Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

День ВБУ

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BB751928
За публікацію цієї методичної розробки Козлова Наталія Андріївна отримав(ла) свідоцтво №BB751928
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

СЦЕНАРІЙ СВЯТА «ДЕНЬ ВБУ»

(пізнавально-розважальна програма для 6-5 класів)

(Звучить музика, виходить Мара болотна)

Мара болотна: Доброго дня дітлахи, дівчатка і хлоп’ятка, шановні вчителі. Я Мара болотна. За вікном зима, на вулиці дуже холодно, мороз та вітер. Наше улюблене болото замерзло, тому всі його мешканці вирішили тимчасово переїхати до вашої теплої школи. Сподіваюсь, що ви нас не виженете?

Усі: Ні

Мара болотна: А знаєте, чому саме сьогодні ми до вас завітали? (діти відповідають) Правильно, тому що сьогодні наше професійне свято – Всесвітній день водно-болотних угідь! Але ж я не одна прийшла, десь у ваших затишних шкільних коридорах заблукав мій господар – Водяний. А може в теплі й заснув. Давайте його покличемо голосно, всі разом (зовуть Водяного) Діти, щось не чути, а давайте ще голосніше його покличемо (Водомірки під музику виводять Водяного)

Водяний. Хто порушив спокій підвладного мені болотного царства? Хто стривожив мою болотну душу? Що тут відбувається? Чому стільки народу?

Мара болотна: Звертаюся до тебе, батюшка наш, владика річок великих і річечок маленьких, усіх боліт, ставків і водойм, господин наш дорогий Водяний. Я - Мара болотна, а це все мої друзі. А зібралися ми, щоб відсвяткувати наш улюблений день. Ти що, старий, забув – сьогодні ж 2 лютого – день ВБУ.

Водяний: Ох, і правда забув, Тут так цікаво, тепло, красиво, що з моєї порожньої голови все вилетіло. Ну, раз така справа, прошу втішити мою болотну душу гарними конкурсами, жартами та загадками. Водомірки, починайте конкурси!

Конкурс загадок

1 Водомірка.

В’ється стрічка голуба, де трава зелена

Напуває стрічка ця ясени і клени

У спекотний літній день радо зустрічає

І привітно до гостей хвильками киває (Річка)

2 Водомірка

Стоять красуні на воді

Віночки в них білі й золоті (Водяні лілії, або латаття біле)

1 Водомірка

У батьків і діточок

Увесь одяг – з копійочок (Риби)

2 Водомірка

Гойда-гойда, хить та хить,-

Щось на вітрі шелестить.

Гей, на вітрі, над водою

Щось тріпоче бородою (Очерет)

1 Водомірка

М'який, а не пух, зелений, а не трава. (Мох)

2 Водомірка

День і ніч кричить, а голос не втомлюється (Водоспад)

1 Водомірка

Навколо вода, а якщо пити – біда! (Море)

Мара болотна: Молодці, всі загадки відгадали. Але що ті Водомірки можуть складного запропонувати – увесь час бігають по поверхні ставка та нічим корисним не займаються. У мене ще один гість є, спробуйте з ним позмагатися!

(виходить Черепаха Тортила)

Черепаха Тортила. Ось послухайте мої питання, може є серед вас розумники й розумниці, що люблять та вчать біологію? Хто правильно відгадає, отримає додаткові бали до оцінок на уроці.

  • Нахилила верба гілки над водою, ніби дивиться в неї. Одна з гілок нахилилася нижче за всіх, і дивно: на ній рукавичка одягнута. Кругом тепло, а тут — рукавичка. Звідки вона? (Гніздо синиці ремез.)

  • Відомі всім мешканці лісових річок — бобри — працюють без упину, адже споруди, які вони будують, потребують постійного догляду. А для чого бобри будують греблі? (Для підтримки необхідного рівня води, щоби вхід до бобрової хатки був закритий.)

  • Іноді вживають жартівливий вираз: «Я покажу тобі, де раки зимують». А все-таки, де зимують раки? (У підводних норах.)

  • Лось — величезна тварина, а по болоту ходить вільно навігь там, де кінь ніколи не пройде. Як це йому вдається? (Завдяки особливій будові копита та наявності на ньому натягнутої шкіряної плівки.)

Мара болотна. А тепер від мене кілька завдань. (на слайді демонструються завдання)

Головоломка «Вгадайте, що за тварина?

ОКО, ВОЛ, ГУП ПУГОЛОВОК

РАНА, САД, МАЛ САЛАМАНДРА

ВАШ, КАК КВАКША.

Називаємо так будиночок,

Де всякий непотріб і дрова.

Буквах місце змінити -

Буде рибка в морі плисти.

(Сарай - сайра)

Перший в пляшку легко залазить,

Ретельно стінки її відмиває.

А за другим на риболовлю йдемо,

Клюне коли на гачок він, ми чекаємо.

(Йорж)

Не тільки пристосування для носіння двох відер на плечі, але і велика хижа бабка.

(Коромисло)

У кого більше ніг: у п'яти восьминогів або у чотирьох кальмарів?

(Однаково: 5х8 = 4х10 =40)

Яка водоплавна птиця написала відомі книги?

(Гоголь)

Для цього річкового будівельника його хвіст є і кермом, і веслом, в ньому він накопичує жир на зиму.

(Бобер)

Хвіст у неї буває тільки в дитинстві, а потім пропадає.

(Жаба)

Мара болотна. О, які ви розумні! І ці завдання розгадали. Ну що ж , залишається останнє випробовування. Цей конкурс для вас проведуть усі наші мешканці. Бажаючі виходять до нас та витягують картки з питаннями.

Конкурс «Яка це рослина?»

(На вибір гравцям пропонуються картки, на яких записані запитання. На основі літературних джерел розказується про рослини, які мають цілющі властивості. Потрібно вгадати ці рослини.)

Ось послухайте таку легенду, її мені розповів наш вічно живий Кощей Безсмертний, коли завітав до нашого болота на вечірку.

Ця рослина до нашої країни потрапила під час монголо-татарської навали. Татари вважали, що вона наділена великою цілющою силою. Там, де росте ця рослина, можна безборонно пити воду, вона не зашкодить здоров'ю. Тому татарські вершники возили з собою в мішках шматочки живих кореневищ та кидали їх у всі водойми на своєму шляху. Про яку рослину йдеться? (Лепеха, або «татарсъке зілля».)

А це питання від красуні Русалки.

За словами доброї чарівниці, принцеса Ельза мала змогу врятувати своїх братів — диких лебедів — одним-єдиним способом: сплести для них сорочки зі стебел рослини за умови, що вона за весь час роботи не промовить жодного слова. I лебеді знову стануть людьми. Чарівною силою була наділена ця рослина, вона допомогла Ельзі врятувати братів від злих чар. Про яку рослину йдеться? (Кропива.)

І ще одна байка від нашого улюбленого героя Шрека.

Одного разу дві змії грілися посеред дороги на сонці. Несподівано на дорозі з'явився віз. Одна змія встигла врятуватись, а друга затрималась і її переїхало колесом. Люди, які сиділи на возі, звернули увагу, що непошкоджена змія кудись зникла. Через деякий час вона повернулася з листком рослини, яким вона зцілила рану другої змії. Що це за рослина? (Подорожник.)

 

Царівна-жаба теж бажає, щоб ви відгадали її загадку.

Цю рослину американці прозвали «котячим хвостом», а росіяни «попівським клобуком». Його пухом набивають подушки, з неї виготовляють капелюхи, а крім того вона є прекрасним очищувачем водойми. Її легко впізнати за плюшевим темно-коричневим початком. Що це за рослина? (Рогіз.)

А це Кіт у чоботях прислав нам своє питання:

Цю лікарську рослину, що росте на заплавних луках та низинних болотах, називають «нявуном».I не дарма: якщо для людини — це заспокійливий засіб, то для котів - збуджуючий. (Валеріана.)

Водяний. Так, дуже гарна ваша школа і учні в ній розумні та обізнані з біології та природознавства. Тому влітку запрошую до нашого болота, пригощу вас ягодами та грибами. А зараз піду відпочивати, бо втомився, водички мені треба побільше. А ви, дітки, вивчайте краще природничі науки, щоб не заблукати в лісі, не потрапити у пастку на болоті та допомогти нам вижити.

Мара болотна.

Нам жити в одній сім'ї

Нам співати в одному колі.

Водомірка 1.

Йти в одному строю.

Летіти в одному польоті.

Водомірка 2.

Давайте збережемо ромашку на лузі

Латаття на річці

І журавлину на болоті!

Усі. Бережи свою планету - адже інший на світі немає!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
сценарій пізнавально-розважальної програми до Всесвітньго дня водно-болотних угідь. У казковій формі надається інформація про мешканців прісних водойм, розкривається значення водно-болотних угідь для природи.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    169
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    BB751928
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №BB751928
За публікацію цієї методичної розробки Козлова Наталія Андріївна отримав(ла) свідоцтво №BB751928
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти