Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Діагностична робота з темою "Речення"

Українська мова

Для кого: 4 Клас

24.10.2021

90

12

0

Опис документу:

Діагностична робота з української мови за темою "Речення" містить завдання об'єднані спільною тематикою та спрямовані на перевірку сформованості очікуваних результатів навчання з даної теми. Дослідження речень, різних за структурою і метою висловлювання.

Виявлення в реченні однорідних членів, поширення їх залежними словами

Перегляд
матеріалу
Отримати код


Діагностична робота за темою «Речення»

  1. Прочитай уривок з оповідання Івана Андрусяка «Третій сніг»

Перший сніг цього року випав дуже рано, ще на початку листопада. Він був мокрим, липким і свого запаху ще не мав.

Пахнув прілим листям, присохлими бур’янами й утомленим вітром, який завжди в лісі трохи розгублений, а часом і боязкий. 

Вибравшись ізранку зі своєї хатки на галявині в заростях терену, старанно замаскованої купою сухого гілляччя, їжак Петро зітхнув. Брудні клапті першого снігу скапували поміж гілок, навіваючи думки про застуду, ангіну й гірку мікстуру, яку доведеться пити, пропускаючи школу. А ще про те, що за першим снігом неодмінно прийде перший мороз, а отже, в його рідні кущі скоро навідаються ласі істоти. Бо ягоди терену достигають із першим морозом, а доти вони терпкі й несмачні. 

Якщо прийдуть люди, це ще півбіди. Їжак Петро навчився давати з ними раду. В одній із книжок він вичитав, що люди — такі дивні істоти, які дуже залежні від свого зору. 

Вони бояться того, чого не бачать. Отже, їх легко перехитрити, впливаючи на слух чи, скажімо, нюх.  Але нюх у людей не дуже розвинутий. Щоб їх налякати, потрібен гострий і різкий запах, якого їжак Петро видобути не вмів. Тому він поклався на слух — і не прогадав. 

Минулої осені, коли люди прийшли до його тернівника, їжак Петро заховався у свою хатку під купою сухого гілляччя й заходився голосно хропіти. Навіть голосніше, ніж він хропе уві сні. А всі їжаки, щоб ви знали, уві сні хропуть…

— Мамо! Мамо! — зачувши ці звуки, закричала раптом менша на зріст людина (певно, то була людська дитина). — Чуєш: отам у кущах хтось хропе! Ой, як страшно!

Радий такому успіху, їжак Петро захропів ще старанніше.
— Гм, справді… — розгубилася мама. — Хто б це міг бути?..
— Може, це лиха гадюка, якої ти мені завжди наказувала остерігатися?
— Але ж гадюки нібито не хропуть… — ще дужче засумнівалася мама. — Та й гадюки вже мали би спати, донечко. 
Вони ж іще на Здвиження ховаються по хащах, закамарках і вітроломах…
— Хіба ж то не вітролом? — не вгавала людська дитина. — Бачиш, яка купа гілляччя. А отой хропун десь під ним… Мамо, а може, то ведмідь?! 

Старанно хропучи, їжак Петро посміхнувся, уявляючи, як очі малої на цих словах стали великі і круглі.
— Ну, ведмедеві ще ніби рано спати… Але знаєш, дитинко: береженого Бог береже. Краще ходімо звідси від гріха подалі. Бо мало що… Там, на узліссі, хоч і не такий рясний терен, зате безпечніше…
Ну, з такими страхопудами їжак Петро й цього року легко впорається…


2. Прочитай запитання, обери відповідь та виконай завдання.

1. Познач ˅хто в тексті є головним персонажем

Їжак Павло Їжак Петро Ведмідь Петро

2. Зєднай слова із їхнім значенням.

Терен

ліки в рідкому вигляді

Ангіна

невеликий колючий кущ

Мікстура

захворювання горла


  1. Знайди і підкресли в тексті спонукальне речення.


  1. Перебудуй розповідне речення в питальне.

Їжачок восени впадає в сплячку.

____________________________________________________

  1. Знайди в тексті речення із звертаннями. Спиши одне на вибір.




  1. Допишіть закінчення слів у формі звертання.

Їжачк…, дівчинк…, Петр…,колючк…, дитин…, мам…


  1. Підкресли граматичну основу в реченнях.

Перший сніг цього року випав дуже рано, ще на початку листопада.

Петро заховався у свою хатку під купою сухого гілляччя й заходився голосно хропіти.

  1. Установи зв'язок слів у реченні.

Колючий їжачок заховався під жовте листя.

Їжачок (що зробив?)___________________;

Їжачок (який?)________________________;

Заховався (куди?)_____________________;

Листя (яке?)__________________________;

  1. Познач пропущені розділові знаки, обведи в кружечки однорідні члени речення.

Їжаки люблять їсти слимаків жаб павуків комах.

Рослинна їжа лісового їжака — це і гриби і мох і жолуді і злакові і насіння і будь-які солодкі ягоди.

Їжак не робить запасів а спить взимку.

  1. Пошир речення словами залежними від однорідних членів речення.

Спинка їжачка вкрита ……………..голками, а животик………. шерстю.

Ворогами їжачка є ………..лисиці,………..вовки і як не дивно……….кліщі.


В ідредагуй свою роботу, охайно виправ помилки. Коли перевіриш, у віконечку постав+

Я к я оцінюю свою роботу?

Мені було легко виконувати завдання (вкажи номери).

Я мав/мала проблему із завданнями.

Найскладніші були завдання.

4


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.