Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Дидактичні ігри на уроках математики у 1 класі

Математика

Для кого: 1 Клас

12.04.2021

119

3

0

Опис документу:
Дані дидактичні ігри можна використовувати на уроках математики у 1 класі. Дані дидактичні ігри допоможуть навчити учнів комунікативності, умінню працювати з різними видами інформації, умінню мислити гнучко, не ординарно.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дидактичні ігри та завдання для самостійних робіт до уроків математики у 1 класі

(відповідно до Типової освітньої програми НУШ 1-2 класи)

Навчальна програма з математики для 1-4 класів НУШ спрямована на реалізацію мети і завдань вивчення математики, визначених у Державному стандарті початкової освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа».

Метою навчання математики є різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання.

Програмою передбачено вивчення основних розділів початкового курсу математики у такий спосіб, щоб вона сприяла розвитку гнучкості, рухливості й оригінальності мислення, вільного від стереотипів.

Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження».

Змістова лінія «Числа, дії з числами. Величини» охоплює вивчення у 1 – 4 класах питань нумерації цілих невід’ємних чисел у межах мільйона; формування навичок виконання арифметичних дій додавання і віднімання, множення і ділення; ознайомлення на практичній основі зі звичайними дробами; вимірювання величин; оперування величинами. Як ми бачимо, дана змістова лінія проходить наскрізно через увесь початковий курс математики.

У сучасному суспільстві школа повинна навчати учнів комунікативності, умінню працювати з різними видами інформації, умінню мислити гнучко, не ординарно. Активна модель навчання передбачає застосування методів, які підвищують пізнавальну активність і самостійну діяльність учнів. Можна використовувати такі методи, як самостійна робота, проблемні й творчі завдання, дидактичні ігри та інші види робіт.

Ознаки, властивості, відношення предметів.

Лічба.

«Сплетемо віночок»

Мета. Уточнення знань, уявлень про основні ознаки і властивості предметів (номер, розмір, форма).

Засоби навчання. Малюнки квітів різних розмірів і кольорів.

Зміст гри. Діти на своїх партах складають із вирізаних квітів віночок, розміщуючи їх почергово більші і менші. В ході «плетіння» віночка діти рахують скільки білих ромашок, синіх волошок, жовтих кульбабок, червоних гвоздик.

«Зоопарк»

Мета. Орієнтування дитини у просторі. Порівняння чисельності предметних множин.

Засоби навчання. Шість малюнків страусів, чотири малюнки фазанів, вісім смужок паперу.

Зміст гри. Вчитель пропонує дітям побудувати із смужок паперу дві клітки для птахів. В одну з них потрібно посадити великих птахів, в іншу – малих. Після цього потрібно порахувати, скільки їх є окремо, скільки вгорі, скільки внизу, скільки біжить зліва направо і навпаки.

«Складаємо візерунок»

Мета. Орієнтування дитини у просторі. Порівняння Взаємне розміщення предметів у просторі і на площині. Кількісна лічба.

Засоби навчання. Набори геометричних фігур різного кольору у кожного учня (круги, трикутники, квадрати).

Зміст гри. Учні за завданням вчителя на чистий аркуш паперу викладають геометричні фігури, утворюючи різнокольоровий візерунок: посередині – червоний круг, справа від нього – синій трикутник, зліва – жовтий квадрат і т.д.

«Каскадер»

Мета. Закріплення понять «вище», «нижче», «лівіше», «правіше». Розвиток вмінь розміщувати предмети на площині у зазначених напрямках (вліво, вправо, вгору, вниз)

Засоби навчання. Малюнок літака.

Зміст гри. Вчитель виступає в ролі каскадера-льотчика. Його літак виконує різні фігури, змінюючи рухи, а учні визначають маршрут літака і по сигналу вчителя (помаху руки) хором вказують його, використовуючи слова «вище», «нижче», «вліво», «вправо», «вгору», «вниз».

«Конструктор»

Мета. Розвиток уяви дітей, вміння розрізняти предмети за формою.

Засоби навчання. Геометричні фігури різного кольору.

Зміст гри. Із геометричних фігур діти будують будинок, називаючи ці фігури. Так само проводяться ігри «Побудуй ялинку», «Побудуй ракету», «Побудуй парусний човен».

Числа і дії над ними.

«Назви цифру»

Мета. Навчати учнів розуміти сутність числа як кількісної характеристики скінченої не порожньої множини та результату вимірювання; встановлювати співвідношення між числом предметів і цифрою.

Засоби навчання. Предметні малюнки, цифри у кожного учня.

Зміст гри. Вчитель розміщує на магнітній дошці почергово сектори з малюнками і пропонує учням порахувати число малюнків та показати відповідну цифру. Хто швидше порахує малюнки і покаже потрібну цифру, той переможець. В кінці гри вчитель відкриває два сектори, пропонуючи порівняти число малюнків і визначити, де малюнків більше і на скільки.

«Цифра заблукала»

Мета. Вчити називати числа від одного до десяти в прямому і зворотному порядку, від будь-якого числа до вказаного. Закріплювати уявлення про порядкове значення числа.

Засоби навчання. Картки з цифрами 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

Зміст гри. Вчитель виставляє цифри від нуля до десяти в будь-якому порядку і пропонує учням допомогти їм зайняти свої місця.

«Веселі квадрати»

Мета. Закріплювати уявлення про порядкову лічбу. Вчити називати числа від 1-го до 10-ти.

Засоби навчання. «Веселі квадрати», фішки.

7

4

1

2

8

5

9

6

3

Зміст гри. Учні отримують квадрати (у кожного учня на квадраті цифри написані в різному розташуванні). Вчитель пропонує учням рахувати від 1-го до 10- ти, накриваючи цифри фішками.

1

4

6

9

7

8

3

5

2

Під час вивчення теми «Додавання і віднімання в межах 10» «Веселі квадрати» можна використовувати для закріплення таблиці додавання і віднімання. Наприклад, вчитель говорить «Від 10 відняти 3», учні фішкою накривають цифру, яка означає відповідь.

«Будівельник»

Мета. Навчати учнів визначати склад числа у межах 10 з двох менших чисел.

Засоби навчання. Таблиці з малюнками будинків, набори цифр.

Зміст гри. Вчитель пропонує за допомогою цифр закінчити будувати будинок, ставлячи потрібну цифру в пусту клітинку. Хто перший закінчить, той кращий будівельник.

1

2

3

1

2

4

4

3

«Хто більше збере яблук»

Мета. Закріплення знання таблиці додавання і віднімання чисел в межах 10.

Засоби навчання. Малюнки дерев, малюнки яблук із записаними на зворотній стороні прикладами, корзини.

Зміст гри. Учні працюють в групах або в парах. Кожна група «збирає» яблука зі своєї яблуні, обчислюючи записані на них приклади і складає їх в корзину. Коли всі завдання виконані, перевіряється правильність обчислень і підводиться підсумок: у кого більше яблук, той переможець.

«Кращий математик»

Мета. Повторити та закріпити вивчені випадки додавання і віднімання чисел в межах 10, вміння порівнювати числа, вирази.

Засоби навчання. Перфокартки.

Зміст гри. Вчитель пропонує за певний проміжок часу виконати самостійну роботу по картках.

1. Обчисли. 2. Порівняй числа. 3. Порівняй вирази.

5+2=

7+2=

1+2=

4+2=

8-2=

6-2=

7-2=

5-2=

6+1

9-4

8-3

7-5

8-2

3+2

6-4

1+7

5

4

8

6

9

3

8

2

Подані перфокарти можна використовувати під час вивчення теми «Порівняння чисел», «Таблиці додавання і віднімання чисел в межах 10», «Числові вирази».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.