Дидактичні ігри з математики " на вивчення практичних дій в межах 10"

Опис документу:
Дидактичні ігри на вивчення практичних дій в межах 10: Гра „Допоможи звірятам” Гра „На 2 більше і на 2 менше” Гра „Знайти помилку”. Гра „ В зоопарку” Змагання команд Гра „Футбол” Гра „Розмісти правильно числа”

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дидактичні ігри на вивчення практичних дій

в межах 10

Гра „Допоможи звірятам”

   На дошці – малюнки звірят, під ними приклади.

    Учитель. Білочка, зайчик і їжачок на уроці математики у лісовій школі розв’язували приклади. Підкралася хитра лисичка і вкрала цифри. Допоможіть звірятам відновити приклади.

   Клас поділено на три команди.

   Одна команда допомагає білочці, друга – зайчику, а третя – їжачкові. Перемагає команда, яка правильно виконала завдання.

                                                

5  +       = 7

4 +      = 6

+ 2  = 5

    +  4   = 7

   + 1   = 6

  4  +     = 5

  6  +       = 7

3 +       =6

  2  +     = 4

    

Гра „На 2 більше і на 2 менше”

     Матеріал гри: картки з числами.

     Учитель називає числа в межах від 2 до 10 і пропонує учням у правій руці піднімати число, більше на 2 від даного, а в лівій – менше на 2 від даного. Наприклад, учитель називає число 3, а учні показують числа 1 і 5. далі вчитель називає число 5, а учні показують числа 3 і 7 і т. д. Цю саму гру можна проводити, пропонуючи збільшувати і зменшувати числа на 1, на 3, на 4 тощо.

4. Гра „Знайти помилку”.

     Матеріал гри: картки з прикладами та числами, таблиця, набірне полотно.

     Учитель вивішує на дошці таблицю із записами і пропонує знайти помилку. Можна замість таблиці зробити відповідні записи на дошці або виставити картки на набірному полотні.

Гра „ В зоопарку”

      Учитель. Сьогодні в зоопарку трапилась біда. Хтось уночі відкрив клітки і випустив всіх звірів. Давайте допоможемо тваринам повернутися в їхні домівки. Для цього нам потрібно розвязати приклади. Результат прикладу і буде номером вольєра, де мешкає та чи інша тваринка.

На дошці:

страус

7 + 3 =

 


лев

6 + 2 =

 


мавпа

                          

7 – 4 =

 


верблюд

6 + 3 =   

зебра

3 + 2 =

 

Змагання команд

    1.  Учень однієї команди називає будь-який приклад і вказує на учня з іншої команди, який буде відповідати. І навпаки.

 2. Вставити потрібне число

 4 = 2 +  *                        5  = 6 – *

 6 = 5 + *                         4 = 5 – *

10 = 9 + *                        7 = 6 + *

  3 = 4 -  *                        9 = 8 + *

Гра „ Змагання”

    Для гри клас ділять на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки є учнів. Приклади містять табличне додавання та віднімання в межах 10. За сигналом перші учні виходять до дошки, розв`язують перші приклади, записують і швидко передають крейду наступним гравцям, які розв`язують наступні приклади і т.д. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то  він може виправити неправильну відповідь і записати правильну. Після розв`язування всіх прикладів, вчитель перевіряє правильність виконання завдань "суперниками" і визначає команду-переможця.

Гра „Футбол”

       Клас ділиться на дві команди. Учень з першої команди називає довільний приклад і вказує учня з другої команди, який буде відповідати. Якщо відповідь правильна, то гравець, який відбив "удар", дає завдання першій команді. Якщо відповідь неправильна то "нападаюча" команда дає правильну відповідь і хором говорить "Гол". Учень, якого викликали, може звернутись за допомогою до одного з членів своєї команди. Перемагає команда, яка заб`є більше "голів"

Гра „Розмісти правильно числа”

      Учитель роздає учням картки із числами  1, 2,3, 5, 7.

Необхідно розмістити у порожніх клітинках відповідні числа так, щоб сума   трьох чисел розміщених по прямих, становила 10

 Гра „ На рибалці”

    Учитель. Ми сьогодні будемо ловити рибку і розкладати у відра. Якщо відповідь приклада 3, то у перше відро, якщо 2 – у друге відро.

2

 

3

 

                  

5 - 3

 

2 + 0

 

4 - 2

 

2 + 1

 

3 + 0

 

7 - 4

 

Гра „Віднови числа”

    Учитель. На снігу білочка складала приклади. Повіяв вітерець і частину прикладів засипав сніжком. Допоможіть білочці відновити числа в прикладах.

+ 2 = 4                    … + 1 = 5

                     … + 2 = 5                    … + 1 = 5

Гра „Естафета”

      Учні за чергою називають приклади таблиці додавання числа 4; таблиці віднімання числа 5. Виграє той ряд, в якому всі учні швидко і правильно назвуть відповідні приклади.  

. Гра „ Чарівні дії”

  НЕБОКРАЙ - ... =                      КВАСОЛЯ  - ... =

        8 – 4 =                                         7 – 4 =

Гра „Хто більше збере ягід?”

    На картках із зображенням ягід на зворотній стороні написані завдання. Учні, обчислюючи їх записують відповіді на дошці, а картки складають на купку. Коли всі завдання виконані, перевіряється правильність їх обчислень і підводиться підсумок: у кого більше зібрано ягід, той і переможець.

Гра „Математичні потяги”

      Дітям пропонується на фланелографі модель потягу і карточки. Вони обчислюють приклади і ставлять картки у той вагон, номер якого співпадає з числом, що є результатом обчислення даного прикладу.

Гра „Квітка - семицвітка”

    Діти розв`язують запропоновані вчителем завдання. Після кожної правильно виконаної вправи прикріплюють пелюсточку. Виходить «семибарвна квіточка».

Гра „Хто швидше підніметься вгору”

     Намальовано сходинки з прикладами, які розташовано з двох боків, а на верхній сходинці — приз. Хто першим розв`яже приклади і підніметься по сходах - той отримує приз.

Гра „Пташина грамота”

     На пелюстках квіточки записані приклади.  Після їх вирішення  отримуємо результат. Прилетіли ластів`ята, забрали результати. Діти знаходять ту пташку, яка тримає в дзьобику правильний результат.

Гра „Кращий обчислювач”

      Учні розділяються на 2 команди. У кожної команди є

кубик, на гранях якого написано число. Гравець однієї з команд кидає кубик і, називаючи число, яке йому випало, швидко додає до суми попередніх, і

 оголошує результат. Виграє команда, яка першою набере визначену для виграшу кількість очок. Якщо один гравець помилиться в обчисленні, усі очки з команди знімаються. Гра може бути індивідуальною. Тоді в ній беруть участь два, три і більше учнів.

Гра „Допоможи їжачкові перезимувати”

     На фланелографі малюнок їжачка. Допоможемо їжачкові перезимувати, назбиравши якомога більше яблук, грибочків. На малюнках написані приклади. Хто обчислив правильно, кладе їжачкові на голочки яблука, грибочки.

Гра „Склади букет”

      На фланелографі виставлена ваза; квіти, намальовані на папері, лежать на партах. На зворотному боці квіток написані приклади, які необхідно розв`язати. Правильна відповідь дає право поставити квітку у вазу.

. Гра „Забий гол”

       У ворота, які прикріплюються на дошці, вчитель ставить "м`яч" з числом. Діти по черзі називають будь-який приклад, результатом якого є даний м`яч. Виграє учень, який найбільше назвав прикладів.

Гра „Склади 2 приклади”

      Вчитель показує картку з прикладом на додавання. Учень, якого викликали до дошки, складає і записує 2 приклади на віднімання і розв`язує їх.  

     Клас ділиться на 2 команди. На дошці стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв`язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди, як естафетну паличку, і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє команда, в якій швидше будуть розв`язані приклади. (Кількість учнів у командах повинна бути однаковою).

Гра „Хто швидше затопить піч”

    Три доріжки ведуть до одного будинку, який намальований на дошці. На

кожній доріжці написане завдання. Виконання завдання починається знизу.

Завдання можуть виконувати по одному, два або більше членів команди. Команда, яка виграє, малює дим, який іде із труби.

Визнач маршрут літака

       Учитель викликає до дошки трьох учнів (пілотів) із кожного ряду (команди). Вони ведуть літак по наміченому маршруту, який зашифрований прикладами,

до яких дані три відповіді, одна з них правильна, інші - невірні. Пілоти повинні визначити маршрут правильно, показати стрілками правильний шлях, розв`язуючи приклади знизу вверх. Кожна команда допомагає своєму командиру правильно вибрати шлях руху літака, якщо командир помиляється. В кінці гри називаються командирами ті учні, які зуміли правильно провести літак по наміченому курсу.

Гра „Де відбудеться стикування космічних    кораблів”

     В космос в заданому напрямку запущено космічні кораблі. Поведуть кораблі 3 льотчики-командири (3 учні від кожної команди по черзі). Всі інші учні - помічники командира. Кожен корабель летить у заданому напрямку. Його шлях зашифрований прикладами, зверху яких написані відповіді, один з них вказує напрям даного корабля. Необхідно стрілками показати правильний шлях польоту кожного космічного корабля. В заданому напрямку кораблі стикуються, стрілками треба показати, де вони зустрінуться. Якщо учні будуть помилятися, то члени команди повинні виправити свого командира. Політ покаже, хто стане справжнім командиром. Учні від кожної команди по черзі виходять до дошки і розв`язують по одному прикладу. Перемагає той екіпаж, який не зробить жодної помилки і правильно вкаже місце стиковки кораблів.

 І екіпаж     ІІ екіпаж     ІІІ екіпаж

Гра „Знайди помилку”

    На дошці можна зробити записи і запропонувати знайти помилку.

Гра „ Зірви огірок”

    На таблиці намальована грядка, де ростуть огірки. В прорізи вставлені огірки. На зворотному боці кожного огірка записані вирази. За правильно розв'язані приклади учні нагороджуються медалями «Молодець».

Гра „ Знайди коротший шлях”

  Щоб ввести дітей в ігрову ситуацію, вчитель читає вірш.              

                                                «А я у гай ходила»                             ,

                        А я у гай ходила                            Я зайчика зустріла

                        по квітку ось яку!                         дрімав він на горбку.

                        А там дерева — люлі,                  Була б його спіймала —

                        і все отак зозулі:                           зозуля ізлякала: Ку-ку!

                             ку-ку! ку-ку!

                                                                                                     П. Тичина

     На малюнку зображено дві стежки. Звичайно, зайчик тікав коротшим шляхом. Треба знайти значення прикладів, потімрезультати додати. Коротшою стежкою буде та, на якій сумавідповідей менша.

Гра „Зваримо борщик”

        На дошці виставлена картинка із зображенням каструлі. Поряд на набірному полотні виставлені зображення овочів: морква, буряк, цибуля, картопля, капуста, помідори.   

    Учитель. Зараз ми дізнаємося, чи вміють учні нашого класу варити борщ. На кожному овочі написаний приклад. Треба розмістити відповіді до прикладів у порядку зростання, завдяки цьому ми знатимемо, в якому порядку кидати овочі в борщ.

Гра „ Знайди своє деревце”

      Перед уроком вчитель вивішує таблицю з намальованими деревами, під якими записані приклади. В кожного на парті картка — відповідь до прикладів, що написані під деревом. Учень, який не помилився у розв'язуванні прикладів, знайде своє дерево. Шукаючи лише своє дерево, дитина розв'язує всі приклади.

Гра „ Лісова школа”

    Ігровий матеріал: ялинка, на якій розміщені числа, іграшки, сніжинка, морквинка, стрічка, грушка, грибочки, горішки, зірочка.

                          Прикрашали у лісі звірята

Молоденьку ялинку до свята:

На кожну голочку — сніжинку,

На кожну гілочку — морквинку.

Від кожної лисички —

гарну стрічку,

від кожної синички —

грушку-дичку.

Старий ведмідь

приніс грибочків трішки,

Руденька білочка

розвісила горішки,

а вовченятко спати не лягало

і на верхівку зірочку дістало...

      (Вчитель декламує вірш і показує названі в ньому іграшки).

    Учитель. Діти, зверніть увагу, що на іграшках написані приклади. Треба їх розв'язати, щоб знати, куди повісити іграшки на ялинку. Число на ялинці відповідає певній іграшці.

Гра „ Ряд – переможець”

    Школярі вибирають із кожного ряду по два учні. Вибрані учні стоять напроти свого ряду, а інші учні швидко по порядку, як сидять, задають їм приклади на додавання і віднімання.Підраховуємо, хто розв'язав правильно більше прикладів. При підведенні підсумків ряд-переможець піднімається, клас дружно скандує «Молодці!» і плескає в долоні.

Гра „ Садівники”

      На листку паперу намальована яблуня, До неї прикріплені червоні яблука, на зворотному боці яких записані приклади. До дошки виходять три учні. Вони зривають яблука і швидко записують приклади.

        

        Ось так яблука – повні соку солодкого,

         Руку простягніть і яблуко зірвіть.

         Став вітер гілку гойдати,

         І важко яблуко дістати.

         Та яблучка ці не прості,

         На них цифри золоті.

         Швидко яблучко зірвіть,

         Вправно приклад розв'яжіть,

     Хто більше встиг розв'язати і записати прикладів, той і переміг.

 Гра „ По заметах”

   Із білого паперу виготовляємо невеликі картки, з одного боку яких записуємо приклади табличних дій.

Картки розкладаємо на підлозі білим вверх. Кожна картка — це замет.

     Виходить двоє учнів. Вони по черзі піднімають картки, роблять крок вперед (крокують по заметах) і називають відповіді. Клас слідкує за відповідями цих двох учнів. Той, хто назвав відповідь неправильно, провалюється в замет. Учень, який провалився, назначає собі заміну з дітей, які сидять за партами.  При підведенні підсумків враховується швидкість виконання завдань і кількість помилок.

Гра „ Влучні стрільці”

     Учитель повідомляє дітям, що на цьому уроці вони — «влучні стрільці» — будуть «запускати стріли» від прикладу до відповіді. Хто правильно і швидко знайде відповідь, яка відповідає певному прикладу, той стає найкращим стрільцем. Завдання учні виконують за картками або в зошитах.

Гра „ Мовчанка”

     Учень повинен відповідати на запитання вчителя, не говорячи жодного слова, а показуючи лише картку з числами. Таку гру корисно проводити, коли учні збуджені і їм важко зосередитися без допомоги вчителя.

Гра „Знайди код”

    Діти обчислюють вирази, ставлять відповідну літеру і складають слово – код. Перемагає команда, яка швидше впоралась із завданням.

ї

и

К

в

9

6

10

7

7 + 3                      4+2                    5+4                 6+1

10 – К                  6 – и                   9 – ї                7 - в

Гра  „Будівельник”

На кубиках записані математичні вирази для усних обчислень та результати їх обчислення. Діти повинні побудувати стіну будинку, добираючи вираз і відповідь до нього. Перемагає той, хто швидше і безпомилково побудує стіну, використавши всі кубики.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.