Дієслово як частина мови. Роль дієслів в реченні. 4 клас

Опис документу:
Метою уроку є актуалізувати знання дітей про дієслово, його граматичні ознаки; розвивати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; виробляти навички орфографічної грамотності; розвивати мовлення учнів; виховувати почуття доброти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК 4 клас

Тема. Дієслово як частина мови. Роль дієслів в реченні.

Мета: актуалізувати знання дітей про дієслово, його граматичні ознаки; розвивати вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; виробляти навички орфографічної грамотності; розвивати мовлення учнів; виховувати почуття доброти.

Обладнання: запис пісні про казку, вірші про казку, загадки, малюнки казкових героїв, лісу, озера, гір, картки із завданнями.

УРОК-КАЗКА

Хід уроку

I. Організаційний момент

  1. Привітання. Хвилинка релаксації

  • Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго -- вчора, сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному з вас щастя бажаю.

Доброго ранку! Доброго дня!

На дошці висять малюнки казкових героїв з різними настроями. Діти обирають героя, настрій якого імпонує їм.

II. АОЗ та мотивація навчання

  1. Музична хвилинка

Звучить пісня про казку.

Бесіда за змістом пісні.

  1. Слово вчителя

  • Казка – це світ чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку – це дуже корисно,

Це справді свято, радість для душі!

  • Діти, а що таке казка?

  • Які бувають казки?

  1. Каліграфічна хвилинка

  • Пропишіть каліграфічно слово КАЗКА.

  • Які труднощі можуть виникнути при записі цього слова? Як перевірити?

  • Сьогодні запрошую вас у казкову країну Дієленд ( малюнок ).

  • А хто ж живе в цій країні, як називаються мешканці Дієленду?

  • А що таке дієслово?

4. Колективна робота

  • А щоб потрапити у цей казковий світ, нам потрібно скласти речення « казка+ дієслово».

  • Запишіть речення та визначте граматичну основу.

  • Яким членом речення виступає дієслово?

III. Повідомлення теми та мети уроку

  • Спрогнозуйте тему нашого уроку.

  • Так, ми розпочинаємо вивчати дієслово та його роль у реченні.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Слово вчителя

  • Горе нависло над казковою країною. Зла Чаклунка викрала і зачаклувала Королеву Дієслівну. Безлад панує в країні Дієленд.

  • Ми повинні визволити Королеву, але важкий шлях на нас з різними випробуваннями.

  1. Дослідження

  • А ось і перше з них, яке ми проведемо на Галявині юних дикторів.

  • Досліджуючи правило, уявіть себе дикторами. А хто такий диктор?

  • Ваше завдання виразно прочитати правило ( с.43 )

  • То що таке дієслово?

  • Яким членом речення виступає?

3.Вибірковий диктант

  • Ми потрапили в Дрімучий ліс запитань (малюнок).

  • А хто ж нам допоможе вийти з цього лісу? Це добре можуть зробити казкові герої.

  • Я запросила деяких з них до нас на урок.

  • Але що це? До нас прийшла телеграма.

  • Допоможіть впізнати які казкові герої пишуть нам.

  • Випишіть з тексту повідомлення дієслова.

  • « Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу.»

  • « Зїв семеро козенят, болить живіт.»

  • « Моє гусенятко десь забарилось, тому прибути не зможу.»

  • « Ніяк не витягнемо ріпку, прибути не зможемо.»

Перевірка.

  • Дуже сумно, що ці герої прийти не зможуть. Але ви гарно впорались із завданням, тому ми зустріли помічницю.

  • А кого саме ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онучка несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься ? Хто б відповів?

  • Так, це Червона Шапочка. Хто ж як не вона зможе вивести нас із Дрімучого лісу

  • Але і вона підготувала нам завдання.

  1. Дистанційний диктант

Земля, сказав, взимку, спитати, розповідає, легко, рятувати, сонце, думати.

Перевірка.

  • Підкресліть слова, що живуть в Дієленді.

  • Що таке дієслово?

Фізкультхвилинка

V. Закріплення та систематизація знань

1. Групова робота

- На нашому шляху зявились Гори творчості( малюнок).

- Об’єднавшись в групи, складіть речення з дієсловами із диктанту. Визначте граматичну основу.

Перевірка.

2. Хвилинка релаксації

- Пропоную пограти у гру День-ніч

- Що це за слова?

- А що таке антоніми?

- Чи знаєте ви дієслова-антоніми?

3. Гра ”Ланцюжок”

- Дорога до замку проходить через Озеро антонімів. Щоб перейти на інший берег озера, потрібно побудувати місток Антонімів.

- Працюючи ланцюжком, доберіть і запишіть антоніми до дієслів.

Кинути - …, лежати - …, говорити - …, сидіти - …, позичати - ….

- Молодці! Ми знайшли замок Злої Чаклунки.

4. Самостійна робота

- Щоб двері замку відчинились, потрібно виконати наступне завдання.

- Працюючи самостійно, складіть речення з дієсловами – антонімами.

- Запишіть речення. Визначте граматичну основу.

Перевірка.

- Що таке дієслово?

VI. Підсумок уроку

  1. Реклама дієслів

  • Щоб зникли чари Злої Чаклунки, потрібно прорекламувати дієслово.

  • Молодці! Ви звільнили Королеву.

2. Слово вчителя

  • В казці, діти, не все правда,

але у ній натяк є,

що посієш в житті, друже,

те ти згодом і пожнеш!

- Як ви розумієте ці слова?

VII. Домашнє завдання

Виписати 6 речень з дієсловами з казки, яка вам найбільше подобається .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
2
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!
Схожі матеріали