Дієприкметник як особлива форма дієслова.

Опис документу:
Ознайомити учнів з дієприкметником як особливою формою дієслова; з’ясувати і пояснити властиві дієприкметникові граматичні ознаки прикметника й дієслова; формувати вміння знаходити дієприкметники у тексті та в усному мовленні, правильно визначати їх рід, число, відмінок, синтаксичну роль; доцільно використовувати дієприкметники у власному мовленні, розвивати творчі здібності семикласників, навички самостійної роботи; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати повагу до природи, націона

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Дієприкметник як особлива форма дієслова.
Слайд № 1

Дієприкметник як особлива форма дієслова.

1) Проведемо творче моделювання. відтворити віршований рядок Т. Г. Шевченка, назвати поезію. Широкий, вітер, та, стогне, завива, сердитий, Дніпр, р...
Слайд № 2

1) Проведемо творче моделювання. відтворити віршований рядок Т. Г. Шевченка, назвати поезію. Широкий, вітер, та, стогне, завива, сердитий, Дніпр, реве.

Прийом «Я знаю, що …»
Слайд № 3

Прийом «Я знаю, що …»

Дієприкметник Поєднує ознаки Дієслова Прикметника Вид – доконаний або недоконаний: згорілий – горілий,списаний – писаний,змелений – мелений. Вказує...
Слайд № 4

Дієприкметник Поєднує ознаки Дієслова Прикметника Вид – доконаний або недоконаний: згорілий – горілий,списаний – писаний,змелений – мелений. Вказує на ознаку предмета відповідає на запитання який?Яка?Яке?Які?: радіючий, радіюча, радіюче, радіючі. Час – теперішній або минулий: зеленіючий, позеленілий, люблячий, збираний. Узгоджується з іменником(займенником): зів’ялі трави,наповнене відро. Стан-активний або пасивний: працюючий,опрацьований, Побіліле ­–дія сама відбувається. Зоране –дія відбувається кимось. Змінюється за родами,числами,відмінками: підписана заява,підписаної заяви,підписані заяви,підписаний зошит. Може мати залежні слова (іменник,займенник,прислівник): гори повиті(чим)хмарою, написаний(коли)сьогодні. У реченні виступає означенням: Дарований хліб швидко черствіє. У реченні виступає присудком: Городи скрізь пообсаджувані понад Россю високими вербами.  Початкова форма –н.в.,ч.р.,одн.

Вибірково – розподільна робота . Знайти і виписати у відповідні колонки дієслова, прикметники, дієприкметники. Від ріки віяло теплом, від лугу- роз...
Слайд № 5

Вибірково – розподільна робота . Знайти і виписати у відповідні колонки дієслова, прикметники, дієприкметники. Від ріки віяло теплом, від лугу- розігрілою за день на сонці травою. Мовчить і гнеться, мов жива, в степу пожовклая трава. Снігами припорошені, вітрами заколисані, смереки над Карпатами – мов на блакиті писані.

дослідження-конструювання від поданих дієслів утворити словосполучення за схемою дієприкметник+іменник Пекти - Мити - Малювати - Прати - Здобувати ...
Слайд № 6

дослідження-конструювання від поданих дієслів утворити словосполучення за схемою дієприкметник+іменник Пекти - Мити - Малювати - Прати - Здобувати - Зберегти -

Фразеологічнa хвилинкa. З’ясувати лексичне значення фразеологізмів, знайти дієприкметники. Біжить як посолений – як намальований - став, як укопани...
Слайд № 7

Фразеологічнa хвилинкa. З’ясувати лексичне значення фразеологізмів, знайти дієприкметники. Біжить як посолений – як намальований - став, як укопаний - бігає, як ошпарений -

Лінгвістична гра «Дуель». утворіть за поданими словами російської мови – українські ЗАЖАРЕННЫЙ ­– УТОПТАННЫЙ­ – СОХРАНЕН­ – ПОЛУРАЗБИТЫЙ – ПРОПАВШИ...
Слайд № 8

Лінгвістична гра «Дуель». утворіть за поданими словами російської мови – українські ЗАЖАРЕННЫЙ ­– УТОПТАННЫЙ­ – СОХРАНЕН­ – ПОЛУРАЗБИТЫЙ – ПРОПАВШИЙ ­– УСЛЫШАНА – РАЗВЁРНУТЫЙ ­- РАЗРИСОВАННЫЙ –

Підкресли зайве слово 1. Вивчений, накреслений, червоний, збережений. 2. Міцний, закінчений, солодкий дорогий. 3. Державний, житній, круглий, напис...
Слайд № 9

Підкресли зайве слово 1. Вивчений, накреслений, червоний, збережений. 2. Міцний, закінчений, солодкий дорогий. 3. Державний, житній, круглий, написаний.

Утворити дієприкметники. Поставити їх у недоконаний та доконаний вид. Морозити - сивіти - читати– писати – погасити – червоніти – поїти –
Слайд № 10

Утворити дієприкметники. Поставити їх у недоконаний та доконаний вид. Морозити - сивіти - читати– писати – погасити – червоніти – поїти –

Гра «Капелюх запитань»
Слайд № 11

Гра «Капелюх запитань»

  Домашнє завдання Вивчити правила ст.113.ПАР.18 Виконати письмово вправу 223 ст.114. вивчайте, любіть свою рідну мову !
Слайд № 12

  Домашнє завдання Вивчити правила ст.113.ПАР.18 Виконати письмово вправу 223 ст.114. вивчайте, любіть свою рідну мову !

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.