і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Чому мова є джерелом знань про минуле

Опис презентації окремими слайдами:
Чому мова є джерелом знань про минуле
Слайд № 1

Чому мова є джерелом знань про минуле

ЯКІ СВІДЧЕННЯ МИНУЛОГО МОЖНА ЗНАЙТИ У МОВІ
Слайд № 2

ЯКІ СВІДЧЕННЯ МИНУЛОГО МОЖНА ЗНАЙТИ У МОВІ

Слайд № 3

Слайд № 4

Вислови про мову
Слайд № 5

Вислови про мову

За походженням слова́ поділяються на власне українські та запози́чені з інших мов. Словниковий склад мови постійно поповнюється як словами, що ство...
Слайд № 6

За походженням слова́ поділяються на власне українські та запози́чені з інших мов. Словниковий склад мови постійно поповнюється як словами, що створюються на основі українських словотвірних засобів, так і запозиченими з багатьох мов: грецької (філологія, музей, театр),  латинської (клас, аудиторія, конституція),  німецької (бутерброд, солдат),англійської (баскетбол,  дизайн),французької (кашне,пюре, пальто), італійської  (соло, тріо, акорд) та інших. Їх 10% ДОПИТЛИВИМ

Слово Україна вперше згадується в Київському літописі під 1187 роком. Існує кілька версій походження назви. Першим значенням слова Україна є країна...
Слайд № 7

Слово Україна вперше згадується в Київському літописі під 1187 роком. Існує кілька версій походження назви. Першим значенням слова Україна є країна. Також це слово означає прикордонну землю, будь-яке відокремлене місце, країну в цілому. Також вважають, що назва «Україна» утворена від дієслова украяти, відрізати й означає «відділений шматок землі», «відділена частина території племені». У часи розпаду Київської Русі на окремі незалежні землі слово «україна» набуло нового значення — «князівство»: Переяславська Україна,Галицька Україна, Волинська україна, Чернігівська україна, Київська україна. Деякі сучасні українські дослідники виводять назву від слова край, що первинно означало рідний край, країна, земля ЦІКАВО ЗНАТИ

В історичній літературі існує чимало версій походження слова «козак». Один із польських дослідників виводив це найменування від легендарного ватажк...
Слайд № 8

В історичній літературі існує чимало версій походження слова «козак». Один із польських дослідників виводив це найменування від легендарного ватажка, що в давні часи успішно боровся з татарами. Звали його буцімто Козак. Інший, теж польський учений, пояснював походження цього слова від «коза». Були версії, згідно з якими козаки — не українці, а нащадки відомих у часи Київської Русі войовничих племен хазарів. Турецькою мовою слово «козак» означає волоцюга, забіяка, розбійник ДОПИТЛИВИМ

ЩО ПОВІДОМЛЯЄ ПРО МИНУЛЕ УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
Слайд № 9

ЩО ПОВІДОМЛЯЄ ПРО МИНУЛЕ УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

ФОЛЬКЛОР – усна народна творчість СЛОВНИК
Слайд № 10

ФОЛЬКЛОР – усна народна творчість СЛОВНИК

Слайд № 11

Фольклор
Слайд № 12

Фольклор

ФОЛЬКЛОР
Слайд № 13

ФОЛЬКЛОР

ЯК МОЖНА ДІЗНАТИСЯ ПРО МИНУЛЕ З ПАМ'ЯТОК УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ
Слайд № 14

ЯК МОЖНА ДІЗНАТИСЯ ПРО МИНУЛЕ З ПАМ'ЯТОК УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ

Що у цьому творі, на вашу думку, є правдою, а що схоже на вигадку? Який історичний період описується? Чому ви так вважаєте? Як працювати з пам'ятко...
Слайд № 15

Що у цьому творі, на вашу думку, є правдою, а що схоже на вигадку? Який історичний період описується? Чому ви так вважаєте? Як працювати з пам'яткою фольклору Про що та про кого йдеться у пісні, казці, думі чи прислів’ях? До якої групи населення належать головні персонажі? Про які події йдеться у творі? Які географічні назви згадуються?

Українська народна легенда про «ЗМІЄВІ ВАЛИ» Вали ці зроблені змієм, який пожирав людей. Якось цей змій побачив двох святих – Кузьму і Дем'яна, пог...
Слайд № 16

Українська народна легенда про «ЗМІЄВІ ВАЛИ» Вали ці зроблені змієм, який пожирав людей. Якось цей змій побачив двох святих – Кузьму і Дем'яна, погнався за ними, щоб їх з'їсти. Кузьма і Дем'ян, які були ковалями, встигли залишитися у кузні. Змій пролизав залізні двері кузні й просунув туди язика. Тоді Дем'ян схопив кліщами змія за язика. Змій почав просити, щоб його відпустили. Досить, - казав він, - будемо миритись: хай буде вашою половина світу, а половина моєю. Я не буду чіпати вашої сторони, а ви моєї. А як же ділитися? – питають Кузьма і Дем'ян. – Ми можемо не впізнати межі: ти будеш показувати , що це твоя половина, а ми – що наша. Краще переорати навпіл землю, щоб ти не перелазив на наш бік брати людей. Кузьма і Дем'ян сказали також , що самі вони не мають сили орати плугом. Тоді змій відповів, що переоре світ сам. На тому й погодилися Кузьма і Дем'ян запрягли змія в плуг, а самі пішли за ним і переорали так світ від моря до моря. Та виявилося, що борозна була невелика й непомітна. Тоді змій повернув удруге і став орати по тому самому місці так, що вал вийшов удвічі вищий за попередній. Досягнувши берега синього моря, змій дуже стомився, його мучила така сильна спрага, що він обпився води і луснув Д ОПИ Т ЛИВИМ

ЯКІВ ГОЛОВАЦЬКИЙ 1814-1888р З дитинства залюблений у народну пісню. Свою першу збірку народних пісень підготував навчаючись у львівській школі. Ман...
Слайд № 17

ЯКІВ ГОЛОВАЦЬКИЙ 1814-1888р З дитинства залюблений у народну пісню. Свою першу збірку народних пісень підготував навчаючись у львівській школі. Мандрував західноукраїнськими селами і записував те, що почув під час подорожі. Згодом у Вільно підготував чотиритомне видання українських пісень, яке вийшло друком у 1878р у Москві ПОСТАТЬ В ІСТОРІЇ

ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ ДОПОМОЖИ ЗНАЙТИ і СКЛАСТИ 6 СЛІВ ІЗ ВИВЧЕНОЇ ТЕМИ КНИ ЛОР ЛЬК ФО ГА ДУ ПРИ КАЗ КА ЛИ БИ НА ЛЕ ГЕН МА ДА
Слайд № 18

ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ ДОПОМОЖИ ЗНАЙТИ і СКЛАСТИ 6 СЛІВ ІЗ ВИВЧЕНОЇ ТЕМИ КНИ ЛОР ЛЬК ФО ГА ДУ ПРИ КАЗ КА ЛИ БИ НА ЛЕ ГЕН МА ДА

Чим цікаві історикам? КАЗКИ
Слайд № 19

Чим цікаві історикам? КАЗКИ

МОЛОДЦІ! ДЯКУЮ!
Слайд № 20

МОЛОДЦІ! ДЯКУЮ!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дана презентація стане внагоді для вчителя
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Історія України
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    340
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    8
  • Номер матеріала
    EY155411
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь