Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Розвиток читання у дошкільному віці. Посібники серії «Розглядай та пізнавай»
»
Взяти участь Всі події

Де саме в Україні розташований центр Європи

НУШ

Для кого: 2 Клас

19.10.2021

56

1

0

Опис документу:

Розробка уроку для 2 класу "Я пізнаю світ" за програмою Науково-педагогічний проєкт "Інтелект України". Познайомити учнів з історичними відомостями про життя людей, їх діяльністю, винаходами, познайомити зі знахідкою археологів про Королевську стоянку прадавніх людей; розвивати вміння досліджувати адміністративно-територіальну карту України; вчити моделювати з допоміжними матеріалами; розвивати вміння ставити пізнавальні запитання, здійснювати аналіз поданого матеріалу; розвивати вміння працювати за алгоритмом, розвивати швидке раціональне читання цілими словами, швидкісну усну лічбу. Роботу підготували вчителі Харківської гімназії № 144 Косачова Л.Є., Смирнова В.В.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок «Я пізнаю світ» 2 клас

Тема уроку: Де саме в Україні розташований центр Європи

Мета уроку: познайомити з історичними відомостями про життя людей, їх діяльністю, винаходами, про Королевську стоянку прадавніх людей; розвивати вміння досліджувати адміністративно-територіальну карту України; вчити моделювати з допоміжними матеріалами; розвивати вміння ставити пізнавальні запитання, здійснювати аналіз поданого матеріалу; розвивати вміння працювати за алгоритмом, розвивати швидке раціональне читання цілими словами, швидкісну усну лічбу.

Обладнання: відео фрагменти до завдань; адміністративно-територіальна карта України; плакат з ребусом; плакат зі картинками до завдання 12.

Хід уроку

Продзвенів веселий дзвоник,

Всіх покликав на урок!

Тож за парти всі сідаймо,

«Я пізнаю світ» вивчаймо,

Географічні та історичні знання здобуваймо!

Діти! Прочитаймо тему уроку. («Де саме в Україні розташований центр Європи»)

Підкресліть ключові слова теми. (України, центр, Європи)

Завдання 1.

Перегляньмо трейлер. Які власні завдання ви для себе визначили?

  • Згадати де знаходиться географічний центр Європи;

  • Визначити хто такі архантропи;

  • Коли розпочалася кам’яна доба;

  • Яка частина мови називається самостійною;

  • Яка частина мови називається службовою;

  • Що таке Королевська стоянка;

  • Навчитися мислити, шидко читати та рахувати;

  • Розвивати пам'ять.

Молодці! Завдання визначено, починаймо працювати.

Завдання 2.

Перевіримо домашнє завдання.

Робота в парах. Перший варіант розповідає 1 правило, другий – 3 правило. Біля дошки одна пара записує відповіді до завдання 2 (перший - 1Д, 2І, 3С, 4Х; другий складає слово СХІД та пояснює значення слова). Завдання 4 перевіряємо фронтально (чи відрізняються фігурки козаків – формою та розмірами).

Завдання 3.

Хвилинка афірмації. Проговоріть текст разом з диктором. Заплющить оченята і пошепки відтворіть їх. Які є для тебе важливими? (Відповідають 2-3 учня).

Завдання 4.

  • Ми є діти українські -

Хлопці та дівчата.

Рідний край наш Україна

Красна та багата.

Увага на екран! (Перегляд відео фрагменту «Це – українське!».) Дайте відповіді на запитання

  • Де розташований географічний центр Європи?

  • У якому році він був визначений?

  • Як позначено це місце?

  • Чому, на вашу думку, він приваблює туристів?

Завдання 5.

Розумнички! Відповідали блискуче. А тепер попрацюємо з адміністративно-територіальною картою України (карта в зошитах та на дошці).

  • Знайдіть і обведіть Закарпатську область, підкресліть назви її адміністративного центру (Ужгород) та місто Рахів (у Рахівському районі розташоване село Ділове).

А ви знаєте чому Рахів так називається? У цьому місті купці, які прямували до Галичини, рахували свої прибутки.

  • Попрацюймо разом. Придумайте умовний знак для позначення на карті географічного центру Європи. Позначте його.

Гарно працювали. Молодці.

  • Українці здавна полюбляли співати і танцювати. Тож потанцюймо разом під «Пісеньку про Україну та її сусідів». Дружно ми потанцювали, сусідів України пригадали.

  • Пригадаймо, що таке крайні точки в географії? Перевірте себе, відкрийте зошит на сторінці 3, прочитайте правило. Відтворіть з пам’яті. Позначимо на карті крайні точки Закарпатської області.

  • Визначіть за картою, на півдні чи на півночі Закарпатської області розташована Королевська стоянка. Відповідь напишіть. (на півдні).

Увага! Історичні факти: Королевська стоянка одна з найбільших у Європі палеологічних колекцій. Вона розташована на пагорбі заввишки 120 метрів над річкою Тиса. Їй приблизно 1 мільйон років, площа понад 1 тисяча квадратних кілометрів. На Королевській стоянці знайдено знаряддя праці первісної людини з каменю: рубила, скребла, різці, ножі тощо. Які числа зустрілися в тексті? До яких чисел віднесемо? (круглі).

Завдання 6.

Виконаймо нейробіку від Аї для майбутніх істориків.

  • Пригадайте нумерацію чисел шостого десятка за методикою «Швидкісний тренажер».

  • Візьміть участь у чемпіонаті зі швидкісної лічби. Відповідь запишіть у віконечка.

Завдання 7.

Розгадаймо ребус. Що намальовано на першому малюнку, на останньому? (Кава, чай). Яке слово склали? (Кам’яний).

Поміркуйте, назву якого періоду в історії людства нагадує вам відповідь ребуса. (Кам’яна доба).

Завдання 8.

Поглибимо свої знання з історії, працюємо з інформацією за алгоритмом (читаємо з диктором, повільно, швидко, відтворюємо з пам’яті).

Першим і най тривалішим періодом стародавньої історії була камяна доба, коли люди виготовляли знаряддя праці переважно з каменю.

В Україні камяна доба розпочалася близько мільйона років тому з появою архантропів (пітекантропів). Їх уважають людьми, а не тваринами, бо вони вміли виготовляти примітивні знаряддя праці й користуватися ними.

Завдання 9.

Чого нас навчає історія України ми дізнаємося з відео кліпу та вивчимо слова першого куплету пісні (музика Юлії Добро, слова Ірини Лещотної) за методикою «Блискавка».

Не дивуйтеся, діти, нічому,

Бо історія вчити нас буде,

Що уже мільйон років тому

В Україні з’явилися люди.

Завдання 10.

Затанцюймо під цю пісню.

Завдання 11.

Підсумуймо наші знання та візьмемо участь в історичних перегонах.

Оберіть правильний варіант відповіді. Упишіть букви відповідей у зірочки. Складіть із цих букв слово. (Доба).

Чудово вивчили навчальні одиниці з історії.

Завдання 12.

Уявіть, що ми відправилися у кам’яну добу, розташуйте рисунки завдання у порядку і складіть розповідь про кам’яну добу.

Підсумок уроку.

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

  • Які нові відкриття ви для себе зробили?



Урок підготували вчителі Харківської гімназії № 144 Косачова Л.Є. та Смирнова В.В.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили