“Дієслово як частина мови”

Опис документу:
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми „Дієслово як частина мови”, перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання дієслів у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо. Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань закритої та відкритої форми. Обладнання: тестові завдання. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Контрольна робота  з теми “Дієслово як частина мови” (7 клас)

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми „Дієслово як частина мови”, перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання дієслів у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо.

Форма проведення тематичної контрольної роботи:  виконання тестових завдань закритої та відкритої форми.

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ 

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.

ІV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми за варіантами

Варіант 1

I рівень (одне завдання 1 бал)

1. Дієслово - це частина мови, яка:

а) означає назву предмета;

б) означає дію або стан предмета;

в) означає назву ознаки предмета або його приналежності;

г) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки.

2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

а) робити, читала;

б) світає, співають;

в) писати, читати;

г) розмовляють, слухає.

3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

а) читав, малюю;

б) прочитав, глянула;

в) привітав, говорити;

г) принести, ворушиться.

4. Виділіть рядок, у якому всі слова мають префікс з -.

А. ..шити, ..робити, ..цідити, ..міцнити.

Б. ..тиха, ..формувати, ..хибити, ..кувати.

В. ..кісний, ..тулити, ..сохнутися, ..писати.

Г. ..будувати, ..розуміти, ..давати, ..ходити.

II рівень(2б)

  1. Випишіть дієслова з тексту

Ліс ще дрімає в передранішній тиші… Непорушно стоять дерева… Тихо навкруги… Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…

III рівень(1 завдання 1 бал)

              1. Визначити дієвідміну дієслів: Говорити ( ), в´язати ( ), вивчати ( ), плекати ( ).

2.Установити відповідності дієслова та його особи і числа

а) працюєш

1. 2 особа множини

б) шумлять

2. 1 особа однини

в) будується

3. 3 особа множини

г) просите

4. 2 особа однини

д) напишу

5. 3 особа однини

є) опадав

3. Встановити відповідність між формами дієслів і словами.

1) Неозначена форма а) вишиваючи

2) Особове дієслово б) вишито

3) Дієприкметник в) вишивати

4) Дієприслівник г) вишивала

5) Безособова форма д) вишитий

на –но, -то.

IV рівень(3б)

Зробіть синтаксичний розбір речення

Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…

Варіант 2

I рівень(одне завдання 1 бал)

1. Дієслово - це частина мови, яка:

а) означає назву предмета;

б) означає дію або стан предмета;

в) означає назву ознаки предмета або його приналежності;

г) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки.

2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

а) робити, читала;

б) світає, співають;

в) писати, читати;

г) розмовляють, слухає.

3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

а) пообіцяла, доказати;

б) падало, вміти;

в) люблю, думав;

г)прочитав, відвідала.

4. Виділіть рядок, у якому всі слова мають префікс с -.

А. ..шити, ..робити, ..цідити, ..міцнити.

Б. ..тиха, ..формувати, ..хибити, ..кувати.

В. ..кісний, ..тулити, ..сохнутися, ..писати.

Г. ..будувати, ..розуміти, ..давати, ..ходити.

II рівень(2б)

  1. Випишіть дієслова з тексту

Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…

Стрепенувся нарешті ліс і собі заграв… Зашепотіли листочки, заметушилася у травиці комашня, розітнулось в гущавині голосне щебетання й полинуло високо – туди, де небо міниться, де небо грає всякими барвами…

III рівень(одне завдання 1 бал)

              1. Визначити дієвідміну дієслів: Спати ( ), шкодувати ( ), веліти ( ), бігти ( ).

2.Установити відповідності дієслова та його особи і числа

а) атакуєш

1. 2 особа множини

б) шумлять

2. 1 особа однини

в) тримається

3. 3 особа множини

г) просите

4. 2 особа однини

д) принесу

5. 3 особа однини

є) опадав

3. Встановити відповідність між формами дієслів і словами.

1) Неозначена форма а) малюючи

2) Особове дієслово б) намальовано

3) Дієприкметник в) малювати

4) Дієприслівник г) малювала

5) Безособова форма д) намальований

на –но, -то.

IV рівень(3б)

Зробіть синтаксичний розбір речення

Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інноваційна методика творчо-пізнавальної діяльності особистості: «Rory’s Story Cubes» »
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.