Дидактичний матеріал з української мови "Наші предки - козаки" 2 клас

Українська мова

Для кого: 3 Клас

20.01.2022

94

2

0

Опис документу:

Завдання допоможуть узагальнити знання дітей про козаків, їх життя, традиції та уподобання. Розвиватимуть бажання дізнаватися про історичне минуле своєї Батьківщини. Виховувати повагу до людей, що боролися за свободу українського народу.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

2 клас

  1. Прочитай. Випиши споріднені слова.

а) У той час великий вплив на запорожців мав полковник Війська Запорозького Іван Сірко.

б) Гетьманство Петра Сагайдачного було не дуже тривалим, але досить плідним. Гетьман суворо дотримувався гетьманських прав і обов’язків.

2. Спиши. Розбери за будовою виділені слова.

Після обіду лунали козацькі пісні, думи. І козаки подумки линули до рідної хати, до неньки.

  1. Спиши. До виділених слів добери споріднені.

Улюбленою їжею козаків була каша.

  1. Прочитай. Спиши. Підкресли іменники.

Козакам були властиві добродушність, безкорисливість, щедрість, схильність до щирої дружби.

До слова щедрість добери споріднені слова.

  1. Прочитай. Спиши. Підкресли слова, які означають власні назви.

У Глухові, у місті,

В усі дзвони дзвонять.

Та вже наших козаченьків

На «лінію »гонять.

У Глухові вогні горять,

У Полтаві димно.

На могилі гетьман Скоропадський стоїть-

Геть там його видно.

Знайди в тексті споріднені слова.

  1. Добери загальну назву до кожної групи власних назв і запиши.

а) Дмитро Вишневецький, Петро Сагайдачний, Іван Скоропадський,

Богдан Хмельницький, Петро Дорошенко.

б) «Гей, там на горі січ іде!»-…

«Ой на горі та женці жнуть»-…

«Ой як крикнув же козак Сірко»-…

в) Глухів, Полтава, Чигирин, Запоріжжя, Чернігів, Львів-…

Слова для довідок: міста України, гетьмани, народні пісні.

  1. Прочитай вірш. Спиши. Підкресли іменники із залежними словами.

А ми тую червону калину підіймемо,

А ми нашу славну Україну

Гей, гей, розвеселимо.

  1. Прочитай. Знайди іменники і визнач їх рід.

а) Надвечір Сулима побачив, що з моря, назустріч чайкам, виринають вітрила турецької галери. Щоб не видати себе. Гетьман поставив чайки так, що вони сховалися в сяйві призахідного сонця. (Кащенко)

б) Із Запорозької Січі розливаються воля і козацтво на всю Україну.

9.Прочитай. Визнач рід іменників. Запиши ці іменники у множині.

Запорожець, козак, гетьман, лицар, отаман, гусар, осавул, писар, кожух, жупан.

10.Прочитай. Випиши іменники, визнач їх закінчення.

Мазепа був справжнім патріотом українського народу. Народ у своїй теплій

симпатії творив довкола його постаті зворушливі легенди. (І. Борщак)

11. Прочитай. Випиши сполучення іменників з прикметниками. У дужках запиши питання до прикметників.

Гетьман Сагайдачний був людиною залізної волі, щироких поглядів, рідкісної проникливості та безмежної відданості державі. ( Д, Яворницький)

12. Спиши. Підкресли прикметники і визнач їх рід.

а) Іван Мазепа був для кожного українця зразком грамотної та культурної людини. ( За В.О. Мисан)

б) Богдан Хмельницький – найвідоміший із гетьманів війська запорізького.

( В.О.Мисан)

в) Петро Сагайдачний був людиною великого духу, відважною, обережною і небагатослівною.(В.О.Мисан)

13. Випиши дієслова і визнач їх час.

Якою б не була погода, козаки кожного куреня вставали до схід сонця і бігли на річку купатися, потім снідали. (С. Корнієнко)

14. Прочитай вірш. Знайди дієслова. Визнач їх час. Підкресли дієслова неозначеної форми.

Ой по нашій Україні

То не води грають сині.

Не шумить так гай-

То козацтво йде завзяте

Волі-долі здобувати,

Боронити край.

15. Спиши. Визнач корінь в споріднених словах.

Козак, козацький, козакувати, козацтво, козаччина, козачок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили