Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Де є вода в природі

НУШ

Для кого: 1 Клас

08.11.2018

28102

1168

0

Опис документу:
Інтегрований урок " Я досліджую світ" ( 1 клас) на тему " Де є вода в природі" . Мета : дати поняття про місцезнаходження води в природі на основі пошуково - дослідницької діяльності, розвивати спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до води.
Перегляд
матеріалу
Отримати код



Де є вода в природі?

І.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

 Сьогодні урок – відкритий для всіх.

Багато гостей! То ж вітаємо їх!

Діти: Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоровя й добра.( Слайд 2)

ІІ. Створення позитивного емоційного настрою

Ранкова зустріч «Знайомство з краплиною води»

1. Гра «Компліменти» ( Слайд 1)

- Чи знаєте ви, діти, що таке «комплімент»?

Компліме́нт – це особлива форма похвали, поваги, визнання або захоплення, люб'язності, приємні слова.

Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.

Учні сідають в коло, беруться за руки. Гру починає учитель. Він обертається до одного з учнів і, дивлячись йому у вічі, говорить кілька добрих слів або хвалить за щось. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!». Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу.

  • Що вони відчували? Чи було вам приємно? Чому люди люблять компліменти?

2. Хвилинка спостережень. 

Як годиться для початку

Все повторимо спочатку

  • Яка пора року надворі?

  • Який місяць?

  • Яке число?

  • Який день тижня? Вірш про четвер. ( Слайд 3)

  • Тепло чи холодно надворі?

  • Який стан неба?

  • Чи є опади? Вітер?

Метод «Водний привіт»

3. (Вчитель читає віршик.)

- Послухайте віршик. Про кого він?

- Капітошка я весела,

Хоч не маю я оселі,

Та росла я на хмаринці,

Дощик я ношу в торбинці.

І сьогодні на урок

Я прийшла, звичайно, в срок.

Розкажу про чарівничку,

Мою родичку водичку.

- Хто це, дітки, завітав до нас на урок? (Краплинка води) (Слайд 4 про Капітошку)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Чи знаєте ви цього персонажа? Так, правильно, це - Капітошка. А давайте ми також станемо капітошками.

Кожна дитина отримує по дві повітряні кульки, щоб діти були схожими на Капітошку.

А тепер давайте всі разом заспіваємо пісеньку Капітошки.

https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA

Створення проблемної ситуації (послухайте казку)

- В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи перестали співати. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

- Що знайшли люди? Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. (Виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

  • Звідки ж прибула до нас краплинка? Дати відповідь на це питання вам допоможе відповідь до загадки.

(5 слайд) Відгадайте загадку.

Я і хмара, і туман,

І струмок,і океан,

І літаю, і біжу,

І скляною бути можу! (Вода)

- Гостею нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто відірвалась від неї.

- А чи знаєте ви, що краплинка води володіє мистецтвом перетворення? Вона, як справжня чаклунка, може змінюватися: то біжить швидко у потічку, то падає на землю, виблискуючи холодними витинанками – крижинками, то піднімається у повітря у вигляді пари. Сьогодні вона плаче дощем, а на завтра скресла могутньою кригою. Змінився настрій – вкрила землю рясним туманом. Така маленька й така необхідна для всього живого. Хто ж ця чарівниця? (Слайди 5 – 10)

Слухання пісні « Кап,кап»

Cлухання й обговорення оповідання « Де береться краплинка?»

Бігала Оленка по льоду. Падали сніжинки. Ніби плавали в повітрв. Одна сіла на рукав. Дииивиться Оленка на пухнасту сніжинку. Шестикаутна зірочка, така красива, така блискуча. Ніби казковий майстер вирізьбив її зі сріблястої платівочки. Наблизилась Оленка до сніжинки. Дивиться, милується нею. І бачить диво: сніжинка стала краплинкою води.

Запитання до дітей:

  • Яке диво могла побачити Оленка?

  • Де ж поділась сніжинка?

  • А на що може перетворитися краплинка зимою? ( На сніг, лід, бурульку, іній, крупу)

Гра « Де сховалась краплинка?»

Вчитель:

  • Я називаю слова ( бурулька, град, папір, струмок, книга, замет, будинок, чай, суп, портфель, бутерброд, дощ, роса, хмара ). Якщо поняття пов’язане з водою, ви плескаєте в долоньки, якщо ні – розводите руки в сторони

( Слайд 12)

V. Руханка «Краплинки і хмаринки»

На підлозі розкладені обручі. Це хмаринки. Всі діти – це краплинки. Поки звучить музика, діти вільно переміщуються по класу. Як тільки музика зупиниться, кожна «крапелька» повинна зайняти будь-яку «хмаринку». «Краплинка», якій не вистачило «Хмарки» або вона не встигла знайти місце у хмаринці, «випаровується» (вибуває з гри). Гра проводиться 2-3 рази.

VІ. Утворення рівностей на основі знання про склад числа 9

  • Згадайте, де востаннє селилася краплинка?

- Так, у хмаринці. Вона вам принесла завдання.

- Під кожною хмаринкою домалювати стільки крапельок, щоб їх загальна кількість дорівнювала 9 .

- Утворіть відповідні рівності та запишіть їх..

VІІ. Впізнавання і називання водойм. Вправа «Де живе вода»

7.1. Об’єднання учнів у пари.

- У кожного учня 2 частинки пазлів з з водними об’єктами (море, річка, озеро, океан, криниця, ставок, джерело, струмок, болото )

- Знайдіть свою пару, складіть пазл - картинку, розкажіть про неї.

- Чи доводилося вам бачити такі краєвиди у природі?

- Де саме?

- Прикріпіть картинку на дошці під відповідним словом (на дошці будиночки з надписами).

МОРЕ РІЧКА ОЗЕРО

ОКЕАН КРИНИЦЯ СТАВОК

- Використовуючи малюнки, прикріплені на дошці, дайте відповідь на питання «Де живе вода?»

7.2. Узагальнення інформації.

Вода займає більшу частину землі. Це можна побачити, якщо поглянути на глобус. На ньому переважає блакитний колір. Ним позначають водні простори океанів і морів. На суходолі вода міститься у річках, озерах, ставках і джерелах. У ґрунті також є вода. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Тіла тварин і людей, рослини також частково складаються із води.

7.3. Полічіть будиночки, у яких «живе» вода? Спробуйте полічити у зворотному порядку.

VІІІ. Гра «Броунівський рух»

Діти рухаються класом, шукаючи потрібні картки.

1 – ша група. Кому необхідна вода? ( Рослини, тварини)

2 - га група. Що не потребує води? ( Нежива природа)

3 – тя група. Де вода може зашкодити? ( Речам, створеним руками людини : зошитам, килимам, меблям, книжкам)

І Х. Робота з текстом

- Які моря омивають Україну? (Чорне і Азовське)

- Як називаються головні ріки України ?

- Чи знаєте ви якісь легенди або перекази про походження назви річок?

Послухайте легенду про походження назви річки Дністер.

ДНІСТЕР

Колись у давнину тут, де тече Дністер, плюскотів маленький струмочок, а вздовж нього подекуди жили люди. Були поміж них мисливці й хлібороби. Вели вони свій незвичайний календар. Кожен день позначали на піску, що був на березі струмка, мітками. Що не день, то нова мітка. За ними люди знали, скільки днів залишилося, наприклад, до весни.

Але одного разу струмок розлився. Коли вранці вода спала, вийшли люди на берег, а позначок немає.

— Хто дні стер? – бідкалися люди.

— Та хто? Струмок дні стер.

— З того часу почали називати струмок, який дні стер, – Дністер.

Тепер це вже не струмок, а велика річка. А початок бере вона аж у Карпатах ізпід могутнього дуба, де вода б’є догори водограєм.

Запитайте, чи сподобалась їм розповідь. Запропонуйте намалювати ілюстрацію до легенди.

Х. Гра «Де сховалась краплина?»

  • Я буду читати загадки, а ви будете їх відгадувати На дошці прикріплені картинки, на яких зображено дощ, річку , росу, сніжинку, іній, бурульку . На окремих картках надруковні слова-відгадки.

Ви повинні знайти слово – відгадку, причепити під малюнком – відповіддю.

Коли немає – чекають, а коли прийду – тікають. (Дощ)

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка)

Намистиночки малі ніч згубила у траві.

Вранці сонечко встало намистиночки забрало. (Роса)

Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав,

Наче срібні зірочки білосніжні квіточки

Із зимової хмаринки до землі летять... (Сніжинки).

Взимку у садах на вітах

Заіскрились білі квіти,

Хто цей диво-садівник,

Що зробив такий квітник? (Іній)

Попід дах серед зими всілись білі кажани

І донизу головою продрімали до весни. (Бурульки)

ХІ. Виготовлення бурульки з паперу

  • А зараз ми з вами виготовимо бурульку з паперу

ХІІ. Рефлексія

Вчитель.

- То ж чому вода справжній скарб?

- Чи цікавим був урок? Що найбільше сподобалося? Що стривожило? . Зробіть висновок про те, де вода є у природі.

- Поспілкуйтеся вдома з батьками про те, на яких водоймах ви відпочивали. Принесіть на наступний день фотокартки з місць відпочинку біля водойм для створення галереї..

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.