і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Де ти живеш. Твоя країна — Україна.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Я у світі,

Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Дата

Місце проведення Зклас

Тема

Де ти живеш. Твоя країна — Україна.

Мета: поширити знання учнів про українське суспільство, довкілля, в якому живе дитина; розвивати мислення, мовлення; виховувати патріотичні почуття.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  • Діти, яку землю ми називаємо рідною?

  • Як називається наша країна?

  • Яку назву має народ нашої держави?

  • Яку назву має головне місто України?

  • Ми народилися і живемо на такій чудовій, мальовничій землі, в нашій славній Україні. Тут народилися і живуть наші батьки, тут — корінь українського народу. Тому цю землю ми називаємо Батьківщиною. Любов до нашої неосяжної Батьківщини починається з любові до маленької батьківщини, до пам'яті про рідний поріг, стежки дитинства до народних звичаїв і традицій.

  • Чи знаєте ми, звідки пішла назва нашої країни? Послухайте легенду.

ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ

Колись давним-давно в одному селі жила бідна вдова. Не було в неї ніякої втіхи від життя, тільки одна важка робота. І ось настав радісний день. У неї народилась дівчинка — маленька, крихітна, гарненька. І мати стала думати, яке ім'я дати своєму дитяті. Тут, звідки — невідомо, осяяна маревом, з'явилася в хаті чарівниця. Вона з тривогою і жалістю дивилася на немовля і сказала вдові: «Не давай дитині імені, вона сама його знайде, а якщо даси, то вона помре».

Дівчина росла-підростала, була розумною, слухняною, але невеселою, часто журилася тим, що у неї немає імені. І ось їй виповнилось 16 років. Задумала вона вирушити у білий світ, щоб знайти своє ім'я. Мати ніяк не хотіла розлучатися з донькою, але вона була невідступна і потайки вирушила в дорогу. Бідна вдова чекала день, другий, не витримала розлуки і пішла свою

доньку шукати.

Ішла, йшла і вийшла в чисте поле, жовте-жовте і пшеницею колоситься.

У чистому блакитному небі ластівки кружляють, світить ясне сонечко. І бачить мати — спить на полі дівчина, її дочка, та така гарна, що вона мимоволі замилувалась нею. Раптом потемніло синє небо, здійняв вітер куряву, полягла до землі колосиста пшениця. Почувся тупіт та іржання коней, брязкання зброї, вигуки чужою мовою. Це були війська хана Батия. Попереду їхав син хана.

Раптом він побачив красуню-дівчину, зупинився і вигукнув: «Укра-юина»,що на його мові означало «Дівчина молода». Дівчина прокинулась, хан схопив її і забрав із собою. Мати, побачивши це, опустилася на коліна і стала благати Господа Бога захисту для своєї єдиної дитини. Раптом стало все чорне-чорне, загримів грім, затряслася, здригнулася земля, а потому все стихло... По небу пропливали ніжно-блакитні хмаринки. Лише курява здіймалась навкруги, і на полі стояла самотня вдова.

Пішла вона плачучи по землі шукати свою дитину. А в пам'яті лишилося одне — Україна, Україна. Йшла... З очей падали сльози. І там, де на землю падали сльозинки, проростали квіти волошки. Мати йшла боса, колола ноги, і, де на землю падала крапля крові, виростали маки. Де пройшла мати по землі, так і стала та земля зватись Україною.

III. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про свій рідний край.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 96-100)

  • У кожної людини є свій рідний куточок на Землі. Це край, де вона народилася. Жити на рідній землі — велике щастя!

  • Розгляньте малюнки на с. 96. Зображення на якому з них нагадує вам ваш рідний край? Чим славиться ваш край? Яка природа вашого краю? Як її охороняють?

  • Прочитайте вірш Миколи Вінграновеького на с. 97.

  • Назвіть річечку, про яку так зворушливо написав поет.

  • Як називається річка, що тече там, де ви живете? Яка вона: велика чи маленька? За що ви любите свою річку?

  • Дізнайтеся в дорослих, чому річка у вашій місцевості має таку назву. Розкажіть про це в класі. Розпочинайте свою розповідь, наприклад, так: «Річка Черемош має таку назву тому, що в наших місцях росте багато черемхи ».

  • Прочитайте і поясніть народну мудрість на с. 97. Якою темою об'єднані ці прислів'я?

  • Прочитайте оповідання Анатолія Григорука «Дивовижні імена» на с. 98-99.

  • Розгляньте малюнок на с. 98 і перекажіть оповідання за малюнком.

  • Як ви зрозуміли слова вриль і вистрибцем?

  • Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 99. Вправа «Мікрофон»

  • Розкажіть про себе так, як розповідав Петрик своїй мамі.

  • Чому кожного з нас можна назвати європейцем?

  • Прочитайте рубрику «Чи знаєш ти?» на с. 99. Розкажіть, про що ви дізналися.

  • Розгляньте малюнок на с. 100. Що на ньому зображено? Складіть речення.

  • Прочитайте вірш Тетяни Бойченко на с. 100.

  • Чи згадано'у вірші про ваш край? Про що саме?

  • З'ясуйте незрозумілі слова й вирази.

V. Узагальнення й систематизація знань
Гра «Хвости»

Закінчіть речення.

  • Моє місто називається...

  • Центральна вулиця міста...

  • Я живу на вулиці...

  • У місті є такі парки:...

  • У місті виготовляють...

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Що вас найбільше вразило?

VII. Домашнє завдання

С.96-100.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: поширити знання учнів про українське суспільство, довкілля, в якому живе дитина; розвивати мислення, мовлення; виховувати патріотичні почуття.
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Я у світі
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    135
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    KN121915
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь