Дидактичний матеріал "Ігри на уроках української мови."

Опис документу:
Завдання вчителя полягає в ефективному підвищенні орфографічної грамотності при вивченні словникових слів молодших школярів. Від творчої активності учнів на уроці, вміння доказово міркувати і не боятися помилитися, вмінні спілкуватися з учителем, учнями класу, залежить успіх у свідомому опануванні програми. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ігри на уроках української мови

Гра « Наскрізна буква» має декілька етапів. На першому етапі учням треба пояснити принцип групування слів, що записані на дошці стовпчиком, наприклад:

Бабуся папір

Ганок парасолька

Зарядка фартух

Якщо учні не можуть виконати це завдання вчитель допомагає: ці слова зібрані разом тому, що друга буква кожного слова – «а». Вона – «наскрізна».На другому етапі (який доцільно проводити на наступному уроці) школярі, користуючись картками зі списком - мінімумом, колективно формують групу слів із «наскрізною» буквою.

Третій етап найважчий. Учитель називає «наскрізну» букву та вказує її місце у слові. Діти об’єднуються у групи та пригадують слова, наприклад:

«р» «о»

Виразно ворота

Ворота годинник

Корисний зозуля

Парасолька корисний

Україна новий

Український подруга

Фартух посередині

Гра триває 3 хвилини. Виграє та група, яка добере більшу кількість словникових слів.

Після того, як учні зможуть швидко формувати групу слів із «наскрізною» буквою, доцільно цю літеру розташовувати навскоси. Це навчить школярів слідкувати за місцем вказаної педагогом букви у слові. Гру можна проводити у формі змагання між двома командами або як самостійну роботу з поточною перевіркою. Обов’язково слід використовувати індивідуальні картки з контрольно-орфографічним списком словникових слів для відповідного класу.

«л» «д» «у»

Лінійка джміль Україна

Олень одинадцять гумка

Лелека ґудзик дідусь

Для проведення двох нижче описаних ігор колектив дітей класу обєднують у дві великі групи, а дошку ділять крейдою навпіл.

«Змійка». Кожний член групи по черзі виходить до дошки, записує по одному словниковому слову і підкреслює орфограми в ньому. Записи можна робити не тільки на дошці, а й на аркуші паперу. Тоді учень, який записав слово, передає папір однокласникові.

«Цікава буква». Школярі пригадують і записують якомога більше слів, до складу яких входять дві однакові букви:

Зразок, загадка, парасолька, Україна, український, годинник, корисний, лелека.

Гру «Буква до букви» проводять, використовуючи картки літер розрізної абетки. Грають парами .За допомогою лічилочки вибирають учня, який буде починати гру: класти на парту на свій розсуд картку з написаною на ній буквою. Другий учень додає свою картку так, щоб вийшло слово. Настає черга першого учня. Він може прикладати свою картку з лівого, правого боку, або взагалі вставляти картку між картками, що вже лежать на парті.

Таким чином, гравці по черзі додають одну картку, намагаючись скласти словникове слово. Виграє школяр, який першим побудує слово. Якщо гра проводиться декілька разів, бали (які нараховуються за кількістю карток у побудованому словникові слові) записують на окремому папері. У такому разі виграє першокласник, який набере найбільшу кількість балів.

«Словограй» - гра , яка має на меті розвиток орфографічної зіркості дітей. Учитель готує декілька наборів карток, які складає у конверти. На картках написані словникові слова. Деякі слова навмисно написані неправильно. Діти працюють у малих групах, серед запропонованих учителем карток учні вибирають ті, на яких словникові слова написані правильно. Один із членів групи називає слова, які вибрано, та пояснює контрольні моменти в них.

Гру «Словограй» варто проводити фронтально. У такому разі, на уроках трудового навчання виготовляють сигнальні картки – по дві на кожного учня: одну – чорного кольору, іншу – червоного. Педагог використовує ті самі картки. Тільки тепер він їх показує. Завдання дітям: помітити наявні орфографічні помилки й піднести відповідну сигнальну картку. Якщо слово записане правильно - чорного кольору, з помилкою – червоного. Учень, який підніс сигнальну картку першим, має право першим відповідати.

Для самостійної роботи можна запропонувати такі варіанти гри:

1. Словникові слова записані на дошці. Школяреві треба записати їх у зошит правильно ( без помилок) та підкреслити олівцем контрольні моменти.

2. Словникові слова надруковані на контрольному листі. Дитина повинна виправити наявні орфографічні помилки.

Матеріал для гри:

1. Корисний, Україна, ґудзик, олівец, цукор.

2. Українська, цукерка, якор, в літку, бабуся.

3. Парасолька, папір, годинник, лелека, бджола.

Після вивчення теми «Склад», «Наголошений склад», корисно провести гру «Перший, другий, третій», яка вимагає від учня за допомогою сигнальних карток (цифри 1,2,3) вказати наголошений склад у прочитаному класоводом словниковому слові.

Матеріал для гри:

1. Фартух, чотирнадцять, ґудзик. виразно,влітку, новий, подруга, посередині.

2 1 1 3 2 2 3 3

2. Корисний, кватирка,одинадцять, лялька,Київ, Україна, олень, якір, їжак.

2 2 3 1 3 3 1 1 2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.