Дидактичний матеріал для уроків української літератури в 5 класі з теми "Євген Гуцало. Оповідання "Лось"

Українська література

Для кого: 5 Клас

28.03.2019

2629

47

0

Опис документу:
Дидактичний матеріал можна використовувати на уроках та в позаурочній роботі з української літератури в 5 класі. Завдання спрямовані на розвиток умінь та навичок усвідомленого читання, аналізу, зіставлення літературних явищ, самостійної роботи. Запропонований матеріал сприятиме урізноманітненню та активізації освітнього процесу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дидактичний матеріал

для уроків української літератури

в 5 класі

з теми «Євген Гуцало. Оповідання «Лось»

Учитель української мови і літератури І кваліфікаційної категорії Новоселівського НВК

Нововодолазької селищної ради

Александрова Тетяна Миколаївна

2019

Літературний диктант

  1. Автор оповідання «Лось»?

  2. Чому Лось прокинувся?

  3. Що нагадували роги Лося?

  4. Де зараз перебуває Лось?

  5. Звідки потрапив старий самець до заповідника?

  6. Про що нагадав Лосеві сухий, різкий звук старої гілляки?

  7. Куди вибіг старий самець після того, як поминув ялинник та байрак?

  8. Для чого Лось прийшов до річки?

  9. Що сталося з Лосем на річці?

  10. Що завадило Лосеві вирватися з льодового полону?

  11. Про яку неприємну подію згадав Лось, перебуваючи в полоні води?

  12. Хто врятував Лося від вовків?

  13. Хто врятував Лося з ополонки?

  14. По що приїхали брати в ліс?

  15. На що були схожі брати?

  16. Хто з братів був кмітливішим та відважним?

  17. Що сталося з Лосем після порятунку?

  18. Хто вистрелив у тварину?

  19. Що пообіцяв віддати дядько Шпичак дітям за мовчання?

  20. Куди поїхали брати-підберезники?

  21. Кого із персонажів твору «Лось» охарактеризовано словами «його лице почорніло так, наче з нього ось-ось мала бризнути кров»?

  22. Кого із персонажів твору «Лось» охарактеризовано словами «його очі все ще були червоні від недавнього розпачу»?

  23. Який троп (засіб образної мови) використав автор у реченні «Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям….»?

  24. Визначте жанр твору «Лось» Є.Гуцала.

Відповіді

  1. Є.Гуцало.

  2. Почув, як тріщить стара гілляка на дубі.

  3. Низькорослий кущ.

  4. У заповіднику.

  5. З тайги.

  6. Про небезпечне життя в тайзі.

  7. На поляну.

  8. Попити води.

  9. Лось провалився під лід.

  10. Вдарив ногу об лід.

  11. Як його переслідувала у тайзі вовча зграя.

  12. Мисливці.

  13. Два хлопчики.

  14. По хмиз.

  15. На гриби-підберезники.

  16. Старший брат.

  17. У нього влучила куля.

  18. Дядько Шпичак.

  19. Роги.

  20. До заповідника.

  21. Старшого брата.

  22. Лося.

  23. Порівняння.

  24. Оповідання.

Завдання на встановлення відповідності

Установіть відповідність

Герой

Дія у творі

1.Лось

А. влучає у тварину

2. Старший брат

Б.одвернувся, приховуючи слози

3. Менший брат

В. опинився серед примарно-млявого світла

4. Дядько Шпичак

Г. рубає лід

Установіть відповідність

Герой

Характеристика

1.Лось

А. Лише очиці набрякли від сліз і все личко вивожене в сльози .

2. Брати-підберезники

Б.Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких він тонув мало не по пояс…

3. Дядько Шпичак

В. Плечисті, з широкими, лагідними лицями

Г.Карячкувато ставлячи ноги, накульгуючи, він вийшов на берег, ще раз озирнувся на річку..

Фонетичні приклади «Угадай героя оповідання «Лось» Є.Гуцала»

  1. Корінь слова «братерство» + закінчення слова «квіти» + префікс слова «підстрелити» + корінь слова «береза» + суфікси слова «підосичники» + закінчення слова «діти» =

  1. Твердий приголосний звук слова «лисиця» + голосний звук слова «корч» + м`який приголосний звук слова «сіяти» + буква, яка не має звука =

  1. Шиплячий приголосний звук + парний звук губному дзвінкому приголосному звуку [б] + один із голосних звуків слова «природа» + шиплячий приголосний звук слова «чагарники» + перша літера алфавіта + глухий приголосний звук слова «крига» =

Дидактична гра «Утвори ланцюжок»

Із поданих складів утворіть слова, з яких складіть речення, в якому закодована тема оповідання «Лось» Є.Гуцала .

Кроссенс до оповідання «Лось» Є.Гуцала

Кроссенс – це методичний прийом візуалізації навчального матеріалу. Кроссенс– це асоціативний ланцюжок з дев’яти картинок. Зображення розташовують так, щоб кожна картинка мала логічний зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднувала за змістом декілька. Той, хто розгадує кроссенс, повинен знайти асоціативний зв'язок між сусідніми картинками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.