Чотирикутники. 8 клас

Опис документу:
Мета. Систематизувати отримані знання з теми «Чотирикутники»; розвивати вміння розв’язувати задачі, творче мислення; учити цінувати думки та працю інших; розвивати математичну мову, інтерес до математики; виховувати любов до математики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Чотирикутники.

Мета. Систематизувати отримані знання з теми «Чотирикутники»; розвивати вміння розв’язувати задачі, творче мислення; учити цінувати думки та працю інших; розвивати математичну мову, інтерес до математики; виховувати любов до математики.

Обладнання. Моделі планіметричних фігур, таблиця, «заморочки з бочки», конверти з задачами, тестові задачі, мультимедійна дошка, турнірна таблиця.

Підготовка до заняття.

1) Учні класу об’єднуються в дві команди. Кожна команда обирає собі:

а) назву; б) капітана; в) костюми(або емблеми), а також готує спосіб відрекомендувати команду, обгрунтувати її назву.

2) Клас обирає три гостя в журі, яке виставлятиме бали.

3) Парти слід розставити так, щоб кожна команда сиділа за «круглим столом».

Хід уроку.

1. Організаційна частина.

1.1 Привітання з класом.

1.2 Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів уроку та правил гри.

1.3 Вступне слово вчителя.

2. Проведення уроку-гри.

Урок розпочнемо епіграфом:

«Математика цікава тоді, коли

дає поживу нашій винахідливості

й здатності до міркувань»

П. Пойа

Записуємо в зошити тему уроку. Щоб досягти мети нашого уроку, проведемо його у формі гри. Об’єднаємо учнів класу в три команди, виберемо капітанів та назву команди. Змагання між командами буде складатись з семи геймів.

На мультимедійній дошці висвітлюється

І гейм «Хто більше?».

Командам ставиться по 5 запитань. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

На дошці висвітлюється запитання для команди «Паралелограм».

1. Яку фігуру називають чотирикутником?

2. Сформулювати означення паралелограма та його властивості.

3. Яка сума кутів чотирикутника?

4. Які види чотирикутників ви вивчали? Знайти серед запропонованих моделей фігур (моделі планіметричних фігур розміщені на стенді).

5. Сформулювати властивості квадрата.

На мультимедійній дошці висвітлюється запитання для команди «Прямокутник».

1. Якими є протилежні кути паралелограма?

2. Сформулювати означення та властивості ромба.

3. Як формулюються ознаки паралелограма?

4. Яка сума двох сусідніх кутів паралелограма?

5. Сформулювати ознаку прямокутника.

Виставляємо бали в турнірну таблицю за цей гейм.

ІІ гейм «Гості з країни «Чотирикутники»

Гостями нашого уроку є казкові герої Паралеограм, Прямокутник.

Потім висвітлюється задача казкового героя Паралеограма для команди «Паралелограм».

Знайдіть серед даних чотирикутників мене. Чому ви так вважаєте?

Задача казкового героя Прямокутника для команди «Прямокутник».

Я і мої брати-прямокутники вирішили відпочити, та серед нас затаїлися звичайні чотирикутники. Знайдіть їх. Відповідь поясніть.

За правильні відповіді команди отримують по 1 балу і результати записуємо в турнірну таблицю.

Виставляємо бали в турнірну таблицю за цей гейм.

ІІІ гейм «Ви – нам, а ми – вам».

Учням класу було дано завдання підготувати по два запитання історичного характеру для команд-суперників, використавши матеріали підручника «Геометрія. 8 клас», з якого вони навчаються.

Запитання команди «Паралелограм».

1. Назвати трьох давньогрецьких математиків.

2. Звідки походить слово «Ромб»?

Запитання команди «Прямокутник».

1. Назвати не менше, ніж трьох відомих українських математиків.

2. Звідки походить слово «Квадрат»?

За правильні відповіді команди отримують по 1 балу. Результати записуємо в турнірну таблицю.

Виставляємо бали в турнірну таблицю за цей гейм.

ІV гейм «Заморочки з бочки».

Команди по черзі витягують з «бочки» запитання-задачі і зразу дають відповіді. Якщо не може учень відповісти зразу, то учасники його команди допомагають. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Задачі.

1. Одна сторона паралелограма дорівнює 6 см, а друга – на 2 см більша. Знайти периметр паралелограма. Відповідь. 28 см.

2. У ромбі один з кутів дорівнює 1350. Знайти інші кути ромба.

Відповідь. 450, 1350, 450.

Результати V гейму записуємо в турнірну таблицю.

V гейм «Сюрприз із конверта».

На столі лежать три конверти. Капітани команд підходять і вибирають один з конвертів. Читають по черзі умови своїх задач і розв’язують їх біля дошки, а інші учні записують і розв’язують задачу свого капітана в зошитах. На дошці заготовлено рисунок до задач і записано, що дано, що знайти.

За правильно розв’язану задачу 2 бали.

Задачі.

1. Одна зі сторін паралелограма в 4 рази більше інший. Периметр дорівнює 60 см. Знайдіть всі сторони паралелограма.

2. Один з кутів паралелограма в чотири рази більше іншого кута цього паралелограма. Знайдіть градусні міри кутів цього паралелограма.

3. Довжини двох сторін паралелограма відносяться як 4: 7, а його периметр дорівнює 110. Знайдіть більшу сторону паралелограма

Результати V гейму записуємо в турнірну таблицю.

Визначаємо переможця. Виставлення оцінок.

Додаткова задача (резерв)

Учні виконують тестові завдання, заготовлені для кожної команди. Треба серед 3 відповідей вибрати одну правильну. Тривалість виконання тестів – … хв.

За кожне правильно виконане завдання 1 бал.

Відповіді до тестів учні записують у зошити.

Тести для команди «Паралелограм».

1. Якщо периметр паралелограма дорівнює 48 см, а одна з його сторін у 3 рази більша, ніж друга, то більша сторона дорівнює…

А) 6см; Б) 42 см; В) 24 см; Г) 18 см.

Відповідь. Г) 18 см.

2. Діагональ ромба утворює зі стороною кут 650. Чому дорівнює менший кут ромба?

А) 650; Б) 500; В) 1300; Г) 1150.

Відповідь. Б) 500.

3. Периметр квадрата дорівнює 77, 6 см. Знайдіть сторону квадрата.

А) 19,6; Б) 38,8; В) 11,2; Г) 19,2.

Відповідь. А) 19,6.

Тести для команди «Прямокутник».

1. Якщо периметр паралелограма дорівнює 36 см, а одна з його сторін на 4 см більша, ніж друга, то менша сторона паралелограма дорівнює…

А) 5 см; Б) 7 см; В) 11 см; Г) 14 см.

Відповідь. Б) 7 см.

2. Тупий кут ромба дорівнює 1000. Який кут утворює зі стороною ромба його діагональ, проведена за вершини гострого кута?

А) 400; Б) 800; В) 600; Г) 500.

Відповідь. А) 400.

3. Периметр квадрата дорівнює 61,2 см. Знайдіть сторону квадрата.

А) 19,6; Б) 15,8; В) 15,3; Г) 22,2.

Відповідь. В) 15,3.

Капітани команд кажуть відповіді до своїх завдань. Вчитель записує їх на дошці.

На мультимедійній дошці висвітлюються правильні відповіді до тестів. Порівнявши отримані відповіді з відповідями на дошці, записуємо в турнірну таблицю кількість набраних командами балів.

Фруктовий садок має форму прямокутника, сторони якого відносяться як 16:11, причому його ширина менша за довжину на 250 м. За скільки хвилин охоронець може обійти вздовж огорожі всю ділянку, якщо його швидкість 4 км/год.?

Відповідь. 40,5 хв.

3. Підсумок уроку.

Вертаємось до слайду «Очікувані результати». Робимо висновки.

4. Рефлексія.

Враження учнів класу про урок.

5. Домашнє завдання.

Повторити правила.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн