Дидактичні мовленнєві ігри та вправи з морального виховання

Опис документу:
Ми розвиваємо у дітей соціально – моральні якості через ігрову діяльність. Пропоную дидактичні ігри, які спонукають дітей порівнювати себе, свої дії, поведінку з однолітками; наслідувати гарні зразки, планувати й розподіляти ролі, мирно розв’язувати конфліктні ситуації; формувати реалістичну самооцінку; виробляти вміння вибирати доцільну поведінку, налагоджувати контакти, визначати особисті досягнення, захищати власні інтереси, проводити спостереження з коментуванням тощо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактичні мовленнєві ігри та вправи з морального виховання

«Рученята»

Моральний розвиток: формувати усві­домлене розуміння дій у ситуації конфлікту.

Діти об’єднуються у пари і виконують дії згідно з текстом вправи.

— Наші рученята вітаються, сваряться, миряться, жаліють одне одного, обіймають­ся, прощаються.

Вправа повторюється декілька разів із прискоренням.

«Скажи навпаки»

Моральний розвиток: навчати називати моральні якості; формувати розуміння, що людей цінують за їхні моральні якості.

Добрий — злий, веселий — сумний, свар­ливий — миролюбний, сміливий — боязкий, щирий — потайний, жалісливий — черствий, милосердний — жорстокий, працьовитий — ледачий.

«Мама — мамуся»

Моральний розвиток: учити добирати пестливі слова.

Мама — мамуся, тато — таточко, сестра — сестричка, брат — братик.

«Скажи, який?»

Моральний розвиток: формувати вміння визначати та називати чесноти людей.

Мама — добра, ніжна, ласкава, лагідна…

Тато — сильний, сміливий, працьовитий…

Бабуся — лагідна, добра, роботяща, ста­ренька…

Дівчинка, хлопчик…

«Закінчи речення»

Моральний розвиток: формувати вміння визначати та оцінювати вчинки оточуючих

Марійка бабусі допомагала, а Сергій… Данилко з друзями ділиться, а Тарас…

«Назви якомога більше ознак»

Моральний розвиток: формувати вміння називати якості свої та оточуючих.

Я — який? Мій друг — який? Моя мама — яка?

«Відповідай швидко і точно»

Моральний розвиток: формувати вміння оцінювати взаємини людей.

Бабуся старенька, а мама…

Хороший друг пожаліє, а поганий…

Щира людина поділиться, а скупа…

Увічлива людина попросить, а не ввічлива…

«Запитую — відповідай»

Соціальний розвиток: формувати обізнаність про оточуючих, їхні індивідуальні особ­ливості.

Як звати твою маму? Як звати тата? Як тата звати по батькові? Імена бабусь, дідусів? Хто твій друг? У які ігри ви любите гра­тися?

«Хто це?»

Моральний розвиток: систематизувати уявлення про взаємини людей.

Рідна, лагідна, найдорожча — хто? (Мама)

Сильний, сміливий, працьовитий — хто? (Тато)

Вірний, добрий, щирий — хто? (Друг)

«Хто що вміє робити?»

Мета: учити називати людей, які викону­ють дії.

Любить, піклується, жаліє —… (мама).

Любить, ремонтує, допомагає, виховує — … (тато).

Навчає, доглядає, турбується — … (вихо­ватель).

Оглядає, лікує, дає поради —… (лікар).

«Закінчи прислів’я»

Моральний розвиток: ознайомити з етич­ними еталонами поведінки; розвивати логіч­не мислення.

Без терпіння немає —… (уміння).

Шила в мішку —… (не заховаєш).

Друга шукай, а знайдеш —… (тримай).

Праця годує, а лінь —… (марнує).

Шануй батька й неньку й тобі буде — … (гладенько).

«Назви лагідно»

Моральний розвиток: учити використо­вувати лагідні слова.

Малий — маленький — малесенький. Теплий — тепленький — теплесенький.

«Що було б, якби…?»

Моральний розвиток: учити розв’язувати проблемну ситуацію, беручи до уваги етичні еталони.

Що було б, якби вихователька не при­йшла на роботу?

Що було б, якби кухар не зварив обіду?

Що було б, якби тато не заробляв гроші?

Якби в мене захворіла киця, то…

Якби мама купила багато цукерок, то…

Вередувати не можна, бо…

Потрібно слухати маму, тому що…

За столом не можна пустувати, тому що…

Якби я був чарівником, то…

Якби я був чарівником, для мами зробив би ось що…

Якби я був чарівником, зробив би багато добрих справ, а саме…

«Коли? Якщо?»

Моральний розвиток: виховувати почуття емпатії та повагу до оточуючих.

Якщо мама стомилася,… (слід гратися тихо).

Коли завершив гру,… (необхідно прибра­ти іграшки).

Якщо другові сумно,… (потрібно розва­жити його).

«Як можна сказати?»

Моральний розвиток: формувати вміння диференціювати почуття.

Усмішка яка? (Весела, сумна, крива, щира, недобра…)

Учинки які? (Добрі, погані, недобрі, злі…)

Любить вилежуватися — лежень.

Не дякує — невдячний.

Зичить добре — доброзичливий.

Має добре серце — добросердий.

«Що буває…?»

Моральний розвиток: навчати розуміти метафори.

Добрим… (серце, бабуся, робота…)

Гарним… (очі, квіти, мама…)

Милим… (кошеня, дитя, іграшка…)

Поганим… (робота, вчинок, слова…)

Сумним… (розповідь, казка, фільм…)

«Чарівна пір’їнка»

Моральний розвиток: учити аналізувати та оцінювати свої вчинки.

Діти утворюють коло. Вихователь дає кольорову пір’їнку комусь із дітей. Дитина, яка отримала пір’їнку, розповідає про свій добрий вчинок і передає її іншій дитині.

«Як почуваєшся?»

Моральний розвиток: формувати розуміння впливу вчинків на почуття оточуючих.

Вихователь пропонує до розгляду та аналізу малюнки, на яких зображено проблемні ситуації. На малюнках відсутні обличчя у деяких персонажів. Вихователь пропонує дітям описати ситуацію на малюнку та почуття персонажів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
2
міс.
0
1
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!