Дикі й свійські тварини.

Опис документу:
План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого – ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План – конспект уроку з географії №55 6-А клас

55 6-Б клас

Тема уроку: Дикі й свійські тварини.

Мета уроку: сформувати знання про диких і свійських тварин, ознайомити з істотними ознаками диких і свійських тварин; сформувати вміння визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати спостережливість, пам'ять, увагу; логічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Очікувані результати: знає диких і свійських тварин, істотні ознаки диких і свійських тварин; вміє визначати, яку користь приносять свійські тварини людині.

Обладнання: підручник, ілюстрації

Словникова робота: дикі тварини, свійські тварини

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.1 Перевірка готовності до уроку

1.2 Нервово-психологічна підготовка

1.3. Перевірка домашнього завдання

Бесіда

1. Що таке культурні рослини? Наведіть приклади.

2. Для чого людина їх вирощує?

3. Які групи культурних рослин ви знаєте? Наведіть приклади.

4. Які рослини називають дикорослими?

1.4. Повторення пройденого матеріалу

— Яких тварин ми можемо зустріти на лісовій полянці?

— Як називають тварин, які живуть у лісі?

— Як називають тварин, які живуть поруч із людиною?

1.5. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про свійських і диких тварин.

ІІ Основна частина

2.1. Вивчення нового матеріалу.

1.Дикі й свійські тварини.

Розповідь учителя з елементами бесіди

Порівняйте і зробіть висновок.

Дикі Свійські

Домівка Будують самі Будує людина

Харчування Добувають самі Дає людина

Потомство Піклуються самі Допомагає людина

Висновок: Не залежать від людини Залежать від людини

Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються дикими тваринами.

Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються свійськими тваринами.

— Що спільного у ведмедя, білки, зайця? (Це дикі тварини, тому що вони самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.)

Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня? (Ці тварини живуть поряд із людиною. Вона піклується про їх їжу, житло, здоров'я.)

Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)

— Яких ще свійських тварин ви знаєте?

Завдання . Миша, собака, кішка, півень, качка.

Яка тварина тут «зайва»? Поясніть чому. (Миша — не свійська тварина, оскільки вона не є корисною людині.)

Розкажіть, яку користь приносять свійські тварини.

— Відгадайте загадки.

Сама строката, їсть зелене, дає біле. (Корова)

Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран, вівця)

У кого роги довші за хвіст? (Коза)

• Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)

Як можна назвати всіх цих тварин? (Свійські тварини)

Дикі тварини живуть у природі самостійно: добувають собі їжу, будують житло, доглядають за своїм потомством. Звідки з'явилися свійські тварини?

Розповідь учителя «Як з'явилися свійські тварини»

Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими.

Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.

Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)

— Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?

Свійські тварини:М'ясо, жир,молоко, шкіра,яйця, пух,пір'я, шерсть,мед, віск,ліки,охорона житла,транспортний засіб,спілкування.

До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (корова, вівця, коза, свиня, кінь).

Свійські тварини — це ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).

2.2. Фізкульхвилинка

2.3. Робота в зошиті

Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються дикими тваринами.

Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються свійськими тваринами.

Дикі Свійські

Домівка Будують самі Будує людина

Харчування Добувають самі Дає людина

Потомство Піклуються самі Допомагає людина

Висновок: Не залежать від людини Залежать від людини

2.4. Індивідуальна робота

6-А

6-Б

2.5.Фізкультпауза

2.6. Робота з методичною літературою.

2.7. Завдання

1 Гра «Незавершене речення»

а) Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються...

б) Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються...

З-поміж названих тварин оберіть спочатку свійських, а потім диких:

папуга, білка, канарка, черепаха, корова, курка, ведмідь, вівця, заєць, жаба.

2 Гра «Відповідності»

1) З'єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує людина.

Корова яйця

кури молоко, сир, масло

вівці мед

бджоли шерсть

2) З'єднайте назву тварини і назву її житла.

Корова барліг

ведмідь хлів

кури стайня

лисиця курник

кінь нора

3 Гра «Чиє дитинча?»

— Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров'ям. Улітку для свійських тварин заготовлює корми, до настання холодів утепляє житла. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, які у кого дитинчата?

Свиня — (поросята)

Корова — (телята)

Качка — (качата)

Гусак — (гусенята)

Кінь — (лошата)

Вівця — (ягнята)

Кішка — (кошенята)

4 Бесіда

Яких тварин називають свійськими?

— Яких тварин називають дикими?

Назвіть диких тварин нашого краю.

Назвіть свійських тварин нашого краю.

— Назвіть ознаки диких тварин.

— Назвіть ознаки свійських тварин.

ІІІ. Заключна частина

3.1. Рефлексія

3.2.Яку тему вивчали на уроці? Що більше запам’яталось?

3.3 Оцінювання навчальних досягнень учнів.

3.4. Домашнє завдання

І група Читати § с. , відповідати на запитання.

ІІ група Читати § с.

3.5. Підготовка до перерви. Правила поведінки

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!