і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію

Десяток. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Передплата на журнал
Свідоцтво про публікацію матеріала №BV108355
За публікацію цієї методичної розробки Семенець Юлія Олександрівна отримав(ла) свідоцтво №BV108355
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів

Урок 78

Тема. Десяток. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Мета: Ознайомити учнів з новою лічильною одиницею - десятком, з числами другого десятка; формувати поняття числа й послідовності натуральних чисел вдосконалювати обчислювальні навички під час розв’язання задач і прикладів у межах 10; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння працювати в парах, у групах; виховувати патріотів України ,стимулювати до пізнання українських символів.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Учениця. Ми вам раді, люди добрі!

І вітаємо щиро вас

І запрошуємо ласкаво

На урок у перший клас.

- Щоб розпочати урок, давайте подаруємо один одному гарний настрій. А для цього проспіваємо пісеньку «Україно, ми твоя надія»

Одягну в неділю рано вишиту сорочку.

Вийду з хати,закружляю запою в таночку.

Засміється,заспіває сонце над ланами

Принесе в лукаві нові з повними піснями.

В кожнім серці синьоока мрія.

Що для тебе розквітає знову.

Україна - ми твоя надія . Україна - ми твоя любов.

- На уроці нам потрібно бути чемними, уважними, кмітливими й дуже старанними.

Міркуємо-швидко,

Відповідаємо правильно,

Лічимо-точно,

Пишемо-гарно.

Тож починаймо!

Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку. Він принесе задоволення і вам, і мені, і нашим гостям. У кінці уроку ви самі оціните свою роботу за допомогою сонечка, якщо ви добре працювали, гарно відповідали, чудово засвоїли новий матеріал, а якщо на уроці у вас виникли труднощі, тоді оціните себе хмаринкою.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема уроку «Десяток. Повторення таблиць додавання і віднімання в межах 10.» Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось з новою лічильною одиницею - десятком, з числами другого десятка; будемо продовжувати вдосконалювати обчислювальні навички під час розв’язання задач і прикладів у межах 10; продовжимо розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, спостережливість; уміння працювати в парах, у групах;виховувати патріотів України ,стимулювати до пізнання українських символів.

IІI. Повторення вивченого матеріалу

1. Усна лічба

Гра «Ланцюжок»

10 – 5 = + 2 = – 4 = + 5 = + 2 = 10

2. « Математичний танок »

Учні стають біля парт , учитель – біля дошки. Діти мають стрибати стільки разів, якою є відповідь.

а) Знають діти казочку

Про Червону Шапочку.

До бабусі вона йшла,

п'ять пиріжків несла.

Та ще два – для нас, малят,

Працьовитих веселят.

Порахуймо всі гостинці.

Скільки пиріжків в корзинці?

Стільки будемо стрибати ? (5+2=7)

б) Десять ялинок у лісі росли,

в школу на свято одну відвезли.

Скільки ялинок лишилося там? Добре подумаєш, скажеш це сам.

Стільки будемо присідати ? (10 – 1 = 9)

в) Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було?

Стільки будемо кружляти ? (6+2=8).

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

1. Робота за підручником (с. 84)

Завдання 1

Повторення чисел першого десятка.

— Відкрили зошити. Спишіть, заповнюючи пропуски.

2. Робота з демонстраційним матеріалом

— Скільки бджілок завітало до нас на урок? (8)

Відкладіть у себе на партах 8 блакитних бджілок.

Прилетіла ще 1 бджілка. Покладіть ще одну бджілку. Скільки бджілок стало на

дошці? (9)

— Як дізналися? (8 + 1 = 9)

— Додамо до них ще 1 бджілку рожеву,вона трішки запізнилася. Скільки бджілок стало на дошці? (10)

— Як дізналися? (9 + 1 = 10)

  1. Утворення числа 10

Ми з вами на попередніх уроках працювали з числами 1 десятка. Вони записуються з допомогою 10 цифр. Давайте пригадаємо їх.

Яке найменше число? З допомогою якої цифри записується?

Повертаємося до підручника стор.84

Завдання 2

— Скільки білих квадратиків? Скільки блакитних? Скільки всього квадратиків?

— Як утворили число 10?

Якщо взяти 10 олівців і зв’язати їх у пучок, то ми отримаємо 1 десяток олівців.

— Десять одиниць — це десяток.

— Є предмети, які легше рахувати десятками: яйця, ґудзики, горіхи.

  1. Каліграфічна хвилинка. «Конкурс красунь»

Яке число ми записуємо за допомогою 2 цифр,вивчене сьогодні на уроці?(число 10)

З яких цифр складається число 10?

Послухаємо вірш про число 10.

Учениця.

Нулик — це число найменше, 
Деколи й саме живе.                 
Як пристане до сусіда — 
Має значення нове.     
От стояла одиниця,         
Біля неї нулик став,    
І вже може він гордиться,
Буть найменшим перестав. 
Так «один» з «нулем»-сусідом 
Число «десять» разом склав.

Відкрийте зошити та пропишіть рядок числа 10 .

А тепер обмінялися зошитами і вибрали у сусіда серед записаних чисел 10, одну королеву і вдягли їй корону.

Пальчикова гімнастика «Апельсин»

Ми ділили апельсин! (Руки зчеплені в замок, погойдуємо)
Багато нас, (пальці розчепірювати)
А він один. (Показуємо тільки один палець)
Ця часточка для їжака, (пальці складені в кулачок, відгинаємо по одному пальчику)
Ця часточка для стрижа, (відгинаємо наступний пальчик)
Це часточка для качат, (відгинаємо наступний пальчик)
Це часточка для кошенят, (відгинаємо наступний пальчик)
Ця часточка для бобра, (відгинаємо наступний пальчик)
А для вовка лише скоринка одна(Долоні вниз, пальчики розчепірені)

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Лічба десятками за предметними малюнками

Скільки соняшників? Скільки це буде десятків?

Скільки троянд? Скільки буде десятків?

Скільки калини? Скільки десятків калини?

Недарма символом нашої рідної гімназії є соняшник.

СОНЯШНИК - символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту.  Соняшник символізує Батьківщину: як соняшник повертає за Сонцем свою голову, так і людина думкою, словом і ділом звернена до своєї Вітчизни. Як Сонце для соняшника - єдиний і незамінний орієнтир, так і для людини Батьківщина - єдина і найвища цінність.

ТРОЯНДА - королівський символ, тобто символ верховенства, урочистої краси, особливої й величної вроди. Бо вона- королева квітів.

Червона калина- символізує Україну,  рідну землю. «Без верби і калини – нема України», ? говориться в народному прислів’ї. Був давній народний звичай українського народу – садити калину біля кожної хати, тому що калина була улюбленим деревом-символом – символом любові, мудрості.

2. Робота над задачами

Завдання 5 стор.84

1) Читання задачі сильнішими учнями. Повторення умови за допомогою запитань.

— Повторіть питання задачі. Книжок у Петрика стане більше чи менше? Чому?

— Запишіть розв’язання задачі. Дайте повну відповідь на запитання задачі.

5) Фізкультхвилинка «Генічеськ»

Я в Генічеську живу

Своє місто я люблю!

Є високі тут будівлі,

Паркі є у нас чарівні

Є тут школи і садочки.

Ростуть діти мов грибочки

Як навколо подивлюся

Усім серцем усміхнуся!

Своїм містом я горжуся

Йому низько поклонюся.

2) Читання задачі сильнішими учнями. Повторення умови за допомогою запитань.

— Повторіть питання задачі. Книжок у Петрика стане більше чи менше? Чому? Запишіть розв’язання задачі. Дайте повну відповідь на питання задачі. Чим схожі задачі? (Числовими даними.) Чим відрізняються? (Розв’язанням, відповіддю.)

3. Робота з геометричним матеріалом

Завдання 3

— Накресліть відрізки завдовжки 10 см і 1 см. Який відрізок довший? Який коротший? На скільки сантиметрів другий відрізок коротший за перший? Як порівняти два числа?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

— На чотирьох лотках лежить по десятку яєць. Скільки всього яєць лежить на лотках?

— Закінчіть речення: «У мене є десять яблук — це...» (1 десяток яблук); «Десять горіхів — це...»; «Десять груш — це...».

— Оцініть свою роботу на уроці сонечком або хмаринкою.

Дітки! Кожен урок — це ще одна сходинка, по якій ми піднімаємося все вище і вище до вершин Знань.

Всі ви гарно працювали

Математику вивчали.
Часто руку піднімали,

Всі завдання розв’язали! Молодці!

Ісбандіяров Ельнур, Кереб Артем.

Вам сподобалось у нас?

Завітайте іще раз!

Можемо гарно рахувати

І задачу розв’язати.

Ви приходьте ще до нас

В наш чудовий 1 клас!

Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.

За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!

Хай вам щастить. Урок закінчено. Дякую!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити учнів з новою лічильною одиницею - десятком, з числами другого десятка; формувати поняття числа й послідовності натуральних чисел вдосконалювати обчислювальні навички під час розв’язання задач і прикладів у межах 10; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння працювати в парах, у групах; виховувати патріотів України ,стимулювати до пізнання українських символів.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7977
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BV108355
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Змішане навчання - ключ до змін
2 академічні години
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання
Схожі матеріали