв якого порівнювали з ароматом квітучого базиліка; 4) урочистий сульс(сулюс) (1/3) - криволінійні і прямолінійні елементи співвідносяться в пропорції 1:3; 5) місткий почерк Тауке (указ); 6) ріка - скоропис. Також: Хатт-мансуба, Калам, Куфі, Тасхіб

Насх (араб. نسخ‎) — основний і найпоширеніший шрифт для запису більшості мов, що використовують арабський алфавіт.
Слайд № 6

Насх (араб. نسخ‎) — основний і найпоширеніший шрифт для запису більшості мов, що використовують арабський алфавіт.

Куфі (араб. الخط كوفي al-Ḫaṭṭ al-kufi - куфічний почерк) - один з найстаріших видів арабського письма, створений в кінці VIII століття після заснув...
Слайд № 7

Куфі (араб. الخط كوفي al-Ḫaṭṭ al-kufi - куфічний почерк) - один з найстаріших видів арабського письма, створений в кінці VIII століття після заснування двох іракських міст - Басра і Куфа. Куфічне письмо зіграло велику роль у подальшому розвитку всієї арабської каліграфії.

(«правильний») — жирне накреслення з широкими діагональними розчерками. Рідко зустрічається після XVI століття. Мухаккак
Слайд № 8

(«правильний») — жирне накреслення з широкими діагональними розчерками. Рідко зустрічається після XVI століття. Мухаккак

Рихана, риханна, Райхан, Райхане - різні назви одного й того ж почерку. У перекладі слово позначає «базилік», від дієслова «пахнути». Цей почерк яв...
Слайд № 9

Рихана, риханна, Райхан, Райхане - різні назви одного й того ж почерку. У перекладі слово позначає «базилік», від дієслова «пахнути». Цей почерк являє собою стиль мухаккак, скорочений до розмірів насха. Рихана активно використовувався для переписування Корану аж до кінця 17 століття, коли йому на зміну прийшов насх.

араб. ثلث‎ — букв. третина) — різновид стилю арабської каліграфії з округлими і переплетеними формами літер, частіше використовується для заголовкі...
Слайд № 10

араб. ثلث‎ — букв. третина) — різновид стилю арабської каліграфії з округлими і переплетеними формами літер, частіше використовується для заголовків, ніж для написання основного тексту. В XI столітті  сулюс витіснив поширений до того куфічний стиль. Сульс(сулюс)

Стиль Тауке - різновид каліграфічного почерку сульс, але його букви заокруглені і знаходяться в більш тісному розташуванні. Іншою особливістю цього...
Слайд № 11

Стиль Тауке - різновид каліграфічного почерку сульс, але його букви заокруглені і знаходяться в більш тісному розташуванні. Іншою особливістю цього стилю є злитість з подальшими буквами серединних або початкових букв.Стиль Тауке використовувався перськими майстрами для оформлення останньої сторінки книги, дляколофона, де вказується дата і місце створення, а також ім'я переписувача.

Почерк ріка являє собою зменшений варіант почерка таукі, для нього характерні ті ж основні особливості. Цей стиль, який спочатку був пристосований ...
Слайд № 12

Почерк ріка являє собою зменшений варіант почерка таукі, для нього характерні ті ж основні особливості. Цей стиль, який спочатку був пристосований для кореспонденції, а також для передачі епічних оповідей, в більш пізній час став широко використовуватися для колофонних сторінок Корану, тобто, завершальних.

Цей стиль не є шрифтом як таким, а складається з тексту, виконаного стандартним шрифтом, наприклад насхом, в формі де одна частина є дзеркальним ві...
Слайд № 13

Цей стиль не є шрифтом як таким, а складається з тексту, виконаного стандартним шрифтом, наприклад насхом, в формі де одна частина є дзеркальним відображенням іншою. Ще цікавішою був різновид каліграфії, де текст (зазвичай вираз з Корану) розписаний в форму птиці, тварини, дерева або якогось іншого предмету. Мусанна

Арабеска – (арабський) Складний східний середньовічний орнамент, що складається з геометричних , каліграфічних та рослинних елементів і створений н...
Слайд № 14

Арабеска – (арабський) Складний східний середньовічний орнамент, що складається з геометричних , каліграфічних та рослинних елементів і створений на основі точного математичного розрахунку.

Слайд № 15

АРАБЕСКА В АРХІТЕКТУРІ
Слайд № 16

АРАБЕСКА В АРХІТЕКТУРІ

ТУРЕЦЬКІ КЕРАМІЧНІ ВИРОБИ
Слайд № 17

ТУРЕЦЬКІ КЕРАМІЧНІ ВИРОБИ

Батьківщиною турецького керамічного мистецтва називають місто Ізнік . Кахлі та посуд різнилися формою й оздобленням. Зазвичай їх прикрашали орнамен...
Слайд № 18

Батьківщиною турецького керамічного мистецтва називають місто Ізнік . Кахлі та посуд різнилися формою й оздобленням. Зазвичай їх прикрашали орнаментами з квітковими мотивами. До них додавали кипарисові гілочки , виноградні лози з листям , птахів. Часто вироби з кераміки відтворюють арабески , іноді зразки каліграфії.

Роздивіться і визначте , які кольори домінують у візерунках турецької кераміки. Що на вашу думку вони означають?
Слайд № 19

Роздивіться і визначте , які кольори домінують у візерунках турецької кераміки. Що на вашу думку вони означають?

У кольоровій гамі переважають блакитні , сині, бірюзові, фіолетові відтінки, також поширені мідно-брунатний, томатно-червоний , рожевий, кораловий....
Слайд № 20

У кольоровій гамі переважають блакитні , сині, бірюзові, фіолетові відтінки, також поширені мідно-брунатний, томатно-червоний , рожевий, кораловий. Відображаючи природу, ці кольори гармонійно поєднуються .

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. Перший рядо...
Слайд № 21

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник). Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники) Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова). Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок. Творче завдання Створіть сенкан до теми «Мистецтво Арабського Сходу»

حظا طيبا وفقك الله Бажаю успіху
Слайд № 22

حظا طيبا وفقك الله Бажаю успіху

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»