Дидактичний матеріал з математики

Опис документу:
Дидактичний матеріал з математики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактичний матеріал з математики для 5 класу

ТЕМА

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. Порівняння десяткових дробів.

Округлення десяткових дробів.

Додавання та віднімання десяткових дробів

Дидактичний матеріал розроблений з урахуванням вимог нового Держстандарту для 5 класу

Матеріал представлений в п’яти частинах відповідно до рівнів навчальних досягнень учнів у форматі завдань ЗНО:

  • тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді;

  • завдання відкритої форми з короткою відповіддю;

  • завдання на встановлення відповідності (логічні пари);

  • завдання, які потребують повного обґрунтування кожного етапу;

  • завдання підвищеної складності.

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. Порівняння десяткових дробів.

Округлення десяткових дробів. Додавання та віднімання десяткових дробів

І частина

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. Порівняння десяткових дробів.

Округлення десяткових дробів.

Записати у вигляді десяткового дробу (1 – 10):

  1. 6 цілих 43 сотих;

А) 6,043; Б) 6,43; В) 60,43; Г) 6,0043.

  1. 0 цілих 5 тисячних;

А) 0,005; Б) 0,05; В) 0,5; Г) 0,0005.

  1. 20 цілих 57 тисячних;

А) 20,57; Б) 20,0057; В) 20,057; Г) 20,00057.

  1. 5 цілих 12 десятитисячних;

А) 5,12; Б) 5,012; В) 5,00012; Г) 5,0012.

  1. ;

А) 3,10; Б) 0,3; В) 3,0; Г) 0,03.

  1. ;

А) 3,005; Б) 3,500; В) 3,05; Г) 3,5.

  1. ;

А) 0,018; Б) 1,008; В) 0,18; Г) 18,1000.

  1. ;

А) 6,306; Б) 6,0036; В) 6,000306; Г) 16,00306.

  1. ;

А) 0,879; Б) 8,0079; В) 8,079; Г) 8,79.

  1. ;

А) 0,7563; Б) 7,563; В) 75,63; Г) 756,3.

Виразити в метрах та записати у вигляді десяткового дробу (11 – 16):

  1. 7 дм;

А) 0,7 м; Б) 0,07 м; В) 0,007 м; Г) 70 м.

  1. 5 см;

А) 0,5 м; Б) 0,05 м; В) 0,005 м; Г) 500 м.

  1. 312 дм;

А) 3120 м; Б) 3,12 м; В) 0,312 м; Г) 31,2 м.

  1. 345 см;

А) 0,345 м; Б) 0,0345 м; В) 3,45 м; Г) 34,5 м.

  1. 7 дм 5 см;

А) 0,75 м; Б) 7,05 м; В) 7,5 м; Г) 0,075 м.

  1. 17 дм 5 см;

А) 17,05 м; Б) 0,175 м; В) 1,75 м; Г) 17,5 м.

Виразити у кілограмах та записати у вигляді десяткового дробу (17 – 20):

  1. 598 г;

А) 59,8 кг; Б) 5,98 кг; В) 0,598 кг; Г) 5,098 кг.

  1. 81 г;

А) 0,081 кг; Б) 0,81 кг; В) 8,1 кг; Г) 0,801 кг.

  1. 3076 г;

А) 0,3076 кг; Б) 3,076 кг; В) 30,76 кг; Г) 30,076 кг.

  1. 5006 г;

А) 5,6 кг; Б) 5,06 кг; В) 5,006 кг; Г) 50,06 кг.

Виразити у гривнях та записати у вигляді десяткового дробу (21 – 24):

  1. 67 к.;

А) 0,67 грн.; Б) 0,067 грн.; В) 6,07 грн.; Г) 6,7 грн.

  1. 8 к.;

А) 0,8 грн.; Б) 0,0008 грн.; В) 0,008 грн.; Г) 0,08 грн.

  1. 543 к.;

А) 0,0543 грн.; Б) 0,543 грн.; В) 5,43 грн.; Г) 5,043 грн.

  1. 1027 к.;

А) 0,1027 грн.; Б) 1,027 грн.; В) 10,27 грн.; Г) 102,7 грн.

Записати усі цифри, які можна поставити замість зірочки, щоб отримати правильну нерівність (25 – 28):

  1. 0,3* < 0,34;

А) 1; 2; 3; 4; Б) 1; 2; 3; В) 0; 1; 2; 3; Г) 0; 1; 2; 3; 4.

  1. 6,28 > 6,*7;

А) 0; 1; 2; Б) 1; 2; 3; В) 2; 3; Г) 1; 2.

  1. 17,28 < 1*,31;

А) 6; 7; 8; Б) 7; 8; 9; В) 7; 8; Г) 8; 9.

  1. 0,0*3 > 0,074;

А) 6; 7; 8; Б) 7; 8; 9; В) 7; 8; Г) 8; 9.

Вказати правильну нерівність (29 – 32):

  1. А) 30,07 > 30,11; Б) 5,645 > 5,7; В) 18,26 > 17,26; Г) 0,11 > 0,124.

  2. А) 8,725 < 8,527; Б) 32,82 < 33,99; В) 4,9 < 4,889; Г) 0,2 < 0,201.

  3. А) 43,05 < 43,12; Б) 1,532 < 1,523; В) 20,83 > 20,831; Г) 0,2 < 0,02.

  4. А) 7,415 < 7,145; Б) 15,77 > 15,78; В) 8,666 < 8,7; Г) 2,3 < 2,301.

Знайти координату точки А (33 – 36):

А) А(15); Б) А(1,5); В) А(16); Г) А(1,6).

А) А(0,2); Б) А(0,3); В) А(0,03); Г) А(3).

А) А(0,7); Б) А(6); В) А(0,6); Г) А(6).

А) А(1,2); Б) А(0,2); В) А(12); Г) А(1,02).

Округлити (37 – 42):

  1. до десятих: 9,374;

А) 9; Б) 9,3; В) 9,4; Г) 9,37.

  1. до сотих: 13,4041;

А) 13,41; Б) 13,404; В) 13,4; Г) 13,40.

  1. до одиниць: 19,72;

А) 19; Б) 20,7; В) 19,7; Г) 20.

  1. до тисячних: 0,52618;

А) 0,527; Б) 0,526; В) 0,53; Г) 0,5262.

  1. до десятків: 548,548;

А) 548,5; Б) 548,55; В) 558; Г) 550.

  1. до сотень: 6073,6073;

А) 6100; Б) 6070; В) 6073,61; Г) 6100,61.

Додавання та віднімання десяткових дробів

Знайти суму (43 – 50):

  1. 8,3 + 5,8;

А) 13,1; Б) 14,1; В) 14,2; Г) 13,11.

  1. 6,7 + 7,15;

А) 13,22; Б) 14,85; В) 14,22; Г) 13,85.

  1. 1,3 + 12,74;

А) 13,77; Б) 13,04; В) 14,04; Г) 14,40.

  1. 15 + 1,7;

А) 16,7; Б) 3,2; В) 15,17; Г) 13,40.

  1. 0,028 + 0,18;

А) 0,208; Б) 0,46; В) 0,046; Г) 0,236.

  1. 5,02 + 0,768;

А) 5,77; Б) 12,7; В) 5,788; Г) 1260.

  1. 0,906 + 12,8;

А) 12,914; Б) 13,706; В) 12,706; Г) 1,034.

  1. 0,47 + 0,741;

А) 7,88; Б) 0,788; В) 12,11; Г) 1,211.

Знайти різницю (51 – 58):

  1. 9,4 – 5,8;

А) 4,4; Б) 4,6; В) 3,6; Г) 15,2.

  1. 17,61 – 16,7;

А) 0,91; Б) 15,94; В) 1,54; Г) 1,91.

  1. 15 – 0,025;

А) 14,75; Б) 14,075; В) 14,975; Г) 1,475.

  1. 35,05 – 8,0023;

А) 27,477; Б) 27,0477; В) 27,27; Г) 26,9982.

  1. 48,6 – 2,26;

А) 50,86; Б) 26,0; В) 46,2; Г) 46,34.

  1. 0,013 – 0,0072;

А) 0,0158; Б) 0,0968; В) 0,0058; Г) 0,0085.

  1. 0,16 – 0,0913;

А) 0,687; Б) 0,0687; В) 0,2513; Г) 0,0897.

  1. 50,1 – 9,323;

А) 40,777; Б) 40,823; В) 41,777; Г) 41,677.

Знайти значення виразу (59 – 62):

  1. 52,8 + 10,22 – 40,8;

А) 20,22; Б) 22,22; В) 21,22; Г) 22,94.

  1. 7,3 – 4,206 + 7,7;

А) 10,794; Б) 11,206 ; В) 10,74; Г) 1,794.

  1. 175,37 – (35,3 + 40,37);

А) 100,3; Б) 100,7; В) 99,3; Г) 99,7.

  1. 7,39 – (2,28 + 4,01);

А) 1,1; Б) 1,01; В) 1,11; Г) 9,12.

Обчислити (63 – 66)

  1. у метрах: 35,7 м – 34 см;

А) 1,7 м; Б) 35,44 м; В) 35,36 м; Г) 32,3 м.

  1. у дециметрах: 65 см + 0,27 дм;

А) 0,92 дм; Б) 65,27 дм; В) 6,77 дм; Г) 650,27 дм.

  1. у кілограмах: 6 ц – 25,6 кг;

А) 34,4 кг; Б) 574,4 кг; В) 575,4 кг; Г) 35,6 кг.

  1. у центнерах: 2 т + 4,5 ц;

А) 6,5 ц; Б) 24,5 ц; В) 200,45 ц; Г) 204,5 ц.

Розв’язати рівняння (67 – 70):

  1. х + 13,5 = 17,85;

А) 4,8; Б) 4,35; В) 30,9; Г) 31,35.

  1. 3,07 + у = 9,077;

А) 12,147; Б) 6,07; В) 6,007; Г) 8,77.

  1. 7,83 – х = 5,2;

А) 2,63; Б) 2,81; В) 13,03; Г) 12,85.

  1. у – 132,7 = 23,06;

А) 167,3; Б) 109,1; В) 155,76; Г) 109,64.

Розв’язати задачі (71 – 80):

  1. Швидкість одного мотоцикліста дорівнює 30,5 км/год, а другого – на 4,7км/год менша. Знайти швидкість другого мотоцикліста.

А) 30,03 км/год; Б) 25,8 км/год; В) 35,2 км/год; Г) 77,5 км/год.

  1. Швидкість однієї автомашини дорівнює 63 км/год, а другої – на 5,6км/год менша. Яка швидкість другої автомашини?

А) 30,03 км/год; Б) 25,8 км/год; В) 35,2 км/год; Г) 77,5 км/год.

  1. Трубу масою 9,35 кг розрізали на дві частини. Маса однієї частини дорівнює 2,89 кг. Знайти масу другої частини.

А) 12,24 кг; Б) 6,46 кг; В) 9,061 кг; Г) 646 кг.

  1. В трьох ящиках 148,6 кг цвяхів. В другому і третьому ящиках разом – 96,4 кг. Скільки цвяхів було в першому ящику?

А) 522 кг; Б) 245 кг; В) 52,2 кг; Г) 1112,6 кг.

  1. Книжка коштує 10,69 грн., що на 0,79 грн. дорожче від альбому. Скільки коштує альбом?

А) 10,611 грн.; Б) 9,9 грн.; В) 11,48 грн.; Г) 2,79 грн.

  1. Зошит дешевше від альбому на 2,8 грн. Скільки коштує зошит, якщо альбом коштує 10,4 грн.?

А) 7,6 грн.; Б) 8,4 грн.; В) 13,2 грн.; Г) 12,2 грн.

  1. Швидкість течії річки дорівнює 2,3 км/год, а швидкість катера за течією 31,7 км/год. Знайдіть власну швидкість катера.

А) 34 км/год; Б) 29,4 км/год; В) 294 км/год; Г) 8,7 км/год.

  1. Швидкість течії річки дорівнює 2,5 км/год, а швидкість катера проти течії 24,7 км/год. Знайдіть власну швидкість катера.

А) 0,3 км/год; Б) 27,2 км/год; В) 49,7 км/год; Г) 22,2 км/год.

  1. Хлопчик купив 7,5 кг картоплі, а огірків на 4,3 кг менше. Скільки кілограмів овочів купив хлопчик?

А) 3,2 кг; Б) 9,7 кг; В) 11,8 кг; Г) 10,7 кг.

  1. За перший день туристи пройшли 6,2 км, а за другий на 1,8 км менше. Скільки кілометрів пройшли туристи за два дні?

А) 14,2 км; Б) 10,6 км; В) 9,6 км; Г) 8 км.

ІІ частина

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. Порівняння десяткових дробів.

Округлення десяткових дробів.

Записати числа в порядку зростання (81 – 82):

  1. 0,4; 0,56; 0,45; 1,5; 1,009.

  2. 0,25; 0,205; 1,3; 1,301; 0,03.

Записати числа в порядку спадання (83 – 84):

  1. 0,8; 7,35; 1,002; 0,7; 1,5; 0,099.

  2. 0,09; 6,207; 6,27; 0,095; 2,3; 1,329.

Порівняти числа (85 – 90):

  1. 98,85 і 98,185;

  2. 68,25 і 68,205;

  3. 16,505 і 16,506;

  4. 132,135 і 132,29;

  5. 149,15 і 149, 027;

  6. 15,099 і 15,99.

Округлити десяткові дроби до сотих та порівняти їх (91 – 96):

  1. 2,781 і 2,375;

  2. 3,423 і 3,465;

  3. 203,961 і 203,968;

  4. 4,455 і 4,545;

  5. 76,544 і 76,519;

  6. 300,75 і 30,759.

Округлити десяткові дроби до десятків та порівняти їх (97 – 102):

  1. 67,2 і 179,34;

  2. 10,081 і 102,125;

  3. 302,95 і 300,754;

  4. 169,5 і 170,6;

  5. 11,092 і 13,123;

  6. 167,5 і 17,125.

Зобразити числа на координатному промені (103 – 106):

  1. 0,1; 0,2; 0,3; 0,4; 0,5;

  2. 0,6; 0,7; 0,8; 0,9; 1,0;

  3. 0,2; 0,4; 0,6; 0,8; 1,0;

  4. 1,2; 1,4; 1,6; 1,8; 2,0.

Додавання та віднімання десяткових дробів

Обчислити та результат округлити до десятих (107 – 114):

  1. 2,45 + 0,32;

  2. 68,25 – 34,13;

  3. 3,05 + 4,73;

  4. 15,04 – 9,08;

  5. 32,045 + 4,097;

  6. 45,62 – 43,43;

  7. 68,285 – 49,763 + 0,9;

  8. 15,493 + 13,273 – 7,5.

Знайти значення виразу (115 – 124):

  1. 0,357 + 0,613 – 0,06;

  2. 37,2 – 10,03 + 5,207;

  3. 0,877 + 0,287 – 0,309;

  4. 48,2 – 10,5 + 3,96;

  5. (24,302 + 17,879) – 1,302;

  6. (25,243 + 17,77) – 2,77;

  7. 16,8 – (1,095 + 0,07);

  8. 39,04 + (19,57 – 12,4);

  9. (43,7 – 8,73) – (3,8 + 19,67);

  10. (26,72 + 4,9) + (35,8 – 6,98).

Обчислити значення виразу (125 – 128):

  1. 2,308 + а + 0,09 при а = 7,602; 9,9;

  2. 0,8 + 0,0056 + а при а = 0,0944; 17,2;

  3. а + 25,068 – 4,03 при а = 1,002; 5,97;

  4. 37,067 – а + 23,53 при а = 27, 009; 60,207.

Розв’язати рівняння (129 – 136):

  1. 14,2 – (х + 3,4) = 10,8;

  2. (11,4 – х) – 8,4 = 0,25;

  3. (х + 3,5) – 4,8 = 2,4;

  4. (7,1 – х) + 3,9 = 4,5;

  5. 3,84 – (х + 0,89) = 23;

  6. 12,1 – (х + 5,8) = 1,74;

  7. (у – 3,7) – 1,8 = 4,7;

  8. (у – 3,48) + 2,15 = 3,9.

Розв’язати задачі (137 – 150):

  1. Одна сторона прямокутника дорівнює 8,9 см, а друга – на 2,9 см довша. Знайти периметр прямокутника.

  2. Одна сторона прямокутника дорівнює 10,5 дм, а друга – на 4,5 дм менша. Знайти периметр прямокутника.

  3. Два тіла рухаються назустріч одне одному одночасно. Швидкість одного з них дорівнює 8,4 м/с, а другого – на 2,2 м/с менше. Яка швидкість зближення тіл?

  4. Два тіла рухаються в протилежних напрямках одночасно. Швидкість одного тіла дорівнює 7,5 м/с, а другого – на 2,9 м/с більше. З якою швидкістю тіла віддаляються?

  5. В одному бідоні 8,5 літрів молока, а в другому – на 1,25 літрів більше. Скільки літрів молока у двох бідонах разом?

  6. Маса одного ящика 22,4 кг, а другого – на 1,8 кг менше. Знайти масу двох ящиків разом.

  7. Набір олівців коштує 13,6 грн., а фарб – 15,8 грн. Яку здачу має одержати покупець з 50 грн.?

  8. Набір канцелярських інструментів коштує 13,9 грн., а книжка – 9,2 грн. Яку здачу має одержати покупець з 30 грн.?

  9. В трьох бідонах 9,6 л олії. В першому бідоні 3,4 л, а у другому – на 0,7л менше, ніж у першому. Скільки літрів олії у третьому бідоні?

  10. У трьох головках сиру 13,7 кг. У першій – 4,6 кг, а в другій – на 0,8 кг менше, ніж у першій. Скільки кілограмів сиру у третій голівці?

  11. Власна швидкість теплохода 30,5 км/год. Швидкість течії 2,8 км/год. Знайти швидкість теплохода проти течії та його швидкість за течією.

  12. Швидкість течії 3,7 км/год. Знайти швидкість катера за течією та його швидкість проти течії, якщо власна швидкість катера 27 км/год.

  13. Перша сторона трикутника 6,4 см, що на 1,2 більше, ніж друга сторона, і на 2,3 см менше, ніж третя сторона. Знайдіть периметр трикутника.

  14. Площа першої кімнати 14,6 м2, що на 1,1 м2 менше, ніж площа другої кімнати, і на 2,4 м2 більше, ніж площа третьої кімнати. Знайдіть площу усіх трьох кімнат.

ІІІ частина

Завдання на встановлення відповідності (151 – 156)

  1. Встановити відповідність між десятковим дробом (1 – 4) та його розкладом за розрядами (А – Д).

1. 0,0531; А 0,5 + 0,03 + 0,001;

2. 0,5031; Б 0,5 + 0,3 + 0,001;

3. 0,531; В 0,05 + 0,003 + 0,0001;

4. 0,5301. Г 0,5 + 0,003 + 0,0001;

Д 0,5 + 0,03 + 0,0001.

  1. Встановити відповідність між числовим виразом (1 – 4) та його значенням (А – Д).

1. 2,069 + ; А 2,1;

2. ; Б 3,54;

3. + 0,0931; В 3,621;

4. 2,609 + 0,931. Г 3,9;

Д 3.

  1. Встановити відповідність між умовою задачі (1 – 4) та відповідями

(А – Д).

Як зміниться сума, якщо:

  1. перший доданок збільшити на 2,1, А збільшиться на 13,6;

а другий збільшити на 3,7?

  1. перший доданок збільшити на 5,6, Б збільшиться на 5,8;

а другий зменшити на 4,4?

  1. перший доданок зменшити на 14,7, В не зміниться;

а другий збільшити на 18,3;

  1. перший доданок збільшити на 6,8, Г збільшиться на 1,2;

а другий зменшити на 6,8?

Д збільшиться на 3,6.

  1. Встановити відповідність між діями з іменованими величинами (1 – 4) та їх результатом (А – Д).

1. 45,4 м + 98 см; А 5,25 м;

2. 4540 см + 9,8 м; Б 46,38 м;

3. 4,54 м + 980 см; В 143,4 м;

4. 454 м + 98 см. Г 14,34 м;

Д 55,2 м.

  1. Встановити відповідність між різницею чисел (1 – 4) та її значенням

(А – Д).

1. 62,279 – 16,29; А 45,989;

2. 161,05 – 115,071; Б 45,99;

3. 58,362 – 13,273; В 45,979;

4. 57,237 – 11,247. Г 45,089;

Д 45,999.

  1. Встановити відповідність між рівняннями (1 – 4) та їх коренями (А – Д).

1. х + 12,4 = 15,83; А 31;

2. 28,4 – х = 27,93; Б 0,47;

3. х – 16,53 = 14,47; В 1,34;

4. 21,7 + х = 23,04. Г 3,23;

Д 30.

ІV частина

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів. Порівняння десяткових дробів.

Округлення десяткових дробів.

Записати числа у вигляді десяткового дробу (157 – 160):

  1. ; ; ; .

  2. ; ; ; .

  3. ; ; .

  4. ; ; .

Округлити десяткові дроби до тисячних та порівняти їх (161 – 166):

  1. 0,5863 і 0,59174.

  2. 1,6987 і 1,69912.

  3. 3,7059 і 3,70648.

  4. 0,6931 і 0,68904.

  5. 2,3181 і 2,3192.

  6. 7,5067 і 7,5119.

Записати числа в порядку зростання (167 – 168):

  1. 0,15; 0,387; 1,4; 0,009; 1,18; 1,9; 0,0009.

  2. 0,39; 0,039; 1,0234; 1,003; 1,23; 1,9; 1,901.

Записати числа в порядку спадання (169 – 170):

  1. 7,8; 7,03; 7,108; 6,09; 7,5; 7,008; 6,9.

  2. 9,09; 9,126; 10,01; 9,11; 10,012; 9,091; 8,999.

Записати величини за допомогою десяткових дробів та

порівняти їх (171 – 174):

  1. 7 кг 485 г та 6 кг 90 г;

  2. 5 м 48 см та 5 м 40 см;

  3. 7 км 740 м та 7 км 74 м;

  4. 8 т 5 кг та 8 т 500 кг.

Порівняти значення виразів (175 – 182):

  1. 10,4 – 0,87 + 3,268 і 10, 4 – (0,87 + 3,268)

  2. 347,5 – 6,76 – 0,987 і 347,5 – (6,76 – 0,987)

  3. 12,48 + (7 – 0,539) – 1,03 і 17,106 – 0,035

  4. 0,007 + (8 – 0,672) – 0,9 і 6,434 – 0,39

  5. 14,52 + (3 – 0,481) – 2,04 і 15,06 – 0,51

  6. 51,007 + (8 – 0,034) – 17,88 і 41,559 – 0,52

  7. 20,8 – 0,39 + 14,109 і 42,1 – (0,28 + 8,121)

  8. 15,3 – 0,007 + 13,302 і 59,2 (0,01 + 8,79)

Обчислити і результат округлити до сотих (183 – 186):

  1. 145,3271 + 183,0432 – 0,15.

  2. 137,0245 – 108,0916 + 1,19.

  3. 14,4556 – 11,9063 + 1,91.

  4. 0,0976 + 0,0835 – 0,006.

Додавання та віднімання десяткових дробів

Обчислити (187 – 196):

  1. (47,28 – 34,98) + (55,02 + 34,98) – 1,17;

  2. (67,83 + 15,47) + (6,83 – 5,77) + 13,2;

  3. (12,34 – 11,49) + 15,75 – (8,79 – 7,99);

  4. 17,03 + (13,97 – 2,6) + (8,35 + 2,470);

  5. (44.6 – 19,01) – (4,03 + 5,97) – (4,5 – 3,98);

  6. (4,002 – 1,03) + (7,032 – 0,005) – (13 – 4,999);

  7. (3 – 0,525) + (4 – 3,097) – ((4,7 – 3,25) – (8,01 – 7,8));

  8. (90,1 – 29,37) – ((13,721 – 5,991) – 6,75));

  9. (5,1 – 0,01) – (5,6 – (0,999 + 0.001) – (7,8 – 5,23);

  10. 16,27 – (5,37 + 3,03) – (15,9 – (4,35 + 7,65)).

Спростити вираз та знайти його значення (197 – 202):

  1. 9,4 + а + (5,3 – 4,36) при а = 18,62;

  2. b + 42,74 – (39,82 + 2,74) при b = 3,72;

  3. 69,56 + c – (48,13 – 0,44) при c = 9,13;

  4. d – 109,79 + (68,7 – 3,91) при d = 18,62;

  5. a + 7,001+ b + 13,02 при а = 0,509; b = 1,49;

  6. 13,54 + a + b + 29,501 при а = 1,001; b = 0,309.

Розв’язати рівняння (203 – 206):

  1. (x – 3,245) + (14,52 – 8,413) = 10,5;

  2. (y + 12,4) – (15 – 9,89) = 7,24;

  3. (a – 0,659) + (12,93 – 5,3) = 8,01;

  4. (b + 10,2) – (11,4 – 3,207) = 5,25.

Розв’язати задачі (207 – 226):

  1. Одна сторона трикутника дорівнює 47,6 см, друга – на 5,9 см коротша, ніж перша, а третя – на 3,7 см коротша, ніж друга. Знайти периметр трикутника.

  2. Одна сторона трикутника дорівнює 71,7 см, друга – на 7,9 см більша, ніж перша, а третя – на 8,4 см довша, ніж друга. Знайти периметр трикутника.

  3. Швидкість катера за течією річки дорівнює 18,7 км/год, а швидкість течії – 2,8 км/год. Обчислити швидкість катера у стоячій воді та його швидкість проти течії.

  4. Швидкість катера проти течії річки дорівнює 14,9 км/год, а швидкість течії річки – 2,5 км/год. Обчислити швидкість катера у стоячій воді та його швидкість за течією річки.

  5. У першому бурті знаходиться 405,3 кг картоплі, а в другому – на 1,7 кг менше. На посадку відібрали 95 кг, а решту продали. Скільки кілограмів картоплі продали?

  6. В одному бурті було 308,5 тон картоплі, а в другому – 216,8 тон. На посадку відібрали 84 тони картоплі, а решту продали. Скільки тон картоплі продали?

  7. Три книжки коштують 96,4 грн. Перша і третя книжки разом коштують 60,5 грн., а друга і третя – 58,6 грн. Скільки коштує кожна книжка?

  8. Три дитячі конструктори коштують 135,7 грн. Перший і другий конструктори коштують 87,6 грн., а другий і третій – 90,4 грн. Скільки коштує кожний конструктор окремо?

  9. Знайти третю сторону трикутника, якщо одна його сторона дорівнює 16,7 см, друга – на 1,9 см коротша, ніж перша, а периметр його дорівнює 40,9 см.

  10. Одна сторона трикутника дорівнює 12,9 см, друга – на 7,3 см коротша,ніж перша, а периметр його дорівнює 28,7 см. Знайти довжину третьої сторони трикутника.

  11. Швидкість катера за течією дорівнює 41,2 км/год, а швидкість проти течії – 35,6 км/год. Знайти власну швидкість катера та швидкість течії річки.

  12. Швидкість катера за течією річки дорівнює 38.3 км/год, а проти течії – 32,9 км/год. Обчислити власну швидкість катера і швидкість течії річки.

  13. В одному ящику 19,25 кг яблук, що на 2,3 кг менше від маси яблук в другому ящику і на 1,13 кг більше від маси яблук в третьому ящику. Знайти масу яблук у трьох ящиках. Відповідь округлити до одиниць.

  14. Маса однієї дині 6,25 кг, що на 2,7 кг менше від маси другої і на 1,15 кг більше від маси третьої дині. Знайти масу трьох динь. Відповідь округлити до одиниць.

  15. Книжкова полиця дешевша від стола на 265,3 грн., але дорожча від стільця на 17,5 грн. Чи вистачить 500 грн., щоб купити стіл, стілець і книжкову полицю, якщо стіл коштує 360,9 грн.?

  16. Шафа на 372,5 грн. дорожча від стола, але на 119,5 грн. дешевша від ліжка. Чи вистачить 2000 грн., щоб купити шафу, стіл і ліжко, якщо стіл коштує 43грн.?

  17. Одне число більше іншого на 4,6, а їх сума дорівнює 18,6. Знайти ці числа.

  18. Сума двох чисел 8,09, а їх різниця 1,09. Знайти ці числа.

  19. До якого числа потрібно додати 5,6, щоб отримати число, яке дорівнює різниці чисел 10 та 0,6?

  20. Яке число потрібно відняти від одиниці, щоб отримати різницю чисел 0,1 та 0,003?

V частина

Задачі підвищеної складності

  1. Замінити зірочки цифрами так, щоб утворилась правильна рівність:

а) + 3,*5*

0,4*0

4,187

б) + **,5

0,***

18,548

в) *,2*

2,*8*

1,447

г) *6,*7*

*,0*5

26,865

  1. Знайти пропущене число:

а) б)

3,2

5,1

1,9

2,6

4,5

0,8

1,5

2,3

1,7

2,2

  1. Не відтворюючи пропущені цифри, поставити знаки > або < між числами в наступних парах:

а) 4,3** та 4,7**;

б) **,412 та *,9*;

в) 0,742 та 0,741**;

г) *,*** та **,**;

д) 95,0** та *4,*3*.

  1. Відтворити пропущені цифри так, щоб дані нерівності були правильними:

а) 2,*1 < 2,02;

б) 6,413 > 6,4*8;

в) 0,39826 < 0,3*845;

г) 1,892 < 1,*0765;

д) 4,5*8 > 4,593;

е) 5*,683 < 50,6*1.

  1. На уроці фізкультури Василь, Олена та Сашко бігли водночас дистанцію 60 м. Василь пробіг дистанцію за 10,4 с. Олена прибігла другою, на 0,8 с пізніше від Василя. А Сашко прибіг через 0,3 с після Олени. Через тиждень буде проведена естафета в три етапи по 60 м. Василь,Олена та Сашко будуть бігти в одній команді. За скільки секунд вони пробіжать всю дистанцію, якщо будуть бігти з тією ж швидкістю, що і тиждень тому?

  2. Знайти по три розв’язки нерівності:

а) 1 < х < 2;

б) 0,1 < у < 0,2;

в) 4,98 < k < 4,99;

г) 0,111 < а < 0,222.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
3
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!