і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Дидактичний матеріал до уроків інформатики (Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси)

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 1. Повідомлення. Інформація

1. Впишіть у таблицю приклади повідомлень про предмети, процеси та явища, які людина сприймає кожним з органів чуття.

Орган чуття

Сприймає

1

2

3

4

5

2. Установіть відповідність між органами чуття та видами повідомлень

1

Орган слуху

2

Орган зору

3

Орган дотику

4

Орган смаку

5

Орган нюху

А

Візуальні

Б

Звукові

В

Смакові

Г

Нюхові

Д

Тактильні

Відповідність: 1____; 2____; 3____; 4____; 5____.

3. Визначте, який спосіб подання інформації демонструють наведені приклади, сполучивши їх лініями з відповідними прямокутниками.

4. Впишіть у таблицю по 2-3 приклади повідомлень відповідно до способу їх подання:

Спосіб подання повідомлень

Приклади повідомлень

Текстовий

Числовий

Графічний

Звуковий

Відео

Умовні сигнали

Спеціальні позначення

Комбінований

5.Запишіть у відповідних комірках таблиці властивості перелічених у верхньому рядку предметів і явищ, про які ми можемо дізнатись певними органами чуття людини. Якщо властивість відсутня для зазначеного органа чуття — ставите прочерк.

Кіт

Яблуко

Музика

Парта

Очі

Сірий

Вуха

Мурчання

Ніс

Запах

Язик

Шкіра

пухнастий

6. Встановити відповідність

7. Заповнити таблицю

Ситуація

Відправник інформації

Отримувач інформації

Канал передачі

Марійка привітала свою подругу з 8 березням по телефону

Диктор по радіо повідомив слухачам прогноз погоди на завтра

Мама передала листа сестрі через провідника поїзда

Урок 2 Інформаційні процеси

1. З якими інформаційними процесами пов’язані зображені предмети? Встанови відповідність між зображеними об’єктами та інформаційними процесами.

2. Запиши відповідні інформаційні процеси.

Дія

Інформаційні процеси

Проведення анкетування

Показ музичного кліпу

Друкування фотографій

Розгадування ребуса

Написання листівки

Перекладання тексту

Використання сейфа

2. Заповни таблицю.

Види інформації

Як передається

Символьна

Текстова

Числова

Графічна

Звукова

Тактильна

Смакова

3. Заповни схему, використовуючи зразок.

4. Складіть речення з двох частин картки.

Інформація - це

дані про оточення, необхідні для розв’язання проблем

Інформацію передають

за допомогою повідомлень

Інформація сприймається людиною…

через органи чуттю

Текстова інформація …

Відображається у вигляді текстів

Графічна інформація - це

картинки, рисунки, графіки, діаграми, схеми тощо

Звукова інформація - це

усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та символи - це

міміка, сигнали регулювальника на перехресті

Комбінована або мультимедійна інформація - це

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

Урок 3 Дані та пристрої для роботи з ними

1. Впишіть у порожні прямокутники види комп’ютерів

2. Допиши, до яких предметів та явищ використовують зображені засоби реєстрації даних і які дані водночас отримують.

Предмет, явище

Засіб реєстрації даних

Отримані дані

Коло

Числові (значення радіусу)

3. Запиши, які інформаційні процеси відбуваються при використанні наведених пристроїв для роботи з даними.

Диктофон

Факс

Фотокамера

GPS –навігатор

Плеєр

Комп’ютер

4. Підпишіть назви пристроїв роботи з даними

А)________

Б)__________

В) ___________

Г) ___________

Д) ____________

Е) _________

Є) ____________

Ж) ___________

З)____________

И) ____________

5. Впишіть у таблицю, як можуть використовувати комп’ютер представники вказаних професій

Професія

Використання

Лікар

Спортсмен

Секретар

Водій

Учитель

Кухар

Директор школи

Інженер

Композитор

6. Заповніть таблицю

Пристрій

З якими даними працює

Телефон

Калькулятор

Факс

Відеокамера

Фотоапарат

Диктофон

Компютер

Урок №4 Підсумковий урок з розділу «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси»

1. Гра«Знайди зайве»

Завдання для першої команди

  1. Два, п'ять, нуль, сума, один, дев'ять.

  2. Зір, слух, нюх, інформація, дотик, смак.

  3. Факс, плеєр, фотокамера, ножиці; телефон.

Завдання для другої команди

  1. Арифмометр, рахівниця, калькулятор, друкарська машинка, комп'ютер.

  2. Множення, видалення, віднімання, додавання, ділення.

  3. Навігатор, диктофон, кінокамера, екран, ноутбук.

2. Заповніть таблицю.

Джерело інформації

Форма подання інформації

Спосіб сприйняття

Телевізійна передача

Фотографія

Книга

Розмова по телефону

Арифметичний вираз

3. Розгадування кросворда

  1. Новини, повідомлення, відомості, подані в різних видах.

  2. Зрозуміла інформація, яку можна передавати і обробляти.

  3. Пристрій, що передає зображення різноманітних документів через телефонні лінії.

  4. Бувають усними, письмовими, у вигляді рисунків, жестів.

  5. Пристрій, що відтворює звук чи відео.

  6. Пристрій для обробляння інформації.

  7. Прилад для фотографування.

  8. Пристрій для передавання звуку на великі відстані.

  9. Портативний прилад для запису усного мовлення.

  10. Невеликий електронний пристрій для виконання математичних обчислень.

  11. Прилад для визначення місцезнаходження об'єкта.

4. Складіть частини прислів’я

Людина красна розумом,

а комп'ютер — пам'яттю.

Натиснеш кнопку -

здобудеш результат.

Один комп'ютер добре,

а два краще.

Комп'ютеру слово,

а він тобі 1000.

Рослина тягнеться до сонця,

а учень — до комп'ютера.

Що натискаєш —

те й маєш.

У невмілого інформатика

очі не болять.

Подарованому комп'ютеру

в системний блок не заглядають.

На комп'ютері не мудруй багато,

а працюй завзято.

У комп'ютерному кабінеті працюватимеш вволю,

то матимеш долю.

5. З поданого переліку виберіть пристрої для роботи з даними:

  • комп’ютер;

  • екран;

  • диктофон;

  • мобільний телефон;

  • мікрофон;

  • факс;

  • вентилятор;

  • плеєр;

  • калькулятор;

  • ноутбук;

  • блок живлення;

  • кінокамера.

6. З поданого переліку виберіть властивості інформації:

  • актуальність;

  • глибина;

  • швидкість передавання;

  • зрозумілість;

  • якість;

  • висота;

  • ширина;

  • повнота;

  • корисність;

  • достовірність;

  • довжина;

  • об’єктивність.

Віршики, якими можна почати урок

****

Ви сьогодні перший раз

Всі прийшли до мене в клас.

Дуже хочете ви знати,

Що ми будемо вивчати?

Тож сідайте зручно, діти,

Інформатику учити.

****

Гарно й зручно ми сідаєм,

Про комп’ютер все вивчаєм.

Про історію згадаєм,

У минуле вирушаєм.

Будь уважний, починаєм!

****

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

           

****

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

           

****

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, будем починати.

****

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

Дзвенить дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб мову рідну гарно знати!

           

****

Сонце встало – запалало,

І дітей всіх привітало…

Доброго ранку, сонечко!

Доброго ранку, діточки!

Доброго ранку, квіточки!

Хай цвіте лужочок

І шумить гайочок…

Хай блищить ставочок…

Хай щебечуть пташечки,

Повзають комашечки…

Хай сміються діточки!

Доброго ранку ВСІМ!

На уроці підсумковім

Треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Повні відповіді дати.

           

****

В казку вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

Дзвени гучніш, гучніш,

І всім, хто любить казку,

Допоможи скоріш.

           

****

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

****

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

           

****

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний —

Грою всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

Фізкультхвилинки

Слухати ми перестали

I тепер вci дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо вправу починати.

Руки вгору, руки вниз,

I легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трішки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Потім дружно всі сідаймо

І до праці приступаймо.

Сірий котик міцно спав,

(імітація дії)

Навіть пісню не співав.

Та, нарешті, пробудився

(вправи для шиї)

І довкола обдивився.

Став смачненько потягатись

(потягування)

І чистенько умиватись

(масаж дрібних м'язів обличчя)

Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли (підстрибнути)

Три, чотири - нахилились,

(нахиляння тулуба вперед)

Із струмочка гарно вмились

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли (затупотіти)

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли.

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

(нахиляння тулуба в сторони)

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

Про маленьких діточок,

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)

Грушечки ці ніс він їм.

Хмарка сонечко закрила,

(закрити обличчя руками)

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата,

(стрибки)

Політаєм, як пташата,

(помахи руками, як крилами)

Потанцюємо ще трішки,

(танцювальні рухи)

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

Сірий зайчик сів і жде, (присідання)

Спритно вушками пряде

(приклавши кисті до вух, то

розгинають, то згинають їх)

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати (стрибки)

Скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати,

Пострибавши, відпочити

Й (назва предмету) учити (сісти за парти )

Прилетіли журавлі

(помахати руками, як крилами)

І великі, і малі (руки вгору, руки вниз)

Сіли собі на ріллі, (присісти)

Заспівали: "Тра-ра-рі" (встати)

Де журавка ходила –

(ходьба з високим підніманням стегна)

Там пшениця родила,

Де журавель походив -

Там ячмінь уродив

Встало вранці ясне сонце,

(потягування)

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

(присідання)

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли.

Бачите, як звеселили.

Стало сонце танцювати,

(танцювальні рухи)

Нас до танцю закликати:

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по росі.

Станьмо, діти, чітко в ряд

Вирушаємо у сад,

Руки вгору піднімаєм

Груші, яблука збираєм.

Назбираємо багато,

Щоб узимку ласувати.

Ширше діти, треба стати,

Будем дрова ми рубати.

Раз — підняти руки вгору,

Два змахнули всі додолу

І рубаємо завзято

Хай тепло приходить в хату

Руки на пояс ставимо усі

Будем стрибати, мов горобці

Скік вперед і скік назад

Крильця вниз всі опустили

І на місці походили

Ми лісочком йшли,

(ходьба на місці)

Грибочок знайшли,

Нагнулись, підняли,

(нахиляння тулуба вперед)

У кошик поклали

І далі пішли (ходьба на місці)

Ми лісочком йшли,

Малинку знайшли.

Трава - низенька-низенька, (присісти)

Дерева - високі-високі (потягнутися)

Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)

А учні тихенько за парти сідають

І (назва предмету) вивчають.

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте.

Й розминку - веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два - нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть і голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два. три

Нахил вправо — раз, два три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте.

Два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

20

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дидактичний матеріал до уроків інформатики (Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти